Mag een bloemenservice zomaar mijn bloemen weggeven?
Natuurlijk is het super sympathiek! Jouw bestelde producten kunnen niet geleverd worden, en om deze reden geeft de leverancier deze aan een goed doel. Maar mag dit zomaar? Ik heb toch een koopovereenkomst gesloten met de partij? Volgens mij heb ik dan toch recht op mijn bestelde producten, linksom of rechtsom.
Omdat ik niet thuis ben zijn dus mijn bestelde bloemen weggegeven. Ik krijg bij vervolgens de helft van de bestelling vergoed. Ondanks de sympathieke handeling ben gewoon even benieuwd.
Wat gebeurt er met mijn bloemen als ik niet thuis ben?
Ik zou deze oplossing wel accepteren, of het mag weet ik niet maar zij hebben wel de mededeling gedaan dat dit hun beleid is.
Een emmer water buiten zetten als u de volgende keer ook niet thuis bent is een idee.
Hi Sjoppie
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!
Wat een leuke geste. Of verwacht u dat ze de tweede keer komen om te bezorgen?
Ja. Topbloemen doet dat. Hoe buitengewoon sympathiek ook, de bloemen aan een Ronald Mc Donald huis te schenken: ik vind het vrij vreemd. TS heeft kennelijk dus niets ingevuld dus ik begrijp dat het verklaarbaar is. Still, ik blijf het een vreemde move vinden.
Dit gaat niet over bloemen die je naar een ander stuurt, maar naar jezelf.
Ja, dat begreep ik.
Hi all
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Hallo SR17 ,
U bent akkoord gegaan met de voorwaarden :
LEVERING, LEVERTIJD EN UITVOERING
- Bloomon bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
- Levering geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
- Bezorging is alleen mogelijk op de door Bloomon aangegeven dagen. Bezorgtijden zijn indicatief.
- Klant is verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is . Mocht de overdracht niet mogelijk zijn , dan is de Klant in gebreke m.b.t. acceptatie
- Als de persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming . Mochten de producten op het moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de Overeenkomst, dan behoudt Bloomon de eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is.
- Bloomon is gerechtig om ter uitvoering van een Overeenkomst derde partijen in te schakelen.
De voorwaarden , klik op de rode regels .
https://www.bloomon.nl/voorwaarden
Hoe kan ik aangeven welke dag en hoe laat ik mijn bloemen wil ontvangen ?
Veelgestelde vragen ,
https://www.bloomon.nl/faq
Hi
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!
Sorry Martia5, ik heb je antwoord over het hoofd gezien.
@panter22 , geen probleem , beter 2x dan helemaal niet .
Je sluit een soort bloemenabonnement af, daarbij geven ze van te voren aan wat ze doen als ze bloemen niet kunnen bezorgen. Je kan zelf besluiten om daar wel of niet meer akkoord te gaan. Er worden zat bezorgalternatieven geboden, dus als ze dan toch niet kunnen bezorgen lijkt mij dit een een hele charmante oplossing.
Hi
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!
Dus u besteld bloemen, maar bent niet thuis om deze in ontvangst te nemen? Het is geen pakje wat onder een afdak gezet kan worden. Als u zo graag bloemen wilt hebben kunt u het beste deze zelf halen. U kiest zelf de bloemen en kan zelf het boeket laten samenstellen.
Dat hele thuisbezorgen begint helemaal door te slaan. De eisen die mensen tegenwoordig stellen en een bezorger die maar naar de pijpen van een klant moet gaan dansen. Als je niet thuis bent moet je ook niets thuis laten bezorgen.
Hi
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Het gaat over Bloomon? In de algemene voorwaarden staat niet dat de bloemen naar het Ronald Mcdonald huis gaan.
Alleen bij veel gestelde vragen staat dit verhaal. Verder niet? Ook niet als je de bloemen bestelt?
Mogelijk kan dit zo niet, neem eens contact op met Consuwijzer.
https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer
Uit de algemene voorwaarden:
LEVERING, LEVERTIJD EN UITVOERING
- Bloomon bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
- Levering geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
- Bezorging is alleen mogelijk op de door Bloomon aangegeven dagen. Bezorgtijden zijn indicatief.
- Klant is verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is. Mocht de overdracht niet mogelijk zijn, dan is Klant in gebreke m.b.t. acceptatie.
- Als de persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming. Mochten de producten op het moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de Overeenkomst, dan behoudt Bloomon de eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is. https://www.bloomon.nl/voorwaarden
Hi
Bedankt voor je reactie en suggestie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!
Vreemd, 2 links van @marita5 en @panter22 die allebei bijna hetzelfde zeggen: alleen het Ronald McDonald ontbreekt bij tweede link.
Hi all
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
Waarom bestelt u bloemen voor uzelf als u toch niet thuis bent en ook niet voor de geboden oplossingen kunt zorgen? Het "niet geleverd kunnen worden" is toch uw eigen schuld? Doet u dat ook zo met maaltijden laten bezorgen?
U kunt misschien beter bloemen in een winkel kopen als u toch niet thuis bent. Winkels genoeg: van supermarkten tot benzinestations t/m echte bloemisten. Dan kunt u ook nog zelf ter plekke kiezen.
Hi Aurora,
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat!
Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reactie! Veel vragen en opmerkingen nog. Hierbij nog mijn reactie:
Het punt is dat ik voor de komende 2 maanden alles had uitgevinkt (verder vooruit kan niet, wat ik al gek vind). De eerst volgende maand is je zo ontschoten, helemaal tijdens een vakantie of verbouwing. Natuurlijk eigen verantwoording, maar je account deactiveren staat nu ook niet heel erg prominent aanwezig. Zouden ze naar mijn idee ook iets proactiever in kunnen zijn.
Verder, zou een ander alternatief zijn dat jeje eigen betaalde bloemen nog zou kunnen ophalen bij het depot.
Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed. >> Kom er nu achter dat de vergoeding pas op de volgende bestelling blijkt te zijn. Je moet dus weer eerst een nieuwe bos bloemen bestellen.
En waarneer is het (nog) sympathiek dat jouw bestelling wordt weggegeven? Dat is natuurlijk bij elke soort bestelling, bij ieder alternatief, bij ieder ander anders. Is wat mij betreft dus een grijs gebied, en zouden dus regels voor moeten zijn, ondanks de algemene voorwaarden (die naar mijn idee niet altijd allesomvattend en beschermend zijn)
Dus als u op vakantie gaat wilt u dat de bloemen naar een depot gaan waar u die laten kan ophalen? Als ik na 3 weken mijn bloemen ga ophalen zal er weinig van over zijn. En wie is verantwoordelijk voor het water gevend dan?
Nu wordt het duidelijker. Je hebt niet actief een bos bloemen besteld, maar je bent vergeten je (wekelijkse) bestelling te annuleren. De bos bloemen is bezorgd op jouw adres en je was niet aanwezig.
Je hebt zelf geen instructies gegeven voor als je niet thuis zou zijn, wat er met die bloemen moest gebeuren.Ook niet bij de eerste aanmelding. Buren konden of wilden de bloemen niet aannemen.
Dus Bloomon blijft met die bloemen zitten. Die kan niets met die bloemen en doneert ze aan het Ronald McDonaldhuis. (namens jou)
Je vindt dus, begrijp ik uit jouw verhaal, dat dit voor rekening en risico van Bloombon is.
Je wilt alsnog het bos bloemen of de rekening niet betalen.
Je hebt een overeenkomst en Bloomon is zijn deel nagekomen, nl hij heeft de bloemen bij jou bezorgd.
Jij hebt verzuimd die bloemen aan te nemen. Dat deel is voor jouw risico.
Er is niet afgesproken dat de bloemen naar een depot gaan of opnieuw worden aangeboden of dat je ze op kon halen.
U neemt zelf een abonnement op die bloemen. Dus als de bezorging niet schikt, koop ze als u in de buurt van de winkel bent. Worden ze niet weggegeven.
Voortaan eerst de voirwaarden lezen voirdat u ergens aan begint.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer