Lili
door Lili Jul 4, 2020 om 20:14
Winkels & webshops

Mag je je bestelde bh niet ruilen

Ik heb 2 bh's besteld bij Soft beauty, deze beloofde mij een levertijd van 10 tot 14 dagen. Ik heb langer dan een maand op deze gewacht, en heb dan ook bh's in de winkel gekocht. Uit eindelijk komen deze binnen, en heb het bedrijf gemaild dat ik deze graag retour wil sturen. daar ik ze zelf al had gekocht vanwege de lange levering, Nadat ik inmiddels verschillende keren heb gemaild, kreeg ik dit als antwoord terug

Donderdag 2 juli

Ik heb vandaag mijn bestelling ontvangen. Omdat jullie adverteren met een levertijd van 7 tot 15 dagen, heb ik mij inmiddels nieuwe in een winkel gekocht. Dus ik zou deze graag retourneren, hoe moet ik dit doen?

Met vriendelijke groet,

Op za 4 jul. 2020 om 18:39 schreef lilian

Ten eerste toen ik dit bestelde stond dit niet bij het artikel vermeldt, nu nog steeds niet (zie bijlage) daar je een BH moet passen om te weten of hij goed zit.

Ten tweede beloven jullie een levertijd van 10 tot 14 dagen en heb ik langer dan 1 maand moeten wachten, waarop ikzelf nieuwe bh”s heb gekocht in een winkel. Dus jullie behoren dit retour te nemen, ik heb ze niet gepast

Ten derde komen jullie niet weg met een coronaregel, men kan nu overal kleding , bh’s etc passen.

Dus vraag ik het nog een keer: waarheen kan ik dit retour sturen, en wanneer krijg ik mijn geld terug.

Wachtend op een antwoord

Lilian
Om terug te komen op vraag 1: Dit is bij meerdere webshops/winkels het geval dat lingerie niet geretourneerd mag worden. Dit staat inderdaad niet bij het product vermeld, maar wel bij het kopje ruilen en retourneren. De desbetreffende link heb ik u in eerdere e-mails gestuurd.

Het klopt dat het pakketje er langer over heeft gedaan dan gebruikelijk. Helaas in deze vervelende periode rondom Covid-19 is het ook bij postkantoren en distributiecentra erg druk. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, zoals u wel begrijpt.

Zie punt 1. Dit is bij meerdere webshops/winkels het geval dat lingerie en/of swimwear niet geretourneerd kan worden wegens hygiëne.

Hierbij hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Softbeauty

10933 21 Rapporteer

ma
door malty - Jul 4, 2020 om 20:32
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er een verzegeling op de verpakte bh's zit en deze is niet verbroken, een teken dat u de bh's niet uit de verpakking hebt gehaald moet u deze bh's retour kunnen sturen en geld terug.
Als er geen verzegeling op zit kan de webshop zich niet beroepen op hygiënische redenen en moet de webshop de retour gewoon accepteren.
https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 4, 2020 om 20:34
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Lingerie mag omdat het een hygiëneproduct is niet geruild worden.
De levering is met alles later vanwege de coronaircrisis, dat hebt u inmiddels ook al begrepen.

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2020 om 04:21
239 Antwoorden / Vragen

'Lingerie mag omdat het een hygiëneproduct is niet geruild worden.'

Er is geen wettelijke bepaling die zegt dat lingerie 'een hygieneproduct' is, noch een wettelijke bepaling die verbiedt dat 'hygiëneproducten' geruild worden.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 5, 2020 om 07:22
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Opgeslagen, dank.

rj
door rjw Jul 5, 2020 om 17:48
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@TROSTOMAAT: wat ga jij antwoorden aan de eerste die hier komt klagen omdat een webwinkel een reeds gepast slipje heeft gestuurd?

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2020 om 17:55
239 Antwoorden / Vragen

@RJW, wat heeft jou vraag te maken met mijn feitelijke opmerkingen over het niet bestaan van bepaalde wettelijke bepalingen, nota bene in reactie op iemand die op zijn minst suggereerde dat een dergelijke verboden wel bestonden?

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2020 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag je bh's ruilen, maar dit een een dropshipper die zijn spullen voor u in China of zo bestelt.

Dieneen klacht in bij Consuwijzer en voortaan eerst de voorwaarden lezen, dan had u daar niet besteld.

audb
door audb Jul 6, 2020 om 13:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ze mogen dit gewoon weigeren en het is zelfs in de wet opgenomen dat een webshop om redenen van hygiëne producten niet hoeven terug te nemen.

Zou u het lekker vinden als iemand een onderbroek heeft aangetrokken retour stuurt en aan u wordt verkocht?.

pe
door pebk Jul 6, 2020 om 13:53
581 Antwoorden / 0 Vragen

@Audb Het gaat niet om wat iemand 'lekker' vindt of niet. Het gaat om het recht dat iemand heeft.

ne
door neodutchio - Jul 4, 2020 om 20:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een leuke site weer. De verkoper laat merken dat hij een bemiddelaar is en dus ook nergens ook voor verantwoordelijk is. Contact via een forumier, geen KVK gegevens, geen NAW gegevens, enz. Het zoveelste voorbeeld dat men gewoon maar ergens blind gaat bestellen.

Helaas voor u, recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. Neem uw verlies en let de volgende keer op waar u koopt.

chris74
door chris74 Jul 4, 2020 om 22:12
564 Antwoorden / 44 Vragen

Kvk nummer is verstopt in de bemiddelingsvoorwaarden. Is een woonhuis in Wouw.

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2020 om 04:27
239 Antwoorden / Vragen

Dropshipping 2.0: 'Softbeauty is een platform waarin onze partners de beste beauty accessoires aanbieden om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken.'
Zouden de 'partners' hiervan op de hoogte zijn?

newmikey
door newmikey - Jul 4, 2020 om 21:09
830 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm, recht hebben is nog niet recht krijgen. Dropshipper zeker? Facebook? Say no more, wink wink, nudge nudge.

marita5
door marita5 - Jul 4, 2020 om 21:20
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lili ,

Soft Beauty is een bemiddelingsplatform , de Bh`s komen uit China .
In hun voorwaarden wordt verwezen naar Beautywens.nl , deze site is geregistreerd op 22 - 6 - 2020 ,  staat op naam van William Vino****ski .
Zoek je op beautywens.nl , kom je uit bij Soft Beauty

Websitehouder ; de onderneming WVQualityService die gevestigd is aan ( op te vragen bij de klantenservice van Beautywens ) te Wouw , en geregistreerd bij KVK onder nummer 77799453 , Geregistreerd op 18 - 4 - 2020 , eenmanszaak .
Adres is een woonhuis .

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=%2077799453.&start=0&site=kvk2014

Bestelling en levering

De producten worden direct vanuit onze partners verzonden, zodat er kan worden bespaard op opslag- en transportkosten. Houd rekening met een gemiddelde levertijd van 7-15 werkdagen.

Let op: Op dit moment duurt de levertijd 7-24 dagen. De vertraagde levertijd is n.a.v. de maatregelen van het COVID-19 virus. De kans is erg groot dat je bestelling binnen 7-24 dagen wordt geleverd, maar dit is niet 100% zeker. Voor België geldt een levertijd tussen de 15-30 dagen.

LET OP: Lingerie en swimwear kunnen wij vanwege hygiënische redenen NIET retour nemen. Hopend op uw begrip.

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

tenormin
door tenormin - Jul 4, 2020 om 22:37
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik al uw moeite lees om BH's on line te bestellen en, later, gewoon in de winkel denk ik: waarom niet gelijk in de winkel. Daar kan en mag men immers wel passen en ook: u was kennelijk in de gelegenheid om naar een stenen winkel te gaan. Dus zonde dat u het via, via hebt gedaan.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 5, 2020 om 00:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

LET OP: Lingerie en swimwear kunnen wij vanwege hygiënische redenen NIET retour nemen. Hopend op uw begrip.

Ik heb begrepen dat sommige algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn, of onredelijk bezwarend. Onderzoek eens of dit hier het geval is.

tenormin
door tenormin Jul 5, 2020 om 01:11
16828 Antwoorden / 108 Vragen

In een winkel mag je gewoon beha's passen. Misschien nu niet, in deze tijd van Corona en besmetting, wat ik logisch zou vinden, maar als men ze online bestelt bij een verweggistan toko en ze passen niet, tja, dan word het wat moeilijker. Als ze verzegeld verzonden worden. Want dan vervalt het pasrecht zodra je het pakketje opent. Maar mevrouw was in de gelegenheid om naar een stenen winkel te gaan: hoe mooi is dat? ;-((

alfatrion
door alfatrion - Jul 5, 2020 om 01:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag de koop van een BH herroepen. Een BH valt niet onder een van de uitzonderingen uit het herroepingsrecht. Het is niet een product dat om wille van de gezondheid of hygiëne niet teruggezonden zou kunnen worden. Naar vaste rechtspraak vallen artikelen die door een behandeling, zoals reiniging of een ontsmetting, geschikt gemaakt kunnen worden voor nieuw gebruik door een ander niet onder deze uitzondering.

audb
door audb Jul 6, 2020 om 13:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

En dan mogen ze de kosten van de reiniging af trekken van het bedrag wat in dit geval de bh`s hebben gekost.

Echter is het de vraag of de BH`s verpak waren zoja dan moeten ze deze mits de verpakking ongeopend is terug nemen.

alfatrion
door alfatrion Jul 7, 2020 om 03:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, die kosten mogen ze niet aftrekken. Een bedrijf heeft alleen recht op vergoeding van de waardeverminding die veroorzaakt is doordat een consument verder is gegaan dan het testen van het product. Tussen die twee aspecten moet causaal verband zijn. Je mag een BH dus even aantrekken om te zien hoe hij voelt. De reinigingskosten die dat met zich meebrengt kunnen niet in rekening worden gebracht.

1paul
door 1paul - Jul 5, 2020 om 07:40
3141 Antwoorden / 0 Vragen

als de bh nog in de originele verpakking zit kunnen ze zich niet beroepen op Hygiene zoals ze doen, dat de schuld bij de bezorging gelegd word is wel erg kort door de bocht, deze bezorgen pakjes echt niet 14 dagen later dan de bedoeling is!!!!

Als de BH nog in de verpakking zit moeten zij het produkt terug nemen....

Nog even ter aanvulling, als het zo is dat de bh's in een verpakking zaten die niet verzegeld is, dichtgeseald bijvoorbeeld, dan mogen ze deze helemaal niet uitsluiten....

Meld dan ook dat als zij de BH:S niet terugnemen u een melding zult doen bij de ACM, er staan vrij forse boete's op dit soort praktijken!!!!

ne
door neodutchio Jul 5, 2020 om 08:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat zal je eerst moeten achterhalen wie nu echt de verkoper is. Er wordt gesproken over een websitehouder en een bemiddelaar. Een leuk trucje, maar dat zal eerst juridisch uitgezocht moeten worden.

1paul
door 1paul Jul 5, 2020 om 14:09
3141 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoper is degeen aan wie je betaalt hebt NEO....

Er zijn mensen die denken op een makkelijke manier geld te kunnen verdienen door dropshipping maar dat kan ze nog vies tegenvallen, als je een produkt besteld via hen welk bijvoorbeeld niet aand e eu voorwaarden voldoet moeten ze dat al terug nemen en zijn ze verantwoordelijk voor de schade welk zo een produkt eventueel aanricht....

https://www.ictrecht.nl/blog/de-meest-voorkomende-valkuilen-bij-dropshipping#:~:text=Dat%20klinkt%20aantrekkelijk%2C%20maar%20juridisch,Dropshipping%20werkt%20als%20volgt.

panter22
door panter22 - Jul 5, 2020 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Een nieuwe vorm van dropshippen. Wij zijn een bemiddelingsplatform,

BEDRIJFSCONSTRUCTIE

Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper. Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst.
https://softbeauty.nl/pages/algemene-voorwaarden
Nu maar even vragen wie de verkoper is en daarmee onderhandelen. Maar in het Chinees zal het wat moeilijk gaan.

alfatrion
door alfatrion Jul 5, 2020 om 17:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook Soft beauty op grond van de oneerlijke handelspraktijk aansprakelijk stellen. De identiteit van de verkoper van een product wordt nergens vermeld.

Maar het komt over als een truc. Bij retour heeft men het over dat zij geen gedragen BH terugnemen, taal die past niet past wanneer zij niet de verkoper zijn.

panter22
door panter22 Jul 5, 2020 om 18:00
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is het een truc om onder de retouren uit te komen.
Denk je dat Aliexpress een contract sluit met een eenmanszaak uit Wouw om zijn spullen te verkopen?
Het herroepingsrecht geldt niet voor gedragen kleding, wel voor gepaste kleding.

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2020 om 18:28
239 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk is het een truc, om als puntje bij paaltje komt (of de nood aan de man is) verantwoordelijkheid te kunnen afwijzen.

Dat het echter een truc is om direct 'onder de retouren uit te komen' denk ik niet.

Het 'bemiddelingsplatform' faciliteert het zelfs dat de retouren via hun bedrijfsadres teruggestuurd worden.Hoe ze retouren verder afhandelen weet ik niet (op dit BH-voorbeeld na dan).

panter22
door panter22 Jul 5, 2020 om 19:44
6599 Antwoorden / Vragen

@trostomaat, het is inderdaad ruimer dan alleen retouren.
De website heeft er een bemiddelingsovereenkomst van gemaakt.
Maar als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht, dan moet je je aankoopbedrag terugkrijgen van de verkoper. Alleen dat bedrag is lager omdat de website de winst krijgt als vergoeding voor de bemiddeling
Het is niet duidelijk hoe de website hier mee omgaat.
https://softbeauty.nl/pages/algemene-voorwaarden

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2020 om 22:25
239 Antwoorden / Vragen

Nee, ik denk niet dat het zo'n vaart loopt. Het bedrag dat je terugkrijgt zal gewoon gelijk aan het bedrag wat je betaald hebt.

Dit bedrijf kletst er intussen lustig op los, dropshipping 2.0.
Dan moet je met dit soort kletspraat komen om de winst die je maakt als ondernemer door het verschil tussen 'jouw' inkoopprijs en 'jouw' verkoopprijs, te verantwoorden als een bemiddelingsfee:
'Het kan voorkomen dat Verkoper in de gelegenheid wordt gesteld het product, nadat het is aangeschaft door Koper, voor een lager bedrag in te kopen'.

Een bemiddelingsfee die 0 is als dat toevallige verschil in prijzen zich na de aankoop niet voordoet. Wie gelooft die onzin.

alfatrion
door alfatrion Jul 7, 2020 om 03:25
1659 Antwoorden / 1 Vragen

- Het herroepingsrecht geld ook voor gedragen kleding. - Ik zou stellen dat er een lotsverbintenis tussen beide overeenkomsten bestaan vanwege de samenhang. Herroeping van de koopovereenkomst brengt ook herroeping van de bemiddelingsovereenkomst met zich mee.

panter22
door panter22 Jul 7, 2020 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

Volgens jou mag de bh rustig een week dragen, dan weer inpakken en je krijgt je geld terug.
Vervolgens wordt de bh weer netjes ingepakt voor de volgende klant?

bussy02
door bussy02 - Jul 5, 2020 om 12:02
145 Antwoorden / 37 Vragen

Dit is een een bekende truc. De Webshop besteld e.e.a. in China etc. door Covid-19 is alles verlaat.
De webshop beroep zich op de kleine letters.
Het zal een moeilijk verhaal worden.
Succes.

The Friar
door The Friar - Jul 6, 2020 om 11:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ordinaire dozenschuiver.
Voortaan BH's gewoon in een fysieke lingeriezaak kopen.
Is de middenstand in deze coronacrisis ook het beste mee geholpen.
Komt er hopelijk een einde aan de als maar leger wordende winkelstraten.
En u krijgt nog persoonlijk advies op de koop toe.

Webwinkels zijn echt het Ei van Columbus niet, bewijst dit voorval maar weer eens.

mo
door mof - Jul 6, 2020 om 11:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Retourneren moet worden geaccepteerd als het product in een hygienisch verpakking is verpakt die NIET is opengemaakt: als uw bh's in een gesloten plastic
verpakking zaten en de verpakking is niet geopend dan moet die gewoon geretourneerd kunnen worden onder het 14 dagen afkoelingsrecht. Daarvoor hoeft u niet
eens te vermelden waarom u retourneert.

echter, is de verpakking geopend, dan heeft de verkoper gelijk. Ondergoed, zwemkleding etc dat direct op de huid wordt gedragen is zijn hygiene artikelen die
niet kostenloos geretourneerd kunnen worden. DAt dit niet op de website staat doet daaraan niets af, zou wel netter zijn naar de klant toe.

mo
door mof - Jul 6, 2020 om 11:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En panter22: dit soort teksten zijn vergelijkbaar met: "wij accepteren geen aansprakelijkheid voor verloren goederen" bij een garderobe waar je betaalt danwel verplicht je
jas afgeeft bij bijv een schouwburg.
Wettelijk is dit niet in alle gevallen correct. Als deze winkel de goederen aanbiedt dan is niet per definitie de winkel slechts intermediair. Dit schrijven ze op om
hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
Echter, voor je gelijk zulk je naar de geschillencommissie moeten danwel naar de rechter.

panter22
door panter22 Jul 6, 2020 om 12:21
6599 Antwoorden / Vragen

Een paar honderd euro uitgeven om een rechtzaak te starten om €30 terug te krijgen?
In de praktijk neem je je verlies. Gouden handel voor de dropshipper.

1paul
door 1paul Jul 7, 2020 om 07:59
3141 Antwoorden / 0 Vragen

je hoeft helemaal geen rechtszaak aan te spannen, als jij de bh terugstuurt en je krijgt geen geld terug heb je een vordering uitstaan die je kan innen via een deurwaarder....

le
door leenpres - Jul 6, 2020 om 11:59
79 Antwoorden / 7 Vragen

Als het op hun pagina staat mag u het niet terug sturen

sira
door sira - Jul 6, 2020 om 12:14
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe hebt u in 's hemelsnaam deze webshop gevonden. Via een advertentie op Facebook misschien?

U had beter rechtstreeks bij AliExpress kunnen bestellen, was u maximaal € 5,- kwijt geweest.
U had ook direct naar een winkel kunnen gaan en als u persé op internet wilt bestellen, waarom dan niet bij Hunkemöller, Lascana, Otto, Wehkamp, Bonprix, etc. etc.

bharmsen
door bharmsen - Jul 6, 2020 om 12:44
32 Antwoorden / 2 Vragen

Hopelijk voor U bent u nog heel lang onder ons en komen deze bh later nog van pas en zou er niet zo moielijk overdoen en in het vervolg gewoon in de winkel om de hoek kopen, zal de hoofdprijs toch niet gekost hebben anders had u ze vast niet besteld lijkt mij.

audb
door audb - Jul 6, 2020 om 13:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Zitten ze nog in de orginele ongeopende verpakking?

Zo ja dan mag je ze gewoon retour sturen!.

Wanneer heb ik géén bedenktijd? : als u hygiënische producten uit de verpakking hebt gehaald, bijvoorbeeld een tandenborstel of een scheerapparaat
Ze mogen dit dus niet weigeren.

Je moet wel binnen 14 dagen NA ONTVANGST van het pakket dit aan de verkoper laten weten en dan zo spoedig mogelijk retour sturen.

Stuur deze tekst dan ook mee met het pakket en een tip, maak foto`s van de verpakking zodat ze niet als nog kunnen beweren dat de verpakking is geopend.

pe
door pebk - Jul 6, 2020 om 13:58
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens TrustedShops heeft u gewoon het recht om ze terug te sturen, mits u de verzegeling niet heeft verbroken. Indien geen verzegeling mag u het sowieso terugsturen.Dit is een recht en staat boven de algemene voorwaarden van de verkoper.

Van de site:

Bepaalde producten zijn om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt om opnieuw te worden verkocht nadat ze eerst zijn geretourneerd. Je kunt hierbij bv. denken aan badkleding (bikini´s, badpakken, zwembroeken etc.) ondergoed, bepaalde cosmetica zoals lippenstift en matrassen.

Wanneer deze producten met een verzegeling worden geleverd, bv. in de vorm van een beschermende verpakking of beschermingfolie, en de consument verbreekt deze na levering, dan is herroepingsrecht niet meer van toepassing. Het maakt in dergelijke gevallen geen verschil of een product daadwerkelijk is gebruikt/getest of niet. Wordt er echter geen verzegeling gebruikt, dan valt het product gewoon onder het herroepingsrecht.

1paul
door 1paul Jul 6, 2020 om 17:25
3141 Antwoorden / 0 Vragen

ook als ze geopend zijn, de verpakking dus, mogenz e teruggestuurd worden....

Re
door RemyL - Jul 8, 2020 om 11:12
3 Antwoorden / Vragen

Het wettelijk retourrecht kent inderdaad enkele uitzonderingen, waaronder een regel voor artikelen die uit oogpunt van hygiene niet geretourneerd kunnen worden. Voorwaarde is wel dat de webwinkel deze producten in een verzegelde vorm opstuurt. Als de verzegeling niet is verbroken dan kun je het artikel gewoon terugsturen. Als het product niet was verzegeld is erg geen uitzondering op de regel en geldt het wettelijk retourrecht.