Ni
door Nicole-2016 Nov 13, 2016 om 10:11
Winkels & webshops

Kussensopmaat oplichter?

Zojuist probeerde ik een maatkussen te bestellen via kussensopmaat.nl De site ziet er op zich niet verdacht uit maar toen ik naar betaling verwezen werd vond ik wel iets vreemds. De betaling zou zijn aan nl34deut0499438906 met ordernr kutnl40. Sowieso een vreemd ordernr en volgens hun site is hun bankrekeningnummer nl39rabo0106451324. Dit eerste bankrekeningnummer tref je op diverse oplichtersites van 2015. Zal dit ook om een oplichter gaan? Moet ik dit ergens melden?

7134 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2016 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zo'n doodgewoon kussen voor € 119,00? Kan je in elke beddenwinkel heel wat voordeliger aanschaffen.

costnix
door costnix Nov 13, 2016 om 11:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@eclipse: Toch maar weer eens een orale behandeling met mollibus herbam borith???

eclipse
door eclipse - Nov 13, 2016 om 10:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Nicole-2016  ik zie toch écht  dat er op d site staat achteraf betalen...KLIK  en ik zie ook GROUPDEAL   staan ,
nou dan weten we het wel wegwezen en nooit meer terugkomen. komen veel klachten over groupdeal is onderdeel van een hele keten van dubieuze site `s  , en dat ordrnr.? ag even lachen  en zoek een fatsoenlijke site , groepdeal middelt  tussen verkoper en koper, groupdeal is tussenpersoon en nergens voor aansprakelijk, mocht u problemen hebben dan moet u zich volgens de voorwaarden van groupdeal melden bij de verkoper  in dit geval NIET groupdeal, gaat de verkoper accoord met teruggave, dan moet U dat kussen op eigen kosten terug sturen, vervolgens  maakt verkoper het terug te geven bedrag overr naar groupdeal, die het dan weer naar U  over moet maken,... vande week de hele riedel zitten napluizen, blijf  er gewoon weg, zeker als dat nr  zovaak vermeldt wordt   dus NIET DOEN

overigens zie ik het nummer op verschillende namen staan, allerlij webwinkels  waar je niet moet wezen, Dus  ga U zichzelf  geen dooie kat in de zak kopen. klik en huiver.

Ni
door Nicole-2016 - Nov 13, 2016 om 10:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

@TIJGER1
ik denk dat je misschien twee berichten door elkaar haalt, want €119,00 zegt mij niets. Beddenwinkels leveren denk ik ook geen op-maat bankkussens. Bovendien wil ik vooral weten of de site betrouwbaar is, dan heb ik mijn kussen zo snel mogelijk in huis.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2016 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ging hier van uit. https://www.kussenopmaat.nl/

tenormin
door tenormin Nov 13, 2016 om 13:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ook. En zo betrouwbaar ziet de site er nu ook weer niet uit. Maar het is kennelijk bedoeld als kussens voor een bank. ;-)

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is een verkeerde link van @tijger1.

Ni
door Nicole-2016 - Nov 13, 2016 om 10:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

@Eclipse
het gaat om een andere site kussenSopmaat.nl dat is vooraf betalen. Maar ik geloof dat je laatste alinea dan nog steeds geldt, bedankt!

ka
door kaakje - Nov 13, 2016 om 10:45
109 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:
Maar zo'n doodgewoon kussen voor € 119,00? Kan je in elke beddenwinkel heel wat voordeliger aanschaffen.

Waar staat dat het een doodgewoon kussen betreft? Mijn hoofdkussen kost €149,00 en elke 3 jaar een nieuwe. Dat heet een maatkussen (orthopedisch gevormd).

eclipse
door eclipse - Nov 13, 2016 om 10:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Nicole-2016, wat dat melden betreft, er staan genoeg klachten, bovendien hulde dat U het heeft opgemerkt.

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2016 om 11:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat 1e bankrekeningnr. is van Escrow Icepay, een payment service provider, net als Buckaroo dat is https://icepay.com/nl/betaald-via-icepay/ Niks mis mee.
Als u een online betaling heeft gedaan, dan kan het zijn dat deze betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. Er staat dan na uw betaling ICEPAY B.V. of Stichting Escrow ICEPAY op uw bankafschrift. Dit betekent dat ICEPAY B.V. verantwoordelijk is voor de afhandeling van uw online betaling. ICEPAY B.V. / Stichting Escrow ICEPAY handelt enkel de betaling af en heeft dus geen invloed op de levering van de door u bestelde producten of diensten.

De shop zelf lijkt me ook betrouwbaar, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe leveringen verlopen. https://www.kvk.nl/orderstraat/bedrijf-kiezen/?q=011+076+89#!shop?&q=01107689&start=0&prefproduct=&prefpayment=

reflecs
door reflecs - Nov 13, 2016 om 11:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ordernummer is wel raar, maar misschien had de vorige klant kusnl39 ;)
De site ziet er niet verdacht uit, maar o.a. de algemene voorwaarden ontbreken en ze zijn niet aangesloten bij een keurmerk.
Heeft u er wel rekening mee gehouden dat de bedenktijd niet voor op maat gemaakte produkten geldt?

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 12:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Edit , sorry link werkte niet .

Ni
door Nicole-2016 - Nov 13, 2016 om 12:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat ik het bedrijf telefonisch benader om betaling achteraf te regelen. Mocht alles gewoon in orde zijn, heeft het bedrijf zelf voor verwarring gezorgd. Ik hoop dat ze graag als laatste bericht op dit forum zien dat alles prima is verlopen. Ik laat nog van me horen.

zoekster1
door zoekster1 Nov 13, 2016 om 13:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is altijd het beste, eerst even contact maken met een bedrijf als u het nog niet kent. Bedenk wel dat het bedrijf niet akkoord hoeft te gaan met een achteraf betaling. Men mag wettelijke 50% vooruitbetaling vragen. Zoals u achterdochtig bent naar de verkoper, is de verkoper weer achterdochtig naar de klant. Als ik u was zou ik wel eerst naar de gratis stofstaal vragen. Want daar gaat het vaak fout. De kleuren op het scherm wijken af van de echte kleuren. En de stof zelf kan ook anders zijn dan verwacht.

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2016 om 12:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo heeft het bedrijf zelf voor verwarring gezorgd? Omdat jij niet bekend bent met payment service providers? Of omdat jij niet even verder googelt en, omdat veel anderen dat ook niet doen, straks via Google Search de naam van dit bedrijf is gekoppeld aan 'oplichter'.

DOOR NICOLE-2016 - 13 NOV. 2016 OM 12:01
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ik denk dat ik het bedrijf telefonisch benader om betaling achteraf te regelen. Mocht alles gewoon in orde zijn, heeft het bedrijf zelf voor verwarring gezorgd. Ik hoop dat ze graag als laatste bericht op dit forum zien dat alles prima is verlopen. Ik laat nog van me horen.

marita5
door marita5 - Nov 13, 2016 om 12:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@ Reflecs

De link werkt niet in een reactie , hier staat informatie betreft kussens opmeten , levertijd , bezorgen , garantie en kussens onderhouden .

http://www.kussensopmaat.nl/informatie

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2016 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat toch al gewoon op de site?

reflecs
door reflecs Nov 13, 2016 om 12:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, waarom is dit antwoord aan mij gericht?

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 12:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , omdat u schreef de alg voorwaarden ontbreken wat juist is , ik dacht dat u deze informatie niet had gezien . sorry was niet verkeerd bedoelt .

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: inderdaad.

reflecs
door reflecs Nov 13, 2016 om 12:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, geen probleem ;)

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 12:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Carola.83 , antwoord was voor @Reflecs bedoelt , waarom ik dit schreef heb ik ook gemeld aan @reflecs lijkt me duidelijk .

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En mijn antwoord was voor @tijger1 bedoeld.

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 13:28
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , en het antwoord van @tijger1 was voor mij bedoeld , en zo kunnen we door gaan .

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, hoor stond geen @marita voor, dus was het een algemene opmerking die ik even bevestig.

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 13:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Wel ja , ga zo maar door , ik kan er niks mee ..

Cookies
door Cookies Nov 13, 2016 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kon ik al niet met je 1e commentaar op mijn reactie @tijger1.

marita5
door marita5 Nov 13, 2016 om 13:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ook dat boeit me niet .

hansje klein
door hansje klein - Nov 13, 2016 om 13:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Nicole-2016. Kort en positief:

Ik heb twee maanden geleden hier een kussen op maat besteld.......en gekregen.

Geen 'opvallendheden' geregistreerd......Kussen is zoals in de bestelling aangegeven.