me
door mevrouwbakker Jul 31, 2017 om 21:38
Winkels & webshops

Kwantum, vloerbedekking niet leverbaar

Enkele weken geleden ben ik bij een filiaal van de Kwantum een vloerbedekking uit gaan zoeken voor enkele slaapkamers in onze woning. De medewerker overtuigde mij om hen dit te laten inmeten want dan was het altijd goed op maat. Hij verzekerde mij ook dat ik over een paar weken dan in een ander filiaal (dit filiaal is tijdens gesloten vanwege verbouwing) mijn bestelling kon plaatsen met de vloerbedekking die ik die dag al had uitgekozen. De vloerbedekking naam en code werd vermeld op het inmeet formulier en de vloerbedekking is netjes ingemeten.
Die middag ging ik naar het filiaal in Den Bosch om de vloerbedekking te bestellen, wat blijkt, opeens niet meer leverbaar. Medewerker wist ook niet wanneer, ik kon wel even ter plekke de klantenservice bellen. Zo gezegd, zo gedaan, na 10 minuten wachten had ik eindelijk iemand van de klantenservice die aangaf dat ik dan wel even naar een ander filiaal kon rijden (Helmond, zo'n 35 km verderop) om te zien of ze het daar hadden, of ik wachtte nog gewoon een paar maanden om te zien of de vloerbedekking er dan wel weer was... klantenservice meneer was verder zo denegrerend, kortaf en niet behulpzaam dat ik na 5 minuten het gesprek heb afgekapt.

In de winkel hebben ze me tegemoet willen komen door in ieder geval de vloer die ik nu noodgedwongen uit heb moeten zoeken gratis te laten leggen maar ik ben nog steeds meer dan 100 euro extra kwijt door een fout buiten mijn schuld om...

De Kwantum daarintegen geeft niet thuis en geeft aan dat de tegemoetkoming van het gratis leggen (wat bij de vloerbedekking die ik in eerste instantie had uitgezocht al inclusief was) in hun ogen al meer dan genoeg is en dat ik ook gewoon geen vloer had kunnen kiezen...

Hoe nu verder (ik zou graag in ieder geval de helft van het extra bedrag wat ik kwijt ben terug willen in vorm van geld of tegoedbon).

3054 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2017 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat voor extra bedrag bent u dan kwijt? Er is alleen maar gemeten en die vloerbedekking heeft het filiaal niet meer. In ern ander filiaal heeft u geen zin of komt u niet uit.

Dan gaat u toch gewoon elders kijken.

Er is helemaal geen sprake van een fout van Kwantum.

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:38
Antwoorden / 1 Vragen

Meer dan 150 euro, en omdat de vloer al betaald en besteld was (maar pas daadwerkelijk besteld kon worden op moment na inmeten) kon ik dus niet meer ergens anders naar toe.

hansje klein
door hansje klein - Jul 31, 2017 om 21:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Moeten we op dit Kassa-forum dan soms gaan collecteren voor u?

U had toch bij meerdere filialen telefonisch kunnen navragen alvorens te gaan rondrijden ... dat doen ze bij onze LIDL-filiale zèlfs nog wanneer een speciaal-aanbod-artikel uitverkocht is. Met Kwantum en hun cultuur heb ik géén ervaring.

Gelukkig zijn er genoeg andere bedrijven die u graag verder zullen willen helpen!

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:39
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Hansje Klein, collecteren, nou graag, er zijn nog wel wat dingen die hier verbouwd moeten worden dus als jij alvast ergens een bus neer zet dan komt dat vast we goed!

ne
door neodutchio - Jul 31, 2017 om 21:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kwantum werkt met partijen en als het op is is het op. Wachten op een nieuwe levering kan, maar de kans is zeer klein dat exact dezelfde kleur weer geleverd wordt. De enige schade die u nu kunt hebben zijn de kosten van het inmeten. Maar verder is er nergens een fout gemaakt. Als een artikel niet meer leverbaar is, is het jammer maar niets aan te doen. Er zijn dan 2 opties mogelijk, een andere vloer of annuleren. Netjes dat ze een duurdere vloer willen compenseren met gratis leggen, in princiepe zijn ze dat niet verplicht. U had nog niet betaald en er waren nog geen exacte maten bekend. Er was dus nog geen gesloten koopovereenkomst.

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:42
Antwoorden / 1 Vragen

zie andere reacties, wel betaald, zelfs handtekening gezet.

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2017 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo geeft de Kwantum niet thuis?
Als iets niet meer leverbaar is dan is het niet meer leverbaar. Punt. Ik vind dat ze nogal coulant zijn met dat gratis leggen. Niet beleefd om een gesprek af te kappen met de meneer van de klantenservice. Dat hij kortaf was (volgens u) en denigrerend (volgens u) kan zomaar aan uzelf gelegen hebben en uw toon. Wat u bedoelt met 100 euro extra kwijt zijn is me niet duidelijk, of wilt u een slaatje uit deze situatie slaan?
U heeft nog niets besteld en nog niets betaald, dus waarom klaagt u nu en heeft u het over 100 euro extra kwijt?
Ga ergens anders goedkope vloerbedekking kopen en bestel- en betaal dan direct.

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:34
Antwoorden / 1 Vragen

We hadden de vloer dus al wel besteld en betaald, echter werd de daadwerkelijke bestelling pas doorgegeven op het moment dat het ingemeten was. Toen bleek de vloer er opeens niet meer te zijn. Omdat wij een handtekening hadden gezet moesten we verplicht een andere vloer uitkiezen (anders was ik die honderden euro's voor die eerste vloer die opeens op was ook nog kwijt geweest). We kwamen toen meer dan 150 euro duurder uit.

En inderdaad, meneer was inderdaad kortaf en denigrerend. Met afgekapt wil zeggen dat ik hem vriendelijk heb gezegd het gesprek te beeindigen omdat hij mij eigenlijk enkel vertelde dat hij er niets aan kon doen en wij dan maar een andere vloer uit moesten kiezen. De medewerker van het Kwantum filiaal welke mij had geholpen stond naast me en gaf aan dat zij het niet vond kunnen hoe hij tegen mij sprak.

reflecs
door reflecs - Aug 1, 2017 om 12:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft nu een duurdere vloerbedekking uitgekozen. Klopt?
Kwantum biedt aan om deze ook gratis te laten leggen (omdat bij de eerdere keuze ook zo was). Dat is prima.

(ik zou graag in ieder geval de helft van het extra bedrag wat ik kwijt ben terug willen in vorm van geld of tegoedbon)
Ja, als u dit ook tijdens het telefoongesprek heeft gevraagd, dan kan ik me voorstellen dat de andere kant er snel klaar mee was :)
Er zijn winkels waar je kunt onderhandelen en bij andere niet. Dan is het zinloos om het toch te proberen.
En u had inderdaad naar een andere winkel kunnen gaan.

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb tijdens het telefoongesprek helemaal niet gevraagd om een tegoedbon, enkel om een oplossing. Uw opmerking is een aanname.
We hebben nu inderdaad noodgedwongen een andere vloerbedekking uitgekozen omdat de eerste vloerbedekking al betaald was maar pas besteld kon worden na inmeten. Dus helaas konden we niet meer naar andere winkel.

reflecs
door reflecs Aug 2, 2017 om 13:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Correct. Het was een aanname gebaseerd op de rest, beter gezegd het slot, van uw openingspost.
Ik wacht verder wel met antwoord geven totdat u de andere vragen hieronder beantwoord heeft ;) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Edit, toch nog een vraag erbij: is er iets op papier gezet over een levertijd?

me
door mevrouwbakker Aug 5, 2017 om 22:03
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, niets op papier gezet.

panter22
door panter22 - Aug 1, 2017 om 13:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt alleen maar afgesproken om de vloer te laten inmeten en niet meteen de vloerbedekking besteld.
Dan kan het voorkomen dat de vloerbedekking uitverkocht is.
Dat is niet de schuld van Kwantum. Kwantum kan niet leveren wat uitverkocht is.
Dus moet je andere vloerbedekking uitzoeken of naar een andere winkel gaan. De maten heb je al, je hoeft alleen maar bestellen.
Dat de nieuwe vloerbedekking gratis gelegd wordt scheelt bij los leggen €8 per m.
Dat vindt je nog niet nog niet genoeg? En daar moet dan minimaal €50 aan geld of tegoedbonnen bij?

Je kunt een klacht indienen. Kijk in artikel 16.
https://www.kwantum.nl/klantenservice/garantie-en-voorwaarden/algemene-voorwaarden

me
door mevrouwbakker Aug 1, 2017 om 22:40
Antwoorden / 1 Vragen

Vloerbedekkig is betaald en besteld echter werd de officiele bestelling pas doorgevoerd na inmeten...
Dus wel besteld, en dat vloer leggen kostte maar 40 euro in totaal dus dat was het bedrag ook niet. De meer dan 150 euro extra bovenop het andere bedrag, dat wel...

panter22
door panter22 Aug 2, 2017 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen

Nu begrijp ik het niet meer.
Je gaat naar de Kwantum, zoekt vloerbedekking uit, bestelt en betaalt. Plus minimale stoffeerkosten €35 bij gratis leggen en VPAV kosten €22,50.
Dan is de bestelling toch gedaan.
Na de meting kan er een paar cm verschil zijn.
En die vloerbedekking wordt dan niet gereserveerd en moet je dan opnieuw bestellen ondanks dat je al betaald hebt? Daarvoor moet je naar weer naar het filiaal? En dat staat allemaal op de bon die je gekregen hebt?
https://www.kwantum.nl/acties-nieuws/acties/actie-gratis-gelegd

K
rijg je de minimale stoffeerkosten voor gratis gelegd terug?

me
door mevrouwbakker Aug 5, 2017 om 22:05
Antwoorden / 1 Vragen

Mondeling uitgelegd, kwam ook omdat ons eigen filiaal gesloten was. Daarom was het waarschijnlijk zo'n gedoe en daarom is het ook misgelopen. Ik heb me er ondertussen maar bij neergelegd, zeker na alle boze reacties hier op het forum (laatste keer dat ik een vraag stel ;-))

ne
door neodutchio - Aug 1, 2017 om 22:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u mij uitleggen wat u betaald en besteld heeft? U laat nu merken dat u eerst een overeenkomst hebt gesloten. U heeft de vloerbedekking vooraf betaald en later is er pas ingemeten. Hoe kan er uberhaupt een order gemaakt worden en wat heeft u dan betaald aangezien de metrages niet eens bekend zijn? Een bestelbon kan pas gemaakt worden als de metrages bekend zijn. De exacte maten komen op de bon, u betaald dus was u nodig heeft en de bestelling wordt doorgestuurd naar Tilburg waar het tapijt op lengtemaat gesneden wordt. Nu zou u dan een willekeurige metrage betaald hebben? Deze bestelling wordt automatisch doorverzonden als deze betaald is, dus zouden er verkeerde metrages geleverd worden. Klinkt mij heel raar in de oren.

me
door mevrouwbakker Aug 3, 2017 om 16:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het zelf al uitgerekend maar de meneer raadde aan toch door Kwantum te laten nameten omdat we dan zelf geen risico zouden lopen wanneer het fout was ingemeten door ons (wat trouwens niet zo was).

ne
door neodutchio Aug 3, 2017 om 18:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Maar dan nog kan het niet. Er is dus besteld op uw maten terwijl hier een afwijking in kon zitten. Wat dan?

me
door mevrouwbakker Aug 5, 2017 om 22:07
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn maten waren ruim, dat had ik ook aangegeven. Gezien het feit dat ik een compleet huis heb verbouwd samen met mijn partner ging ik er vanuit dat dit wel goed zat (wat ook zo was). Enkel vanwege risicobeperking na laten meten. Er is gezegd direct te bestellen, later bleek dit dus niet zo te zijn terwijl al wel betaald was. (waarschijnlijk vanwege sluiting filiaal)

Ondertussen heb ik me er maar bij neergelegd en ga ik er maar vanuit dat ik binnenkort in de kamers boven een mooie vloerbedekking heb liggen...

ne
door neodutchio Aug 6, 2017 om 16:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat het filiaal zou sluiten heeft er ook niets mee te maken. Er wordt centraal besteld en gesneden, niet in het filiaal.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2017 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over enkele slaapkamers, dus dat moeten er minstens drie zijn.

Maar hoe kunt u nu iets betalen, terwijl u nog niet weet hoeveel u nodig hebt?

me
door mevrouwbakker Aug 3, 2017 om 16:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het zelf al uitgerekend maar de meneer raadde aan toch door Kwantum te laten nameten omdat we dan zelf geen risico zouden lopen wanneer het fout was ingemeten door ons (wat trouwens niet zo was). En ja, het zijn inderdaad meerdere slaapkamers maar ik zie niet in wat dat verder met de vraag te maken heeft...

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan betaalt u alles vooruit? Waarom!

me
door mevrouwbakker Aug 5, 2017 om 22:02
Antwoorden / 1 Vragen

Beste meneer Tijger... dat is achteraf natuurlijk niet zo slim, maar ja, daar kan ik nu helaas niets meer aan doen...

reflecs
door reflecs - Aug 3, 2017 om 18:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het beste contact opnemen met Consuwijzer:https://www.consuwijzer.nl/contact
en/of
het CBW:https://www.kwantum.nl/over-ons/cbw-erkend
Maar dat u eigenlijk al moeten doen toen u werd verteld dat u niet kon annuleren.