Mag een webshop het onmogelijk maken een bestelling te annuleren?
Ik heb bij Otto een Nintendo switch besteld in april. Nu zou de levertijd half juni zijn. Ze hebben eerst mijn bestelling gefactureerd en erna de levertijd aangepast naar half augustus. Ik kan volgens hen geen geld terug krijgen omdat het al gefactureerd is en bij PostNL ligt. Ik ben erg kwaad. Moest een halfuur wachten voor iemand van de klantenservice opnam en ben straks dus 4 maand mijn geld kwijt voor het word geleverd... Ik wil het nu niet eens meer via deze webshop hebben.
Mogelijk dat de fabrikant het product niet kan leveren, zie tenminste bij enkele webshops ook Niet op voorraad.
Besteld/betaald/gefactureerd in april, geschatte leverdatum in april half juni, nu begin juni melding leverdatum wordt half augustus. Annuleren kan niet omdat het "bij de post.nl ligt". Sorry maar dit snap ik niet. Het wordt pas half augustus geleverd, dus een pakje versturen per post.nl duurt van begin juni tot half aug kennelijk via slakkenpost.nl ............. Ik zou de directie een email sturen.
De nintendo switch is bijna niet te krijgen. Steeds uitverkocht. Info:
https://koopgids.net/nintendo-switch-uitverkocht-voorraad/
Hallo LianJoan ,
Belachelijk dat u 4 maanden moet wachten , u heeft de Nintendo Switch besteld in April , dan levertijd juni , en nu in èèn keer Augustus
Op de site van Otto staat inderdaad levering half augustus .
Gaat u hiermee niet akkoord , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Otto is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .
https://www.otto.nl/elektronica/nintendo-switch/
https://www.thuiswinkel.org/leden/otto/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Wat ligt er dan bij PostNL? Het product zal het niet zijn, want dat kan nog niet geleverd worden. De factuur zal het ook niet zijn, want die is al betaald.
Als u er vanaf wilt ('annuleren' in uw woorden )dan kunt u gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Doe dat met een ondubbelzinnige verklaring, bijvoorbeeld via het formulier dat Otto daarvoor aanbiedt op haar website.
Nee, dit kan niet. U heeft een wettelijk herroepingsrecht tot 14 dagen na de dag van ontvangst. Dit betekent dat Otto uw herroeping moet accepteren. Het kan natuurlijk zijn dat Otto de verzending niet meer tegen kan houden. Otto zal in zo'n geval mogen wachten met de terugbetaling totdat ze het product hebben terug ontvangen of van u een track-en-trace code hebben ontvangen. Als ze dat hebben ontvangen moeten ze hun verpkichting om onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen na uw herroeping.
Als de levertijd al zo lang was dan zou ik nooit direct betalen voor iets wat je nog niet heb gekregen.
Otto geeft ook de mogelijkheid om achteraf te betalen dus had ik dit zeker gedaan en had je geen probleem gehad behalve dan de bezorgtermijn.
De meeste sites geven deze betalingsmogelijkheid dus bij grote bedragen nooit direct betalen maar achteraf en anders niet doen.
Ze zitten aangesloten bij web winkelwaarborg gewoon daar een klacht neer leggen, die zullen een uitspraak doen die bindend is.
wat zij doen mag wettelijk niet, mitszij aan kunnen tonen dat het inderdaad verzonden is
Nee, dat mag niet. U moet het artikel binnen redelijke termijn geleverd krijgen anders mag u de koop overeenkomst ontbinden en uw geld terug ontvangen.
als het nu bij post nl ligt kan het niet tot half augustus duren voordat t bij u is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer