GF
door GF Oct 7, 2017 om 17:12
Winkels & webshops

Lengte tafel

We hebben in de zomer een eettafel gekocht met een lengte van 200 cm.
Deze is recent geleverd, maar het blijkt dat de lengte 198 cm is.
Weet iemand wat normale marges zijn qua afmetingen? 
Hier is sprake van afwijking van 2 cm = 1%.
Is dit acceptabel of mag leverancier hier op worden aangesproken?  

5768 23 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
5

Is uw centimetermaat wel geijkt?:-))


Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lol.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk scoren zo @tijger1, met een "LOL"  like antwoord.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Ben toch af en toe verbijsterd over de vragen.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, en ik ben af en toe verbijsterd over de antwoorden.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2017 om 17:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen
2

Gangbare maat is 1.45, met 2x uitschuifbare bladen van 50 cm kom ik op 2.45. Is de tafel speciaal voor u op deze maat gemaakt? Dan is zelfs 2 cm korter niet goed. Als het een standaard tafel betreft: dan kan dit voorkomen. Om u dus een 'echt' antwoord te geven zou ik graag willen weten of het een 'opdracht' eettafel was.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uitschuifbare bladen? Waar leest u dat? Er zijn toch ook gewoon tafels van 2 meter oftewel 1.98 meter?

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, dat lees ik ook niet; ik geef antwoord vanuit praktijk ervaring, dat is alles. Heel veel tafels kunnen immers uitschuifbaar, groter gemaakt worden.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 17:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gangbare maat is al tig jaar geen 145cm meer.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geef me maar een link dat de bladen korter (of langer)  zijn geworden. Machines zijn normaliter altijd ingesteld op een gangbare maat, dus als jij het beter weet, prima: show me.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 7, 2017 om 18:15
7155 Antwoorden / 3 Vragen

De meest gangbare afmetingen zijn als volgt: Link

  • 80x80 cm 
  • 120x120 cm 
  • 140x70 cm 
  • 160x90 cm 
  • 180x90 cm 
  • 200x100 cm 
  • 210x100 cm 
  • 230x100 cm

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

In de zomer gekocht, warm, zet hij uit.

Nu is het flink kouder, dan krimpt hij.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geef eens serieus antwoord; wat een flauwekul. Stelt er iemand een normale vraag, komt er zoiets.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Noemt u dat een normale vraag? Ik niet.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2017 om 17:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dan kan vraag & beantwoord ook wel volledig worden afgeschaft. Dit is, vergeleken bij de meeste vragen, een normale vraag. Geen wonder dat de meeste vragenstellers tegenwoordig afhaken. Waar ik me gisteren nog serieus afvroeg waarom "we" niets meer hoorden, ga ik dat nu wat beter begrijpen.

Gr
door Grunn1 Oct 7, 2017 om 19:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn mensen die echt op elk antwoord moeten reageren, ook met totaal niets zeggende antwoorden die niks aan de vraag bijdragen. Maar ach hoe kom je anders aan ruim 30.000 reacties.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ epcot. Zo is het. En wat draagt u bij aan tafel?

willem3e
door willem3e Oct 9, 2017 om 12:57
7 Antwoorden / 8 Vragen

Wat kan er toch om u gelachen worden met uw antwoorden.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 9, 2017 om 14:54
509 Antwoorden / Vragen

Dan kan vraag & beantwoord ook wel volledig worden afgeschaft.

Inderdaad , antwoorden van de meeste vragen zijn simpel op te zoeken op Google of al eens gesteld en veel onzin vragen worden gesteld om te kijken hoe vaak erop gereageerd wordt. Deze vraag verdient geen normaal antwoord. Een meettoestel kan best 2 cm afwijken op de 2 meter. Wat meer controle op de vragen door de redaktie zou geen overbodige luxe zijn.

aurora1
door aurora1 - Oct 7, 2017 om 17:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen
3

En toen de tafel geleverd werd zag u zomaar direct dat die maar liefst 2 centimeter korter (met verwijzing naar @tijger1)  is dan gedacht?
Bent u soms uit op korting o.i.d.?

Gr
door Grunn1 Oct 7, 2017 om 19:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij als je een tafel koopt van 200 cm dan hoort die bij levering geen 198 cm te zijn. Heeft volgens mij niks van doen met korting o.i.d. Je hoort te krijgen wat je denkt te kopen. Als in de winkel bij de specificaties staat 200 cm dan moet die 200 cm zijn tenzij er staat "ongeveer 200 cm".

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2017 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, maar mijn reactie was voor de TS bestemd en niet voor u.
Waarom geeft u geen reactie op de door TS gestelde vraag aan TS?

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2017 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen
6

Hier is sprake van afwijking van 2 cm = 1%.
Is dit acceptabel
Lijkt me wel. ;-)
mag leverancier hier op worden aangesproken?  
Ja hoor, maar dat zal de tafel niet langer maken.


tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De tafel worden steeds groter als je de programna's op tv mag geloven. En niet uitschuifbaar maar permanent.

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 18:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat klopt. Beetje tafel begint bij 200cm.

edrick3
door edrick3 Oct 7, 2017 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, als je de ruimte hebt ....
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQTctZBqqJU_wdp6tH-7d3wZrVSeb824_DM7Nn77jljSK7kqf-orA

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 18:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is dat jouw huiskamer?;-))

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dochter heeft er een van drie meter, maar zou zomaar, door gesjoemel van de leverancier 2.94 meter kunnen zijn. :-)) Het most niet magge.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3. Of is dit de keukentafel?:-))

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 18:17
9 Antwoorden / Vragen

dat klopt, zeker als je oppas opa en oma bent over een horde kleinkinderen ,in het verleden werden kinderen nog wel aan een bijzet tafel gezet maar nu moet het allemaal aan een grote tafel .

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 7, 2017 om 18:20
9 Antwoorden / Vragen

En de tafel op de foto is genomen in Bistro " Bar en Boos " in Zwaagzuideinde.

edrick3
door edrick3 Oct 7, 2017 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

??? foto MP juni'17

Cookies
door Cookies Oct 7, 2017 om 18:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tafel staat gewoon te koop op MP https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/tafels-eettafels/m1202841240-vintage-tafel-industriele-tafel-lange-smalle-tafel-tafel.html

Gr
door Grunn1 Oct 7, 2017 om 19:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@tijger, De tafel worden steeds groter als je de programna's op tv mag geloven. En niet uitschuifbaar maar permanent.

Moet je wel krijgen wat je besteld en niet korter. Maar volgens mij was dat niet de vraag van t.s. en is het ook geen antwoord waar t.s. wat aan heeft maar ach 32962 antwoorden en oplopend.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot.

Gaat u maar alles precies opmeten en natellen, doet u ook nog wat nuttigs. En misschien even snappen waar een reactie op slaat? 

De Ts mag beslist gaan procederen hoor.

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2017 om 15:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die wijnproeverij heeft dan mooi extra reclame.
@tijger, zoals u weet is @epcot alleen voor en van het reageren op anderen (en niet voor het beanwoorden van gestelde vragen). Daarom heeft hij geen tijd voor opmeten en natellen.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1. Ja, of naar Amerika bellen, op buienradar kijken, of zijn krediet berekenen. Daar heeft hij het druk mee.:-))

aurora1
door aurora1 Oct 9, 2017 om 13:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, een mens moet toch iets? Maar ging het niet meer om te horen er een gratis alternatief voor de Buienradar bestaat wegens de spionnen?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2017 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, hij had last van de koekies en nou is de tafel ook nog te klein, vallen ze op de grond.-:))

@H
door @HENK@ Oct 30, 2017 om 14:32
158 Antwoorden / 1 Vragen

............"De tafel worden steeds groter als je de programna's op tv mag geloven"............

dat komt doordat er steeds jonger hout gebruikt word, dat groeit nog (je moet het waarschijnlijk in het najaar ook snoeien ;-)  )

jo
door jorisw - Oct 7, 2017 om 18:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen
3

Ik zou de winkelier EN fabrikant kapot gaan procederen. Wat denken ze wel!

Ge
door Genee - Oct 7, 2017 om 18:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen
1

Hoe is het bij de breedte?

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vast te breed.:-))

Gr
door Grunn1 Oct 7, 2017 om 19:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@ tijger, en weer een nutteloos antwoord.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2017 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. Perfect gezien.

tenormin
door tenormin Oct 8, 2017 om 00:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@epcot, de "antwoord in antwoord" antwoorden tellen niet mee dus dat scheelt al weer 1000 antwoorden. ☼

Ge
door Genee - Oct 7, 2017 om 18:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen
2

Het kan een tafel zijn met Engelse afmetingen, 78 inch = 1,9812 m.
Wel geen afgerond getal 78 maar wordt genoemd in deze link.
https://www.bassettfurniture.com/content/standard-table-dimensions.asp

kv
door kvjapio - Oct 7, 2017 om 20:31
281 Antwoorden / Vragen
1

Ik vind het niet acceptabel. En ik zou die tafel ook opmeten, ook al vinden anderen dat onzin. En er vervolgens de leverancier op aanspreken. U bestelt niet voor niets een bepaalde maat. Als marges zo zouden werken dan lust ik er ook nog wel een paar. Op een meetmaat zitten mi. geen marges.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2017 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op een heleboel gebieden zijn marges in de maten toegestaan en dus heel normaal.

@H
door @HENK@ Oct 14, 2017 om 14:00
158 Antwoorden / 1 Vragen

off topic, op elke meetmaat, hoe nauwkeurig ook zitten altijd marges, niets is 100% goed!

Dat 2 centimeter op 2 meter marge op een meet maat erg veel is is wat anders, daar hebt u denk ik wel gelijk in

user123
door user123 Oct 14, 2017 om 21:17
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dan is 199,9999 cm ook niet goed.

@H
door @HENK@ Oct 23, 2017 om 13:44
158 Antwoorden / 1 Vragen

@ user123 dat bedoelde ik ook, vandaar dat op elke maar dan ook werkelijk op echt elke maat er sprake is van tolerantie, op super nauwkeurige dingen uiteraard ook erg weinig en omgekeerd voor onnauwkeurig maar alles mag afwijken anders zou er niets meer te produceren zijn!

ficus
door ficus - Oct 7, 2017 om 21:50
147 Antwoorden / 2 Vragen
2

U kunt proberen nog 1% korting van de leverancier te krijgen, maar ik beloof niet dat u het ook krijgt. De 2 centimeterverschil kan ook te maken hebben met het verschi in het gebruikte meetlint.
Zou die twee centimeter nu echt zo veel uit?

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2017 om 22:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen
2

Als er sprake is dat de tafel speciaal voor u is gemaakt mag u de winkelier er op aanspreken. Is het een "fabriekstafel" dan kan daar een afwijking in zitten, in dat geval worden de tafels als zijnde 2 meter gepresenteerd. (1.98 staat een beetje knullig op het prijskaartje) Maar heeft u de tafel ook gemeten in de zaak en was die daar wel 2 meter. Bijkomend is dat de bladen aan de bovenzijde vaak afgerond zijn wat dus het verschil kan uitmaken. Meet hem eens aan de onderzijde van het blad komt u waarschijnlijk aan de 2 meter. En zoals eerder geschreven, kan ook een afwijking van uw meetlint zijn.

Ge
door Genee - Oct 8, 2017 om 14:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen
2

Waarom zou de eettafel niet uit een Engels georiënteerd land kunnen komen?
Standaard maat rechthoekige eettafel 36” x 78” is 91,44 cm x 198,12 cm.
Misschien dat de TS ook de breedte eens wil doorgeven.

hans515
door hans515 - Oct 9, 2017 om 12:45
250 Antwoorden / 117 Vragen
0

Over zo'n verschil zou ik niet " mekkeren" ...............

user123
door user123 - Oct 9, 2017 om 13:11
1346 Antwoorden / 3 Vragen
1

Past uw bord nu niet op tafel ? Wat is het probleem ?

simon55
door simon55 Oct 9, 2017 om 13:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

TS weet niet waar kleine borden te koop zijn

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2017 om 13:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

U weet toch zelf wel of u een leverancier ergens op wilt aanspreken? Dat kunt u toch zelf beslissen? Hoezo "mogen"?

ma
door marleenvanh - Oct 9, 2017 om 14:07
451 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u de eettafel toen kant en klaar gezien en opgemeten en was ie 200 cm lang? Heeft u hem van 'een plaatje' gekocht en moest ie (dus) nog geproduceerd worden? Staat er in de verkoopvoorwaarden van het bedrijf iets over mogelijke kleine afwijkingen in de maten van geleverde goederen? Is het een echt 'probleem' dat ie 2cm korter is? 
Dat wordt allemaal niet duidelijk. In elk geval vind ik persoonlijk 1% afwijking geen reden tot klagen. Al is het wel vreemd indien de tafel voor u op maat gemaakt zou zijn, aangezien we in een tijdperk van computergestuurde (zaag)machines leven. Maar wanneer u denkt:  Aha ik kan lekker gaan zeuren om korting..... Succes!

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2017 om 17:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als het bedrijf ISO 9001 gecertificeerd is dan valt 2 cm op 2 meter buiten zelfs de laagst gangbare tolerantie klasse van ISO 2768-v. Welke ± 8mm op 2000mm is. In dit geval kan je het bedrijf dat de tafel gemaakt heeft (dus niet perse de verkoper) hier op aanspreken.

Als de verkoper echter van 198cm, 200cm heeft gemaakt, kan je via deze weg niks behalen. 

Daarnaast acht ik de kans klein dat een tafel maker die niet: IKEA of iets anders gigantisch is, ISO 9001 gecertificeerd is. Dit is namelijk rete duur.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 9, 2017 om 17:17
1129 Antwoorden / 98 Vragen
2

Is dit een "inbouwtafel", (als zo'n meubelstuk al bestaat), zodat er nu een lelijke kier van 2 cm is ontstaan? Nee? Ik vind dit geen reden om met de vuist op tafel te slaan hoor.

costnix
door costnix Oct 9, 2017 om 20:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet de TS niet te hard op de tafel slaa. Er zou zomaar eens een stuk kunnen afbreken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

HE
HEWIVALO - Mar 27, 2024 om 10:39
Huishouden & energie

Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?

Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc ... Lees meer