rf
door rfdejongh Mar 24, 2019 om 13:56
Winkels & webshops

Leifheit levert geen nwe afdichtings rubbers voor haar Coco thermosfles

In juli 2018 heb ik een Leifheit Coco thermosfles gekocht bij Blokker. Het afdichtings rubber op de dop is kapot gegaan
hetgeen mijn eigen schuld is. Blokker zegt geen nieuw rubber te kunnen leveren. Leifheit klanten service gebeld. Nee,
wij leveren geen nieuwe afdichtingsringen voor op de dop.
De afdichtings ring past zowel op de 0,5 de 0,75 en de 1 liter fles. Leifheit moet zodoende beschikken over duizenden afdichtings
ringen. Los van het geld, is het absolute verspilling om een RVS fles te moeten weggooien omdat de fabrikant te bedonderd is
om lossen ringen te leveren. Actie Kassa ????

Met vriendelijke groet,
Rob de Jongh

6611 17 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2019 om 14:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

"Actie Kassa"? Scrollt u dan naar beneden en druk op contact. Denk zelf niet dat Kassa het zal opnemen maar niet geschoten is altijd mis. Of gaat u, als u Facebook heeft, naar Leifheit Nederland en maak een chat met ze. Misschien dat het daar wel lukt om een rubber ring te bemachtigen. Succes.

Ge
door Genee - Mar 24, 2019 om 14:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Er zal heel weinig vraag naar losse ringen zijn, u zegt zelf door eigen schuld stuk.
En het in voorraad houden van losse ringen kost waarschijnlijk meer dat een complete 0,50 L. fles.

pe
door peentjes - Mar 24, 2019 om 14:05
421 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een verschil tussen 'te bedonderd zijn' en een verdienmodel. Leifheit biedt wel degelijk onderdelen aan (https://www.leifheit.nl/service/reserveonderdelen.html) maar niet de uwe. Misschien is het een idee om ze te tippen deze afdichtingsringen daarbij op te nemen?

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2019 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Actie Kassa????

Waarom moet Kassa voor u in actie komen? Kijk bij de kringloop of zo. Of ga naar een bouwmarkt daar hebben ze ringen te kust en te keur te koop.

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2019 om 15:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Actie Kassa ????

Zou maar meteen de "belbus" inschakelen, krijgt u misschien ook nog wel een bos bloemen. U hoeft de fles niet weg te gooien met bv een weckring kunt u het oplossen. die zijn er ook voor "kleine"potjes.
Kijk hier maar eens.

costnix
door costnix - Mar 24, 2019 om 16:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien te koop/bestellen bij een onderdelhuis zoals Handyman bij u in de buurt?

panter22
door panter22 - Mar 24, 2019 om 19:06
6599 Antwoorden / Vragen

Als Leifheit die ringen los zou leveren, dan moeten de ringen gemakkelijk te vervangen zijn.  Als het de klant niet lukt zo'n ring te vervangen, wat wil hij dan? Zijn geld van die ring terug of een nieuwe thermosfles.
En wil de klant voor de ring met verzendkosten betalen als dat de helft van een nieuwe fles is?
Je maakt een verwijt aan Leifheit, maar jij bent toch degene die de fles vernield heeft.

jo
door jorisw - Mar 24, 2019 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vervangingsonderdelen op voorraad houden voor producten in deze prijsklasse is onbetaalbaar. Zo'n ring met alle handlingkosten zou dan hetzelfde gaan kosten als een nieuwe thermosfles.

Gr
door Grunn1 - Mar 24, 2019 om 19:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Koop een nieuwe fles of kijk bij een bouwmarkt/loodgieters bedrijf voor een afdichtings ring. Waarom zou Kassa actie moeten ondernemen omdat u zelf iets kapot heeft gemaakt, mocht dit onder garantie gerepareerd moeten worden dan zal de hele fles waarschijnlijk vervangen worden is goedkoper.

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2019 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling, maar ik koop niet zulke onzinnige en veel te dure dingen. Ik zou dan gewoon een thermoskan bij bijv. de kringloper voor 2 euro kopen en eventueel met deze fles met een postbode elastiek o.i.d. proberen de officiele ring te vervangen, of met de ring van een ander merk. Hoe ingewikkeld kan dat zijn?
Hoezo Actie Kassa voor zoiets?
Naar beneden scrollen en ze via Contact vragen zou ik dan denken.
Kan er ook thee of koffie in deze thermosfles?
Zulke flessen kosten bij de Action overigens ca 2,99 euro.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 24, 2019 om 23:07
683 Antwoorden / 5 Vragen

In juli 2018 heb ik een Leifheit Coco thermosfles gekocht bij Blokker. Het afdichtings rubber op de dop is kapot gegaan
hetgeen mijn eigen schuld is.  Tja, dat is wèl eerlijk, dat laatste.

Blokker zegt geen nieuw rubber te kunnen leveren. Niet elke winkel heeft dit soort minimaal gevraagde onderdelen in voorraad, ik bedenk me dan dat er vermoedelijk geen 5 van uw gevraagde onderdeel ooit gevraagd worden per jaar. Ik zou dat als winkelier niet op voorraad houden.

Leifheit klanten service gebeld.
Nee,
wij leveren geen nieuwe afdichtingsringen voor op de dop.
Blokker kan het niet leveren en u geloofd het kennelijk niet en gaat verder bellen.
En ook dan krijgt u nul op rekest.

Advies: Misschien, eventueel, per ongelijk zou een handyman mogelijk iets voor u kunnen betekenen of kijk bij een kringloop naar een soortgelijke fles. Of koop gewoon een nieuwe fles. Zal uiteindelijk veel vlugger gaan.

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2019 om 23:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Juli 2018 is niet zo lang geleden, Leifheit zou ze nog in voorraad moeten hebben. Maar ik ben geen kenner: alleen lijkt het mij dat rubber moeilijk houdbaar is. Droogt snel uit, maar nog geen jaar niet meer naleverbaar:  slechte service van Leifheit.

tijger1
door tijger1 Mar 25, 2019 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch helemaal niet vanrubber, maar gewoon kunststof.

tenormin
door tenormin Mar 25, 2019 om 00:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lees je het bericht van TS? Het woord rubber is genoemd. Ik weet niet welk soort materiaal het is. Maar in glazen bol kijkende tijger1 weet het weer beter? Prima toch.

pino123
door pino123 Mar 25, 2019 om 08:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

In hetzelfde bericht staat:
Het afdichtings rubber op de dop is kapot gegaan
hetgeen mijn eigen schuld is.

Waarom slechte service? TS maakt het zelf stuk en Leifheit kan geen losse onderdelen leveren....
Toch even langs de bouwmarkt of de handyman, anders even een nieuwe halen.

jo
door jorisw Mar 25, 2019 om 15:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou Leifheit ze nog in voorraad moeten hebben? Ja, in de fabriek waar ze deze thermosflessen maken zullen ze onderdelen hebben, maar er is een compleet ander logistiek proces nodig om deze ook als reserveronderdelen te kunnen leveren. Je kunt ze niet zomaar even uit het onderdelenmagazijn halen, want dan loopt de productie spaak. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die gemaakt moeten worden om zoiets afwijkends t.o.v. standaardprocessen te doen.

tijger1
door tijger1 Mar 25, 2019 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin
U begint erover dat rubber uitdroogt. Daarom mijn op erking dat die ringen helemaal niet van rubber zijn.

gerbera
door gerbera - Mar 25, 2019 om 12:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien handig om te weten, Leifheit laat deze ergens in verweggiestan produceren en worden per container aangevoerd.  Vandaar dat er ook geen losse onderdelen geleverd worden omdat deze niet meegeleverd worden.

gajnieuw
door gajnieuw - Mar 25, 2019 om 16:11
37 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een idee om bij de bouwmarkt te kijken naar zo'n afdichtings rubberen ring. Ben je een paar cent kwijt. Baat het niet dan schaad het ook niet.

re
door red1 - Mar 25, 2019 om 17:30
329 Antwoorden / 1 Vragen

Koop 1000 thermoskannen  !! Dan heb je ook ringen genoeg

costnix
door costnix Mar 26, 2019 om 17:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bestel deze bij de fabrikant, dan kunt u ook nog een zelf verzonnen merknaam erop later zetten.

ja
door jan24 - Mar 26, 2019 om 16:28
109 Antwoorden / 4 Vragen

Wat geven sommigen van jullie een flauwe reactie op deze vraag.
Goed, Kassa inschakelen, misschien wat veel van het goede.
Nu is er eens iemand met een vraag en toelichting, eigen schuld, is het weer niet goed.
Hoeveel mensen zijn er niet die iets vragen en geen verdere relevante toelichting geven. Ook niet alsnog op verzoek van derden.
Het lijkt mij sterk dat een rubberen ring niet te leveren is, dat zou een inderdaad slechte service zijn van Leifheit zoaals iemand al opmerkte.
Dat Blokker het niet levert kan ik mij indenken, maar doorverwijzen naar de fabrikant was en optie geweest, als Blokker dat al niet gedaan heeft.

gerbera
door gerbera Mar 26, 2019 om 16:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien handig om te weten, Leifheit laat deze ergens in verweggiestan produceren en worden per container aangevoerd.  Vandaar dat er ook geen losse onderdelen geleverd worden omdat deze niet meegeleverd worden.

aw
door awm - Mar 26, 2019 om 17:36
44 Antwoorden / 8 Vragen

Kassa heeft deze fles als beste getest en heeft dan ook een zekere verantwoordelijkheid te nemen.
Vraagje, is die echt zo goed als in het testfilmpje?

panter22
door panter22 Mar 26, 2019 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Wat voor verantwoordelijkheid. Moet Kassa een nieuwe fles voor ts kopen?
Ts moet de boel niet stukmaken.