Kunnen jullie helpen met het ophalen van plantenbaken van VidaXL
Goedemiddag,
11 januari 2021 heb ik 2 plantenbakken bij VidaXL besteld: vidaXL Plantenbak verhoogd 200x50x50 cm acaciahout. 22 januari heb ik de bakken geplaatst omdat ze eerst voorzien moesten voorzien worden van worteldoek.
Binnen 2 weken waren de wanden dusdanig krom getrokken dat niet binnen de tolerantie valt, 1 maand later waren de klachten nog erger. Ik heb toen contact opgenomen met VidaXL en deden mij een voorstel van nieuwe onderdelen leveren of 25 euro schade retour geven. Omdat ik dacht dat de schade hersteld kon worden heb ik na enige tijd gekozen voor het geld. Onderdelen vervangen is immers heel moeilijk in een gevulde plantenbak die van binnenuit gemonteerd zit. Daar zijn wel heel veel (vertaalde) mails heen en weer gestuurd omdat ik € 25,- niet vind passen bij de schade t.o.v. de aanschafprijs en de zeer jonge leeftijd van de bakken. Door de starheid van het bedrijf uiteindelijk akkoord gegeven.
Half april was de schade zo erg dat de bakken geen bakken meer waren. Uiteindelijk heb ik de bakken opnieuw gemaakt wat me 20 uur werk gekocht heeft. Ik heb VidaXL gevraagd de goederen op te komen halen, maar weigerde dat.
Toen heb ik contact gezocht met ThuiswinkelWaarborg.org waar ze bij aangesloten waren. Daar heb ik een klacht ingedient en binnen zeer korte tijd kreeg ik een mail van VidaXL dat ze de goederen wilde komen ophalen. Ik moest doorgeven wat de omvang en het gewicht was van de pakketten. Het verpakken van deze goederen is best een klus dus daarom heb ik begin juni antwoord gegeven op de gevraagde informatie.
Nu weigeren ze de spullen op te halen en beroepen zich er op dat er al een regeling getroffen is van € 25,- schadeherstel. Ik toen wederom een klacht ingedient bij ThuiswinkelWaarborg.org van het niet retour nemen en het niet uitbetalen van de aangekochten goederen. Van hen krijg ik nu helaas ook geen reactie meer.
Zit ik nu te kijken, is VidaXL geen eens meer door hen erkend terwijl ze dat zeker waren.
Vandaag heb ik gechat met VidaXL (bellen kan niet) en het verhaal nogmaals voorgelegd. Wederom de afwijzende antwoord, u hebt gekozen voor de € 25,- en daarmee zijn we klaar. En ze verbreekt de chatsessie. Heel raar om ze een consument te laten zitten met goederen die non-conform geleverd zijn.
Met vriendelijke groet,
Lennard
Als u bakken wilt laten ophalen, zult u een transportbedrijf in moeten schakelen. Dit hier is een forum.
Afgezien daarvan, u bent akkoord gegaan met een schadevergoeding. En dan is het klaar.
Omdat ik dacht dat de schade hersteld kon worden heb ik na enige tijd gekozen voor het geld.
En daarmee is de zaak afgehandeld. Je hebt deze oplossing namelijk geaccepteerd.
Vidaxl is nog steeds aangesloten bij thuiswinkel.org
https://www.thuiswinkel.org/leden/vidaxl-nl/
Hallo MlBarendrecht ,
Ik toen wederom een klacht ingedient bij ThuiswinkelWaarborg.org van het niet retour nemen en het niet uitbetalen van de aangekochten goederen. Van hen krijg ik nu helaas ook geen reactie meer.
Zit ik nu te kijken, is VidaXL geen eens meer door hen erkend terwijl ze dat zeker waren.
VidaXl is nog altijd aangesloten bij Thuiswinkel.org , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/vidaxl-nl/certificaat/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Bel ons
Bereikbaar op werkdagen
tussen 8:30 en 17:00 uur
VidaXL heeft je een voorstel gedaan nieuwe onderdelen te leveren of €25 schadevergoeding en de bakken houden.
Je hebt gekozen voor de €25. Daar kun je niet meer op terugkomen.
Zijn het deze bakken van €249,99 per stuk waarvoor je €25 hebt geaccepteerd?
Dan is het wel heel bijzonder dat je daar genoegen mee hebt genomen.
https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-plantenbak-verhoogd-200x50x50-cm-acaciahout-/8718475614173.html
Zijn ze nadat je de bakken opnieuw hebt gemonteerd nog steeds niet goed?
Helaas bent u wel,zij het kennelijk onder enige druk, accoord gegaan met de schaderegeling. U stelt evenwel dat u een e-mail heeft met de toezegging om een en ander bij u op te halen. Hoewel normaliter u ook zelf verantwoordelijk bent voor retournering kan dat van belang zijn en het lijkt mij toch zinvol om dit probleem/deze gang van zaken te melden bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer .
Ik zie in een al gevenbe reactie dat de verkoper nog wel is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.
Maar dan is er ook nog sprake van het feit dat hier sprake kan zijn van het niet nakomen van de wetgeving m.b.t. consumentenbescherming waarin is geregeld dat de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een conform product en als dat niet zo is er sprake moet zijn van gratis reparatie. Als dat niet kan van het leveren van wel een adequaat/confom pruduct en als dat niet kan heeft recht op uw geld terug. En dat prevaleert naar mening inb deze casus. Dat tenzij de verkoper binnen 6 maanden na levering kan bewijzen dat de oorzaak bij u en niet bij hen niet.
Maar ja, u zou als nog een ingebreke stelling kunnen overwegen maar dan geldt m.i. toch ook helaas het gegeven dat u accoord bent gegaan met de genoemde schadevergoeding.
Indien u in de toekomst weer eens te maken heeft met het geleverd krijgen/ aangekocht hebben van product dat niet blijkt te voldoen aan de normaliter te stllen eise (niet conform is) de volgende tips: (gebaseerd op het gestelde in het BW art 17 t/m 25) https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
En indien u overwecht dan toch een ingebreke stelling te doen, zie dan deze info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ m.b.t. niet nakomen van de wetgeving in deze (m.a.w. wanprestatie) en zich er (naar mijn mening) met een schijntje (€25,00) vanaf te maken.
Het is OF OF en niet EN EN, anders gezegd, u had de keuze, u heeft gekozen voor geld en daarmee de andere optie van de hand gewezen. Einde verhaal.
Helaas met het ophalen kan ik u niet helpen maar met de plantenbakken bent u behoorlijk de fout in gegaan.
Acaciabakken zijn niet echt geschikt om deze als "normale" plantenbak te gebruiken, deze worden normaal met zgn binnenbakken gebruikt. Zoals u ze heeft gebruikt met worteldoek, wat vocht door laat, is de druk op de wanden en bodem te groot en mede door vocht en hoeveelheid grond trekt de boel krom. U had het kromtrekken ietwat kunnen beperken door de bakken tot halverwege te vullen met hydrokorrels en de rest potgrond, maar dan nog worden de delen vochtig en blijft het risico van kromtrekken. Beter is de bakken aan de binnenzijde te voorzien van (landbouw)folie wat het vocht tegen houd zodat de bak droog blijft, worteldoek wordt gebruikt om te voorkomen dat er grond uit een houten bak loopt. Als ik op de site kijk zie ik ook dat alle bakken van acaciahout ook zijn voorzien van een of meerdere binnenbakken.
Aha, gebruikersfout dus.
Als ik het plaatje zie is het eigenlijk geen bak (er zit geen bodem in) maar meer iets om inderdaad 1 of meerdere potten of bakken in te zetten.
Klopt helemaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer