ni
door nilsk Jun 16, 2017 om 22:56
Winkels & webshops

Media markt

Wat een belachelijke service bij de Media Markt! Vorige week online een flat Samsung tv besteld. De tv was die week bij de Media Markt in de aanbieding, maar ook bij andere winkels voor diezelfde prijs leverbaar. Na bestelling nog wel netjes de bevestiging van betaling en levertijd indicatie gekregen. Na het vestrijken van die levertijd indicatie zelf (!) maar eens gaan bellen. Ik kreeg te horen dat het product toch niet meer leverbaar is. Inmiddels is de tv bij de andere retailers EUR 100 duurder.

Oplossingen vanuit de Media Markt: "Alternatieve" tv leveren of mijn geld terug storten. De alternatieve tv's waren van LG of een Samsung CURVED tv. Kortom, naar mijn idee geen echte alternatieven. Het lijkt mij dan schappelijk om of dezelfde tv, maar een serie hoger te leveren of dan op z'n minst die EUR 100 te compenseren. Volgens de Media Markt kan dit niet... NPS score van 1.

Iemand een idee hoe ik hiermee om kan gaan?

4619 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2017 om 23:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als een bepaald artikel niet meer leverbaar is, heb je recht op je geld terug. Meer niet. De prijs bij de andere webshops zakt wel weer. Even in de gaten houden. Vooral op vrijdagavond / weekend gaan bij veel webshops de prijzen omlaag.

Het lijkt mij dan schappelijk om of dezelfde tv, maar een serie hoger te leveren of dan op z'n minst die EUR 100 te compenseren.

ha
door halex - Jun 16, 2017 om 23:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Schappelijk? Dat meent u toch niet? Als de wederpartij niet na kan komen, hebt u recht op geld terug. Niets meer, maar ook niets minder.

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2017 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een drama.

Gr
door Grunn1 - Jun 17, 2017 om 02:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een belachelijke reactie van jou om in jouw bewoording te spreken. Na het verstrijken van de levertijd indicatie ben je zelf gaan bellen!!! het was een indicatie....weet je wat dat betekend?
Het enige wat de Mediamarkt moet doen is je geld terugstorten en dat willen ze ook en dat zijn ook jouw enige rechten. Recht op een extra vergoeding heb je niet.
Schappelijk zou zijn je excuses aan te bieden niet mee en niet minder.
Ik verwacht echter niet dat je hier nog een reactie zal plaatsen na de gegeven antwoorden.

Ge
door Genee Jun 17, 2017 om 15:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is dat nu voor een antwoord en dan ook nog op een schoolmeester toon.
Levertijd indicatie wil toch zeggen wanneer MM verwacht dat de TV geleverd gaat worden.
Ts zegt dat hij van MM te horen kreeg dat de bewuste TV helemaal niet meer leverbaar is.
Misschien maar goed dat ze bij de MM niet meer leverbaar waren. Wanneer het uzelf aangaat begint u wel over rechten, zie uw vraag 7 juli 2016 op dit forum.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2017 om 16:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is dit voor reactie? Als iemand reageert ga je dan kijken wat ie in het verleden heeft gedaan. gezien jouw hoeveelheid nutteloze antwoorden zou ik eerst maar eens in een spiegel kijken.

Ge
door Genee Jun 17, 2017 om 18:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Met zo'n antwoord ga ik kijken wie Epcot wel mag zijn.
We zitten hier niet in een schooltje waar je de leerling op zijn nummer zet.
Elke vraagsteller moet met respect behandeld worden.
Over nutteloos antwoord gesproken, deze van u aan de TS zit in de top drie.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2017 om 23:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dank u

Paola Castor
door Paola Castor - Jun 17, 2017 om 02:51
66 Antwoorden / 1 Vragen

Media Markt doet veel aan parallelimport en is op ook daadwerkelijk op = op!

In Nederland werd 'Blöd' vertaalt naar 'gek' en de Duitsers zeggen voor 'gek = 'verruckt'!

simon55
door simon55 Jun 17, 2017 om 09:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Juist op = op..........en weg is pech

panter22
door panter22 - Jun 17, 2017 om 09:08
6599 Antwoorden / Vragen

Voortaan zelf uit de winkel halen of via de winkel laten bezorgen. Online kun je zien of de tv nog op voorraad is.
Niet op voorraad, dan koop je hem ergens anders.

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2017 om 09:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Retailers weten ook vaak niet hoe goed of slecht een actie aanslaat en hebben bij teveel navraag logistische problemen en hebben langere levertijden daardoor. Wanneer de situatie OP=OP is, wordt het redelijker om duidelijk aan te moeten geven dat er geleverd kan worden zolang er voorraad is. Dit kan echter online óók door de klant gevolgd worden. Dan moeten de gegevens natuurlijk wèl verantwoord juist zijn er hieraan ook verbintelijke rechten verbonden worden. Geld terug is eenzijdig de gemakkelijkste oplossing ... maar niet acceptabel voor de reeds lopende en aangenomen bestelling zonder extra compensatie.

panter22
door panter22 - Jun 17, 2017 om 10:22
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden of je nog ergens recht op hebt of dien een klacht in.
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/algemene-voorwaarden.html

ro
door ronny530 - Jun 17, 2017 om 10:36
2771 Antwoorden / 41 Vragen

Als de tv online nog op voorraad is word die als de bestelling voor 22.30 uur gedaan is de volgende werkdag afgeleverd. Van een levertijd indicatie is pas sprake als de tv niet op voorraad is en zeker met een actie model is er een kans dat die niet meer leverbaar is. U heeft pech dat de Media markt de tv niet meer kan leveren en u heeft daarmee het recht om het reeds betaalde aankoopbedrag terug te ontvangen niets meer en niets minder. Wat u nu wil is er een slaatje uit slaan door een compensatie van €.100,00 of een vergelijkbaar model uit een hoger segment te willen want u heeft in uw optiek zeg maar "schade" geleden.

Gr
door Grunn1 Jun 17, 2017 om 13:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het zou wat zijn, je bent op zoek naar een nieuwe tv. Je hebt niet genoeg geld voor een duurder model dus je besteld een goekopere uitvoering die is uitverkocht. Na een paar dagen ga je lopen klagen dat het te lang duurt en wil als compensatie dan naar voor hetzelfde geld het duurdere model.
Mmmm dit moet ik maar onthouden als ik iets nieuws wil.

wi
door wilhelmina59 - Jun 17, 2017 om 12:42
512 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge, jonge het worden hier in dit land steeds meer Amerikaanse praktijken.
Bah, geld terug en ga verder kijken.

panter22
door panter22 - Jun 17, 2017 om 13:16
6599 Antwoorden / Vragen

Aanvullende algemene verkoopvoorwaarden webshop:

3.7 ....... De overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde dat het technisch mogelijk is de geselecteerde artikelen aan de klant te leveren.
6. Levering ..... 6.2 Media Markt zal alles in het werk stellen om zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen de levering te verrichten, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. 6.3 Indien de levering vertraging ondervindt, ontvangt de klant hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Dit geldt ook indien een levering niet of gedeeltelijk niet kan plaatsvinden. In dat laatste geval zal Media Markt het bedrag dat de klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na dit bericht, terugbetalen

De MM kan de tv niet meer leveren, dus je krijgt je geld terug.
Je bent akkoord gegaan met de AV, daar staat niet in dat je €100 krijgt ter compensatie of een tv uit een hoger segment.

alfatrion
door alfatrion - Jun 17, 2017 om 13:31
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een overeenkomst bind beide partijen. Deze televisie is kennelijk bij de concurrent nog wel te krijgen, zij het tegen een hogere prijs. Dat maakt dat TS deze televisie daar kan bestellen en het verschil dan kan verhalen op MediaMarkt.

Artikel 7:37 BW

Heeft de koper of de verkoper een dekkingskoop gesloten en is hij daarbij redelijk te werk gegaan, dan komt hem het verschil toe tussen de overeengekomen prijs en die van de dekkingskoop.

ficus
door ficus - Jun 17, 2017 om 14:48
147 Antwoorden / 2 Vragen

Toch zielig voor TS. Zowel bij Radarforum als hier krijgt TS niet zijn/ haar zin.

wi
door wilhelmina59 Jun 18, 2017 om 10:44
512 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het zijn net kinderen die hopen dat papa wat anders zegt dan mama.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2017 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volg het advies van Alfatrion maar op en laat hier dan tzt de uitkomst weten. Kunnen we ook nog eens lachen.

alfatrion
door alfatrion Jun 18, 2017 om 16:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als een koper een product toch niet blijkt te kunnen betalen, dan wordt hier geroepen koop = koop.