Li
door Lianjoan 2 jun. 2020 om 12:09
Winkels & webshops

Mag een webshop het onmogelijk maken een bestelling te annuleren?

Ik heb bij Otto een Nintendo switch besteld in april. Nu zou de levertijd half juni zijn. Ze hebben eerst mijn bestelling gefactureerd en erna de levertijd aangepast naar half augustus. Ik kan volgens hen geen geld terug krijgen omdat het al gefactureerd is en bij PostNL ligt. Ik ben erg kwaad. Moest een halfuur wachten voor iemand van de klantenservice opnam en ben straks dus 4 maand mijn geld kwijt voor het word geleverd... Ik wil het nu niet eens meer via deze webshop hebben.

3882 15 Rapporteer
door tijger1 - 2 jun. 2020 om 12:28
40601 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als het al bij de Post ligt, kanhet natuurlijk niet meer geannuleerd worden. Maar dan komt het tochook veel eerder dan in augustus?

ma
door malty - 2 jun. 2020 om 12:51
615 Antwoorden / Vragen
0

Mogelijk dat de fabrikant het product niet kan leveren, zie tenminste bij enkele webshops ook Niet op voorraad.

Ka
door Kassagebruiker - 2 jun. 2020 om 13:34
660 Antwoorden / 4 Vragen
4

Besteld/betaald/gefactureerd in april, geschatte leverdatum in april half juni, nu begin juni melding leverdatum wordt half augustus. Annuleren kan niet omdat het "bij de post.nl ligt". Sorry maar dit snap ik niet. Het wordt pas half augustus geleverd, dus een pakje versturen per post.nl duurt van begin juni tot half aug kennelijk via slakkenpost.nl ............. Ik zou de directie een email sturen.

door panter22 - 2 jun. 2020 om 18:13
3971 Antwoorden / Vragen
2

De nintendo switch is bijna niet te krijgen. Steeds uitverkocht. Info:
https://koopgids.net/nintendo-switch-uitverkocht-voorraad/

door marita5 - 2 jun. 2020 om 21:01
9067 Antwoorden / 14 Vragen
1

Hallo LianJoan , 

Belachelijk dat u 4 maanden moet wachten ,  u heeft de Nintendo Switch besteld in April , dan levertijd juni , en nu in èèn keer Augustus
Op de site van Otto staat inderdaad levering half augustus .
Gaat u hiermee niet akkoord , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Otto  is hierbij aangesloten , klik op de rode regels . 

https://www.otto.nl/elektronica/nintendo-switch/ 

https://www.thuiswinkel.org/leden/otto/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Tr
door Trostomaat - 3 jun. 2020 om 00:03
180 Antwoorden / Vragen
3

Wat ligt er dan bij PostNL? Het product zal het niet zijn, want dat kan nog niet geleverd worden. De factuur zal het ook niet zijn, want die is al betaald.

Als u er vanaf wilt ('annuleren' in uw woorden )dan kunt u gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Doe dat met een ondubbelzinnige verklaring, bijvoorbeeld via het formulier dat Otto daarvoor aanbiedt op haar website.

door alfatrion - 3 jun. 2020 om 08:14
1612 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee, dit kan niet. U heeft een wettelijk herroepingsrecht tot 14 dagen na de dag van ontvangst. Dit betekent dat Otto uw herroeping moet accepteren. Het kan natuurlijk zijn dat Otto de verzending niet meer tegen kan houden. Otto zal in zo'n geval mogen wachten met de terugbetaling totdat ze het product hebben terug ontvangen of van u een track-en-trace code hebben ontvangen. Als ze dat hebben ontvangen moeten ze hun verpkichting om onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen na uw herroeping.

door paul van baak - 3 jun. 2020 om 10:47
55 Antwoorden / Vragen
0

Als de levertijd al zo lang was dan zou ik nooit direct betalen voor iets wat je nog niet heb gekregen. 
Otto geeft ook de mogelijkheid om achteraf te betalen dus had ik dit zeker gedaan en had je geen probleem gehad behalve dan de bezorgtermijn.
De meeste sites geven deze betalingsmogelijkheid dus bij grote bedragen nooit direct betalen maar achteraf en anders niet doen.

mo
door motorman - 3 jun. 2020 om 11:13
17 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze zitten aangesloten bij web winkelwaarborg gewoon daar een klacht neer leggen, die zullen een uitspraak doen die bindend is.
wat zij doen mag wettelijk niet, mitszij aan kunnen tonen dat het inderdaad verzonden is

mo
door mof - 3 jun. 2020 om 11:58
1854 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee, dat mag niet. U moet het artikel binnen redelijke termijn geleverd krijgen anders mag u de koop overeenkomst ontbinden en uw geld terug ontvangen.
als het nu bij post nl ligt kan het niet tot half augustus duren voordat t bij u is.

br
door breha38 - 3 jun. 2020 om 12:02
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

LS
uiteraard mag u annuleren, u heeft via Internet of telefoon gekocht en dan is de wet "kopen op afstand" van toepassing en bovendien is het natuurlijk oprecht gelogen dat het aangeschafte product bij PostNL zou liggen. En inderdaad kunt u ook de Thuiswinkel Org. inschakelen of u meldt uw klacht bij Klachtenkompas dit is een onderdeel van de Consumentenbond en deze nemen dan ook contact op met de leverancier!

Succes

Ka
door Kassagebruiker 4 jun. 2020 om 01:27
660 Antwoorden / 4 Vragen

Het pakket kan hooguit "aangemeld" zijn bij post.nl

door 1paul - 3 jun. 2020 om 13:47
1276 Antwoorden / 0 Vragen
0

u mag gewoon annuleren....

door audb - 3 jun. 2020 om 14:22
1536 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik vraag me wel af of u wel eens naar Kassa kijkt omdat daar al een paarkeer is aangegeven dat Otto niet deugd wat leveren betreft.

Maar als ik uw tekst goed door neem dan zou het al bij Post.nl liggen en die zouden dan pas in Augustus leveren.

Ik zou als ik u was naar consuwijzer gaan en daar dit formulier downloaden https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-klacht-over-niet-op-tijd-ontvangen

Overigens koopt Otto het gewoon in Duitsland en niet leverbaar is een .........verhaal ze zijn daar gewoon verkrijgbaar https://www.real.de/item/search/?search_value=nitendo%20switch%20konsole

Helaas versturen ze niet naar Nederland.

Misschien Amazon.nl of amazon.de wel.

door mpbraaksma - 3 jun. 2020 om 17:54
44 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u al betaald heeft dan kan het niet geannuleerd worden. Hoe vervelend ook, u zult moeten wachten tot het product binnen is en dan kunt u het terug sturen zonder opgave van redenen en krijgt u uw geld terug.

Tr
door Trostomaat 3 jun. 2020 om 19:48
180 Antwoorden / Vragen

Fout!

Ka
door Kassagebruiker 4 jun. 2020 om 01:28
660 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad, fout, als het bij de post.nl was dan was het met max een week bij de koper. En dat gebeurd dus niet.

door mpbraaksma 5 jun. 2020 om 12:44
44 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan iets wat in bestelling is niet annuleren. Het valt voor de verkoper niet meer terug te draaien dus zal je moeten wachten en terug sturen. Dus goed antwoord.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

hu
huyfr - 3 jul. 2020 om 15:47
Computers & telefonie

Ziggo sluit mensen zomaar af, door fouten eigen handelen.

Op 2 juli afgesloten bij ziggo, Ik zou pas stoppen op 30 juli. Ziggo maakt een fout en zorgt niet voor een gepaste snelle oplossing.
Nu 2 dagen in gesprek met helpddesk of moet ik zeggen een lege desk, want echt geholpen wordt je niet door niemand. Als ik de directeur was geweest dan zou het binnen 5 minuten zijn opgelost. Klant staat dus niet centraal bij ziggo een schande! meer mensen dit p ... Lees meer

He
Hel1983 - 3 jul. 2020 om 17:55
Voeding & gezondheid

Extra kosten voor beperking corona besmettingsgevaar bij de tandarts

De tandarts brengt onder deze noemer €22,60 in rekening. Voor dit bedrag is mijn temperatuur gemeten en mag ik 1 minuut spelen met waterstof peroxide. Mag dit? Ik vind dit een onterechte manier om de misgelopen inkomsten ten tijde van de corona lock down te compenseren. Lees meer

hw
hwdh - 3 jul. 2020 om 15:53
Auto & vervoer

Stalling boot

Onze dochter haar boot lag bij een  betaalde winterstalling bij een bedrijf die hierin is gespecialiseerd. Varend is hij daar gebracht vanwege geen boot trailer. In april de boot zou ze de boot weer halen, daar bleek de boot zodanig beschadigd dat er niet meer mee gevaren kon worden. Het bedrijf ontkend dat er tijdens de stalling iets is gebeurd en wil bewijs dat het gebeurd is ten tijde van de s ... Lees meer