
Lucovitaal shiatsu massage kussen garantieperiode

Die 6 maanden garantie bevalt mij niet. Voor zover ik weer is er tegenwoordig door de verkoper altijd/vaak 2 jaar garantie. Hoewel een verkoopprijs van € 29,90 kan ik mij een kortere termijn voorstellen. De garantietermijn is niet vindbaar.
Die 2 jaar staat alleen in de EU richtlijn. Maar de Nederlandse overheid heeft dat naast zich neergelegd, waardoor er in de wet geen minimum garantietermijn staat (het geeft ook meteen weer eens aan dat "Brussel" niet zo veel te vertellen heeft, het zijn de landelijke regeringen die wetten maken). De Nederlandse wet schrijft alleen voor dat de garantietermijn relevant moet zijn voor het soort product. Dat kan 2 jaar zijn, maar ook 6 maanden. Ik ken het betreffende product waar TS het over heeft niet dus 6 maanden zou realistisch kunnen zijn, maar ook totaal niet.

Dit is dus weer een verkoper die de prevalerende wetgeving negeert! De wetgeving gaat dus voor op de garantie regeling doe de verkoper hanteert. (en bewust of mogelijk volstrekt onwetend al betwijfel ik dat.
Voor die wetgeving zie o.a. dit en daaronder advies wat u kunt doen:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
En zie dit voor de wettelijke onderbouwing:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Aanvullend: ik zie o.a. bij trustpilot recencies die bij lange na niet allemaal positief zijn! En dan toch ook maar nu als 'mosterd na de maaltijd'
Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Ergo is het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Indien men wel een keurmerk heeft kunt u daar ook terecht met uw klacht.
Correctie: ik zie inmiddels ook het antwoord van @MARITA5 waarin is aangeven dat men nergens bij is aangesloten. !!

Hallo Joep6 ,
Lucovitaal is nergens bij aangesloten .
De voorwaarden Art 11 , wijs Lucovitaal hier op .
Artikel 11 - Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
Artikel 15 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
https://www.lucovitaal.nl/algemene-voorwaarden
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

6 Maanden garantie op een artikel van € 29,95 vind ik niet te kort.

Maar dan moet die garantieperiode toch vermeld worden op je factuur of dat je het terug kan vinden bij het product of de algemene voorwaarden.En een medewerker van de klantenservice moet je toch kunnen vertellen waar de informatie over de garantieperiode staat op de site. En het antwoord dat je het product in een ander stopcontact moet proberen vind ik ook maar raar want dat doe je automatisch al.

Ik weet verder niets van dit bedrijf. Als ik een hoofdkussen nodig heb, koop ik dat niet bij Lucovitaal, maar ga ik naar een speciaalzaak.
Wat betreft die garantieperiode, voor € 29,95 kun je niet veel verwachten. Deze kussens staan gewoon te koop op de site van Alibaba (voor bedrijven) en AliExpress (voor consumenten).

Het gaat niet om een "gewoon" hoofdkussen want dan zou ik die gewoon in de winkel gekocht hebben om het product goed te kunnen beoordelen.
Een (web)winkel moet duidelijk aangeven hoeveel garantie je op een product hebt. En een klantenservice moet kunnen vertellen waar het staat op de site!
Misschien moet je wat beter lezen SIRA want je geeft wel commentaar maar weet volgens mij niet waarop.

Ik kan prima lezen, beter dan u misschien denkt.
Garantieperiodes gelden voor dure maar ook voor zogenaamd goedkope producten.
Het gaat om uw rechten als consument @JOEP6, niet om een mening of iemand persoonlijk iets wel of niet acceptabel vindt.
De reacties van @HEREMIETKREEFT en @MARITA5 bieden voldoende aanknopingspunten om het er niet bij te laten zitten.
Op de website van Consuwijzer vindt u nuttige voorbeeldbrieven.
U hebt wettelijke garantie en die hoeft niet na 6 maanden te eindigen.
Succes.

Voor 30 euro? Bespraar je de moeite. Het is niet alsof je een kwaliteitsartikel hebt besteld. Ik geloof er dan ook niets van dat er infrarood strailing in zit aangezien dat niet werkt als je het afdekt met stof. LIjkt mij duidelijk een nep product. Doe je zelf een lol en google een infrarood lamp. Dan zie je vanzelf waarom dat hier niet in kan zitten.

Een bedrijf hoort toch duidelijk op hun site de garantieperiode te vermelden. En een klantenservice hoort toch te weten waar dit op de site staat en dit aan de klant te kunnen vertellen. Het bedrag is ook niet hoog maar het gaat mij er om dat ze niet duidelijk en eerlijk communiceren! Kreeg als antwoord dat een adapter maar een half jaar mee gaat. Staat niet bij het product vermeld en dan lever je wel hele slechte kwaliteit. Dit is mensen misleiden en oplichten en daar maak ik me boos over. Want ik zal vast niet de enige klant zijn die zo behandeld wordt. En een infraroodlamp is reeds in ons bezit.

Ze staan gewoon op de site van Alibaba en AliExpress, dus ze zullen niet gecontroleerd zijn volgens de Nederlandse normen en als ze er in China geen garantieperiode aan koppelen, zal Lucovitaal dat ook niet doen.
Nogmaals, garantieperiodes -want dat is hier de vraag- gelden voor dure maar ook voor zogenaamd goedkope producten.
Het gaat om uw rechten als consument @JOEP6, niet om een mening of iemand persoonlijk iets wel of niet acceptabel vindt.
De reacties van @HEREMIETKREEFT en @MARITA5 bieden voldoende aanknopingspunten om het er niet bij te laten zitten.
Op de website van Consuwijzer vindt u nuttige voorbeeldbrieven.
U hebt wettelijke garantie en die hoeft niet na 6 maanden te eindigen.
Producten die in Europa verkocht worden hebben een keurmerk en moeten voldoen aan Europese, dus ook Nederlandse, veiligheidseisen.
Hier is de wetgeving van de Rijksoverheid te vinden.

Joep6.
Je koopt een prul product op een prul website en nu ben je verbaast dat ze prul voorwaarden hebben. Mijn punt is dat deze strijd je helemaal niets gaat opleveren behalve frustratie en verloren tijd. Het is het letterlijk de moeite niet waard. Maar he, het is jouw leven ik ben alleen benieuwd wat je hiermee wil bereiken? Ik kan je namelijk op een blaadje geven dat al jouw frustraties en boosheid helemaal geen enkele verandering zullen bewerkstellen.
Of gewoon voor je rechten gaan en de wettelijke garantieregeling gebruiken.
Met als doel je geld terug te krijgen.
Niet van tevoren afhaken met mitsen en maren maar gaan!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer