rp
door rpasmits Jan 22, 2018 om 20:52
Winkels & webshops

LIFESTYLEWOONWINKEL

Wij zijn van mening dat wij onze order kunnen annuleren zonder dat hier annulieringskosten (50% aankoopbedrag) voor in rekening gebracht kunnen worden. Wij hebben de order geplaatst in de werkplaats van LIFESTYLEWOONWINKEL.nl in Breda nadat wij een advertentie vonden op marktplaats.nl. De annuleringskosten staan vermeld in de algemene voorwaarden op de website van LIFESTYLEWOONWINKEL.nl, maar deze hebben wij niet gezien of getekend voordat de overeenkomst werd afgesloten in de werkplaats van dit bedrijf. Op moment van schrijven hebben wij onze order helaas nog steeds niet mogen ontvangen. Andere handelsnamen van dit bedrijf zijn: HipSteigerhout.nl en loungekussensonline.nl/.

Dit is het traject dat wij inmiddels achter de rug hebben:

  • 16 september tafels besteld (geen algemene voorwaarden gezien of getekend)

    1. Verkoper heeft notities gemaakt van onze wensen en zou deze verwerken in het systeem en vervolgens emaillen

    2. 50% aanbetaald

    3. Mondeling 8 weken levertijd afgesproken, nadat we getekend en aanbetaald hadden vertelde hij ons dat het wellicht iets langer zou kunnen duren aangezien ze net naar deze locatie waren verhuisd

  • 19 september bevestiging van bestelling per email zoals afgesproken

  • 16 november gebeld met het callcenter (extern). De betreffende telefoniste zou contact opnemen met de verkoper en vragen ons dezelfde dag terug te bellen

  • 17 november wederom gebeld aangezien ik de dag ervoor niet was teruggebeld

  • 20 november nog een keer gebeld omdat er wederom geen contact met ons was opgenomen

  • 24 november nog een keer gemaild. Extern callcenter geeft aan dat ze de verkoper meerdere keren heeft gevraagd contact met ons op te nemen (telefonisch/mail/app), maar dat ze het ook niet meer weet.

  • 24 november langs de winkel gereden, maar er was niemand aanwezig

  • 24 november heb ik een bericht gestuurd via de website

  • 24 november heb ik een negatieve review geschreven op google

  • ’s avond ontving ik een mail van de verkoper en werd ik beticht van smaad en laster.

    1. Er werd mij ook verzocht de review te verwijderen, omdat wij helemaal niet gebeld zouden hebben etc. etc.

    2. Ik geef per mail aan dat mijn review enkel en alleen gebaseerd is op feiten en ik graag de gesprekshistorie wil laten zien.  Hierop vervolgens geen reactie meer

    3. Review uiteindelijk toch maar even verwijderd

    4. Ze geeft ook aan dat ze geen 8 weken levertijd hebben gezegd maar 10

  • Op 28 november ontvang ik een update per mail, waarin wordt aangegeven dat ze over 2 weken gaan leveren (voor kerst).

    1. Ze geeft aan dat ze een week voor levering een bevestiging gaat sturen

  • Op 18 december vraag ik per email wederom naar de leverdatum maar helaas geen reactie

  • Op 19 december vraag ik wederom per email naar de leverdatum maar helaas geen reactie

  • Op 20 december ontvang ik een email waarin de verkoper ons  €100 korting geeft omdat het niet lukt om  voor kerst te leveren. (zou ruim voor kerst zijn– zie punt 11). Ze geeft vervolgens aan te gaan leveren in de eerste week van januari.

    1. Ze vroeg ons ook of wij aan konden geven op welke dagen we thuis zijn – dus direct doorgegeven en aangegeven dat ik altijd nog thuis kan werken.

  • Aangezien week 1 inmiddels gestart is en wij nog geen exacte leverdatum hebben doorgekregen heb ik op 1 januari een mail gestuurd

  • Geen reactie dus op 3 januari weer een mail gestuurd

  • Geen reactie dus op 4 januari weer een mail gestuurd

  • Geen reactie dus op 5 januari weer een mail gestuurd

  • Reactie ontvangen op mail van 5 januari

    • Lifestylewoonwinkel geeft aan dat alles volgende week komt en dat als we willen annuleren er 50% kosten in rekening gebracht zal worden

    • Op de website zien we dat dit 30 tot 50 procent betreft. Gelijk aan de aanbetaling dus!

  • Op 6 januari een mail gestuurd met daarin een in gebreken stelling. Wij geven aan dat het onze voorkeur heeft om de order te annuleren en verzoeken het bedrag binnen een week naar ons terug over te maken

    • We hebben ook de optie geboden om uiterlijk op 21 januari de meubels gereed te hebben, zodat wij deze kunnen inspecteren om vervolgens in de week van 22 januari over te gaan tot levering. Wij hebben deze inspectie voorgesteld omdat we toch enigszins dubieuze bepalingen lezen in de algemene voorwaarden op de website: https://www.lifestylewoonwinkel.nl/over-ons/algemene-info-over-onze-meubelen/#.WmY-2KjiZPY

  • Geen reactie dus op 12 januari een reminder gestuurd

  • Wederom geen reactie dus op 19 januari wederom een reminder gestuurd

  • Op 22 januari reactie ontvangen (1 dag na deadline dus het lijkt er wel op dat men bij LifeStyleWoonwinkel in Breda over een kalender beschikt). De email van 22 januari staat hieronder.

Zoals we al eerder hebben gecommuniceerd is het mogelijk om te annuleren zoals in onze voorwaarden vermeld staat. Als jullie voorkeur naar annuleren uit gaat dan zullen we dat volgens onze voorwaarden afhandelen.

Wij hebben altijd richttijden gegeven, deze zijn niet fataal en we leveren netjes op volgorde van bestelling. Bij het bestellen hebben jullie ook aangegeven dat dat geen probleem was.

Mochten jullie de meubels alsnog willen dan kan dat uiteraard ook. Dan geven wij jullie een week voor levering een datum door en dan komen we dan ook bezorgen. Vooraf controleren doen we nooit, wij maken netjes wat er besteld wordt en dat wordt dan geleverd, er vinden geen inspecties vooraf plaats.

We horen graag wat jullie voorkeur heeft.

Graag horen wij van jullie of we hier inderdaad kunnen concluderen dat de verkopen (LifeStyleWoonWinkel.nl) hier in gebreke is en of wij recht hebben op het annuleren van onze order zonder hiervoor de annuleringskosten te moeten betalen. Afspraken zijn immers 4 maal niet nagekomen en in de laatste mail is er zelfs geen nieuwe indicatie afgegeven. We moeten dus maar afwachten wanneer we aan de beurt zijn. We wachten nu al meer dan 19 weken en zijn echt klaar met dit bedrijf!!!!!

2644 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ga dat hele dagboek van u niet lezen. Echt te gek dat u dat hier neerzet.

Zet u vraag in een paar begrijpelijke zinnen neer.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2018 om 21:47
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U begrijpt toch, hoop ik, wel, dat "boeken" niet helemaal worden gelezen. Begrijp uw frustratie maar.... teveel is teveel.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 22, 2018 om 22:09
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

U staat in uw recht een aangetekende ingebrekestelling te sturen waarin u het bedrijf een laatste kans geeft de bestelling na te komen binnen 14 dagen. Daarna kunt u schriftelijk de koop ontbinden en de volledige aanbetaling terugvorderen. Neem contact op met uw plaatselijk juridisch loket voor ondersteuning.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 22, 2018 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent kansloos want de spullen worden voor u op maat (naar wens) gemaakt.
Levertijden van 13+ weken zijn niet ongebruikelijk.

rp
door rpasmits Jan 23, 2018 om 13:49
Antwoorden / 1 Vragen

Spreek je dit dan niet af op het moment dat je tot een overeenkomst komt?

Dus als je 8 weken afspreekt is het geen probleem als er na bijna 20 weken nog niets geleverd is?

user123
door user123 - Jan 23, 2018 om 06:16
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Leveringsvoorwaarden moeten ter hand gesteld worden bij de verkoop. U hoeft daar niet voor te tekenen. In dit soort situaties wordt eigenlijk altijd ontkend dat de leveringsvoorwaarden zijn ontvangen en staat daarom een verwijzing op de orderbon.

U gaat er wel direct met een gestrekt been in: op de eerste dag van de 8e week direct bellen (mag) en dan verwachten dat ze dezelfde dag nog reageren.
U snapt toch ook wel dat het opvragen bij hun leverancier waar de tafel blijft tijd kost ?
een paar dagen later direct een negatieve review plaatsen helpt ook niet echt. Zoals u heeft ervaren.

Er is met u een vermoedelijke levertijd afgesproken en de winkel is niet cbw erkend (in dat geval mag de levertijd maximaal 4 weken uitlopen)

de vraag of de meubels vooraf worden gecontroleerd is er een in de categorie wantrouwen. Wanneer je graag transportschade wil dan moet je vooral voor het transport de verpakking gaan slopen...

marita5
door marita5 - Jan 23, 2018 om 08:46
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rpasmits .

16 september tafels besteld

De voorwaarden had u kunnen lezen op de site . Hoe duidelijk wilt u het hebben ?

4.4. De door Lifestylewoonwinkel opgegeven levertijden gelden weliswaar bij benadering en zijn ook geen fatale termijnen. In het hoogseizoen van april t/m september kunnen de levertijden oplopen tot ca 10-18 weken
4.5. Bij niet tijdige levering dient de afnemer Lifestylewoonwinkel schriftelijk in gebreke te stellen en Lifestylewoonwinkel een redelijke termijn te stellen haar verplichtingen alsnog na te komen .
4.6. Lifestylewoonwinkel behoudt het recht om bij de in 4.5 genoemde zaken tot ontbinding over te gaan.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regel .

https://www.lifestylewoonwinkel.nl/over-ons/algemene-info-over-onze-meubelen/

rp
door rpasmits Jan 23, 2018 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

Misschien hadden we in de werkplaats via de mobiel op de website moeten kijken, dat zullen wij een volgende keer zeker doen.

marita5
door marita5 Jan 23, 2018 om 13:59
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Rpasmits , bij iedere koop wat u wilt doen , is het beste eerst de voorwaarden / revieuws e.d te lezen , voorkomt veel problemen . U heeft besteld in september , dan is de levertijd sowieso langer . .

panter22
door panter22 - Jan 23, 2018 om 10:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de tafel op zaterdag 16 september 2017 besteld.
De levertijd was minimaal 8 weken en mogelijk langer omdat de zaak net verhuisd was.
In deze periode is een levertijd van 10 tot 18 weken normaal bij drukte.
20 januari waren de 18 weken om.
Op dat moment was er nog niet geleverd en had je een in gebrekestelling kunnen sturen.
Een redelijke termijn om alsnog te leveren is meestal 14 dagen. Uitzonderingen daargelaten.
Maar nu, op 6 januari 2018 stuur je al een ingebrekestelling.
Die ingebrekestelling is kennelijk niet duidelijk genoeg, want de winkelier weet niet wat hij nu moet.
Willen jullie nu wel of niet die tafels afnemen.
De winkelier ziet het probleem nu ook wel:
Je wilt van die tafels af zonder kosten en geld terug.
Zo niet, dan ga je die tafels inspecteren en die zullen niet aan je eisen voldoen. Dan zit hij het volgend probleem. Je neemt die tafels niet af en rechtsbijstand wordt ingeschakeld. Hij blijft met die tafels zitten en krijgt een hoop ellende over zich heen.
Op deze manier gaat hij niet aan die tafels beginnen. Jij bent weer aan zet. Wat wil je nu.

Bij een ingebrekestelling sturen heb je niet de keus de spullen te krijgen of je geld terug. Je maant de ander zich aan de overeenkomst te houden. Doet die ander dat niet, dan kun je de overeenkomst ontbinden en hoeft die andere niet meer televeren en jij hoeft niet te betalen.
Alleen de winkelier geeft aan dat hij nog steeds kan en wil leveren. Daarom ben jij nu aan zet.

li
door lian1965 - Feb 6, 2018 om 12:21
1 Antwoorden / Vragen

Jullie zijn niet de enige die gedupeerd zijn. Wij ook  voor 200 euro. Een aanbetaling voor een tafel die nooit geleverd is.  Verschillende mails en telefoons gepleegd.  Je word aan het lijntje gehouden met beloftes en mooie praatjes. Op facebook worden alle negatieve reacties verwijderd, want er zijn nog veel meer mensen die nog geld tegoed hebben of al heel lang wachten op een meubel wat nooit geleverd is maar wel betaald aan lifestylewoonwinkel.nl

marita5
door marita5 Feb 7, 2018 om 10:38
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Lian1965 , dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Ri
door Richard1969 - Feb 7, 2018 om 09:59
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb helaas dezelfde ervaring met Lifestylewoonwinkel. Een buitenkeuken besteld in juni 2017. Tot op vandaag geen levering. Het laatste contact was op 6 december 2018. Daarna zijn zij telefonisch niet meer bereikbaar en reageren zij niet meer op e-mails. Ik heb nu via de e-mail een ultimatum gesteld voor levering tot 18 februari 2018. Mijn advies is om twee keer goed na te denken voordat u met dit bedrijf in zee gaat en zo wie zo geen aanbetaling doen. De kans is groot dat u het geld kwijt bent. Ik heb het vertrouwen in Lifestylewoonwinkel verloren.

marita5
door marita5 Feb 7, 2018 om 10:37
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@R f a Kuijper , dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel . https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer