Mag er een prijsverschil zijn tussen de winkel en website?
Bestelde gisteren, 06-07-2019, een driezitsbank model Romero, bij Montel in Goes voor 1239 Euro. Kijk ik op hun website, staat dezelfde bank daar voor slechts 699 Euro. Ik bel hier over naar de winkel in Goes, daar werd beweerd dat de bank op hun website een showroommodel was van 2 jaar oud, maar hiervan staat niets op hun website. Ik vind dat ik teveelvbetaald heb. Wat moet ik doen?
Dat is een lastige vraag. Naar mijn mening is het wel zo dat als de bank op hun website voor € 699,00 wordt aangeboden en er staat helemaal niet bij over showmodel men de bank ook voor die prijs moet aanbieden. Het lijkt mij dat u dan opbasis van misleiding kunt annuleren. Zie hier https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen en op die site vindt u ook een voorbeeldbrief. https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven Houd er wel rekening mee dat men kan argumenteren dat het bedrag op de website foutief is. Maak een screenshot of druk de bedoelde pagina af en voeg die bij. U kunt ook een melding doen bij ACM Consuwijzer.
Dank u voor uw reactie
En moet u ook nog voor bezorg- uitpak- en montageservice betalen?
Is het wel met dezelfde bekleding?
Ja dat klopt die moet ik betalen
Hallo Robknook ,
Staat inderdaad niet op hun website , dat dit een showroommodel is ,
https://www.montel.nl/006947015101030/montel-romero.html
Er is ook nog een actie van € 500,-
https://www.montel.nl/actie/
De voorwaarden ,
Voor aankopen in één van de fysieke winkels van Montèl gelden de CBW voorwaarden. Voor webshop aankopen gelden de hieronder weergegeven Algemene Voorwaarden Webwinkel en de CBW voorwaarden tezamen. Bij eventuele strijdigheden tussen beide voorwaarden prefereren de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden Webwinkel.
https://www.montel.nl/algemene-voorwaarden/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Of het Juridisch Loket in uw gemeente ,
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Dank u voor de reactie
Graag gedaan .
Bestelde gisteren, 06-07-2019,
Neem aan dat je 6 december bedoelt?
Waarom ga je pas ná je bestelling op die website kijken? Wat is het nut daarvan?
Ik vind dat ik teveelvbetaald heb.
En je schrijft dat je een bank besteld hebt?
Wat staat er in de Voorwaarden over annuleren?
Nou heb je natuurlijk wel die bank voor de prijs van € 1239 gekocht (besteld?) en in een winkel geldt: koop = koop.
Neemt niet weg dat de prijs op die website wel héél erg veel afwijkt en géén kennelijke fout is (als ze beweren dat het om en showmodel gaat).
Dank u voor de reactie
Blijkbaar is er een actie.
Zou nogmaals contact opnemen:
https://www.montel.nl/contact/
Het gaat niet alleen om de 3-zits, maar ook de 2-zits is in de aanbieding.
Eventueel contact opnemen met het hoofdkantoor:
Heb je een klacht? Meld deze dan direct aan ons. Dit kan via de chat, per mail via klantenservice@montel.nl of telefonisch via 0416-673 693. Gaat de klacht over jouw bestelling? Vermeld dan altijd het ordernummer.
Hoofdkantoor, 0416 539 700
Dank u voor de reactie
Hier staat de bank ook voor €699 levertijd 8 weken. Dus das verhaal van een showmodel is onzin.
Ik zou ook contact opnmen met het hoofdkantoor.
https://www.morres.nl/checkout/cart/
Dank u voor de reactie
Als de website niet expliciet vermeld dat het een showroommodel betreft en de schijn wekt dat het de algemene prijs is, én u kunt aantonen dat toen u gisteren de bank kocht óók op de website die bank tegen een veel lagere prijs stond aangeboden, dan kunt u bezwaar maken. Als u dat laatste niet kunt aantonen dan volstaat het de winkelier dat hij/ziju verteld dat de website een actie is die nog niet in is gagaan op het moment dat u de bank kocht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer