SR
door SR17 Nov 8, 2018 om 19:13
Winkels & webshops
Mag een bloemenservice zomaar mijn bloemen weggeven?

Natuurlijk is het super sympathiek! Jouw bestelde producten kunnen niet geleverd worden, en om deze reden geeft de leverancier deze aan een goed doel. Maar mag dit zomaar? Ik heb toch een koopovereenkomst gesloten met de partij? Volgens mij heb ik dan toch recht op mijn bestelde producten, linksom of rechtsom.

Omdat ik niet thuis ben zijn dus mijn bestelde bloemen weggegeven. Ik krijg bij vervolgens de helft van de bestelling vergoed. Ondanks de sympathieke handeling ben gewoon even benieuwd.

 Wat gebeurt er met mijn bloemen als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent, kijken we of je een opmerking voor de bezorging hebt achtergelaten. Dit kan in ´Mijn account´. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat we de bos op een beschutte plek onder het afdakje mogen zetten. Als jij er dan niet bent, zetten we de bloemen daar in een emmer met water. Als je geen opmerking hebt ingevuld proberen we de bloemen te bezorgen bij je buren. We doen er alles aan om buren te vinden die thuis zijn. Als we geen buren vinden die de bos aan kunnen nemen en je hebt geen opmerking voor de bezorger achtergelaten, nemen we de bos weer mee terug. We doneren hem dan namens jou aan een Ronald McDonald Huis bij jou in de buurt. Zo kunnen ouders van wie het kind in het ziekenhuis ligt, genieten van de bloemen in hun ‘thuis ver van huis’. Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed.

5996 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 8, 2018 om 19:24
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou deze oplossing wel accepteren, of het mag weet ik niet maar zij hebben wel de mededeling gedaan dat dit hun beleid is.
Een  emmer water buiten zetten als u de volgende keer ook niet thuis bent is een idee.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Sjoppie

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2018 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een leuke geste. Of verwacht u dat ze de tweede keer komen om te bezorgen?

tenormin
door tenormin Nov 8, 2018 om 19:40
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja. Topbloemen doet dat. Hoe buitengewoon sympathiek ook, de bloemen aan een Ronald Mc Donald huis te schenken: ik vind het vrij vreemd. TS heeft kennelijk dus niets ingevuld dus ik begrijp dat het verklaarbaar is. Still, ik blijf het een vreemde move vinden.

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2018 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit gaat niet over bloemen die je naar een ander stuurt, maar naar jezelf.

tenormin
door tenormin Nov 9, 2018 om 11:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat begreep ik.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi all

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

marita5
door marita5 - Nov 8, 2018 om 19:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SR17 ,

U bent akkoord gegaan met de voorwaarden :

LEVERING, LEVERTIJD EN UITVOERING

  1. Bloomon bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
  2. Levering geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
  3. Bezorging is alleen mogelijk op de door Bloomon aangegeven dagen. Bezorgtijden zijn indicatief.
  4. Klant is verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is . Mocht de overdracht niet mogelijk zijn , dan is de Klant in gebreke m.b.t. acceptatie
  5. Als de persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming . Mochten de producten op het moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de Overeenkomst, dan behoudt Bloomon de eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is.
  6. Bloomon is gerechtig om ter uitvoering van een Overeenkomst derde partijen in te schakelen.

De voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.bloomon.nl/voorwaarden

Hoe kan ik aangeven welke dag en hoe laat ik mijn bloemen wil ontvangen ?

Je kunt je gewenste bezorgmoment kiezen bij het plaatsen van je eerste bestelling, of in je online account onder het menu "Bezorgschema". De voor jou beschikbare bezorgmomenten zijn afhankelijk van de regio waarin je woont. We bezorgen op donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. In de regio's Amsterdam, Haarlem, Den Haag, Rotterdam en Utrecht bezorgen we ook op woensdag tussen 09.00 en 17.00 uur en op zaterdag tussen 08.30 en 12.00 uur. Wij kunnen helaas geen rekening houden met voorkeuren voor een specifieke bezorgtijd binnen het aangegeven tijdslot. Wel sturen we je een dag voor de bezorging een sms met de verwachte bezorgtijd.

Veelgestelde vragen ,

https://www.bloomon.nl/faq

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!

panter22
door panter22 Nov 9, 2018 om 15:52
6599 Antwoorden / Vragen

Sorry Martia5, ik heb je antwoord over het hoofd gezien.

marita5
door marita5 Nov 9, 2018 om 17:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , geen probleem , beter 2x dan helemaal niet .

diumenge
door diumenge - Nov 8, 2018 om 19:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je sluit een soort bloemenabonnement af, daarbij geven ze van te voren aan wat ze doen als ze bloemen niet kunnen bezorgen. Je kan zelf besluiten om daar wel of niet meer akkoord te gaan. Er worden zat bezorgalternatieven geboden, dus als ze dan toch niet kunnen bezorgen lijkt mij dit een een hele charmante oplossing.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!

ne
door neodutchio - Nov 8, 2018 om 20:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u besteld bloemen, maar bent niet thuis om deze in ontvangst te nemen? Het is geen pakje wat onder een afdak gezet kan worden. Als u zo graag bloemen wilt hebben kunt u het beste deze zelf halen. U kiest zelf de bloemen en kan zelf het boeket laten samenstellen.

Dat hele thuisbezorgen begint helemaal door te slaan. De eisen die mensen tegenwoordig stellen en een bezorger die maar naar de pijpen van een klant moet gaan dansen. Als je niet thuis bent moet je ook niets thuis laten bezorgen.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

panter22
door panter22 - Nov 9, 2018 om 11:18
6599 Antwoorden / Vragen

Het gaat over Bloomon? In de algemene voorwaarden staat niet dat de bloemen naar het Ronald Mcdonald huis gaan.
Alleen bij veel gestelde vragen staat dit verhaal. Verder niet? Ook niet als je de bloemen bestelt?
Mogelijk kan dit zo niet, neem eens contact op met Consuwijzer.
https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer
Uit de algemene voorwaarden:
LEVERING, LEVERTIJD EN UITVOERING

  1. Bloomon bezorgt overal in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.
  2. Levering geschiedt op het bij de bestelling door Klant opgegeven adres.
  3. Bezorging is alleen mogelijk op de door Bloomon aangegeven dagen. Bezorgtijden zijn indicatief.
  4. Klant is verplicht zeker te stellen dat de persoonlijke overdracht van de producten op het door Klant opgegeven bezorgadres mogelijk is. Mocht de overdracht niet mogelijk zijn, dan is Klant in gebreke m.b.t. acceptatie.
  5. Als de persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de Overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of voor de deur van de woning van Klant of de door hem aangewezen derde te plaatsen. Klant geeft hiervoor toestemming. Mochten de producten op het moment van de persoonlijke overdracht nog niet betaald zijn conform de Overeenkomst, dan behoudt Bloomon de eigendom totdat het koopbedrag volledig betaald is. https://www.bloomon.nl/voorwaarden

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi

Bedankt voor je reactie en suggestie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat je hiervan vindt!

tenormin
door tenormin - Nov 9, 2018 om 11:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd, 2 links van @marita5 en @panter22 die allebei bijna hetzelfde zeggen: alleen het Ronald McDonald ontbreekt bij tweede link.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi all

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

aurora1
door aurora1 - Nov 9, 2018 om 11:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom bestelt u bloemen voor uzelf als u toch niet thuis bent en ook niet voor de geboden oplossingen kunt zorgen? Het "niet geleverd kunnen worden" is toch uw eigen schuld? Doet u dat ook zo met maaltijden laten bezorgen?
U kunt misschien beter bloemen in een winkel kopen als u toch niet thuis bent. Winkels genoeg: van supermarkten tot benzinestations t/m echte bloemisten. Dan kunt u ook nog zelf ter plekke kiezen.

SR
door SR17 Nov 9, 2018 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Aurora,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog aanvullend antwoord gegeven in deze chat!

SR
door SR17 - Nov 9, 2018 om 12:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie! Veel vragen en opmerkingen nog. Hierbij nog mijn reactie:

Het punt is dat ik voor de komende 2 maanden alles had uitgevinkt (verder vooruit kan niet, wat ik al gek vind). De eerst volgende maand is je zo ontschoten, helemaal tijdens een vakantie of verbouwing. Natuurlijk eigen verantwoording, maar je account deactiveren staat nu ook niet heel erg prominent aanwezig. Zouden ze naar mijn idee ook iets proactiever in kunnen zijn.

Verder, zou een ander alternatief zijn dat jeje eigen betaalde bloemen nog zou kunnen ophalen bij het depot.

Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed. >> Kom er nu achter dat de vergoeding pas op de volgende bestelling blijkt te zijn. Je moet dus weer eerst een nieuwe bos bloemen bestellen.

En waarneer is het (nog) sympathiek dat jouw bestelling wordt weggegeven? Dat is natuurlijk bij elke soort bestelling, bij ieder alternatief, bij ieder ander  anders. Is wat mij betreft dus een grijs gebied, en zouden dus regels voor moeten zijn, ondanks de algemene voorwaarden (die naar mijn idee niet altijd allesomvattend en beschermend zijn)

ne
door neodutchio Nov 9, 2018 om 18:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als u op vakantie gaat wilt u dat de bloemen naar een depot gaan waar u die laten kan ophalen? Als ik na 3 weken mijn bloemen ga ophalen zal er weinig van over zijn. En wie is verantwoordelijk voor het water gevend dan?

panter22
door panter22 Nov 10, 2018 om 09:23
6599 Antwoorden / Vragen

Nu wordt het duidelijker. Je hebt niet actief een bos bloemen besteld, maar je bent vergeten je (wekelijkse) bestelling te annuleren. De bos bloemen is bezorgd op jouw adres en je was niet aanwezig.
Je hebt  zelf geen instructies gegeven voor als je niet thuis zou zijn, wat er met die bloemen moest gebeuren.Ook niet bij de eerste aanmelding. Buren konden of wilden de bloemen niet aannemen.
Dus Bloomon blijft met die bloemen zitten. Die kan niets met die bloemen en doneert ze aan het Ronald McDonaldhuis. (namens jou)
Je vindt dus, begrijp ik uit jouw verhaal, dat dit voor rekening en risico van Bloombon is.
Je wilt alsnog het bos bloemen of de rekening niet betalen.
Je hebt een overeenkomst en Bloomon is zijn deel nagekomen, nl hij heeft de bloemen bij jou bezorgd.
Jij hebt verzuimd die bloemen aan te nemen. Dat deel is voor jouw risico.
Er is niet afgesproken dat de bloemen naar een depot gaan of opnieuw worden aangeboden of dat je ze op kon halen.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2018 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U neemt zelf een abonnement op die bloemen. Dus als de bezorging niet schikt, koop ze als u in de buurt van de winkel bent. Worden ze niet weggegeven.

Voortaan eerst de voirwaarden lezen voirdat u ergens aan begint.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2018 om 13:20
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@rs17.
Bsdankt voor uw reactie, in onderstaande link staat vermeld dat de bloemen worden geschonken aan het Ronald Mc Donald Huis als er geen beschikbare mogelijkheid is voor afgifte. (10 veelgestelde vragen)
U kunt ook nog contact met hen opnemen voor nadere uitleg.
https://www.bloomon.nl/contact

mo
door mof - Nov 9, 2018 om 13:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, bloemen zijn vergankelijk. Die kunnen ze niet blijven aanbieden. En het kost het bedrijf wel geld als ze die moeten weggooien.
u moet beter opletten en zorgen dat u thuis bent. Ze kunnen ook de bloemen gewoon mee terug nemen en u de colle 100 % laten betalen.
dat u 50% terugkrijgt is netjes vind ik