Iv
door Ivl Feb 1, 2019 om 17:45
Winkels & webshops
Mag een webshop retouren weigeren bij foute levering?

Ik heb een blouse online gekocht, waarbij ik aangegeven heb maat M te willen. Na lange levertijd kreeg ik maat L. De blouse paste natuurlijk niet dus ik heb een dag of twee erna een mailtje gestuurd voor retour aanvraag omdat op de website niks stond. Geen reactie. Na nog twee mailtjes en bijna een maand geen reactie heb ik de webshop via Facebook opgezocht en benaderd. Ik kreeg reactie dat retouren niet geaccepteerd werden wegens hun inkoopbeleid en geen voorraad en dat dit op de site zou staan (heb ik niet kunnen vinden). Na uitleg van het foute artikel met een foto van de pakbon en het kaartje kreeg ik een aantal dagen geen antwoord, en na dreiging dat ik het op Facebook zou zetten werd me verteld dat ze maat L verpakt hadden omdat de maten anders vielen maar dat retour nogsteeds niet mogelijk was. Daarop heb ik gereageerd dat er nergens staat dat de maten anders vallen, dat ik een M besteld had en het zeker niet op prijs stel dat zij dus voor mij gingen bepalen wat er om mijn lichaam zou moeten passen. Inmiddels heb ik een impasse bereikt waarin zij niet reageren en ik niet meer weet hoe ik het aan moet pakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

2968 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2019 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt zeker uit China of zo? Zal wel weer iemand zijn meteen webshop op zolder.

Hoe heet die tent?

Iv
door Ivl Feb 1, 2019 om 17:52
Antwoorden / 1 Vragen

Site zag er goed uit maar zou inderdaad kunnen. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om namen van webshops te plaatsen :p

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2019 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker mag dat. En ook al zou het ern goede levering zijn, dan mag een retour, op uitzonderingen na, niet geweigerd worden.

Iv
door Ivl Feb 1, 2019 om 17:56
Antwoorden / 1 Vragen

De webshop heet Stylez7. Ik heb hen ook al verteld dat het niet gaat om simpel ‘het is niet leuk genoeg’ maar om een fout aan hun kant. Het kwam op mij ook over dat de uitleg van de verschillende maten een slecht smoesje was om maar niet terug te hoeven nemen

panter22
door panter22 Feb 1, 2019 om 18:22
6599 Antwoorden / Vragen

Site zag er goed uit?
Je weet niet eens waar je koopt. Geen naam adres, helemaal niets.
Staat niet ingeschreven bij de kamer van koophandel.
De verkoper wil kennelijk anoniem blijven omdat je zo niet een webshop kunt beginnen.
Zet die bloes maar op marktplaats. Je geld ben je kwijt

costnix
door costnix Feb 1, 2019 om 18:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat een webstek er goed uit ziet zegt niets. Maar hier vind je een mailadres van de eigenaar. Het is een hotmail adres. Heel professioneel voor een webwinkel. NIET! https://www.sidn.nl/whois?q=stylez7

diumenge
door diumenge - Feb 1, 2019 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien het label inderdaad uit China, vermoedelijk dropshipping. Nee, dat mag niet, maar probeer je recht maar eens te halen. Dus dan maar naam en rugnummer noemen.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2019 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft : Site zag er goed uit.

Wat vindt u er goed uit zien? Ik kan geen adres vinden op die site, geen KvK, geen btw nummer, geen telefoonnummer en ook nog geen algemene voorwaarden. Dus alles ontbreekt om iets te controleren.

Daarnaast is dat shopje gevestigd op een woonadres. Alle bellen hadden moeten gaan rinkelen voordat u daar iets bestelde.

Probeer die bloes maar te verkopen, levert hij nog wat op.

chris74
door chris74 - Feb 1, 2019 om 18:13
564 Antwoorden / 44 Vragen

Heb op de site gekeken, er viel mij al een aantal dingen op géén KVK, géén adres gegevens, géén telefoonnummer.
Alleen maar facebook en instagram, en je kan alleen maar betalen via Paypal. Gaan bij mij al alarmbellen rinkelen om daar niet te kopen.

Jo
door JokeSk55 Feb 1, 2019 om 19:57
20 Antwoorden / 2 Vragen

Met zo weinig gegevens moet je nooit daar iets bestellen want daar ben je rechtenloos.

diumenge
door diumenge - Feb 1, 2019 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat zag er precies goed uit aan die site? Want ik zie het niet...

DOOR IVL 1 FEB. 2019 OM 17:52
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Site zag er goed uit maar zou inderdaad kunnen. Ik weet alleen niet of het is toegestaan om namen van webshops te plaatsen :p

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2019 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Om op de titelvraag te reageren: nee, dat mag niet.
Maar probeer je gelijk maar eens te halen bij zo'n neppe webshop.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-online-verkoper-betaalt-geld-niet-terug
En een volgende keer maar gewoon in een echte winkel kopen.

ne
door neodutchio - Feb 1, 2019 om 18:24
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, een webshop mag dit niet weigeren. Echter, om uw gelijk te halen zal u een jurist in de arm moeten nemen. Dit soort zolderkamerhobbiesten houden zich niet aan de wet.

U kunt natuurlijk wel bluffen en de verkoper kenbaar maken dat het herroepingsrecht wettelijk bepaald is. U hebt op tijd gereageerd en u hoeft dan alleen het artikel nog maar terug te sturen. Geef aan dat u binnen het wettelijke termijn het geld terug wil hebben. Mocht dat niet gebeuren kunt u dreigen met een incassoburo en deze zelfs inschakelen.
Geef ze dat eens aan en hopelijk komt er een reactie.

marita5
door marita5 - Feb 1, 2019 om 19:04
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ivl ,

Wat een flutsite , en onzin wat deze webshop allemaal beweerd ,

Retouren kan helaas niet bij Stylez7 omdat er maar van alles 1 of 2 producten worden ingekocht , dus is de voorraad niet zo groot waardoor we niet alles op voorraad hebben .

In de voorwaarden staat duidelijk vermeld :

5.3 De afnemer is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst onmiddellijk te controleren.
Indien blijkt dat de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is, dan dient de afnemer (alvorens over te gaan tot terugzending aan Stylez7) deze gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden aan Stylez7. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 maanden na levering aan Stylez7 schriftelijk te worden gemeld.
Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Ingebruikneming na constatering van gebreke, beschadiging ontstaan na constatering van gebreke, bezwaring en/of doorverkoop na constatering van gebreke, doet dit recht tot reclameren en terugzending geheel vervallen.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regels .

http://www.stylez7.nl/Algemene-voorwaarden-Stylez7.html

Het adres is een woonhuis , contactpersoon :  melissa_lovergirl**@hotmail.com
.  ,  https://www.google.nl/maps/place/Doctor+Mollerstraat+5A,+5041+CA+Tilburg/@51.5660178,5.0859436,3a,75y,243.78h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sOdMBNlFbAKWl9r6h4W3dkw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DOdMBNlFbAKWl9r6h4W3dkw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D243.781%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c6be2c2ecb47a5:0xf71354b8b7fbb4b2!8m2!3d51.5659514!4d5.0857263?hl=nl

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

Dien een klacht in bij consuwijzer ,

 https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

costnix
door costnix Feb 1, 2019 om 19:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat e-mailadres staat gewoon op SIDN open en bloot ;-)
https://www.sidn.nl/whois?q=stylez7

marita5
door marita5 Feb 1, 2019 om 19:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , weet ik , vandaar de naam lovergirl ;-)) ik vermeld hier nooit een volledig e-mailadres

Ge
door Genee - Feb 1, 2019 om 19:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waneer u via Paypal betaald hebt zou bij Paypal een klacht in kunnen dienen en uw geld terug eisen.

Jo
door JokeSk55 - Feb 1, 2019 om 19:55
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ze geven, indirect, hun fout toe.
Je hebt recht op retourzending en geld terug.
Ik zou nooit meer bij dat bedrijf iets aankopen,
Ook al gedreigd met KASSA en je melding in het kassaforum?

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2019 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat valt daar mee te dreigen? Een normaal mens koopt daar toch al niet? En de forumleden al helemaal niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2019 om 21:20
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd: Deze webshop is onwettig bezig en zijn ook de voorwaarden strijdig met de wetgeving. Naast eerdere verwijzingen zie: http://www.wetrecht.nl/koop-op-afstand/ en http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html  voor de wettelijke regeling. Maar: recht hebben is helaas niet altijd ook recht krijgen. Om uw recht te krijgen zou u mogelijk moeten procedren en dat zal u waarschijnlijk meer kosten dan de kosten cvan de blouse. U kreeg al verwijzingen hoe een klacht in te dienen tefgenn de webwinkel, zoals bij consuwijzer.

Doe dat ook want als er meerdere klachten zijn kan de AFM (consuwijzer) maatregelen treffen.( https://www.afm.nl/ )

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2019 om 21:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk klopt het niet dat je niet kunt retourneren. Je kunt er een hoop tijd en energie in gaan steken en dan is het nog maar afwachten of je ooit je geld terug ziet.

Je kan er ook voor kiezen de blouse als (verjaars)kado te geven aan zus of vriendin. En in het vervolg niet alleen naar de leuke plaatjes kijken.