Be
door Bergelle Jan 21, 2020 om 18:43
Winkels & webshops

Mag een pakket worden bezorgd bij een ander dan de geadresseerde?

PostNL bezorgt regelmatig pakketten bij mijn buren. Ik wil mijn buren niet lastig vallen met mijn pakketten en zij hoeven niet te weten of en waar ik zaken bestel. Ik denk dat het niet mag, o.a. vanwege de wet op de postbezorging en de privacywet, maar kan niets concreets vinden.

7641 20 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2020 om 18:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je niet kan vinden dat het niet mag, dan mag het dus wel.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Jan 21, 2020 om 18:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, Postnl mag je pakket afgeven bij de buren, tenzij de verzender heeft aangegeven (op uw verzoek) dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd. Er zijn maar zeer weinig webshops die een koper deze mogelijkheid bieden.

Uw buren kunnen natuurlijk weigeren de pakketten aan te nemen.

U kunt bij het plaatsen van uw bestelling ook kiezen voor het afleveren bij een Postnl punt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2020 om 10:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@GRASPOLLEN, Helaas, uw laatste zin is niet geheel correct. Via de Postnl app (track and trace) kan worden aangeven of iemand thuis is iop het aangegeven bestelmoment, kiezen voor een ander tijdstip of afleveren bij een Postnl.punt. Toevallig heb ik eergisteren een bestelling gedaan bij een winkel die via Postnl levert en gaf aan een Postnl punt als aflevering te willen. Dat kon dus niet. Bij bijv. DHL kan dat wel.

Dr
door Driver56 Jan 22, 2020 om 12:05
1 Antwoorden / Vragen

Ligt volgens mij eraan wat de webshop voor mogelijkheden biedt. Koop regelmatig online bij Bol.com, kan soms wel, soms niet via een afhaalpunt geleverd krijgen.
Dat wordt dan vermeld bij de diverse aflevermogelijkheden...

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2020 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat mag dus best, maar kunt u voorkomen door het op een afhaalpunt te laten bezorgen of zelf naar de winkel te gaan en het daar te kopen.

Donuts
door Donuts - Jan 21, 2020 om 19:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Postnl doet tegenwoordig nog maar 1 afleverpoging, bent u niet thuis en kan het niet worden afgeleverd bij de buren, dan wordt het naar een Postnl punt gebracht.

marita5
door marita5 Jan 21, 2020 om 19:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dit had ik gevraagd aan een postbode , als ik niet thuis zou zijn , was een pakket waarvoor ik moest tekenen , mag niet afgeleverd worden bij de buren . Deze postbode gaf mij als antwoord : wanneer het post.nl punt weigerd dit pakket aan te nemen i.v.m te weinig plaats , komen ze de dag erna terug .

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2020 om 21:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u dat niet bevalt kunt u toch bij een afhaalpunt laten bezorgen?

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2020 om 21:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U krijgt een track-trace zodat u ongeveer weet wanneer het pakket bezorgd wordt. U kunt dit meestal aanpassen en zo niet laat het dan op een afhaalpunt bezorgen. Ook daar krijgt u bericht van aflevering en kunt u het binnen een (beperkt) aantal dagen alsnog ophalen. Kunt u alle "wetgeving" hierover vergeten. U blij, buren blij☺

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2020 om 22:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En ik vind uw vraag vreemd: de meeste flatbewoners zijn blij dat ik als afhaalpunt fungeer als ze niet thuis zijn. Mijn hall staat vaak vol met werkende bewoners (omdat ik altijd thuis ben). En wat zou, ik in dit geval, willen weten wie er wat besteld heeft? Ik kijk niet eens naar de afzenders: interesseert me niets. Alleen, getekende, dus mijn handtekening, die biedt PostNl me uiteraard niet aan. Maar mensen die bestellen kunnen uiteraard ook hun werkadres benoemen waar PostNl bezorgt, toch? Probleem opgelost.

justmeagain
door justmeagain - Jan 21, 2020 om 22:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gewoon daags na uw bestelling zorgen dat u thuis bent. Als u iets besteld en niet thuis bent op de dag van levering dan is dat uw probleem, niet dat van Postnl

panter22
door panter22 - Jan 22, 2020 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

De post.nl app installeren en je weet wanneer je pakketje komt. Je kunt de bezorgdatum wijzigen en dan kies je een datum waarop je wel thuis bent,

go
door goldenlabmaltese - Jan 22, 2020 om 11:31
2 Antwoorden / Vragen

go
door goldenlabmaltese - Jan 22, 2020 om 11:35
2 Antwoorden / Vragen

Een sticker bestellen met 'geen pakketten afleveren bij de buren'. Gewoon even Googlen, kom je ze vanzelf tegen. En ze hebben ook stickers met 'wij nemen geen pakketten aan van andere adressen'. Werkt hier heel effectief. Alleen... als je in een flat woont waar je naast je bel niks naast kunt plakken, wordt het een lastiger verhaal. Maar ik probeer ook zoveel mogelijk ervoor te zorgen dat pakketten gewoon bij de pakketdienst afgegeven worden, al is dat niet altijd mogelijk.

soesje_1
door soesje_1 - Jan 22, 2020 om 12:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het dan bij een afhaalpunt in uw buurt bezorgen dan heeft u daar geen last van.

pe
door pebk - Jan 22, 2020 om 13:09
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag, tenzij u moet tekenen voor ontvangst.

Ik laat tegenwoordig regelmatig pakketjes op mijn werk bezorgen.

simon55
door simon55 - Jan 22, 2020 om 13:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u uw buren niet lastig wilt vallen met uw pakketten,  zorg dan eens dat u thuis bent. Als ik uw buurman was , had ik het TWEEMAAL aangenomen,  en de derde en volgende keren geweigerd. Lekker makkelijk voor u , maar u zadelt zelf de buren op met uw probleem. Laat maar lekker brengen naar neen depot of afhaalpunt van Post.nl. Ik zou een pasklare oplossing voor u hebben. Ik zou de kliko voor de deur zetten,  en kan de post het daar in dumpen, en vervolgens naar de vuilstortplaats

me
door mein33 - Jan 22, 2020 om 14:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U weet wanneer een pakket wordt aangeboden !
U weet dat u dan thuis moet zijn om het aan te nemen !
Als u weet dat u in het aangegeven bezorgtijdenblok niet thuis zult zijn, dan moet u voordat het pakket bij u wordt aangeboden, zelf de bezorgdag en tijd aanpassen !
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?

audb
door audb - Jan 22, 2020 om 15:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De post mag wel degelijk bij de buren afleveren immers heeft de bezorger kaartjes bij hun om dat te melden.

Wilt u niet dat het bij de buren bezorgt wordt dan moet u dit aan de verkoper melden en moet het op het pakket vermeld worden.

Woont u in een beneden wonig of nog mooier in een los staand huis dan kan u overwegen om een pakketbus https://www.brievenbuswebshop.nl/Files/4/15000/15168/ProductPhotos/MaxContent/604341862.jpg te nemen.

Of om het pakket bij een afhaal punt af te laten leveren.

mo
door mof - Jan 22, 2020 om 16:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Post wordt in NL op adres bezorgd. Als u geen afspraken met de buren hebt gemaakt mag de post uw post daar niet leveren. De post is dan niet bij u bezorgd. Uw buren hebben niets met uw post te maken.

diumenge
door diumenge Jan 22, 2020 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bron?

saraida
door saraida - Jan 22, 2020 om 20:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, inderdaad heel vervelend. Tegenwoordig hebben ze afhaalpunten, daar kun je pakket laten bezorgen. Ben ik heel blij mee, nooit meer thuisblijven voor een pakket en afhalen wanneer het jou uitkomt.

lp
door lpaard1981 - Jan 30, 2020 om 11:46
50 Antwoorden / 1 Vragen

als je goed contact hebt met je buren kan je ook aan je buren vragen om een pakket niet aan te nemen. dan wordt het als nog naar een post.nl punt gestuurd. zo blijf je zelf verantwoordelijk voor je post.