hv
door hvanzeeburg Dec 6, 2017 om 22:35
Winkels & webshops

Mag een kapper een afwijkende prijs vragen tov zijn site?

Als ik de website van mijn kapper bekijk staat er €13,95, maar als je bent geknipt vragen ze € 15,-... mogen ze meer vragen ook als de site "verouderd" is of moeten ze zich eraan houden???? Met vr.gr. Henk.

2608 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2017 om 22:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zal ongetwijfeld een kloppende prijslijst in zijn zaak hangen. 15 euro vind ik trouwens een jaren '50 prijsje. Gebruikt hij misschien ook nog een bloempot? Aan de prijs te zien, gaat het om een buurtkapper, de site zal dan niet echt up to date gehouden worden.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kijk nooit op de site van mijn kapper, maar reken gewoon af wat ze in haar zaak vragen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 6, 2017 om 23:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De prijs in de salon is leidend, €13,95 kan nooit uit, dat is bijna uitbuiting.

zw
door zwaardvis Dec 6, 2017 om 23:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een kappersketen hier in de provincie vraagt maar 12 euro voor een herenknipbeurt. En dames: wassen, knippen, föhnen 13 euro. En geen Turkse zaak, maar aardige blonde dames.

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2017 om 00:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad. Mijn kapper rekent ook maar € 12 voor knippen. Geen idee hoe ze daar van kunnen bestaan. Ook nog een grote zaak, dus een flinke huur volgens mij. Heel wonderlijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 7, 2017 om 13:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@zwaardvis en @Tijger.
Het schijnt dat veel Turkse kapsalons een soort stichting zijn waardoor ze naar 2% btx kennen. Ben verder niet in de materie thuis maar hoorde dit van mijn eigen kapper, die voor mijn korte koppie al €20 rekent.

Cookies
door Cookies Dec 7, 2017 om 13:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als alles buiten de Randstad zo spotgoedkoop is, kan de AOW/bijstand/ww in die regio's wel een stuk omlaag. Ik zal bij kabinetsleden daarvoor een verzoek indienen.

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2017 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Ook in Rotterdam had ik een kapper die diezelfde prijs rekende, maar dat was, denk ik, wel een Turk.

@diewilik. Ik zou niet weten op wat voor grond een Turkse kapper maar 2% btw zou hoeven afdragen.

Persoonlijk heb ik het idee dat die kapsalons ook gebruikt worden om de witte was te doen.:-)) Maar bij de huidige werken aardige Nederlandse dames. Dus wellicht is mijn vermoeden onjuist.

me
door mein33 Dec 9, 2017 om 10:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar bij de huidige werken aardige Nederlandse dames.

Die doen alleen de bonte was. ;-))

tenormin
door tenormin - Dec 6, 2017 om 23:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Mag ik het adres van die kapper? Zelfs voor €15,00? Weet alleen dat bij mijn kapper senioren (en alleen ook nog eens mannen) een korting krijgen als ze weinig haar hebben. Die €1,95 moet je dan maar als tip zien. ;-)

brainless
door brainless - Dec 7, 2017 om 01:31
324 Antwoorden / 0 Vragen

In Wolvega zijn dat normale prijzen... voor 15 euro word ik geknipt en (in model) geföhnd..
althans; niet ik, maar mijn haar :)

Er zijn zelfs goedkopere kappers hier te vinden.

me
door mein33 Dec 7, 2017 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

en (in model) geföhnd..  althans; niet ik, maar mijn haar :)

K'zou het toch eens proberen als ik u was, u weet nooit hoe u er van opknapt.  ;-)) Grapje meneer Zonneberg !!

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2017 om 03:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dus bijna gratis, of het nu 15 euro of 13,95 euro is.
Het is wat @tenormin zegt: zie het verschil - 1,05 euro - als tip.

me
door mein33 - Dec 7, 2017 om 13:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hvanzeeburg,

U laat, voor het gemak,  maar even de verklaring van de kapper voor dit prijsverschil achterwege, of heeft u er niet naar durven vragen, bang als u bent om bij de volgende knipbeurt de "teun" te zijn ?
De prijs in de kapperszaak is bepalend.
De prijs op de site zou dus achterhaald moeten zijn, maar als u er al lang klant bent dan kunt u zich die prijs misschien nog wel herinneren, zolang zal dat nog niet achter u liggen.  ;-))
De kapper heeft zo'n lage winstmarge dat een aanpassing van de site mogelijk te duur is geworden of hij heeft de BTW verhoging alvast doorberekend.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 7, 2017 om 16:26
355 Antwoorden / Vragen

Beste Henk,

Als u een knipbeurt via de website kon bestellen, bijvoorbeeld als er aan huis werd geknipt, zouden zij zich aan de prijs moeten houden. In dit geval geldt de prijs in de winkel. Hoewel het natuurlijk niet professioneel overkomt, is de kapsalon niet verplicht de website up-to-date te houden.

Ik zie dat er meerdere forumleden zijn die zich verbazen over de prijs, maar zo laag vind ik het niet. Buiten de huur en personeelskosten heeft een kapsalon niet veel onkosten en zeker voor herenkapsels is men vaak niet langer dan tien minuten bezig. Met een beetje doorwerken (en niet te veel kletsen als het kan) kunnen er zo vier tot vijf in een uur geknipt worden en dan heb je een keurige omzet. Bij de duurdere kappers gebeurt het vaak zat dat je alsnog geknipt wordt door iemand die net van school komt en met een kapsel eindigt wat de prijs zeker niet rechtvaardigt.

marita5
door marita5 Dec 7, 2017 om 16:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Awyeah , ik heb in een herenkapsalon gewerkt , om nu 4 tot 5 klanten in èèn uur te knippen is mij nog nooit gelukt , of ik moest klanten hebben die bovenop kaal zijn en rondom gewoon een randje , dan deed ik er meer dan 5 .

Cookies
door Cookies Dec 7, 2017 om 16:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En jij weet hoe hoog de huur is? Dat is toch echt afhankelijk van de lokatie. Je vergeet trouwens investeringen t.b.v. inventaris e.d. Daarnaast dan nog reservering voor pensioen.. Ziek personeel dat doorbetaald moet worden. Enz. enz. Jij mag het van mij niet laag vinden, ik (en anderen) vinden het wel laag.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 7, 2017 om 16:44
355 Antwoorden / Vragen

@Carola.83: Ik heb niet met u geknikkerd. Voor de gemiddelde kapperszaak die niet midden in een stadscentrum zit zal het rond de €1.200 - €1.700 per maand liggen. Investeringen hoeven niet exorbitant hoog te zijn, bij keuze voor een bepaald merk producten wordt vaak sponsoring aangeboden en personeelskosten had ik genoemd, daar hoort pensioen en ziekte ook bij.

@Marita: Dan heb ik het wat te enthousiast ingeschat. Zou drie klanten per uur wel haalbaar zijn? Hoeveel werd er bij u gerekend voor een standaard knipbeurt?

marita5
door marita5 Dec 7, 2017 om 16:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Awyeah , dat is inmiddels al weer een aantal jaren geleden , maar was toen al duurder als wat Ts aangeeft , maar dan was wel wassen erbij .
Er waren ook klanten die ik de haren gewoon nat moest maken en dan knippen , droog knippen gaat moeilijk . u noemt ook niet teveel kletsen ,maar u moet weten mannen kletsen soms meer dan vrouwen , vooral als ze het hebben over voetbal .

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 7, 2017 om 16:56
355 Antwoorden / Vragen

Daar hebt u helemaal gelijk in. Mannelijke taxichauffeurs bijvoorbeeld, roddelen meer dan wie dan ook. De opmerking was met een knipoog bedoeld, die had ik er misschien even bij moeten zetten.. ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2017 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ awyeah28.
Persoonlijk vind ik het bedrag voor een knipbeurt heel laag. U hebt het over huur, maar vergeet het water, de energie en zakelijke belastingen niet. Dan nog de boekhouder.
Personeel wordt via een CAO betaald. In mijn geval waren dat volwassen, deskundige dames, dus geen leerling voor een grijpstuiver.

En als ik daar de overige tarieven zie, zeg ik, dat kan niet voor dat geld.

Zelfs een thuiskapster in een onooglijk hokje rekent meer.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 7, 2017 om 17:27
355 Antwoorden / Vragen

@Tijger: Het is natuurlijk geen vetpot, maar met het aantal kapsalons die voor soortgelijke bedragen hun diensten aanbieden is het blijkbaar toch haalbaar. Ze zullen vast niet allemaal als wasmachine dienst doen. :-)

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2017 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@awyeah28. Ik waag het te betwijfelen, volgens mij is de omzet van witte reus flink gestegen. :-))

boppe1943
door boppe1943 - Dec 7, 2017 om 16:58
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ach...., als je haar maar goed zit!

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2017 om 17:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn kapster vraag ook maar 15 euro, is nog geen 10 minuten bezig voor dat geld. Lijkt me dus een redelijke prijs.

me
door mein33 - Dec 7, 2017 om 18:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@awyeah28  schreef,

Met een beetje doorwerken (en niet te veel kletsen als het kan) kunnen er zo vier tot vijf in een uur geknipt worden.

Maar dan wel 'kaal met een kuifje met een beetje gel erin'.
Staat u goed overigens  ;-))

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 9, 2017 om 10:55
355 Antwoorden / Vragen

Kennen wij elkaar? ;-)

me
door mein33 Dec 9, 2017 om 11:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Blijkbaar wel, alleen weten we dat niet van elkaar. ;-))

jo
door jorisw - Dec 8, 2017 om 14:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou wettelijk verplicht moeten worden dat iedereen die een website heeft deze continu up-to-date is. Dit regeltje hadden we nog niet, dus de hoogste tijd dat deze wordt ingevoerd. Met terugwerkende kracht [/sarcasm off]

Ik vraag me af hoe lang een kapper met dit soort bedragen kan blijven bestaan. Stel dat je gemiddeld over de dag 2 klanten per uur hebt (wat veel is) draai je een bruto dagomzet van 240 euro per medewerker. Daarvan gaat ca. 130..140 euro loonkosten vanaf, dus er blijft 100...110 euro bruto over waar alle andere kosten van betaald moeten worden.

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 9, 2017 om 10:54
355 Antwoorden / Vragen

Dan gaat u er vanuit dat alle klanten voor het minimale tarief geknipt worden. Als ik naar de kapper ga zit er over het algemeen minimaal één klant die een uitgebreide kleur/permanent/keratinebehandeling krijgt en de tarieven daarvoor liggen een flink stuk hoger. Ik denk dat er als gemiddelde best het dubbele gerekend kan worden qua omzet per medewerker. Dan heb ik het natuurlijk niet over de buurtkapper, maar die staat meestal zelf te knippen en heeft nauwelijks personeelskosten.