kl
door klaskevg Mar 7, 2016 om 19:28
Winkels & webshops

Kun je een stoel die op maat gemaakt is ruilen als hij niet bevalt?

Wij hebben een stoel van Prominent op maat laten maken. Het moest een XL stoel worden, In de showroom stond niet zo'n grote stoel. Helaas bij het bezorgen van de stoel kwamen we erachter dat de stoel veel groter (hoger) was dan wij hadden verwacht. Bij de koop zijn ons ook niet de maten van de stoel doorgegeven. Als mijn man in de stoel zit is het net of zit hij in een hoge (rol)stoel.
Wij hebben al contact gehad met Prominent, maar na ons voorstel om een bankje bij hen uit te zoeken (die veel goedkoper is dan de gekochte stoel) en die te ruilen tegen de stoel. Het verlies willen wij wel op ons nemen.
Helaas heeft Prominent nog niet op ons voorstel gereageerd (10 dagen geleden het voorstel gedaan).

Maar de vraag is dus eigenlijk:
Kunnen wij die stoel ruilen omdat hij ons erg tegen valt? Of hoeft de leverancier in ons geval geen omruilgarantie te geven?

6201 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2016 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U laat een extra grote stoel maken, en nu vindt u hem te groot. Uiteraard mag u die niet ruilen en bent u afhankelijk van de coulance van Prominent.

Cookies
door Cookies Mar 7, 2016 om 20:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: ik dacht dat je het opgegeven had, ik 'zag' je nl. niet meer.

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2016 om 00:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kon ruim twee dagen geen vragen openen. Kreeg dan alleen een blanco pagina. Vandaag contact gehad met de redactie, wat het is geweest, weet ik niet, maar na een paar uur heeft de webontwerper het kunnen verhelpen. So, I am back in town. :-)

Cookies
door Cookies Mar 8, 2016 om 02:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een rare dingen gebeuren er met deze site. Welcome back in town:-)

ma
door maus2 Mar 9, 2016 om 13:16
37 Antwoorden / 3 Vragen

Zeker, ik ben ingelogd met mijn tablet.  Maar kan nog niet reageren op de mail in mijn inbox.

ph
door philip36 - Mar 7, 2016 om 20:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is er dan afgesproken, want u zegt dat de maten niet doorgegeven zijn bij de koop.
Maar als uw man er verder tevreden mee is, geen probleem van maken dan.

Zelfs als de stoel niet groter was gemaakt had u geen recht op omruilgarantie.

ha
door halex - Mar 7, 2016 om 20:27
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Omruilgarantie? Dat ken ik niet. Wel omruilservice. Als ik het goed begrijp, hebt u uw stoel in de winkel gekocht. Dan geldt: koop is koop. Tenzij u iets is geleverd wat totaal niet aan uw redelijke verwachtingen voldoet. Een extra grote stoel die heel groot is, lijkt me niet iets wat u niet had kunnen verwachten. Mogelijk heeft de verkoper de maten niet doorgegeven, maar u hebt daar dan ook niet naar gevraagd.
U bent afhankelijk van de service en coulance die de verkoper u wil bieden.

marita567
door marita567 - Mar 7, 2016 om 20:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Klaskevg ,

In de showroom stond niet zo'n grote stoel. Helaas bij het bezorgen van de stoel kwamen we erachter dat de stoel veel groter (hoger) was dan wij hadden verwacht. Bij de koop zijn ons ook niet de maten van de stoel doorgegeven

Hoe heeft u dan deze stoel kunnen kopen ?
Want dit is de werkwijze van Prominent , zie stap 3

https://www.prominent.nu/zitadvies/

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 7, 2016 om 23:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Informatie dient u zelf ook te vragen, dat de maten niet zijn doorgegeven is geen reden om te ruilen. Ik verbaas me nog steeds hoeveel mensen bij Prominent kopen ondanks alle berichten en klachten. Na de Koop komen ze online klagen terwijl ze vtv niet even online kijken. Jammer
Diewilik

Jo
door Jonkvrouwe dr. mr. Claudia PhD MSc - Mar 8, 2016 om 00:16
10 Antwoorden / 1 Vragen

Neen, dat is op voorhand uitgesloten, staat ook in de voorwaarden, omdat het specifiek op maat is gemaakt. Vergelijkbaar dat u gordijnen kocht en op maat werd gemaakt.

kl
door klaskevg - Mar 8, 2016 om 20:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is inmiddels tot onze tevredenheid opgelost.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 9, 2016 om 00:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe dan?

hansje klein
door hansje klein - Mar 9, 2016 om 13:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@KLASKEVG

Het is toch duidelijk, dat de deelnemers willen weten (en ik ook) hoe dat nu werd opgelost? Maatwerk wordt meestal niet meer teruggenomen........

Of heeft de fabrikant gevraagd hierover niet te berichten?

mo
door mof - Mar 9, 2016 om 17:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe niet. Tenzij er iets over in de verkoopvoorwaarden staat en/of u daarover expliciet bij voorkeur zwart op wit afspraken heeft gemaakt.

hansje klein
door hansje klein - Mar 9, 2016 om 18:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

......of mag je over de coulanceregeling van Prominent niets publiekelijk gaan zeggen? hetgeen ik wel zou begrijpen, omdat coulance altijd per geval wordt toegezegd en Prominent niet wil, dat hiernaar verwezen zou kunnen worden.

koekeloer
door koekeloer - Mar 9, 2016 om 19:21
562 Antwoorden / 18 Vragen

omruilen is een gunst van de verkoper, je hebt er geen recht op.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 9, 2016 om 19:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat was al in de 1e antwoorden te vinden, de vraag is nu wat is de geboden oplossing.
U verstrekt de mosterd na de maaltijd met dit antwoord.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein - Mar 10, 2016 om 15:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vaststelling. TS (was nieuw aangemeldt) is meteen na de toezegging m.b.t. de Prominent-coulance weer verdwenen (niet meer actief).

Ma
door Mat Matheij - Mar 10, 2016 om 15:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Aangenomen dat de stoel op maat is gemaakt in een mogelijk door u gewenste kleur lijkt teruglevering een probleem. Enerzijds had de leverancier u de maten vooraf kunnen verstrekken anderzijds had u deze ook kunnen opvragen. Gaat het echter om een standaard maat u noemde deze de XL en een gangbare kleur dan zou de leverancier uit coulance overwegingen alsmede zijn goede naam kunnen besluiten deze om te ruilen. In deze internettijd willen mensen soms teveel via een onpersoonlijke mail oplossen. Is het niet handiger om een telefoontje te plegen of even bij Prominent langs te gaan.

ko
door koningsjpc - Mar 10, 2016 om 17:02
68 Antwoorden / 4 Vragen

Wat denk je zelf?? Een stoel die speciaal voor jullie op maat gemaakt is en dan omruilen????
Ik dacht het niet.