Mag je je bestelde bh niet ruilen
Ik heb 2 bh's besteld bij Soft beauty, deze beloofde mij een levertijd van 10 tot 14 dagen. Ik heb langer dan een maand op deze gewacht, en heb dan ook bh's in de winkel gekocht. Uit eindelijk komen deze binnen, en heb het bedrijf gemaild dat ik deze graag retour wil sturen. daar ik ze zelf al had gekocht vanwege de lange levering, Nadat ik inmiddels verschillende keren heb gemaild, kreeg ik dit als antwoord terug
Donderdag 2 juli
Ik heb vandaag mijn bestelling ontvangen. Omdat jullie adverteren met een levertijd van 7 tot 15 dagen, heb ik mij inmiddels nieuwe in een winkel gekocht. Dus ik zou deze graag retourneren, hoe moet ik dit doen?
Met vriendelijke groet,
Op za 4 jul. 2020 om 18:39 schreef lilian
Ten eerste toen ik dit bestelde stond dit niet bij het artikel vermeldt, nu nog steeds niet (zie bijlage) daar je een BH moet passen om te weten of hij goed zit.
Ten tweede beloven jullie een levertijd van 10 tot 14 dagen en heb ik langer dan 1 maand moeten wachten, waarop ikzelf nieuwe bh”s heb gekocht in een winkel. Dus jullie behoren dit retour te nemen, ik heb ze niet gepast
Ten derde komen jullie niet weg met een coronaregel, men kan nu overal kleding , bh’s etc passen.
Dus vraag ik het nog een keer: waarheen kan ik dit retour sturen, en wanneer krijg ik mijn geld terug.
Wachtend op een antwoord
Lilian
Om terug te komen op vraag 1: Dit is bij meerdere webshops/winkels het geval dat lingerie niet geretourneerd mag worden. Dit staat inderdaad niet bij het product vermeld, maar wel bij het kopje ruilen en retourneren. De desbetreffende link heb ik u in eerdere e-mails gestuurd.
Het klopt dat het pakketje er langer over heeft gedaan dan gebruikelijk. Helaas in deze vervelende periode rondom Covid-19 is het ook bij postkantoren en distributiecentra erg druk. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, zoals u wel begrijpt.
Zie punt 1. Dit is bij meerdere webshops/winkels het geval dat lingerie en/of swimwear niet geretourneerd kan worden wegens hygiëne.
Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team Softbeauty
Wanneer er een verzegeling op de verpakte bh's zit en deze is niet verbroken, een teken dat u de bh's niet uit de verpakking hebt gehaald moet u deze bh's retour kunnen sturen en geld terug.
Als er geen verzegeling op zit kan de webshop zich niet beroepen op hygiënische redenen en moet de webshop de retour gewoon accepteren.
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
Lingerie mag omdat het een hygiëneproduct is niet geruild worden.
De levering is met alles later vanwege de coronaircrisis, dat hebt u inmiddels ook al begrepen.
'Lingerie mag omdat het een hygiëneproduct is niet geruild worden.'
Er is geen wettelijke bepaling die zegt dat lingerie 'een hygieneproduct' is, noch een wettelijke bepaling die verbiedt dat 'hygiëneproducten' geruild worden.
Opgeslagen, dank.
@TROSTOMAAT: wat ga jij antwoorden aan de eerste die hier komt klagen omdat een webwinkel een reeds gepast slipje heeft gestuurd?
@RJW, wat heeft jou vraag te maken met mijn feitelijke opmerkingen over het niet bestaan van bepaalde wettelijke bepalingen, nota bene in reactie op iemand die op zijn minst suggereerde dat een dergelijke verboden wel bestonden?
Natuurlijk mag je bh's ruilen, maar dit een een dropshipper die zijn spullen voor u in China of zo bestelt.
Dieneen klacht in bij Consuwijzer en voortaan eerst de voorwaarden lezen, dan had u daar niet besteld.
Ze mogen dit gewoon weigeren en het is zelfs in de wet opgenomen dat een webshop om redenen van hygiëne producten niet hoeven terug te nemen.
Zou u het lekker vinden als iemand een onderbroek heeft aangetrokken retour stuurt en aan u wordt verkocht?.
@Audb Het gaat niet om wat iemand 'lekker' vindt of niet. Het gaat om het recht dat iemand heeft.
Wat een leuke site weer. De verkoper laat merken dat hij een bemiddelaar is en dus ook nergens ook voor verantwoordelijk is. Contact via een forumier, geen KVK gegevens, geen NAW gegevens, enz. Het zoveelste voorbeeld dat men gewoon maar ergens blind gaat bestellen.
Helaas voor u, recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. Neem uw verlies en let de volgende keer op waar u koopt.
Kvk nummer is verstopt in de bemiddelingsvoorwaarden. Is een woonhuis in Wouw.
Dropshipping 2.0: 'Softbeauty is een platform waarin onze partners de beste beauty accessoires aanbieden om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken.'
Zouden de 'partners' hiervan op de hoogte zijn?
Hmmm, recht hebben is nog niet recht krijgen. Dropshipper zeker? Facebook? Say no more, wink wink, nudge nudge.
Hallo Lili ,
Soft Beauty is een bemiddelingsplatform , de Bh`s komen uit China .
In hun voorwaarden wordt verwezen naar Beautywens.nl , deze site is geregistreerd op 22 - 6 - 2020 , staat op naam van William Vino****ski .
Zoek je op beautywens.nl , kom je uit bij Soft Beauty
Websitehouder ; de onderneming WVQualityService die gevestigd is aan ( op te vragen bij de klantenservice van Beautywens ) te Wouw , en geregistreerd bij KVK onder nummer 77799453 , Geregistreerd op 18 - 4 - 2020 , eenmanszaak .
Adres is een woonhuis .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=%2077799453.&start=0&site=kvk2014
Bestelling en levering
De producten worden direct vanuit onze partners verzonden, zodat er kan worden bespaard op opslag- en transportkosten. Houd rekening met een gemiddelde levertijd van 7-15 werkdagen.
Let op: Op dit moment duurt de levertijd 7-24 dagen. De vertraagde levertijd is n.a.v. de maatregelen van het COVID-19 virus. De kans is erg groot dat je bestelling binnen 7-24 dagen wordt geleverd, maar dit is niet 100% zeker. Voor België geldt een levertijd tussen de 15-30 dagen.
LET OP: Lingerie en swimwear kunnen wij vanwege hygiënische redenen NIET retour nemen. Hopend op uw begrip.
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Als ik al uw moeite lees om BH's on line te bestellen en, later, gewoon in de winkel denk ik: waarom niet gelijk in de winkel. Daar kan en mag men immers wel passen en ook: u was kennelijk in de gelegenheid om naar een stenen winkel te gaan. Dus zonde dat u het via, via hebt gedaan.
LET OP: Lingerie en swimwear kunnen wij vanwege hygiënische redenen NIET retour nemen. Hopend op uw begrip.
Ik heb begrepen dat sommige algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn, of onredelijk bezwarend. Onderzoek eens of dit hier het geval is.
In een winkel mag je gewoon beha's passen. Misschien nu niet, in deze tijd van Corona en besmetting, wat ik logisch zou vinden, maar als men ze online bestelt bij een verweggistan toko en ze passen niet, tja, dan word het wat moeilijker. Als ze verzegeld verzonden worden. Want dan vervalt het pasrecht zodra je het pakketje opent. Maar mevrouw was in de gelegenheid om naar een stenen winkel te gaan: hoe mooi is dat? ;-((
Je mag de koop van een BH herroepen. Een BH valt niet onder een van de uitzonderingen uit het herroepingsrecht. Het is niet een product dat om wille van de gezondheid of hygiëne niet teruggezonden zou kunnen worden. Naar vaste rechtspraak vallen artikelen die door een behandeling, zoals reiniging of een ontsmetting, geschikt gemaakt kunnen worden voor nieuw gebruik door een ander niet onder deze uitzondering.
En dan mogen ze de kosten van de reiniging af trekken van het bedrag wat in dit geval de bh`s hebben gekost.
Echter is het de vraag of de BH`s verpak waren zoja dan moeten ze deze mits de verpakking ongeopend is terug nemen.
Nee, die kosten mogen ze niet aftrekken. Een bedrijf heeft alleen recht op vergoeding van de waardeverminding die veroorzaakt is doordat een consument verder is gegaan dan het testen van het product. Tussen die twee aspecten moet causaal verband zijn. Je mag een BH dus even aantrekken om te zien hoe hij voelt. De reinigingskosten die dat met zich meebrengt kunnen niet in rekening worden gebracht.
als de bh nog in de originele verpakking zit kunnen ze zich niet beroepen op Hygiene zoals ze doen, dat de schuld bij de bezorging gelegd word is wel erg kort door de bocht, deze bezorgen pakjes echt niet 14 dagen later dan de bedoeling is!!!!
Als de BH nog in de verpakking zit moeten zij het produkt terug nemen....
Nog even ter aanvulling, als het zo is dat de bh's in een verpakking zaten die niet verzegeld is, dichtgeseald bijvoorbeeld, dan mogen ze deze helemaal niet uitsluiten....
Meld dan ook dat als zij de BH:S niet terugnemen u een melding zult doen bij de ACM, er staan vrij forse boete's op dit soort praktijken!!!!
Dat zal je eerst moeten achterhalen wie nu echt de verkoper is. Er wordt gesproken over een websitehouder en een bemiddelaar. Een leuk trucje, maar dat zal eerst juridisch uitgezocht moeten worden.
Verkoper is degeen aan wie je betaalt hebt NEO....
Er zijn mensen die denken op een makkelijke manier geld te kunnen verdienen door dropshipping maar dat kan ze nog vies tegenvallen, als je een produkt besteld via hen welk bijvoorbeeld niet aand e eu voorwaarden voldoet moeten ze dat al terug nemen en zijn ze verantwoordelijk voor de schade welk zo een produkt eventueel aanricht....
https://www.ictrecht.nl/blog/de-meest-voorkomende-valkuilen-bij-dropshipping#:~:text=Dat%20klinkt%20aantrekkelijk%2C%20maar%20juridisch,Dropshipping%20werkt%20als%20volgt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer