Ha
door Hans Schalk Oct 18, 2017 om 17:33
Winkels & webshops

Marktplaats

Goedenavond,

Ik kreeg een aantal dagen geleden een e-mail van Marktplaats over het activeren van betaling via Ideal.
het vreemde was dat niet mijn naam, maar die van mijn zwager in de aanhef stond. Mijn zwager weet nergens van.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik maak me wel zorgen over deze vreemde persoonsverwisseling!

Met vriendelijke groet,
Hans Schalk.

6539 6 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Oct 18, 2017 om 17:44
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee, niet meegemaakt. Vraag Marktplaats om opheldering. Op hun website kunt u een contactformulier invullen. Lees ook dit artikel: https://opgelicht.avrotros.nl/nieuws/item/9999/

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2017 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Log eens in op MP en kijk op welke gebruikersnaam je de account hebt staan. Ik wissel ook nogal eens mijn naam op MP als ik iets verkoop voor familie en/of vrienden. Dan zet ik mijn account op hun voornaam.

Zelf heb ik ook een mailtje van MP gehad over Ideal optie activeren (en heb dat ook geactiveerd).

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2017 om 17:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De afzender van dit mailtje is: info@e-mail.marktplaats.nl. Kijk eens of dit emailadres bij jou exact hetzelfde is.

Ra
door Raadgeverij - Oct 20, 2017 om 14:01
16 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn eerste indruk is: phissingmail. Voorlopig helemaal niet reageren.

ma
door manwijf - Oct 20, 2017 om 17:55
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het zeker niet doen, dat activeren als de naam niet klopt. Het is sowieso maar de vraag of je er wijzer van wordt. Het lijkt er voorlopig op, dat vooral MP er voordeel bij heeft. Alle informatie m.b.t. ons koopgedrag is verhandelbaar en door te geven aan bv de belastingdienst. Mocht je dus gesteld zijn op je privacy, betaal dan maar niet via Ideal.

diumenge
door diumenge Oct 20, 2017 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo lijkt dat er voorlopig op? Heb je daar onderzoek naar gedaan?

Ik heb laatst iets verkocht via Marktplaats waarbij de koper met iDEAL betaald, erg makkelijk en ik kon direct het pakje vesturen. Heel makkelijk dus, geeft de koper ook meer vertrouwen.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2017 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er verkopers handelen die zwart bijverdienen, vind ik het een heel goed plan als dat wordt doorgegeven aan de Belastingdienst. Overigens worden er allang op verzoek van de BD gegevens van bepaalde verkopers doorgegeven. Ik gebruik ook de idealfunctie, bevalt me prima. Zowel de koper als de verkoper hoeft zijn/haar rek. gegevens niet door te geven aan elkaar. Vind ik heel wat prettiger.

mo
door mof - Oct 20, 2017 om 18:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw zwager in de aanhef staat, dan zou ik er niet op ingaan als ik u was.
heeft dan voor u toch geen rechtsgeldigheid.
gooi het maar op phishing als iemand moeiljijk doet