ak
door akino Feb 24, 2010 om 14:37
Winkels & webshops

Losse centen ellende

Wat vindt het panel van de Aldi die nog steeds los geld terug geeft aan de klant?
Zou daar niet eens een einde aan gemaakt moeten worden?
Wie zit nog te wachten op die losse centen?
Ja, krenten!

26565 183 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Feb 24, 2010 om 14:55
1712 Antwoorden / 140 Vragen

De zaak bepaald dat zelf.

druifje01
door druifje01 - Feb 24, 2010 om 14:59
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Een eenvoudige oplossing nog, als je de centen niet wilt hebben, laat ze dan gewoon liggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2010 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Lijkt me meer een onderwerp voor Discussies!
Overigens: Aldi neemt dus wél de moeite om de juiste prijs af te rekenen en de kosten voor het muntgeld op zich te nemen!

hutch
door hutch - Feb 24, 2010 om 15:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Iemand die hier een 'vraag' stelt (welke eigenlijk ook nog eens bij de 'discussies' thuis hoort als hij/zij geen denigrerende opmerking zou plaatsen), daar gelijk zelf op antwoord en dan nog een denigrerende opstelling neemt tegenover iemand die echt op de kleintjes moet letten, hoort m.i. niet thuis op deze consumentensite.

Hutch

tdehond
door tdehond - Feb 24, 2010 om 15:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Eurocenten zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel in Nederland.
Ik neem aan dat er geen bordje in de winkel of bij de kassa's hangt dat er naar boven of naar beneden afgerond wordt.

marcel75
door marcel75 - Feb 24, 2010 om 15:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hou als er teveel kopergeld in mijn portemonnee zit, de portemonnee ondersteboven een speciaal daarvoor bestemd bakje. Als er dan een collecte aan de deur komt, stort ik een handvol kopergeld in de bus. Probleem opgelost lijkt me.

erik008
door erik008 - Feb 24, 2010 om 15:52
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Zolang de prijzen ook nog steeds op .98 enzo eindigen centen er in houden.
Aangezien dat de aldi een winkel is met scherpe prijzen horen daar centen bij.

erpmessage
door erpmessage - Feb 24, 2010 om 16:04
19 Antwoorden / 2 Vragen

Aldi heeft blijkbaar een goeie marketingafdeling.

ak
door akino - Feb 24, 2010 om 20:12
50 Antwoorden / 52 Vragen

Alleen Marcel75 lijkt het in de gaten te hebben.
Zelfs de collectebus zal digitaal worden binnenkort, omdat ze niet anders kunnen.
Het tijdperk van het losse geld zijn de meeste mensen moe, maar iemand die achter wil lopen "analoog" zal op de blaren moeten zitten.

Aldi zal ook moeten moderniseren, daar de pin het zal overwinnen van het losse geld.

Iedereen moet digitaal, dus ook uw protemonee, of u wilt of niet!

Akino

ma
door marwin - Feb 24, 2010 om 20:44
126 Antwoorden / 15 Vragen

Je hoeft er geen boodschappen te doen en je kan er ook nog pinnen...

di
door dirk2 - Feb 24, 2010 om 21:46
364 Antwoorden / 21 Vragen

Bij ons staat er meestal iemand met de straatkrant, die kan je er blij mee maken. En anders wel een straatmuzikant. Je moet je niet overal aan ergeren. Dat je geld terugkrijgt is normaal, als ze het niet zouden doen is het diefstal.

ak
door akino - Feb 24, 2010 om 21:48
50 Antwoorden / 52 Vragen

Marwin,

Natuurlijk, jij begrijpt het.

Maar mij gaat het erom, waarom mensen dan zo vaak klagen over dat kleine rot geld?
Verder iets te ondernemen is in hun hoofden niet opgekomen, maar als het erop aankomt "zoals nu" dat er actie wordt ondernomen door digitalisering van ons systeem en het losse geld in de verdoemenis zal komen, dan moet je ze eens horen.

Akino

ak
door akino - Feb 24, 2010 om 21:53
50 Antwoorden / 52 Vragen

Dirk2 Voor jou geldt het antwoord, zoals mensen die óók niet vooruit kijken.
Stilstand is achteruitgang en dan analoog blijven.
Bij het digitaliseren van ons systeem zal er niet makkelijk meer een straatmuziekant zonder pinautomaat langs een winkel zich ophouden.
Dat geldt ook voor marktkooplui en verdere lieden van die soort.

Akino

di
door dirk2 - Feb 24, 2010 om 21:58
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bel ook nog analoog, en de telefoon valt nooit uit. Dan maar ouderwets.

toolboy
door toolboy - Feb 24, 2010 om 22:20
965 Antwoorden / 40 Vragen

Aangezien ik graag kontant betaal wil ik ook graag het juiste deel terug ontvangen.
Blijkbaar is de Aldi de enige winkel die eerlijk met z`n niet pinnende klanten omgaat.

T

toolboy
door toolboy - Feb 25, 2010 om 00:07
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:12]Alleen Marcel75 lijkt het in de gaten te hebben.
Zelfs de collectebus zal digitaal worden binnenkort, omdat ze niet anders kunnen.
Het tijdperk van het losse geld zijn de meeste mensen moe, maar iemand die achter wil lopen "analoog" zal op de blaren moeten zitten.

Aldi zal ook moeten moderniseren, daar de pin het zal overwinnen van het losse geld.

Iedereen moet digitaal, dus ook uw protemonee, of u wilt of niet!

Akino
Dat hebben wij zelf als kuddevolk in de hand.
Maar zoals het er nu naar uitziet slikken de meeste weer wat hun opgedrongen gaat worden

ba
door batavia1947 - Feb 26, 2010 om 13:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nu willen sommigen de centen verwaarlozen. Dadelijk de stuivers!! Waar moet dat heen.

he
door henri2040 - Feb 26, 2010 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het was Carnegie die sprak: "Wanneer ik mij vroeger niet had gebukt voor een cent was ik nu geen miljonair" 0,02 € is haast een hele stuiver. Vergeten?
Het gaat ons schijnbaar te goed, maar niet iedereen!

ba
door batavia1947 - Feb 26, 2010 om 13:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

We zullen zien hoe de economie verder verloopt. Maar volgens mij gaat het goed fout over enige tijd.

ja
door jank - Feb 26, 2010 om 13:24
168 Antwoorden / 8 Vragen

Wat is het probleem?
U kunt, zoals al eerder gemeld hier in de discussie, bij de Aldi pinnen.
Dan bent u van het kleine geld af.
Waar een mens zich al niet druk over kan maken.

va
door vanasselt - Feb 26, 2010 om 13:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Prima, de Aldi let op de kleintjes.

fr
door franton - Feb 26, 2010 om 13:36
3 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang het een wettig betaalmiddel is,doet het de Aldi juist,het gaat niet om krenten maar je hebt er recht op,dat andere zaken afronden vindt ik niet juist.
Je steunt door deze aktie juist ondernemers mee je hoe gekhet ook klinkt,door het aantal klanten per week of maand hun bestuurders laat genieten van hun grote bonussen,

nathalie1965
door nathalie1965 - Feb 26, 2010 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo krenten?
Zij berekenen gewoon de prijzen die op het schap staan.
Als je bij de Aldi boodschappen doet, let je sowieso 'op de centen' ;0)

wi
door wimula - Feb 26, 2010 om 13:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 24 feb 2010, 14:55]De zaak bepaald dat zelf.

Nee, bedoelt: "De zaak bepaalTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT dat zelf!

he
door hendrikuswal - Feb 26, 2010 om 14:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Aldi doet het zoals het behoort. Als men de losse centen niet meer wil stuur mij ze maar. Elke 100 is weer een Euro.

ho
door hond2 - Feb 26, 2010 om 14:10
18 Antwoorden / 1 Vragen

Is mijn geld en dat wil ik graag terug hebben.Wat ik er dan vervolgens mee doe is mijn zaak.
Als het teveel wordt in mijn portemonnee gaat het ook hier in een potje voor magerder tijden (jaja,sparen kun je ook zó doen!) of voor collectanten.

pierre60
door pierre60 - Feb 26, 2010 om 14:11
132 Antwoorden / 14 Vragen

Als iets bijvoorbeeld 5,98 kost dan vind ik het niet erg als ik twee centen terug krijg.
Beseft u wel eens dat twee centen bijna vijf oude centen zijn. Als er een cent op straat ligt zal ik me ook daarvoor bukken om hem op te rapen. Ik vind afronden ook niet eerlijk want meestal is de prijs zo dat er naar boven wordt afgerond. Dus lekker bij de Aldi boodschappen doen loont ook nog meestal.

pl
door plebpleb - Feb 26, 2010 om 14:19
113 Antwoorden / 60 Vragen

Doordat winkels in Nederland geen kleingeld meer willen teruggeven en steeds afronden.... Liggen ze vaak verspreid op de grond.....
Voor mij zijn het toch altijd centen die ik steeds opraap ook al liggen ze in de drek....Wie 't kleine niet eert....Is 't grote niet weert....
In Duitsland en België geven ze altijd correct de centen terug....
Waar men recht op heeft...

al
door alkarinen - Feb 26, 2010 om 14:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat centen ook een wettig betaal middel zijn??????

Lsk520
door Lsk520 - Feb 26, 2010 om 14:34
827 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zijn ze ook, alleen zijn winkels niet verplicht ze aan te nemen.....ga maar eens naar de site van de Nederlandse bank...
Zucht ...uitleg 4.999.655.873....

Mo
door Moontje72 - Feb 26, 2010 om 14:40
14 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik ben heel blij met die centen die ik terug krijg bij de Aldi (en C&A). Precies zoals het hoort!

Ik was er alleen niet blij mee toen ik bij de Aldi, ipv 2 eurocent, 50 centimes terug kreeg een paar weken terug. Voortaan kijk ik dus of er geen onwettig geld meer tussen zit.

hu
door hultje - Feb 26, 2010 om 14:41
16 Antwoorden / 1 Vragen

@Hutch, wat een geweldige reactie, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Bedankt

antje41
door antje41 - Feb 26, 2010 om 14:49
18 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 24 feb 2010, 15:07]Iemand die hier een 'vraag' stelt (welke eigenlijk ook nog eens bij de 'discussies' thuis hoort als hij/zij geen denigrerende opmerking zou plaatsen), daar gelijk zelf op antwoord en dan nog een denigrerende opstelling neemt tegenover iemand die echt op de kleintjes moet letten, hoort m.i. niet thuis op deze consumentensite.

Hutch

fredstaf
door fredstaf - Feb 26, 2010 om 14:52
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ga eens op Vakantie ,dan merk je dat er nog genoeg landen zijn die de klanten eerlijk behandelen en het geld waar u recht op heb terug betaald.
En als je kunt rekenen kan je ook weer mee betalen.
want het is nog steeds een wettig betaal middel.

va
door valentijntje - Feb 26, 2010 om 15:00
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, voor mij zijn de 1 en 2 eurocent nog steeds 2,5 cent en een stuiver van het guldentijdperk, en ik vind dat je daar ook gewoon mee zou moeten kunnen betalen.
Voor jou is het heel simpel; rond alles af naar boven zodat je met briefjes vanaf 5 euro kunt betalen en dan laat je het verschil lekker liggen, heb je mooi geen muntgeld meer. Voor mij hoeft er geen landelijke aktie te komen.

Valentijntje

hb
door hboxem - Feb 26, 2010 om 15:01
8 Antwoorden / 33 Vragen

Als al de mensen in heel nederland deze centen naar mij stuurden dan hou ik er ook nog iets aan over!!!!!
Want om rond te komen van een minimum lukt tegenwoordig niet meer!!

Dus mensen in nederland en omgeving stuur al uw euro kleingeld naar L.Kroezen
[edit redactie]

GAARNE MET SPOED want ik wil het wel

ja
door jannigje_1 - Feb 26, 2010 om 15:01
17 Antwoorden / 5 Vragen

voor mij mogen die centen er uit bij de aldi want ik vind het vervelend want nergens word er nog mee gewerkt nou kom ik niet zoveel daar maar als ik er kom gooi ik ze gelijk uit mijn portomonnee ik gooi ze wel in de bus als ze aan de deur komen

Lsk520
door Lsk520 - Feb 26, 2010 om 15:02
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hboxem schreef op vrijdag 26 feb 2010, 13:35]Als al de mensen in heel nederland deze centen naar mij stuurden dan hou ik er ook nog iets aan over!!!!!
Want om rond te komen van een minimum lukt tegenwoordig niet meer!!

Dus mensen in nederland en omgeving stuur al uw euro kleingeld naar L.Kroezen
[edit redactie]

GAARNE MET SPOED want ik wil het wel

Ongeacht of U het nodig heeft of niet; Stuur even een berichtje naar de redactie om Uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
Ook personen met minder goede bedoelingen lezen deze berichten. Ik denk niet dat U op allerlei rare post zit te wachten....

ha
door hansjjg - Feb 26, 2010 om 15:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is dat voor gezever.
Wanneer je de centen of twee cent stukken niet terug wilt nemen zeg je dat toch aan de kassa. Het is een goed systeem.
Beter dan al die "stelende" winkeliers die zogenaamd afronden. Die afrondingen pakken nooit uit in het nadeel van de winkelier.
En, er zijn nog honderdduizenden mensen die zelfs die één en twee cent munten goed kunnen gebruiken.
Ik heb meer dan veertig jaar achter de toonbank gestaan en nog heel lang met centen gewerkt. Tot aan het tijdstip dat er meer mensen waren die dat "gruis" niet meer wilden, toch had ik ze nog in de lade voor de klanten die er wel prijs opstelden.

boxtelnaar
door boxtelnaar - Feb 26, 2010 om 15:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja, de aldi geeft tenminste terug waar je recht op hebt.
En 1 cent is toch in guldens 2,2 cent. Dus de moeite waard om thuis in een pot te stoppen en 1 maal per jaar bij je bank te storten op je betaalrekening en dan via de pinautomaat er weer af te halen. Is per jaar een hele boel, hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal ingooit natuurlijk. Maar het is een leuke meevaller in deze toch al dure tijden. Dus mensen aanpakken die centen!!

ha
door hadijo1 - Feb 26, 2010 om 15:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hier een probleem mee hebt, wat doe je dan bij de Aldi? Ik zou zeggen ga naar AH, dan is je probleem opgelost. Ja, je betaald wat meer maar een krent die daar op let. Het is anders wel een wettig betaalmiddel zoals ook al het papiergeld wat ook niet in alle winkels wordt geaccepteerd. Als mijn geld niet bij de kassa wordt aangenomen, of het nu om klein- of groot geld gaat, laat ik zo alles staan en loop weg en ga naar een winkel waar ik wel behoorlijk wordt geholpen. GELD IS GELD.

ki
door kimsalabim - Feb 26, 2010 om 15:37
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik laat de centen altijd lekker in mijn beurs zitten, de volgende keer leg ik ze er wel weer bij! Krijgen ze ze gewoon weer terug. Moet je bij een andere winkel eens doen, worden ze niet vrolijk van. Ik maak me niet zo druk om die centen. Zoals gezegd, je betaald wat je koopt en niets afgerond. Hoezee voor de centen zeg ik hoezee.. En ook hoezee voor de aldi, daar word mijn beurs blij van namelijk. 2 tassen boodschappen voor 20 euro, moet je bij de grote jongens niet proberen..

kaldenberg
door kaldenberg - Feb 26, 2010 om 15:44
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hansjjg schreef op vrijdag 26 feb 2010, 15:23]Wat is dat voor gezever.
Wanneer je de centen of twee cent stukken niet terug wilt nemen zeg je dat toch aan de kassa. Het is een goed systeem.
Beter dan al die "stelende" winkeliers die zogenaamd afronden. Die afrondingen pakken nooit uit in het nadeel van de winkelier.
En, er zijn nog honderdduizenden mensen die zelfs die één en twee cent munten goed kunnen gebruiken.
Ik heb meer dan veertig jaar achter de toonbank gestaan en nog heel lang met centen gewerkt. Tot aan het tijdstip dat er meer mensen waren die dat "gruis" niet meer wilden, toch had ik ze nog in de lade voor de klanten die er wel prijs opstelden.
Nou, nou, "stelen"? Er wordt pas afgerond aan de kassa over het bedrag van alle boodschappen tezamen. Je betaalt dus gewoon wat het kost en ter afronding krijg je de ene keer 2 cent korting en betaal je de andere keer 2 cent meer. Hoe de waren ook geprijsd zijn, de winkelier heeft geen enkele invloed op het (toevallig onstane!) eindbedrag.
De meeste Duitse winkels hebben overigens een potje of schaaltje bij de kassa's staan voor de losse centen die niet gewenst zijn. De "opbrengst" gaat naar een goed doel.

w.
door w.f.c.mels - Feb 26, 2010 om 15:57
7 Antwoorden / 0 Vragen

zo is het,kaldenberg heeft helemaal gelijk,maar ze mogen van mij wel een trailer vol met centen op mijn pad komen dumpen hoor,ga ik naar de aldi en die ook weer blij.

jj
door jjkr - Feb 26, 2010 om 16:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

In Frankrijk (toch een iets groter land als Nederland) is het geheel normaal bij welke zaak dan ook, met gepast geld te betalen. Centen zijn daar een normaal onderdeel van betalingen. Nederland zou daar een voorbeeld aan moeten (kunnen) nemen in plaats van alles af te ronden.

toon59
door toon59 - Feb 26, 2010 om 16:05
40 Antwoorden / 7 Vragen

Ik woon bij de grens, zowel van Duitsland als van Belgie, waar in beide landen nog wordt afgerekend tot op de CENT, dus als de centen u in de weg zitten, ik wil ze graag hebben. (en dan heb ik het er nog niet eens over dat ik op de kleintjes moet letten=WAO) De 1 cent- en 2 centmuntje zijn WETTIG betaalmiddel!!!!

al
door alea - Feb 26, 2010 om 16:06
9 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog maar weinig winkels waar men centen terug krijgt, maar geld is geld en ik waardeer deze winkeliers, die de moeite nemen om exact terug te geve
Nee, dan de winkeliers, die als je 4,20 Euro moet afrekenen en betaalt met 20 Euro en 20 Eurocent, vragen: heeft u het niet kleiner. En als je dan zegt nee, maar ik wil wel pinnen nog durfen te zeggen, ja maar dan komt er 50 Eurocent bij. Dat mag volgens mij niet eens en dit zijn voor mij afzetters.
HULDE aan alle winkeliers die niet moeilijk doen en ook nog de 1 en 2 Eurocenten teruggeven. En voor de mensen die dat niet waarderen, dan is het altijd mogelijk de centen op te sparen en in een pot voor een goed doel te doen.

sitan
door sitan - Feb 26, 2010 om 16:20
28 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010
Dat geldt ook voor marktkooplui en verdere lieden van die soort.

Dit klinkt nogal denigrerend; marktkooplui zijn dus van een soort mindere kaste..??

Ten eerste is het doodeerlijk om niet af te ronden, je kunt de cassière ook een "fooitje" van 2 cent (!) geven. Dit klein geld opzamelen voor de daklozenkrantverkoper of een extraatje in de collectebus is ook een prima idee!

Ten tweede is een marktkoopman/vrouw een volwassen ondernemer met soms investeringen in materiaal die in de tonnen loopt! Dat doet hij niet als hij nog steeds (naar achterhaalt idee) met een handkarretje of een houten bak om zijn nek langs de deuren loopt of op een kleedje op een plein zijn waren staat te slijten. Zij hebben met dezelfde regels en wetten te maken als een winkelier, moeten zwaar arbeid verrichten in weer en wind maar proberen ook met de digitale tijd mee te gaan. Alleen de marktbezoeker moet er ook aan wennen om te pinnen maar langzamerhand wordt ook dat ingeburgerd. Maar laat aub het idee varen dat we (Ja, al meer dan 32 jr.op de markt!) een minderwaardig soort kostverdieners zijn!

sitan
door sitan - Feb 26, 2010 om 16:26
28 Antwoorden / 4 Vragen

Even voor de duidelijkheid; na de "[/quote" staat mijn commentaar en niet die van akino........Er ging wat mis maar weet niet wat.......

bo
door boaz13 - Feb 26, 2010 om 16:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nog steeds een wettig betaalmiddel. Er zijn zelfs winkels die geen centen meer willen hebben maar als ze geen 5 eurocenten meer in de geldla hebben dan krijg je wel 2 en 1 eurocenten terug! Ik stoor me er iig niet aan dat de aldi niet afrond.

an
door antonetta_1 - Feb 26, 2010 om 16:29
11 Antwoorden / 2 Vragen

hoi
je kunt ook nog altijd die kleine centen weigeren en laat dan een rond getal
terug geven of inderdaad pinnen geen gezeur over die centen

av
door avoormanns - Feb 26, 2010 om 16:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Worden jullie langzaam niet moe van jullie zelf?? Over mierenneuken gesproken, tekeergaan als ze teveel betalen en nu mauwen over een cent.
En dan je moet digitaal..... zijn jullie nou helemaal van de pot gerukt ???
Er zijn een heleboel bejaarden die er niets van snappen, hebben jullie daar wel eens aan gedacht ??? Want jullie hebben geen tijd om deze mensen te helpen als ze er om vragen. Ik baal van dat digitaal gedoe.
Vergeet niet dat jullie ook oud worden en dan zijn er weer nieuwe systemen waar jullie niets van snappen.
Dus laat de cent blijven, hij zit nog steeds in ons munt systeem en probeer het eens in het buiteland om af te ronden ..... Ik weet hoe ze reageren, want sommige landen zijn straat arm.
Dus niet meer zeuren.

A3

tr
door treesspirit - Feb 26, 2010 om 16:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wist niet eens dat dit nog ergens gebeurde. Ben hier voor! Je hebt het nog te goed denk ik. Een wetenswaardigheidje. Wanneer je die zelfde cent tekort komt bij de bakker, krijg je toch echt je brood niet mee hoor! Moet dringend naar de Aldi om de grote zak met centen, bijna nergens uit te geven, of je moet naar het buitenland reizen, waar je ze wél krijgt, te spenderen.

it
door itswaldo - Feb 26, 2010 om 16:45
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon pinnen....en probleem is opgelost.
Simpel toch :-)

co
door coppertje - Feb 26, 2010 om 16:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

waarom niet net als in Amerika? Bij de kassa een schoteltje waarin je je losse wisselgeld-centen kunt deponeren. Kom je bij afrekenen tekort dan pak je de benodigde losse centen uit het schoteltje. Iedereen blij!

blackjes
door blackjes - Feb 26, 2010 om 17:01
141 Antwoorden / 34 Vragen

Hutch is niet dutch.
Hutch geeft hier een antwoord van 1 zin in 4 regels. Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen wat hij nou schrijft. Zo kom je geen steek verder.

birdies
door birdies - Feb 26, 2010 om 17:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen wat hij nou schrijft............

Nou, dan heb je toch niet leren lezen! Wat hij schrijft, is voor mij toch zeer duidelijk.

wo
door woodwood - Feb 26, 2010 om 17:17
15 Antwoorden / 2 Vragen

In principe is het een goed zaak van Aldi, doch het probleem in Nederland is dat er bijna geen enkele andere zaak of bedrijf nog met de cent werkt, dus als zuinige Nederlander heb je aan de losse cent op zich niet zoveel meer om wat mee te betalen bv € 6,98 wordt je nu toch mooi 2 cent door de neus geboord, ik bedoel maar tel dit eens op dag in dag uit bij al je boodschappen, ja dat is KASSA maar niet voor de kopende klant.

er
door ernap - Feb 26, 2010 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

kom er net vandaan en de enige reden dat ze centen aannemen is dat het een duitse firma is en die accepteren wel 1 en 2 centen omdat ze vinden dat geld geld is ik persoonlijk wil wel een vachtwagentje vol hebben hoor !!!!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 17:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik pin altijd bij de Aldi, maar ben blij dat die 1 en 2 centen bijna nergens meer gebruikt worden.
Wat mij betreft mag Aldi er ook mee stoppen.

blackjes
door blackjes - Feb 26, 2010 om 17:23
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ha, daar hebben we birdies. Eindelijk een intellectueel in ons midden die even laat weten hoe goed hij wel is. Proficiat!!!!!!!!!!

ja
door jank - Feb 26, 2010 om 17:23
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=woodwood schreef op vrijdag 26 feb 2010, 17:17]dus als zuinige Nederlander heb je aan de losse cent op zich niet zoveel meer om wat mee te betalen bv € 6,98 wordt je nu toch mooi 2 cent door de neus geboord, ik bedoel maar tel dit eens op dag in dag uit bij al je boodschappen, ja dat is KASSA maar niet voor de kopende klant.
En voor al die andere zeuren, wat nu met een bedrag van € 6,97? Zijn jullie dan allemaal ook zo sportief en principieel, om de afronding naar beneden te weigeren. Of steek je dan die 2 cent wel in je zak?
Naast het beperkt aantal zinnige reakties/antwoorden in dit topic, mag omwege de vele zeuren er van mij wel een slotje op dit topic.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Feb 26, 2010 om 17:28
34 Antwoorden / 11 Vragen

Een eerlijke winkel die, zoals het hoort handelt.
€ 0,98 is en blijft € 0,98 en ik wil graag die 2 cent terug. Niet zoals in andere winkels gebeurd dat ik € 0,98 moet betalen en ze dan maar voor hun gemak afronden naar € 1,00 diefstal vind ik dat.

pi
door piet limburg - Feb 26, 2010 om 17:40
232 Antwoorden / 15 Vragen

Akino,

ALDI is van huis uit een Duitse keten.Ik woon aan de grens en als ik in Duitsland kom is het overal normaal dat niet afgerond wordt,kortom daar is geen discussie over de eurocent.Voorheen ook geen discussie over de pfennig.Heeft tot het laatst dienst gedaan.In Nederland moesten we eerst van de cent af en nadat de eurocent er was,moesten we ook daar weer vanaf.Dat is typisch iets waar een klein land groot in kan zijn,,,,,,onenigheid..................
Ben het met allen eens die schrijven....laat de eurocent dan achter bij de ALDI of ga bij AH boodschappen doen.

Succes en groeten van Piet.

ak
door akino - Feb 26, 2010 om 17:46
50 Antwoorden / 52 Vragen

Sonjaatje,

Fijn dat jij "zonder denigerende opmerkingen" een positief antwoord kunt geven.
Jou PRIJS ik, zonder "losse centen".

Akino

wi
door wittelings39 - Feb 26, 2010 om 17:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze zaak houdt zich aan de te betalen prijs voor gekocht artikel en inderdaad; die het KLEINE niet eert, is waard dat hij gebrek lijdt!
Volkomen eens met Hutch, laat de centen dan maar liggen, er zijn gezinnen waarvoor iedere cent er één is!

Cliché; vele kleintjes maken: één groot! Maar,....toch! Waar!

po
door polarsnor - Feb 26, 2010 om 18:16
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is nog eens reality,iedereen wil zijn geld naukeurig,ik ook.
En wie het daar niet mee eens is kan z n losse centen op mijn rekening storten.

ar
door arnobratvic - Feb 26, 2010 om 18:21
17 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur mij s.v.p. geen lossen centen, want je krijgt ze geheid terug. Maar ik betuig wel hulde aan die winkeliers die nog normaal met geld (dus ook met centen) omgaan, en dus niet meedoen aan die afrondingsmanie. Immers: het begint met 1 cent, daarna wordt op 2 cent afgerond, en voor je het weet wordt op de stuiver afgerond, waarna het dubbeltje aan de beurt is. En inderdaad: die afrondingen werken uiteindelijk nooit in het belang van de klant.
In ons omringende landen zijn de winkeliers blijkbaar wèl klantvriendelijk wat betreft het letten op de centjes.
Ik doe mijn boodschappen trouwens bij de ALDI niet alleen om hun centenbeleid, maar ook door de gunstige prijs/kwaliteitsverhouding van de artikelen.
En wat betreft de reactie: "iedereen moet digitaal": nou dat zullen de "analogen" echt wel zélf uitmaken.En als die bij bepaalde winkels niet meer terecht kunnen, dan gaan ze gewoon naar winkels die nog wèl het belang van de klant hoog in het vaandel hebben.

w.
door w.f.c.mels - Feb 26, 2010 om 18:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat de winkelketens niet meer hun producten moeten prijzen met €0,99 of €1,99 gewoon in hele euro's en halve,of € 2,35 zijn we ook verlost van de centen,

wi
door wittelings39 - Feb 26, 2010 om 18:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wittelings39 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 17:58]Deze zaak houdt zich aan de te betalen prijs voor gekocht artikel en inderdaad; die het KLEINE niet eert, is waard dat hij gebrek lijdt!
Volkomen eens met Hutch, laat de centen dan maar liggen, er zijn gezinnen waarvoor iedere cent er één is!

Cliché; vele kleintjes maken: één groot! Maar,....toch! Waar!

ve
door verano - Feb 26, 2010 om 18:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

je hoort over het algemeen niet veel positiefs over aldi nouja behalve de prijzen dan

aldi is trouwens wereldwijdte vinden niet alleen in europa

maar even bij de les het is fantastisch dat die zaken nog bestaan je word toch tegenwoordig overal berooft

hulde dus aan aldi in deze
kijken of die tweelingbroer van balkenende weer reageerd op mijn schrijven

toolboy
door toolboy - Feb 26, 2010 om 19:00
965 Antwoorden / 40 Vragen

Elke winkelier is geheel vrij om zijn prijzen te bepalen.
De afronders(winkeliers) houden er vooralsnog rekening mee dat wij (kuddevolk)die contant betalen daar in mee gaan.
Maar achh het gros(kuddevolk) moet niet van een bijstands uitkering rondkomen dus wat maakt het uit.
Als u van een minimum moet rondkomen /bijstand laat uw woord horen!
Bijstandsgerechtigde zijn nagenoeg hedentendage ook (kuddevolk)aan het worden

T

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 19:11
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=akino schreef op vrijdag 26 feb 2010, 17:46]Sonjaatje,

Fijn dat jij "zonder denigerende opmerkingen" een positief antwoord kunt geven.
Jou PRIJS ik, zonder "losse centen".

Akino

Alleen jammer dat Sonjaatje niet inhoudelijk ingaat op het onderwerp...

Dus...

Ik vind het belachelijk dat de meeste winkels centen weigeren.
De "voordelen" van het afronden zijn nooit bewezen.
In het "guldentijdperk" werd er al afgerond op vijf cent.
Na de invoering van de euro werd er in eerste instantie niet afgerond.
Even later wel, maar nu niet op vijf guldencent, maar op vijf eurocent...
2.20371x zoveel. Wat is het volgende? Afronden op een duppie? Of doe maar gelijk op een hele euro...Dan ben je van al dat lastige kleingeld af.
De cent moet gewoon overal geaccepteerd worden,
Want wie het kleine niet eert...

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 19:13
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Gelijk al toen de euro kwam baalde ik van die 1 en 2 centen.
In mn jeugd hadden we de cent, die ging eruit, en nu kwam dat onding weer terug.
Weg ermee.

Ik ben het eens met WFC.Mels, gewoon afronden de bedragen, maar dan wel ten gunste van de klant he haha.

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 19:25
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 26 feb 2010, 19:13]Gelijk al toen de euro kwam baalde ik van die 1 en 2 centen.
In mn jeugd hadden we de cent, die ging eruit, en nu kwam dat onding weer terug.
Weg ermee.

Ik ben het eens met WFC.Mels, gewoon afronden de bedragen, maar dan wel ten gunste van de klant he haha.

Bedank voor de reactie Sonjaatje,
Maar had jij dan ook al een hekel aan de "oude" stuiver?
Twee eurocent is immers bijna net zoveel.
Vijf eurocent is meer dan twee keer zoveel.
Ik ben van mening dat geld geld is en geaccepteerd moet worden (met hier en daar wat uitzonderingen).
Ik betaal als er naar beneden wordt afgerond meestal contant.
Als er naar boven wordt afgerond meestal met de pin.
Ik ben dus niet armer geworden van het afronden, maar blijf het een raar iets vinden dat men een wettig betaalmiddel weigeren mag.

blackjes
door blackjes - Feb 26, 2010 om 19:30
141 Antwoorden / 34 Vragen

Lieve mensen,
Ik heb nu diverse antwoorden gezien. Wel afronden, niet afronden en zelfs om de artikelen dan maar op 0 of 5 Eurocent te zetten. Maar ga nou eens rekenen.
3 artikelen van € 0,99 = € 2,97.
NIET afgerond betaal je dan € 2,97
AFGEROND betaal je € 2,95
Zet de winkelier het artikel op € 1,00 dan betaal je € 3,00.
Ten opzichte van de laagste prijs bespaar je dan € 0,05. Dit is toch 1,6 %
Dit is op dit ogenblik net iets minder dan het percentage wat je op je spaargeld maakt. Dus tel uit je winst.

po
door polarsnor - Feb 26, 2010 om 19:31
10 Antwoorden / 2 Vragen

Wat voor positiefs wil je dan horen over de Aldi?Dan moet je er vooral niet komen.
Het is met de Liddl een
van de drukste kruideniers van Nederland.En de bazen van Aldi zijn steen rijk dank zij het op de kleintjes letten.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 19:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een hekel is mss teveel gezegd, maar de stuiver had van mij ook weg gemogen.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 19:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen jammer dat Sonjaatje niet inhoudelijk ingaat op het onderwerp...

Zeker mn vorige posting niet gelezen?

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 19:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als u van een minimum moet rondkomen /bijstand laat uw woord horen!

Heb ik gedaan! :-)

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 19:46
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=blackjes schreef op vrijdag 26 feb 2010, 19:30]Lieve mensen,
Ik heb nu diverse antwoorden gezien. Wel afronden, niet afronden en zelfs om de artikelen dan maar op 0 of 5 Eurocent te zetten. Maar ga nou eens rekenen.
3 artikelen van € 0,99 = € 2,97.
NIET afgerond betaal je dan € 2,97
AFGEROND betaal je € 2,95
Zet de winkelier het artikel op € 1,00 dan betaal je € 3,00.
Ten opzichte van de laagste prijs bespaar je dan € 0,05. Dit is toch 1,6 %
Dit is op dit ogenblik net iets minder dan het percentage wat je op je spaargeld maakt. Dus tel uit je winst.

Dit is wel een zeer vreemde redenering!
Het gaat hier niet om het afronden van de prijs per artikel, maar over het totale aankoopbedrag. De besparing of winst bedraagt dan nooit meer dan twee eurocent. En dat is toch weer bijna een oude stuiver

toolboy
door toolboy - Feb 26, 2010 om 19:59
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik zou hier graag de rekenaars wiskundigen op los laten zeker wordt u per product tekort gedaan,maar das logica en realistme.

T

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 20:01
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 26 feb 2010, 17:22]Ik pin altijd bij de Aldi, maar ben blij dat die 1 en 2 centen bijna nergens meer gebruikt worden.
Wat mij betreft mag Aldi er ook mee stoppen.

Is dit dan een inhoudelijke reactie Sonjaatje?

Je zegt hier zelf dat je bij de Aldi altijd pint, dus betaal je niet contant met centen en krijg je ze ook niet contant terug.Jij hebt bij het pinnen geen last van losse centen.
Mensen die contant betalen...
Ik wil de centen overal terug en het liefst ook de gulden weer want met de euro zijn we al te vaak bestolen. De gulden en de duits mark waren sterkere munten dan de huidige euro.

ak
door akino - Feb 26, 2010 om 20:27
50 Antwoorden / 52 Vragen

aczjr1

Jij hebt de zaak in de gaten en denkt ook goed na vóór je het geld uitgegeven hebt.
Jij gaat niet nog eens de supermarkt rijker maken dan hij al is.

Prima en ga zo door, dan ga je vanzelf digitaal over.

Akino

ak
door akino - Feb 26, 2010 om 20:30
50 Antwoorden / 52 Vragen

acjzr1

Jij hebt tenminste in de gaten hoe je met geld om moet gaan.
Jij gaat niet nog eens de supermarkt geld bijgeven, om hem rijker te maken.

Ga zo door want dan wordt je vanzelf digitaal.

Akino

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 26, 2010 om 20:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Jij hebt bij het pinnen geen last van losse centen

Nee duh, daarom pin ik ook.

patrick555
door patrick555 - Feb 26, 2010 om 21:00
31 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij de Aldi kan je pinnen

Dus: PIN gebruiken

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 21:03
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op vrijdag 26 feb 2010, 20:56]Jij hebt bij het pinnen geen last van losse centen

Nee duh, daarom pin ik ook.

Jij begrijpt helaas blijkbaar echt niet waarover ik het heb, dus ga ik binnen dit onderwerp niet meer op jouw reacties reageren. Ik ga het ook niet nog een keer uitleggen.
Toch bedankt voor de reacties ;)

aj
door ajamuller - Feb 26, 2010 om 21:06
1 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de apotheek en het postkantoor heb je ook nog steeds centen nodig om te betalen

pi
door piet limburg - Feb 26, 2010 om 21:11
232 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is het mogelijk om deze discussie ,,af te ronden''We komen er toch niet uit,net zo min als onze (ex)regering.

Piet

acjzr1
door acjzr1 - Feb 26, 2010 om 21:14
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pietvoncken schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:11]Misschien is het mogelijk om deze discussie ,,af te ronden''We komen er toch niet uit,net zo min als onze (ex)regering.

Piet

Veruit de beste reactie tot nu toe :)

audb
door audb - Feb 26, 2010 om 21:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon gaan pinnen dan maar?
Maar u gaat denkelijk niet voor niets naar de Aldi dus moet die centen u wel heel zwaar in de portemonnee zitten.
Als ik eens bij de Aldi wat haal dan laat ik die centen zelfs zitten omdat de geld stort automaat van me bank er gewoon weg moeite mee heeft en voor een paar centen ga ik heus niet lopen klooien.
Maar stel dat de Aldi de prijzen nou eens af ging ronden zoals bv AH doet dan zou u welliswaar niet gaan klagen om dat ze centen terug geven maar dan merkt u niet dat de centen die u nu terug krijgt wel de prijs verschil uit maakt.
Dus ipv 96 cent voor een pak turfmolem koffie voor 1 euro ....

pi
door piet limburg - Feb 26, 2010 om 21:22
232 Antwoorden / 15 Vragen

Dankjewel ACJZR1 voor je compliment.
Dit was ook mijn laatste reactie

Piet.

ge
door gertwigger33 - Feb 26, 2010 om 21:40
4 Antwoorden / 6 Vragen

wat een gezeur waar gaat het over !!
Twigger

gerard1947
door gerard1947 - Feb 26, 2010 om 22:55
16 Antwoorden / 0 Vragen

het is eerlijk bij de Aldi, ook een cent is een betaalmiddel, bij de juppen super ronden ze alles naar boven af, dat is wel elke keer 2 cent, reken eens uit wat je dat per jaar kost!!!!!!!!!!
Ik betaal altijd met cash.
WIE HET KLEINE NIET EERD, IS HET GROTE NIET WEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij moeiten tegenwoordig op de kleintjes letten, dus elke cent is er een.

sc
door scooby - Feb 26, 2010 om 23:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Aldi werkt net als de C&A winkels nog met centen omdat ze internationale winkels hebben. Dus ook winkels buiten Nederland. En omdat in die landen de muntjes nog niet afgeschaft zijn moeten hun nog met die muntjes werken. Dit is nu eenmaal zo. Ik denk dat ze die zelf ook veel liever afschaffen.

birdies
door birdies - Feb 26, 2010 om 23:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

............bij de juppen super ronden ze alles naar boven af, dat is wel elke keer 2 cent, reken eens uit wat je dat per jaar kost!!!!!!!!!!............

Onzin. Ze ronden natuurlijk ook bedragen naar beneden af!

........Wij moeiten tegenwoordig op de kleintjes letten, dus elke cent is er een........

Je kan zelfs iedere keer 0,02 cent verdienen door te zorgen dat het totaalbedrag eindigt op een 2 of een 7. Je kan dan ook nog 5 of 10x per dag even naar de winkel, dan lopen je verdiensten aardig op.

P.S. Waar zit tegenwoordig een juppen super trouwens?

ak
door akino - Feb 27, 2010 om 08:12
50 Antwoorden / 52 Vragen

ajamuller:
Wanneer je meent dat er ook centen bij apotheek en postkantoor worden terug gegeven, geef daarbij dan eens een voorbeeld?
Makkelijk om zo stellingen te geven, zonder een duidelijke bijlage.

Akino

ja
door jank - Feb 27, 2010 om 10:53
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:14][quote=pietvoncken schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:11]Misschien is het mogelijk om deze discussie ,,af te ronden''We komen er toch niet uit,net zo min als onze (ex)regering.

Piet

Veruit de beste reactie tot nu toe :)
Nou ja, dat geldt dan ook voor mijn eerdere reaktie, slotje op dit topic heb ik toen geschreven.
Maar door de veelheid aan reakties wordt denk ik niet alles meer gelezen. Is ook eigenlijk ondoenlijk, als zoveel reakties niet meer ter zaken doende zijn. En doorgaan wordt er alleen gesproken over het afronden naar boven, hoe schandalig dat is, diefstal wordt het zelfs genoemd. Het afronden naar beneden wordt door het gros niet genoemd, past waarschijnlijk niet in hun straatje.

mariegh
door mariegh - Feb 27, 2010 om 11:14
263 Antwoorden / 13 Vragen

In diverse winkels staan van die transparante bakjes bij de kassa voor een goed doel. Daar kieper ik dat losse geld in.

do
door dopneus1 - Feb 27, 2010 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wie het kleine niet eer is het grote niet weert !!!!!!!

f.
door f.schmal - Feb 27, 2010 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 24 feb 2010, 15:07]Iemand die hier een 'vraag' stelt (welke eigenlijk ook nog eens bij de 'discussies' thuis hoort als hij/zij geen denigrerende opmerking zou plaatsen), daar gelijk zelf op antwoord en dan nog een denigrerende opstelling neemt tegenover iemand die echt op de kleintjes moet letten, hoort m.i. niet thuis op deze consumentensite.

Hutch

marijke77
door marijke77 - Feb 27, 2010 om 16:28
158 Antwoorden / 3 Vragen

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.
Misschien kun je het kleingeld afgeven bij de voedselbank, er zijn genoeg mensen die er blij mee zijn.

ms
door msengers - Feb 27, 2010 om 20:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf in een winkel en gelukkig maken wij het niet vaak mee. Maar wat als er een stroomstoring is en je dus niet KUNT pinnen? Men kan er niet vanuit gaan dat er altijd met pin betaald kan worden, we zijn nog altijd afhankelijk van stroom. Dus moet contant betalen mogelijk blijven! En als je geen centen terug wilt, neem ze dan inderdaad niet aan!

sr
door sreglov - Feb 27, 2010 om 21:43
21 Antwoorden / 6 Vragen

1. De zaak is daar vrij in. Losse centen zijn een officieel betaalmiddel, net zo goed dat als jij er mee mag betalen (en volgens mij moet een winkel dat ook accepteren, tenzij ze dat duidelijk kenbaar maken, net zoals bij de biljetten met grote bedragen)
2. Jij mag het natuurlijk weigeren, ik weet niet of je kunt afdwingen dat ze het op een andere manier geven.
3. Als jij iets van 1,97 koopt, en de winkelier geeft je 3 cent terug voor jouw 2 euro, dan mag je natuurlijk laten voor wat het is.

Ik betaal zelf meestal met pin, geen geklooi met klein- of wisselgeld, betaal altijd wat het kost (althans, waar het voor geprijsd is)

acjzr1
door acjzr1 - Feb 27, 2010 om 22:57
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jank schreef op zaterdag 27 feb 2010, 10:53][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:14][quote=pietvoncken schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:11]Misschien is het mogelijk om deze discussie ,,af te ronden''We komen er toch niet uit,net zo min als onze (ex)regering.

Piet

Veruit de beste reactie tot nu toe :)
Nou ja, dat geldt dan ook voor mijn eerdere reaktie, slotje op dit topic heb ik toen geschreven.
Maar door de veelheid aan reakties wordt denk ik niet alles meer gelezen. Is ook eigenlijk ondoenlijk, als zoveel reakties niet meer ter zaken doende zijn. En doorgaan wordt er alleen gesproken over het afronden naar boven, hoe schandalig dat is, diefstal wordt het zelfs genoemd. Het afronden naar beneden wordt door het gros niet genoemd, past waarschijnlijk niet in hun straatje.

Beste "jank" ,
Het gaat hier niet om "scoren".
Ik heb enkel mijn waardering geuit m.b.t. de formulering van de reactie van Piet.
Indien uw reactie net zo "gevat" was geweest, oftewel : "net zo goed geformuleerd", dan had U een gelijkaardige reactie kunnen verwachten.
U blijkt echter geen taalkunstenaar te zijn en bent blijkbaar ook niet in staat om te accepteren dat de reactie van iemand anders dan U gewaardeerd wordt.
Ik heb voor mijn eerste reactie op dit topic alle voorgaande reacties gelezen.
Ik heb ook uw reactie gezienwaarin U begint over het afronden naar beneden...
Ik ben tegen afronden!
Tegen afronden naar boven...
Maar...Ook tegen afronden naar beneden!
Iedere vorm van afronden betekent dat er iemand tekort gedaan wordt en dat er iemand benadeeld wordt.
Winkeliers moeten verdienen.
Zij zullen er dan dus echt wel voor zorgen dat zij niet aan de verkeerde kant van de afronding zitten!

ok
door okkido - Feb 27, 2010 om 23:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goede zaak van Aldi en niet afronden.

kroonmeester
door kroonmeester - Feb 28, 2010 om 01:13
457 Antwoorden / 45 Vragen

Terecht! Ik waardeer het ten stelligste dat Aldi nog afrekent zoals het hoort. Niet alleen in Nederland doch overal in Europa. Het is absurd dat er in Nederland weer al (2) jaren na de introductie van de Euro (€) weer de 'afronding' werd ingevoerd.

Bij mij in Deutschland - en ook België - wordt nog afgerekent op de cent en wisselgeld o.a. 1 & 2 Eurocent is geen probleem alhier, integendeel men denkt er niet aan om af te ronden naar boven of naar onder. Geld is geld!

Dus u zit ook niet te wachten op de Euromunten (of Euromuntjes) van 5, 10, 20 en 50 cent?

Je hoeft geen krent te zijn om de Euromunten (of Euromuntjes) van 1 en 2 cent te accepteren. De krenten(kakkers) - met hun Dagobert Duck-gevoel - zijn de detaillisten zelf, met o.a. een grootgrutter aan kop van het iniatief genomen.

Geld = geld! Ook de munten van 1 & 2 Eurocent!

vl
door vlindertje2 - Feb 28, 2010 om 05:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er geen problemen mee, ik spaar de 1 en 2 eurocenten thuis, en breng het wat later bij de Pets Place, die hebben een houten spaarkistje voor de Blindengeleidenhonden en doe het daar in.

birdies
door birdies - Feb 28, 2010 om 10:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..............Of is dit belangrijker?..........

Ja, zo kunnen we nog heel wat meer nieuwsberichten hier neer zetten die allemaal belangrijker zijn.

na
door naberman - Feb 28, 2010 om 12:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

veel erger vindt ik het dat aldi bij contante betaling verkeerd afrond, 2,77 euro
wordt afgerond naar 2,80 euro
en dat is tegen de richtlijnen van de DNB.
en heel klant onvriendelijk is het om nergens E-mail adressen te vermelden
zodat men hier op kan reageren.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 28, 2010 om 12:52
1961 Antwoorden / 1 Vragen

2,77 hoort idd naar beneden afgerond te worden.

ja
door jank - Feb 28, 2010 om 19:53
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op zaterdag 27 feb 2010, 22:57][quote=jank schreef op zaterdag 27 feb 2010, 10:53][quote=acjzr1 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:14][quote=pietvoncken schreef op vrijdag 26 feb 2010, 21:11]Misschien is het mogelijk om deze discussie ,,af te ronden''We komen er toch niet uit,net zo min als onze (ex)regering.

Piet

Veruit de beste reactie tot nu toe :)
Nou ja, dat geldt dan ook voor mijn eerdere reaktie, slotje op dit topic heb ik toen geschreven.
Maar door de veelheid aan reakties wordt denk ik niet alles meer gelezen. Is ook eigenlijk ondoenlijk, als zoveel reakties niet meer ter zaken doende zijn. En doorgaan wordt er alleen gesproken over het afronden naar boven, hoe schandalig dat is, diefstal wordt het zelfs genoemd. Het afronden naar beneden wordt door het gros niet genoemd, past waarschijnlijk niet in hun straatje.

Beste "jank" ,
Het gaat hier niet om "scoren".
Ik heb enkel mijn waardering geuit m.b.t. de formulering van de reactie van Piet.
Indien uw reactie net zo "gevat" was geweest, oftewel : "net zo goed geformuleerd", dan had U een gelijkaardige reactie kunnen verwachten.
U blijkt echter geen taalkunstenaar te zijn en bent blijkbaar ook niet in staat om te accepteren dat de reactie van iemand anders dan U gewaardeerd wordt.
Ik heb voor mijn eerste reactie op dit topic alle voorgaande reacties gelezen.
Ik heb ook uw reactie gezienwaarin U begint over het afronden naar beneden...
Ik ben tegen afronden!
Tegen afronden naar boven...
Maar...Ook tegen afronden naar beneden!
Iedere vorm van afronden betekent dat er iemand tekort gedaan wordt en dat er iemand benadeeld wordt.
Winkeliers moeten verdienen.
Zij zullen er dan dus echt wel voor zorgen dat zij niet aan de verkeerde kant van de afronding zitten!
Kan er prima tegen, dat iemands anders zijn mening meer gewaardeerd wordt dan mijn standpunt, En scoren hoef ik al helemaal niet. Was meer een reaktie, dat ik mij erin konvinden, dat de discussie hieromtrent wel gesloten mocht worden. Zoals door meerderen geopperd.
En ja, dat ik over afronden naar beneden begon, ik probeerde het van 2 kanten te bekijken, het nadeel, dat je mogelijk hebt bij afronding naar boven en het voordeel dat je hebt bij afronding naar beneden. Over dat laatste lees je bijna niets, het effect van afroding werd in mijn beleving erg eenzijdig belicht door veel deelnemers aan deze discussie.

orgelmuts
door orgelmuts - Feb 28, 2010 om 20:40
632 Antwoorden / 58 Vragen

@wimula

Heb je niets beters te doen dan een ander op zijn taalfouten te wijzen?
Het betreft hier geen nederlandse les hoor!
Ik word daar af en toe schijtziek van (of is het scheit?)
Geef gewoon antwoord op de vraag i.p.v. te lopen muggenziften over een taalvautje, pffff.

di
door dirk2 - Feb 28, 2010 om 21:25
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp gewoon niet waar Akino zich druk om maakt.
Gepast geld teruggeven is normaal, mensen onderbetalen of op een andere manier benadelen die bij een supermarkt werken is niet normaal. Als je daar winkelt dan werk je daar aan mee.
Acht pagina`s over iets dat normaal is.

ak
door akino - Mar 1, 2010 om 08:16
50 Antwoorden / 52 Vragen

Mariegh:

Geweldig dat jij nog iets over hebt voor het goede doel, maar dat zou natuurlijk ook digitaal kunnen. Wel kan ik me voorstellen, als je pint dat je dan geen fooi aan een apart doel kunt geven wat in die winkel aanwezig is kunt geven. Dat gaat dan rechtstreeks naar de supermarkt waarvoor je afrekent, maar genoeg mogelijkheden om ergens anders dan te pinnen voor het goede doel.
Als je via een bank- of girorekening stort kun je ook het goede doel bereiken, maar je moet wel creatief willen denken. Bedenk wél aan wie je geeft!!

Akino

ak
door akino - Mar 1, 2010 om 08:23
50 Antwoorden / 52 Vragen

Als mensen creatief boodschappen doen, zouden ze ook kunnen opletten waar hun eindbedrag op valt. Eindigd hun bedrag op een 7, waar doen wij dan moeilijk over?
Dan pinnen wij en zullen we gewoon met een 5 hoeven te betalen, maar creatief boodschappen doen heeft nog niemand over gehoort zoals ik het lees.
Heb er nog geen één tussen gezien.
Als we dan op de kleintjes moeten letten, wees dan eventjes creatief en niet GEHAAST in de winkel. Dat is het probleem van onze maatschappij.
Neem de tijd en u bespaart elke cent waar jullie zo moeilijk over doen.
Dan durven jullie óópk digitaal te gaan.

Akino

birdies
door birdies - Mar 1, 2010 om 10:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Heb er nog geen één tussen gezien..........

Heb je toch niet goed gelezen: ik schreef eerder al:

Je kan zelfs iedere keer 0,02 cent verdienen door te zorgen dat het totaalbedrag eindigt op een 2 of een 7. Je kan dan ook nog 5 of 10x per dag even naar de winkel, dan lopen je verdiensten aardig op.

frans75
door frans75 - Mar 1, 2010 om 11:06
202 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt het niet eens tijd dat dit hele topic verplaatst wordt?

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 1, 2010 om 11:13
632 Antwoorden / 58 Vragen

[edit redactie: off-topic]

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 1, 2010 om 11:33
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Eindigd hun bedrag op een 7, waar doen wij dan moeilijk over?
Dan pinnen wij en zullen we gewoon met een 5 hoeven te betalen

Dit klopt niet, als je pint betaal je het exacte bedrag, dus er wordt dan niet afgerond.

blackjes
door blackjes - Mar 1, 2010 om 11:43
141 Antwoorden / 34 Vragen

Je kan zelfs iedere keer 0,02 cent verdienen door te zorgen dat het totaalbedrag eindigt op een 2 of een 7. Je kan dan ook nog 5 of 10x per dag even naar de winkel, dan lopen je verdiensten aardig op.

Wat een onzin-verhaal van birdies.
Je loopt constant met een rekenmachientje om alle boodschappen bij elkaar op te tellen om zodoende 0,02 te verdienen.
5 keer teruggaan levert je dan nog eens 0,10 op. Welke kosten staan hier tegenover?
Tijd; slijtage schoenen of banden; benzineverbruik; ga maar door.
De antwoorden worden eentonig. Iedereen wil gelijk hebben. Nou van mij mogen ze.
SLUITEN DEZE ZAAK IS HET ENIGE NOG DAT REST!!!

Groeten,
Blackjes

birdies
door birdies - Mar 1, 2010 om 12:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Wat een onzin-verhaal van birdies.............

Klopt! Is ook puur sarcastisch bedoeld, aangezien ik het gezeur van de bovenste plank vind, als iemand schrijft dat 'hij op de kleintjes' moet letten. Daar was het een reactie op.

am
door amelissen - Mar 1, 2010 om 13:41
77 Antwoorden / 1 Vragen

Aldi is Duits bedrijf. In Duitsland zijn bij mijn weten de 1- en 2-cent stukken niet in de ban gedaan, zoals in Nederland.

De een zeurt omdat je bij de Blokker niet met 1/2 cent stukken kan betalen, de andere zeurt omdat hij bij de Alid 1/2 cent stukken terug krijgt.

di
door dirk2 - Mar 1, 2010 om 14:30
364 Antwoorden / 21 Vragen

Of is dit belangrijker?

[edit redactie: off topic]

Redacteur
door Redacteur - Mar 2, 2010 om 10:51
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen on-topic berichten plaatsen. Te veel bijdragen zijn off-topic.

Vriendelijke groet,

De redactie

pino123
door pino123 - Mar 2, 2010 om 11:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=redacteur schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 10:51]Graag alleen on-topic berichten plaatsen. Te veel bijdragen zijn off-topic.

Vriendelijke groet,

De redactie

Kan Kassa niet beter het Topic verplaatsen naar discussies? 9 pagina's over een paar centen... Klaar ermee!

kroonmeester
door kroonmeester - Mar 2, 2010 om 12:19
457 Antwoorden / 45 Vragen

[quote=dirk2 schreef op zondag 28 feb 2010, 09:35]Of is dit belangrijker?

[edit - off topic - redactie]

Wat heeft dit verhaal het met de 1 & 2 Eurocent te maken?!?

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 2, 2010 om 14:42
533 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik me afvraag, kan je dan ook bij aldi je boodschappen betalen met 1 en 2 centstukken ? ik betweifel het ik doe nooit bood schappen bij aldi alleen al de strenge regels die gelden voor kassieres.

Mvrgrt

tdehond
door tdehond - Mar 2, 2010 om 15:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 14:42]Wat ik me afvraag, kan je dan ook bij aldi je boodschappen betalen met 1 en 2 centstukken ? ik betweifel het ik doe nooit bood schappen bij aldi alleen al de strenge regels die gelden voor kassieres.

Mvrgrt

Dat zat ik ook te denken. Ik zou deze centen bewaren en er mee afrekenen bij Aldi.
M.n. omdat dit 1 v.d. weinige plaatsen is waar dat nog kan.

ar
door arnobratvic - Mar 7, 2010 om 17:32
17 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa heeft met deze vraag wel wat losgemaakt! Ik verbaas en vermaak me trouwens over het aantal reacties in de trant van: wat een gezeur allemaal; deze discussie moet stoppen. Als je vindt dat deze discussie moet stoppen, dan doe je toch gewoon niet meer mee? En als je vindt dat je recht hebt op het juiste bedrag aan wisselgeld, dan koop je toch gewoon in de winkel die dat respecteert? Het gaat namelijk niet alleen over de huidige afronding op centen. Want als die eenmaal door iedereen geaccepteerd is, komt de afronding op stuivers. En ga zo maar door. En die beste Akino, die ons allemaal digitaal wil hebben, heeft blijkbaar niet door dat vanaf het moment dat er in winkels alleen nog maar gepind kan worden, de kosten daarvan plotseling explosief zullen stijgen: de mensen kunnen dan toch geen kant meer op. Vergelijk de ontwikkelingen in de bankwereld van de afgelopen decennia. En wat die losse centen betreft: in veel winkels staat bij de kassa al een bericht dat 1 en 2-centsstukken niet geaccepteerd worden. Deze munten zijn wél wettig betaalmiddel, maar de winkelier heeft ook zelf de vrijheid om te bepalen welk betaalmiddel hij wel of niet accepteert. Leuke bijkomstigheid van deze hele discussie is de gratis reclame die er voor Aldi wordt gemaakt.

ak
door akino - Mar 8, 2010 om 14:47
50 Antwoorden / 52 Vragen

arnobratvic

Ik vind jouw mening wel iets hebben.
Je spreekt over het totale van wat je aan meningen hebt gezien, waar ik het ook over eens ben. Mensen zeuren altijd over dat ze hun losse centen liever niet hebben. Anders moeten ze bij winkels gaan winkelen, die ze wel terug geven zoals de Aldi. Pinnen betekent niet dat je dan ook afgezet wordt, want uiteindelijk is dat niet voor niets uitgevonden.
Hierdoor ben je veiliger op weg en is de dief minder vatbaar op de losse portemonee, waar oudere mensen vaak de dupe van zijn.
jammer dat daar onze jeugd niet aandenkt, maar dat heb je als de wereld geïndividualiseerd word. Eerst ik en dan de ander is tegenwoordig meer aan de orde. Dat is ook het voorbeeld wat helaas Den-Haag ons voor heeft gehouden, waardoor deze houding nu is losgebarsten. Losse centen stroperij.

Akino

sh
door shera - Mar 8, 2010 om 23:54
51 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben er blij mee als ik in een winkel gewoon de centen terug krijg waar ik recht op heb.
Ik ben er ook helemaal niet voor dat winkeliers en banken proberen dat mensen alleen nog maar pinnen.En ik zie dit afronden ook als voorzet om mensen daar meer toe te dwingen. Want als je pint betaal je wel het echte bedrag.
En als we straks allemaal alleen nog maar pinnen mogen in winkels, hebben banken nog meer macht over ons geld.
Nu al moet je elk jaar geld betalen om bij je eigen geld te mogen komen. Je betaald per jaar een x bedrag aan je pinpas.
Vroeger toen mensen nog alles in de hand kregen,zoals salaris zou een bank er niet over piekeren dat te doen.
Nu moet je de bank bijna dankbaar zijn dat zij jou centen willen hebben, en moet je dus toebetalen.
Als de banken hun zin krijgen dan betalen we straks alles met de pin.Gedwongen omdat geld niet meer word aangenomen.
Dan heb je de banken dus nog meer nodig. Dus zij kunnen het gebruik van je pinpas nog duurder gaan maken.
En met een pinpas geeft het gros van de mensen toch makkelijker meer uit.

Daarom vind ik het belangrijk dat we gewoon terug krijgen wat van ons is. Spaar de centen op, 1 x in het jaar naar de bank brengen en je hebt leuk centje erbij. Al hoorde ik laatst al dat sommige banken ook geld vragen om kleingeld in te wisselen :-S

Daarbij is het voor 1 klant misschien niet veel die 2 cent (per winkel) maar een winkel krijgt op een dag vele klanten. En dan ben ik toch wel benieuwd hoeveel winst zij behalen op een dag.Want de meeste artikelen zijn toch 98/99 cent ipv 97/96 cent.

tr
door treesspirit - Mar 9, 2010 om 07:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.
Leg mij even uit hoe ik van de inmiddels uitgekouwde meningen af kom. Lukt mij niet om de notificatie uit te zetten. Motiveert niet echt om nog eens ergens op te reageren. Link werkt niet!
Groetjes Trees
Krijg ik tenminste een mailtje waar ik wél wat aan heb!

ak
door akino - Mar 9, 2010 om 07:44
50 Antwoorden / 52 Vragen

Shera:

Wat dacht jij nou:
Had je écht gedacht dat vroeger met de gulden en de losse centen de banken geen geld gevraagd zouden hebben aan jou?
Hoe zouden die toen recht overeind gebleven zijn?
Denk eens aan je belasting of dergelijke.
Die banken moesten toen ook overeind gehouden worden, wat dacht jij nou eventjes, maar dat werd toen niet zo aan de grote klok gehangen als nu.

Akino

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 21:45
80 Antwoorden / 2 Vragen

De Aldi is teniminste een zaak die nog eerlijk zaken doet. Toen de euro kwam dacht ik: hèhè, eindelijk van dat smerige afronden af! Hoezo? Toen ik in 1983 uit het buitenland terug in Nederland kwam wonen, kon ik het niet geloven: prijzen op het rek in *.98, *.99 enzovoort en dan moest je bij de kassa toch een hele gulden afrekenen. Dat heeft voor mij altijd al als diefstal gevoeld, maar helaas, er waren geen centen meer, dus je was de klos als je iets kleins wilde kopen. Begrijp mij niet verkeerd: als je van de ene op de andere dag van zeer welgesteld omlaag dondert naar bijstandsniveau dan telt èlke, ja, èlke cent, en je wilt niet dat iemand jou ook maar één cent onterecht berekent. Als iets 98 cent kost, of 99, of 43 of 44, dan ben je bereid DAT te betalen, want DAT is de prijs die jou wordt voorgesteld door de winkelier. Juridisch: de prijsindicatie op het rek is het voorstel tot koopovereenkomst waartoe je wordt uitgenodigd. Als je vindt, dat de aangeboden zaak die prijs waard is, dan loop je naar de kassa, waar je de voorgestelde prijs zult betalen in wettige betaalmiddelen. Zodra je daar geconfronteerd wordt met een hogere prijs, dan is dat een juridisch geldige reden om de koop niet te sluiten. De wet stelt zelfs dat de bij of op het artikel aangegeven prijs doorslaggevend is bij mogelijke discussie over de prijs. Heeft een winkelier een te lage prijs opgestickerd? Jammer, de klant is gehouden DIE prijs te betalen, tenzij de fout zódanig groot is, dat je had moeten weten dat het een fout was. Bekend voorbeeld: een grote platte TV die normaal gesproken 1000 euro zou moeten kosten waar een prijsje van 10 euro aan hangt. Daar gaat (terecht) geen rechter meer in mee. Het afronden is echter doogewoon jatwerk, en daarom verdient de Aldi de Gouden Eerlijkheidsprijs Aller Tijden. Ik hoop dat zij tot het einde der tijden deze eerlijkheid zal volhouden. Het was voor mij een van de grootste teleurstellingen dat:

a- het afronden überhaupt weer is teruggekomen

b- de LIDL aan deze jatmozerij meedoet

Was pas nog in Frankrijk, dus heb weer een lekkere voorraad centen gekweekt om repen EXACT af te rekenen. Niet accepteren? Geen nood, laat maar liggen, naam en toenaam van de winkel komen op interenet en ik NOOIT meer in die jatzaak.

Aldi: LOF MET HOOFDLETTERS en ga vooral zo door!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 21:50
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 24 feb 2010, 15:17]Eurocenten zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel in Nederland.
Ik neem aan dat er geen bordje in de winkel of bij de kassa's hangt dat er naar boven of naar beneden afgerond wordt.

Dat is niet juist: de winkels waar wordt afgerond hebben juist dat gehate roze portemonneetje op de toonbank geplakt zitten met de tekst: AFRONDING EUROCENT: HIER WORDEN CONTANTE BEDRAGEN AFGEROND. Bij mij: braak neigingen! Ik had al de pest aan roze, dit maakt het niet beter!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 21:53
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010, 21:53]Dirk2 Voor jou geldt het antwoord, zoals mensen die óók niet vooruit kijken.
Stilstand is achteruitgang en dan analoog blijven.
Bij het digitaliseren van ons systeem zal er niet makkelijk meer een straatmuziekant zonder pinautomaat langs een winkel zich ophouden.
Dat geldt ook voor marktkooplui en verdere lieden van die soort.

Akino[quote=tdehond schreef op woensdag 24 feb 2010, 15:17]Eurocenten zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel in Nederland.
Ik neem aan dat er geen bordje in de winkel of bij de kassa's hangt dat er naar boven of naar beneden afgerond wordt.

Wat is er mis met straatmuzikanten en marktkooplui? BTW: schaam je je niet om een straatmuzikant een cent te geven? Dan bedoel ik niet die prutsers die het vak van straatMUZIKANT de grond in boren omdat ze niet kunnen spelen.........

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 21:54
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=toolboy schreef op woensdag 24 feb 2010, 22:20]Aangezien ik graag kontant betaal wil ik ook graag het juiste deel terug ontvangen.
Blijkbaar is de Aldi de enige winkel die eerlijk met z`n niet pinnende klanten omgaat.

T[quote=tdehond schreef op woensdag 24 feb 2010, 15:17]Eurocenten zijn nog steeds een wettelijk betaalmiddel in Nederland.
Ik neem aan dat er geen bordje in de winkel of bij de kassa's hangt dat er naar boven of naar beneden afgerond wordt.

Dus verdienen ze onze klandizie!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 21:59
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=toolboy schreef op donderdag 25 feb 2010, 00:07][quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:12]Alleen Marcel75 lijkt het in de gaten te hebben.
Zelfs de collectebus zal digitaal worden binnenkort, omdat ze niet anders kunnen.
Het tijdperk van het losse geld zijn de meeste mensen moe, maar iemand die achter wil lopen "analoog" zal op de blaren moeten zitten.

Aldi zal ook moeten moderniseren, daar de pin het zal overwinnen van het losse geld.

Iedereen moet digitaal, dus ook uw protemonee, of u wilt of niet!

Akino
Dat hebben wij zelf als kuddevolk in de hand.
Maar zoals het er nu naar uitziet slikken de meeste weer wat hun opgedrongen gaat worden

Tja, dat heb je met een volk van gezagsgetrouwe volgzame schapen! Doordat we alles braf slikken, worden we besodemieterd waar we bij staan, wanneer krijgen we dat nou eens door?

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 15, 2010 om 21:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Begrijp mij niet verkeerd: als je van de ene op de andere dag van zeer welgesteld omlaag dondert naar bijstandsniveau dan telt èlke, ja, èlke cent, en je wilt niet dat iemand jou ook maar één cent onterecht berekent

Ik zit ook sinds een aantal maanden in de bijstand, maar zit echt niet te dreinen om een paar centen hoor.

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:05
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=henri2040 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 13:09]Het was Carnegie die sprak: "Wanneer ik mij vroeger niet had gebukt voor een cent was ik nu geen miljonair" 0,02 € is haast een hele stuiver. Vergeten?
Het gaat ons schijnbaar te goed, maar niet iedereen!

Helemaal mee eens! We laten ons gewoon belazeren met die euro, ook hiermee. Ik reken zelf nog met grote regelmaat om en kom dan tot de conclusie dat ik iets niet koop omdat ik de prijs in guldens werkelijk absurd vind. Het meest irritante voorbeeld vind ik het Kwartje van Kok, waarmee wij als automobilisten (motorrijders en brommerrijders) nog steeds worden bestolen. Gelukkig woon ik vlak bij de Belgische grens, waardoor ik kan tanken zonder het Kwartje te betalen: dat is namelijk het verschil in prijs aan de pomp tussen "daar" en hier. En ja: ik raap ook centen op, een miljoen begint toch ergens, niet waar? Carnegie had gelijk!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:08
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hboxem schreef op vrijdag 26 feb 2010, 13:35]Als al de mensen in heel nederland deze centen naar mij stuurden dan hou ik er ook nog iets aan over!!!!!
Want om rond te komen van een minimum lukt tegenwoordig niet meer!!

Dus mensen in nederland en omgeving stuur al uw euro kleingeld naar L.Kroezen
[edit redactie]

GAARNE MET SPOED want ik wil het wel

Goeie! Helaas groeit het aantal mensen dat moeite heeft met rondkomen zó snel, dat je niet veel centen toegestuurd zult krijgen....... BTW: enig idee wat het opsturen van koperen centen kost? TNT is geen PTT en 44 eurocent is bijna een hele gulden!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:10
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pierre60 schreef op vrijdag 26 feb 2010, 14:11]Als iets bijvoorbeeld 5,98 kost dan vind ik het niet erg als ik twee centen terug krijg.
Beseft u wel eens dat twee centen bijna vijf oude centen zijn. Als er een cent op straat ligt zal ik me ook daarvoor bukken om hem op te rapen. Ik vind afronden ook niet eerlijk want meestal is de prijs zo dat er naar boven wordt afgerond. Dus lekker bij de Aldi boodschappen doen loont ook nog meestal.

Dat is nou precies waar het om gaat: afronden is gewoon DIEFSTAL!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:14
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jannigje schreef op vrijdag 26 feb 2010, 15:01]voor mij mogen die centen er uit bij de aldi want ik vind het vervelend want nergens word er nog mee gewerkt nou kom ik niet zoveel daar maar als ik er kom gooi ik ze gelijk uit mijn portomonnee ik gooi ze wel in de bus als ze aan de deur komen

Als je geen centen terug wilt bij de Aldi, dan PIN je daar toch gewoon? En als je van de centen af wilt, er hebben zich al genoeg kandidaatontvangers gemeld!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:15
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=boxtelnaar schreef op vrijdag 26 feb 2010, 15:27]Ach ja, de aldi geeft tenminste terug waar je recht op hebt.
En 1 cent is toch in guldens 2,2 cent. Dus de moeite waard om thuis in een pot te stoppen en 1 maal per jaar bij je bank te storten op je betaalrekening en dan via de pinautomaat er weer af te halen. Is per jaar een hele boel, hangt er natuurlijk vanaf wat je er allemaal ingooit natuurlijk. Maar het is een leuke meevaller in deze toch al dure tijden. Dus mensen aanpakken die centen!!

YESSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!

bo
door boosje - Mar 15, 2010 om 22:19
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kaldenberg schreef op vrijdag 26 feb 2010, 15:44][quote=hansjjg schreef op vrijdag 26 feb 2010, 15:23]Wat is dat voor gezever.
Wanneer je de centen of twee cent stukken niet terug wilt nemen zeg je dat toch aan de kassa. Het is een goed systeem.
Beter dan al die "stelende" winkeliers die zogenaamd afronden. Die afrondingen pakken nooit uit in het nadeel van de winkelier.
En, er zijn nog honderdduizenden mensen die zelfs die één en twee cent munten goed kunnen gebruiken.
Ik heb meer dan veertig jaar achter de toonbank gestaan en nog heel lang met centen gewerkt. Tot aan het tijdstip dat er meer mensen waren die dat "gruis" niet meer wilden, toch had ik ze nog in de lade voor de klanten die er wel prijs opstelden.
Nou, nou, "stelen"? Er wordt pas afgerond aan de kassa over het bedrag van alle boodschappen tezamen. Je betaalt dus gewoon wat het kost en ter afronding krijg je de ene keer 2 cent korting en betaal je de andere keer 2 cent meer. Hoe de waren ook geprijsd zijn, de winkelier heeft geen enkele invloed op het (toevallig onstane!) eindbedrag.
De meeste Duitse winkels hebben overigens een potje of schaaltje bij de kassa's staan voor de losse centen die niet gewenst zijn. De "opbrengst" gaat naar een goed doel.

Afronden is stelen, punt uit. Als het totaalbedrag eindgt op 98, dan heb ik recht op 2 cent terug. Doe het anders volgens de Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij: prijs alles op 0 en 5, dan ben je van het geOH af. In Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk wordt NIET afgerond, en kleingeldpotjes bij de kassa zijn al honderd jaar oud.

macwouter
door macwouter - Mar 15, 2010 om 23:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste (of misschien niet) Boosje.
Als je bijv, 20 artiekelen bij de aldi in je kar hebt liggen met prijzen op het eind van 0,98 of 0,48 dan ben je totaal 40 cent duurder uit op de gehele boodschap die dan gemiddeld 30 euro zou kosten.Je bent terug gekomen uit het buitenland en van een welgestelde tante terug gevallen naar bijstandsniveau.Dan doe je toch wel iets verkeerd lijkt mij. Misschien te veel zeuren en daar houden mannen niet van.

birdies
door birdies - Mar 16, 2010 om 00:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

............dan ben je totaal 40 cent duurder uit............

Correctie: het totaalbedrag wordt afgerond, je bent dus hooguit 2 cent meer kwijt. Of minder natuurlijk als het totaalbedrag eindigt op bijv. een 6 of 7. Daar hoor ik boosje niet over.

di
door dirk2 - Mar 16, 2010 om 08:01
364 Antwoorden / 21 Vragen

Je kan natuurlijk ook uit de muur eten bij de Febo ! Daar is alles 1 of 2 euro. Sommige mensen zeuren om het zeuren.

bo
door boosje - Mar 16, 2010 om 12:06
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=macwouter schreef op maandag 15 mrt 2010, 23:55]Beste (of misschien niet) Boosje.
Als je bijv, 20 artiekelen bij de aldi in je kar hebt liggen met prijzen op het eind van 0,98 of 0,48 dan ben je totaal 40 cent duurder uit op de gehele boodschap die dan gemiddeld 30 euro zou kosten.Je bent terug gekomen uit het buitenland en van een welgestelde tante terug gevallen naar bijstandsniveau.Dan doe je toch wel iets verkeerd lijkt mij. Misschien te veel zeuren en daar houden mannen niet van.

Wie zegt dat je mèt een man meer inkomen hebt? Bovendien, als het me om de centen was gegaan, dan had ik ook daarginds kunnen blijven bij mijn vier paarden. Maar ja, als je daarvoor je zelfrespect moet inleveren, dan moet je een keuze maken. Dat bij het maken van die keuze te laat naar voren komt dat het voltijds voor man en kinderen zorgen slechts tot de bedelstaf leidt als het mis gaat is in deze discussie niet aan de orde. Wat wèl aan de orde is in deze discussie: hoe minder geld je hebt, des te beter moet je op de kleintjes letten. Centen zijn de èchte kleintjes en elke keer als ik door uitgekiend te betalen wéér 2 cent in mijn zak heb gehouden, dan weet ik dat zoiets in 50 keer een hele euro oplevert. Op basis van het netto minumumloon is dat tien minuten werken. Nu jij weer.

ak
door akino - Mar 17, 2010 om 12:54
50 Antwoorden / 52 Vragen

Jannigje:
Ik geef jou een pluim, omdat jij nog iets zinnigs met je losse centen wil doen.
Al die andere mensen zwetsen maar een beetje om ook wat te zeggen, waar ik dan ook geen antwoord op hoef te geven.
Tijd kost ook geld, maar dat gaat dan óók digitaal.
Ik vraag me af of jij "Jannigje" ook niet in de toekomst over wil naar digitaal betalen?

Akino

toon59
door toon59 - Mar 17, 2010 om 14:03
40 Antwoorden / 7 Vragen

Boosje geeft het enige en juiste antwoord !!!(zie 15 maart j.l.)

birdies
door birdies - Mar 17, 2010 om 17:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=toon59 schreef op woensdag 17 mrt 2010, 14:03]Boosje geeft het enige en juiste antwoord !!!(zie 15 maart j.l.)

1. Boosje heeft zoveel antwoorden gegeven op 15/3. Je denkt toch niet dat ik dat allemaal nog eens door ga lezen?

2. Het enige juiste antwoord, naar jouw mening dan toch.

stacey
door stacey - Mar 17, 2010 om 17:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ghee, Nog niet uitgebabbeld na 11 pagina`s .............. ?!

birdies
door birdies - Mar 17, 2010 om 17:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 17 mrt 2010, 17:09]Ghee, Nog niet uitgebabbeld na 11 pagina`s .............. ?!

Gelukkig berekenen wij hier onze tijd niet door.;)

ar
door arnobratvic - Mar 18, 2010 om 14:48
17 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom nu zo ingewikkeld doen over een in beginsel zeer eenvoudige zaak:
Als een winkelier een bepaald product voor € 8.- wil verkopen, waarom biedt hij dat product dan (in advertenties, folders, prijsaanduidingen in de winkel, enz.) niet eerlijk voor € 8.- aan in plaats van € 7,98 of € 7,99 ? En als hij voor een ander product bijvoorbeeld € 6,45 wil beuren, dan kan hij dat toch gewoon vermelden, in plaats van moeilijk te doen met bedragen als € 6,46 en € 6,47 ?
Het zijn niet de klanten die dit "probleem" in de wereld hebben gebracht, maar de winkeliers die, om wat voor reden dan ook, rare en onnodige capriolen met prijsaanduidingen uithalen, die bij bepaalde mensen (al dan niet terecht) de argwaan oproepen dat ze belazerd worden. Wat is er mis mee dat de klanten bij hun aankopen in winkels het juiste bedrag betalen, en het juiste wisselgeld terugkrijgen? En als er klanten zijn die dat wisselgeld niet willen ontvangen, omdat ze al dat kleine geld maar lastig vinden, dan kunnen ze toch gewoon zeggen: "laat maar zitten". De winkelier kan dan zelf nog bepalen of hij dat wisselgeld als extra winst opstrijkt (zal hij ook niet echt rijk van worden) of
in een fooienpotje of blindegeleidenhondpotje of iets dergelijks deponeert. (Kan in een jaar ook nog aardig oplopen, en iedereen is tevreden).
En nogmaals mijn dringende smeekbede: stop toch alsjeblieft met het opsturen van losse centen naar mij. Het is misschien goed bedoeld, maar ik heb er alleen maar last van.
(tussen twee haakjes: ik word NIET gesponsord door Aldi!)

Lsk520
door Lsk520 - Mar 18, 2010 om 23:37
827 Antwoorden / 2 Vragen

Nooit gehoord van een psychologische grens? Klanten vinden een prijs van 1.99 interessanter en gevoelsmatig goedkoper dan 2 euro.
En doe nou niet alsof dit probleem nieuw is, ook in het guldentijdperk hadden we deze oeverloze en zinloze discussie...

gaan we voor 30 pagina's?

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2010 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vanmorgen in de krant:
'Winkel mag 1 en 2 cent niet weigeren'
Klanten moten in alle winkels in eurolanden met muntjes van 1 en 2 cent en met biljetten van 100 euro of meer kunnen betalen. Het afronden op 5 cent bij contante betaling, zoals in Nederland gebeurt, kan niet door de beugel. Het weigeren door winkeliers van bankbiljetten in grote coupures is in strijd met de beginselen van de euro. Dat heeft de Europese Commissie gisteren ges

Lsk520
door Lsk520 - Mar 23, 2010 om 16:58
827 Antwoorden / 2 Vragen

De europese commissie kan wel zoveel roepen, zij gan daar niet over, het europarlement is het instituut dat daarover stemt.
Vergelijk het maar met de Nederlandse regering die iets wil, de tweede en eerste kamer nemen de beslissing.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2010 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

NL-257208-04
Geachte heer,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek sturen we u graag de volgende link door naar de webpagina van het directoraat-generaal (DG) Economische en financiële zaken van de Europese Commissie, in verband met de aanbeveling over de euro bankbriefjes en munten:
http://ec.europa.eu/economy_finance/articles/euro/2010-03-22-legal-tender-euro_en.htm
(webpagina niet beschikbaar in het Nederlands)
Op deze webpagina vindt u een directe link naar het betreffende persbericht, evenals bijkomende informatie. Het document “Memo 10/92 – Frequently asked questions” met vragen en antwoorden over deze aanbeveling kan hierbij van nut zijn voor u.
In geval van verdere vragen over deze aanbeveling, raden we u aan rechtstreeks contact op te nemen met het DG Economische en financiële zaken aan de hand van onderstaand webformulier:
http://ec.europa.eu/economy_finance/contact_en.htm
Wij hopen dat deze informatie u van dienst zal zijn.
Met vriendelijke groet,

Het EUROPE DIRECT Contact Centre

www.europa.eu - Alles over Europa!

Disclaimer
Opmerking: We doen al het mogelijke om ervoor te zorgen dat u de gevraagde informatie ontvangt of om u naar een geschikte bron te verwijzen. We kunnen echter geen uitspraken doen over concrete zaken met betrekking tot Europees beleid, en de informatie die door EUROPE DIRECT wordt verstrekt, is niet juridisch bindend.

--------------------------------------------------
Date: Tuesday, 23/03/2010 17:32:31
Subject: [Case_ID: 257208 / 2716164] Phone call
--------------------------------------------------

Phone query:
Where can I find the press release and information about the Commission recommendation on euro banknotes and coins?

as
door asgards - May 14, 2010 om 08:38
6 Antwoorden / 4 Vragen

dat geld is gewoon geld waar je recht op hebt. Andere zaken zijn zo asociaal om naar boven af te rekenen(extra winst) of ze nemen helemaal geen (bruin)kleingeld meer aan(toychamp) wat dus nog asocialeer is aangezien ze dat wel verplicht zijn.

as
door asgards - May 14, 2010 om 08:40
6 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 23 mrt 2010, 12:18]Vanmorgen in de krant:
'Winkel mag 1 en 2 cent niet weigeren'
Klanten moten in alle winkels in eurolanden met muntjes van 1 en 2 cent en met biljetten van 100 euro of meer kunnen betalen. Het afronden op 5 cent bij contante betaling, zoals in Nederland gebeurt, kan niet door de beugel. Het weigeren door winkeliers van bankbiljetten in grote coupures is in strijd met de beginselen van de euro. Dat heeft de Europese Commissie gisteren ges

maar hoe dwing je nu de winkeliers om normale bedragen te hanteren en het geld te accepteren wat ze moeten??

zetteke
door zetteke - May 15, 2010 om 00:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:12]Alleen Marcel75 lijkt het in de gaten te hebben.
Zelfs de collectebus zal digitaal worden binnenkort, omdat ze niet anders kunnen.
Het tijdperk van het losse geld zijn de meeste mensen moe, maar iemand die achter wil lopen "analoog" zal op de blaren moeten zitten.

Aldi zal ook moeten moderniseren, daar de pin het zal overwinnen van het losse geld.

Iedereen moet digitaal, dus ook uw protemonee, of u wilt of niet!

Akino

De dag dat de collectebus digitaal wordt , is de dag dat ik stop met geven aan de deur! C'mon! Dat is de charme en een ondanks het vaak vrijwilligerswerk van de collectanten een uiteindelijk lucratieve bezigheid!

Z

bo
door boosje - May 17, 2010 om 12:52
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zetteke schreef op zaterdag 15 mei 2010, 00:12][quote=akino schreef op woensdag 24 feb 2010, 20:12]Alleen Marcel75 lijkt het in de gaten te hebben.
Zelfs de collectebus zal digitaal worden binnenkort, omdat ze niet anders kunnen.
Het tijdperk van het losse geld zijn de meeste mensen moe, maar iemand die achter wil lopen "analoog" zal op de blaren moeten zitten.

Aldi zal ook moeten moderniseren, daar de pin het zal overwinnen van het losse geld.

Iedereen moet digitaal, dus ook uw protemonee, of u wilt of niet!

Akino

Dat had je gedacht! Weet je nog hoe Appie bijna door de knieën ging toen we als consumenten onze macht gebruikten met die kopersstaking (het ging toen om die véél te dure Zweedse topman die wij mochten gaan betalen, niet dus!)? Zolang wij bij Aldi netjes behandeld worden blijven wij daar kopen en mijden wij winkels die ons afzetten. Zó simpel is het!

De dag dat de collectebus digitaal wordt , is de dag dat ik stop met geven aan de deur! C'mon! Dat is de charme en een ondanks het vaak vrijwilligerswerk van de collectanten een uiteindelijk lucratieve bezigheid!

Z

Aan goede doelen heb ik nooit gegeven, zeker al niet meer sinds bekand is hoeveel die bestuurders binnenharken. Daarnaast zijn al die stichtingen voor allerlei lichaamsdelen een teken van wat de overheid nalaat te doen: zorgen voor goed medisch onderzoek en goede gezondheidszorg, maar dat is hier niet aan de orde.
De enige uitzondering die ik hierbij maak is: Juist! De collectant aan de deur: die geef ik graag één of twee euro omdat die zich werkelijk inzet voor dit doel.

so
door sonjam_1 - Jun 3, 2010 om 07:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

mijn zoontje is er maar wat blij mee, hij doet ze in een spaarpot en na verloop van tijd wisselt hij het in en kan door naar de intertoys om wat leuks te kopen

Lsk520
door Lsk520 - Jun 3, 2010 om 13:55
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sonjam schreef op donderdag 3 jun 2010, 07:54]mijn zoontje is er maar wat blij mee, hij doet ze in een spaarpot en na verloop van tijd wisselt hij het in en kan door naar de intertoys om wat leuks te kopen

Vertel mij dan eens welke bank die losse centen accepteert.....

en we gaan weer vrolijk verder in dit topic......

pg
door pgr.nl - Dec 3, 2010 om 16:33
9 Antwoorden / 3 Vragen

waar heb je het over, elke cent is er één.
Geef ze aan een goed doel of aan je buren/vrienden die elke cent kunnen gebruiken.

Lsk520
door Lsk520 - Dec 3, 2010 om 21:27
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pgr.nl schreef op vrijdag 3 dec 2010, 16:33]waar heb je het over, elke cent is er één.
Geef ze aan een goed doel of aan je buren/vrienden die elke cent kunnen gebruiken.

Joepie, we gaan weer verder.......

pg
door pgr.nl - Dec 4, 2010 om 00:30
9 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens mij zijn banken verplicht om al het kleine geld aan te nemen dat je komt storten. Helaas kost het je tegenwoordig geld als je muntgeld stort, dus volgens mij kun je het beter uitgeven. Ik weet dan de ABN, RABO en ING geldautomaten hebben waar je ook ongesorteerd muntgeld kunt storten maar er kunnen kosten aan zitten.

=tp schreef op donderdag 3 jun 2010, 13:55:
=sonjam schreef op donderdag 3 jun 2010, 07:54: mijn zoontje is er maar wat blij mee, hij doet ze in een spaarpot en na verloop van tijd wisselt hij het in en kan door naar de intertoys om wat leuks te kopen

Vertel mij dan eens welke bank die losse centen accepteert.....

en we gaan weer vrolijk verder in dit topic......

he
door hen.2 - Dec 4, 2010 om 00:52
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Akino, reken is uit wat je op jaarbasis aan centen kwijt ben en reken het dan eens om in nederlandsche guldens, dan zul je verrast staan wat je weg geeft op jaarbasis???, of je moet genoeg hebben natuurlijk.

de
door deborahlars - Dec 4, 2010 om 09:15
61 Antwoorden / 4 Vragen

voor al het losgeld heb ik een hele grote spaarpot
1x in de zoveel tijd (als ie vol zit) leeg ik hem en haal ik bij het postkantoor
zakjes waar ik alles in kan doen, even inwisselen en
zo hebben wij geregeld een leuk dagje (dierentuin/pretpark)

invalide
door invalide - Dec 4, 2010 om 11:06
787 Antwoorden / 5 Vragen

Na zoveel tijd nog klagen?
Ik heb het liefste helemaal geen geld, en alleen pin.
Als je ziet hoeveel ruimte de pinpas achter telefoon nodig heeft en de portemonnee voor al het geld en zo?

Kleingeld voor parkeren los in auto en verder hoef ik geen vieze munten meer,
iedereen kan met vieze handen het aanraken, diefstal risico en dan is alles pinnen net zo makkelijk.
Steeds meer mensen lopen met alleen pasje, en rijbewijs en pinpas achter de telefoon die om mijn nek hangt, dus zelfde hoesje 3 functies.

De munt voor karretje is dus reclame muntje aan sleutelhanger geworden, maar de sleutel zelf erin steken en daarna weer uit halen dus die losse karren, dat ik ook mijn schuld omdat de dikte van mijn huissleutel gelijk is aan... 50 cent!

bo
door boosje - Dec 4, 2010 om 12:11
80 Antwoorden / 2 Vragen

@ invalide: meen je dat nou ècht? Dat is nou precies waar Big Brother je hebben wil: pinnen, pinnen en nog eens pinnen (en internetbankieren natuurlijk): kunnen ze lekker zien wat je doet en koopt, met wie en waar. Let maar op: als de euro straks in elkaar dondert krijgen we misschien de gulden terug (met weer 10 of 20% te weinig natuurlijk!) maar er komt dan geen contant geld meer: dan gaat alles met pin en overboeken. Dan ben je dus gefopt, want dan kun je niets meer informeel doen, zelfs je simpele aankoopje via Marktplaats moet dan via de bank. Als er nou één instituut is (behalve het kabinet dan) dat ik niet meer vertrouw dan is het het bankwezen. Die hebben bewezen onbetrouwbaar te zijn, want die zijn ook in 2004 weer met dat pesterige afronden gekomen. Ik doe het nog steeds zo: voldoende contant geld op zak, naar beneden afgerond: contant betalen! Naar boven afgerond: pinnen die hap! Dat loopt aardig in de centen en ik kan niet wachten om weer over de grens te zijn, daar wordt normaal afgerekend.

Onlang kreeg ik een pakje uit het buitenland via TNT. Invoerrechten en BTW 51,04. Die pummel weigerde mijn gepaste betaling van 51,04 aan te pakken. Volgens mij is dat in strijd met de wet. Daverende ruzie in het portiek, uiteindelijk toch maar 5 cent gegeven, want anders had ik er weer voor naar het postkantoor (bestaan die nog???) gemoeten! Dus TNT krijgt van mijn de koude douche, maar dat is een ander programma!

bo
door boosje - Dec 4, 2010 om 12:13
80 Antwoorden / 2 Vragen

@ invalide: meen je dat nou ècht? Dat is nou precies waar Big Brother je hebben wil: pinnen, pinnen en nog eens pinnen (en internetbankieren natuurlijk): kunnen ze lekker zien wat je doet en koopt, met wie en waar. Let maar op: als de euro straks in elkaar dondert krijgen we misschien de gulden terug (met weer 10 of 20% te weinig natuurlijk!) maar er komt dan geen contant geld meer: dan gaat alles met pin en overboeken. Dan ben je dus gefopt, want dan kun je niets meer informeel doen, zelfs je simpele aankoopje via Marktplaats moet dan via de bank. Als er nou één instituut is (behalve het kabinet dan) dat ik niet meer vertrouw dan is het het bankwezen. Die hebben bewezen onbetrouwbaar te zijn, want die zijn ook in 2004 weer met dat pesterige afronden gekomen. Ik doe het nog steeds zo: voldoende contant geld op zak, naar beneden afgerond: contant betalen! Naar boven afgerond: pinnen die hap! Dat loopt aardig in de centen en ik kan niet wachten om weer over de grens te zijn, daar wordt normaal afgerekend.

Onlang kreeg ik een pakje uit het buitenland via TNT. Invoerrechten en BTW 51,04. Die pummel weigerde mijn gepaste betaling van 51,04 aan te pakken. Volgens mij is dat in strijd met de wet. Daverende ruzie in het portiek, uiteindelijk toch maar 5 cent gegeven, want anders had ik er weer voor naar het postkantoor (bestaan die nog???) gemoeten! Dus TNT krijgt van mij de koude douche, maar dat is een ander programma!

Dit bericht is dubbel, mea maxima culpa, maar er zat een storende fout in, en er is geen mogelijkhid om een reeds ingezonden bericht te corrigeren. Zou daarin voorzien kunnen worden?

ge
door gertwigger33 - Dec 5, 2010 om 22:23
4 Antwoorden / 6 Vragen

Mijne.Dames en of Heren,
Gelieve mij geen reacties op de centen kwestie te zenden,
Deze centen affaire heeft zijn tijd al lang gehad.

Met vr gr gtwiggert33

birdies
door birdies - Dec 5, 2010 om 22:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gertwigger33 schreef op zondag 5 dec 2010, 22:23]Mijne.Dames en of Heren,
Gelieve mij geen reacties op de centen kwestie te zenden,
Deze centen affaire heeft zijn tijd al lang gehad.

Met vr gr gtwiggert33

Dan zul je het vinkje uit moeten zetten onderaan deze pagina en klikken op verzenden. Dan krijg je hierover geen mailtjes meer.

Ben het helemaal met je eens: dat gezeur over losse centen is een oud topic, maar helaas zijn ze bij Kassa te beroerd op oude topics een slotje te zetten.

ak
door akino - Dec 6, 2010 om 08:23
50 Antwoorden / 52 Vragen

Boosje,

Ondanks dat je wél 't eens bent met de stelling "losse centen de wereld uit" knaagt het je, dat TNT geen contant geld van je aanneemt.
Is dat dan niet een tegenstrijdige mening?
Natuurlijk wordt óók de gulden nooit meer in de wereld terug gebracht, want dat zou ons allen véél meer geld "belasting" kosten, dan wat je nu aan Ierland moet betalen. Ga dan liever met de stroom mee, ondanks dat ik daar óók geen voorstander van ben en een koude douche, Ja, die zou bij dat andere programma wel passen, maar dat hebben meerdere bedrijven nodig, maar TNT niet.
Misschien dat jij "zoals andere" een mooi spaarcentje zou kunnen aanleggen voor je losse centen, als het tóch knaagt dat je geen gepast geld kunt uitgeven.

Akino

bo
door boosje - Dec 6, 2010 om 10:39
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=akino schreef op maandag 6 dec 2010, 08:23]Boosje,

Ondanks dat je wél 't eens bent met de stelling "losse centen de wereld uit" knaagt het je, dat TNT geen contant geld van je aanneemt.
Is dat dan niet een tegenstrijdige mening?
Natuurlijk wordt óók de gulden nooit meer in de wereld terug gebracht, want dat zou ons allen véél meer geld "belasting" kosten, dan wat je nu aan Ierland moet betalen. Ga dan liever met de stroom mee, ondanks dat ik daar óók geen voorstander van ben en een koude douche, Ja, die zou bij dat andere programma wel passen, maar dat hebben meerdere bedrijven nodig, maar TNT niet.
Misschien dat jij "zoals andere" een mooi spaarcentje zou kunnen aanleggen voor je losse centen, als het tóch knaagt dat je geen gepast geld kunt uitgeven.

Akino

Klein misverstand, akino? IK ben het namelijk helemaal NIET eens met de stelling 'losse centen de wereld uit', ik wil dat ze blijven en dat ermee gerekend en gewerkt wordt.
Voor alle duidelijkheid: ik ben TEGEN het afronden en vind dit een illegale praktijk. De één- en tweecentmunten zijn wettig betaalmiddel en horen, zeker indien gepast aangeboden, zonder meer geaccepteerd te worden. Dat een pakjesbezorger geen losse centen als wisselgeld heeft zou ik me nog kunnen voorstellen, maar dat hij een exact gepast bedrag weigert gaat er bij mij niet in.

Bovendien: waarom geeft TNT die mensen geen mobiel PIN-apparaat mee, veel veiliger dan contant geld en dan ben je van het gezeur over afronden af: je pint gewoon het exacte bedrag dat op de factuur staat.

marcel75
door marcel75 - Dec 6, 2010 om 10:41
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Boosje,
Ben je dan ook bereid om te gaan betalen voor die mobiele pin en de daarbij behorende verbinding?

bo
door boosje - Dec 6, 2010 om 11:05
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 6 dec 2010, 10:41]Boosje,
Ben je dan ook bereid om te gaan betalen voor die mobiele pin en de daarbij behorende verbinding?

Dat zal dan wel in de prijs van de portokosten verwerkt zijn, denk ik. Voor de veiligheid van de chauffeurs heb ik wel wat over, behalve dan voor die onbeschofte plurk die bij mij aan de deur kwam................

Overigens denk ik dat ze met PIN tijd uitsparen doordat ze geen wisselgeld hoeven te pakken, dus worden die kosten mogelijk met die tijdwinst voor een deel terugverdiend.

vladja
door vladja - Dec 6, 2010 om 11:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Boosje,

De vraag is van: woensdag 24 feb 2010, 14:37

Laat al die oude supermarkt vragen toch gewoon oud blijven.

Mosterd na de maaltijd.

Vladja

bo
door boosje - Dec 6, 2010 om 14:44
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 6 dec 2010, 11:10]Boosje,

De vraag is van: woensdag 24 feb 2010, 14:37

Laat al die oude supermarkt vragen toch gewoon oud blijven.

Mosterd na de maaltijd.

Vladja

Rustig aan Vladja, ik reageer alleen maar op reacties die bij mij gemeld worden, enne........ februari 2010 is nog in hetzelfde jaar hoor! Af en toe valt een discussie stil, en dan grasduint er iemand en reageert zonder meteen naar de datum van de originele vraag te kijken. Dat is toch niet zo erg?