Kun je een stoel die op maat gemaakt is ruilen als hij niet bevalt?
Wij hebben een stoel van Prominent op maat laten maken. Het moest een XL stoel worden, In de showroom stond niet zo'n grote stoel. Helaas bij het bezorgen van de stoel kwamen we erachter dat de stoel veel groter (hoger) was dan wij hadden verwacht. Bij de koop zijn ons ook niet de maten van de stoel doorgegeven. Als mijn man in de stoel zit is het net of zit hij in een hoge (rol)stoel.
Wij hebben al contact gehad met Prominent, maar na ons voorstel om een bankje bij hen uit te zoeken (die veel goedkoper is dan de gekochte stoel) en die te ruilen tegen de stoel. Het verlies willen wij wel op ons nemen.
Helaas heeft Prominent nog niet op ons voorstel gereageerd (10 dagen geleden het voorstel gedaan).
Maar de vraag is dus eigenlijk:
Kunnen wij die stoel ruilen omdat hij ons erg tegen valt? Of hoeft de leverancier in ons geval geen omruilgarantie te geven?
U laat een extra grote stoel maken, en nu vindt u hem te groot. Uiteraard mag u die niet ruilen en bent u afhankelijk van de coulance van Prominent.
OT: ik dacht dat je het opgegeven had, ik 'zag' je nl. niet meer.
Ik kon ruim twee dagen geen vragen openen. Kreeg dan alleen een blanco pagina. Vandaag contact gehad met de redactie, wat het is geweest, weet ik niet, maar na een paar uur heeft de webontwerper het kunnen verhelpen. So, I am back in town. :-)
Wat een rare dingen gebeuren er met deze site. Welcome back in town:-)
Zeker, ik ben ingelogd met mijn tablet. Maar kan nog niet reageren op de mail in mijn inbox.
Wat is er dan afgesproken, want u zegt dat de maten niet doorgegeven zijn bij de koop.
Maar als uw man er verder tevreden mee is, geen probleem van maken dan.
Zelfs als de stoel niet groter was gemaakt had u geen recht op omruilgarantie.
Omruilgarantie? Dat ken ik niet. Wel omruilservice. Als ik het goed begrijp, hebt u uw stoel in de winkel gekocht. Dan geldt: koop is koop. Tenzij u iets is geleverd wat totaal niet aan uw redelijke verwachtingen voldoet. Een extra grote stoel die heel groot is, lijkt me niet iets wat u niet had kunnen verwachten. Mogelijk heeft de verkoper de maten niet doorgegeven, maar u hebt daar dan ook niet naar gevraagd.
U bent afhankelijk van de service en coulance die de verkoper u wil bieden.
Hallo Klaskevg ,
In de showroom stond niet zo'n grote stoel. Helaas bij het bezorgen van de stoel kwamen we erachter dat de stoel veel groter (hoger) was dan wij hadden verwacht. Bij de koop zijn ons ook niet de maten van de stoel doorgegeven
Hoe heeft u dan deze stoel kunnen kopen ?
Want dit is de werkwijze van Prominent , zie stap 3
https://www.prominent.nu/zitadvies/
Informatie dient u zelf ook te vragen, dat de maten niet zijn doorgegeven is geen reden om te ruilen. Ik verbaas me nog steeds hoeveel mensen bij Prominent kopen ondanks alle berichten en klachten. Na de Koop komen ze online klagen terwijl ze vtv niet even online kijken. Jammer
Diewilik
Neen, dat is op voorhand uitgesloten, staat ook in de voorwaarden, omdat het specifiek op maat is gemaakt. Vergelijkbaar dat u gordijnen kocht en op maat werd gemaakt.
@KLASKEVG
Het is toch duidelijk, dat de deelnemers willen weten (en ik ook) hoe dat nu werd opgelost? Maatwerk wordt meestal niet meer teruggenomen........
Of heeft de fabrikant gevraagd hierover niet te berichten?
In principe niet. Tenzij er iets over in de verkoopvoorwaarden staat en/of u daarover expliciet bij voorkeur zwart op wit afspraken heeft gemaakt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer