Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 11:19
Winkels & webshops
Mag er een prijsverschil zijn tussen de winkel en website?

Bestelde gisteren, 06-07-2019, een driezitsbank model Romero, bij Montel in Goes voor 1239 Euro. Kijk ik op hun website, staat dezelfde bank daar voor slechts 699 Euro. Ik bel hier over naar de winkel in Goes, daar werd beweerd dat de bank op hun website een showroommodel was van 2 jaar oud, maar hiervan staat niets op hun website. Ik vind dat ik teveelvbetaald heb. Wat moet ik doen?

9381 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2019 om 11:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is een lastige vraag. Naar mijn mening is het wel zo dat als de bank op hun website voor € 699,00 wordt aangeboden en er staat helemaal niet bij over showmodel men de bank ook voor die prijs moet aanbieden. Het lijkt mij dat u dan opbasis van misleiding kunt annuleren. Zie hier https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen en op die site vindt u ook een voorbeeldbrief. https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  Houd er wel rekening mee dat men kan argumenteren dat het bedrag op de website foutief is. Maak een screenshot of druk de bedoelde pagina af en voeg die bij. U kunt ook een melding doen bij ACM Consuwijzer.

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 11:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor uw reactie

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2019 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En moet u ook nog voor bezorg- uitpak- en montageservice betalen?

Is het wel met dezelfde bekleding?

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 11:35
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt die moet ik betalen

marita5
door marita5 - Dec 7, 2019 om 12:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robknook ,

Staat inderdaad niet op hun website , dat dit een showroommodel is ,

https://www.montel.nl/006947015101030/montel-romero.html

Er is ook nog een actie van € 500,-

https://www.montel.nl/actie/

De voorwaarden ,

Voor aankopen in één van de fysieke winkels van Montèl gelden de CBW voorwaarden. Voor webshop aankopen gelden de hieronder weergegeven Algemene Voorwaarden Webwinkel en de CBW voorwaarden tezamen. Bij eventuele strijdigheden tussen beide voorwaarden prefereren de bepalingen uit de Algemene Voorwaarden Webwinkel.

https://www.montel.nl/algemene-voorwaarden/

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Of het Juridisch Loket in uw gemeente ,

 https://www.juridischloket.nl/contact/#

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 20:37
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor de reactie

marita5
door marita5 Dec 7, 2019 om 20:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Donuts
door Donuts - Dec 7, 2019 om 13:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u gecheckt of de eigenschappen van de bank 100% identiek zijn?

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2019 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bestelde gisteren, 06-07-2019,
Neem aan dat je 6 december bedoelt?
Waarom ga je pas ná je bestelling op die website kijken? Wat is het nut daarvan?
Ik vind dat ik teveelvbetaald heb.
En je schrijft dat je een bank besteld hebt?
Wat staat  er in de Voorwaarden over annuleren?
Nou heb je natuurlijk wel die bank voor de prijs van € 1239 gekocht (besteld?) en in een winkel geldt: koop = koop.
Neemt niet weg dat de prijs op die website wel héél erg veel afwijkt en géén kennelijke fout is (als ze beweren dat het om en showmodel gaat).

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 20:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor de reactie

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2019 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Blijkbaar is er een actie.
Zou nogmaals contact opnemen:
https://www.montel.nl/contact/
Het gaat niet alleen om de 3-zits, maar ook de 2-zits is in de aanbieding.
Eventueel contact opnemen met het hoofdkantoor:
Heb je een klacht? Meld deze dan direct aan ons. Dit kan via de chat, per mail via klantenservice@montel.nl of telefonisch via 0416-673 693. Gaat de klacht over jouw bestelling? Vermeld dan altijd het ordernummer.

Hoofdkantoor, 0416 539 700

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 20:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor de reactie

panter22
door panter22 - Dec 7, 2019 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Hier staat de bank ook voor €699 levertijd 8 weken. Dus das verhaal van een showmodel is onzin.
Ik zou ook contact opnmen met het hoofdkantoor.
https://www.morres.nl/checkout/cart/

Ro
door RobKnook Dec 7, 2019 om 20:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dank u voor de reactie

mo
door mof - Dec 9, 2019 om 12:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de website niet expliciet vermeld dat het een showroommodel betreft en de schijn wekt dat het de algemene prijs is, én u kunt aantonen dat toen u gisteren de bank kocht óók op de website die bank tegen een veel lagere prijs stond aangeboden, dan kunt u bezwaar maken. Als u dat laatste niet kunt aantonen dan volstaat het de winkelier dat hij/ziju verteld dat de website een actie is die nog niet in is gagaan op het moment dat u de bank kocht.