fm
door fmul Sep 12, 2018 om 13:35
Winkels & webshops

Mediamarkt aktie prijsvraag

kreeg een email van mediamarkt dat ik was geselecteerd om een prijs te krijgen , omdat ik vaste klant ben, kon ik  kiezen uit een uled tv, galaxy s9 mobiel of een iphone, ik moest 4 vragen beantwoorden en dan kon je kiezen welk cadeau, je krijgt hem gratis thuisgestuurd zonder kosten vd telefoon, een telefoon van over de 900 euro mag je zomaar houde, klopt dit of is dit een grote nepper ?

8500 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2018 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is uiteraard grote nep. Die mail komt echt niet van de Mediamarkt. Houd uw muisaanwijzer maar eens bij het adres van de afzender van de mail.

ju
door juliomariner - Sep 12, 2018 om 13:40
1321 Antwoorden / 2 Vragen

U gelooft dus in sprookjes, al dit soort winacties zijn nep.

Het mailtje komt inderdaad niet van de MM maar van een bedrijf dat graag uw gegevens wil om te verkopen.
 Schrijf u in voor de kassa, radar en opgelicht nieuwsbrief dan bent in in de toekomst gewaarschuwd

Cookies
door Cookies - Sep 12, 2018 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De mail is helemaal niet afkomstig van MM. Kijk maar eens goed naar de afzender. Voor sprookjes kun je naar de Efteling.

In juni hadden ze ook al zo'n leuke actie, toen hoefde je maar 3 vragen te beantwoorden. Ze hebben het nu dus veeeeeel moeilijker gemaakt. https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/let-op-misleidende-winactie-mediamarkt-in-omloop/

tenormin
door tenormin Sep 12, 2018 om 13:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

In de link die je doorgeeft staan zelfs valse mails van de Efteling, dus ook dat niet safe. ;-)

gerbera
door gerbera - Sep 12, 2018 om 13:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Een van de vele nepmails;
Image

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 12, 2018 om 13:47
7179 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin - Sep 12, 2018 om 13:48
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Geen MM mail, zie andere antwoorden. Verwonder me er alleen over dat u ook maar kan denken dat dit echt zou zijn.

fm
door fmul - Sep 12, 2018 om 13:56
3 Antwoorden / 4 Vragen

bedankt voor de antwoorden, dacht het al maar effe checken kan nooit kwaad.

gerbera
door gerbera Sep 12, 2018 om 14:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heel verstandig, gewoon uitkijken met alles wat GRATIS wordt aangeboden tenzij van vriend(in) familie of kennis;-)) Mediamarkt roept zelf al "ik ben toch niet gek" zeker als het om gratis dure cadeau's gaat

@H
door @HENK@ Sep 14, 2018 om 22:30
158 Antwoorden / 1 Vragen

volgende keer misschien beter bij MM zelf vragen ??

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2018 om 14:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

is dit een grote nepper ?

Ja, natuurlijk!

@H
door @HENK@ Sep 14, 2018 om 22:34
158 Antwoorden / 1 Vragen

echt waar ??? goh.......ik dacht nog zo .......  ;-)

ha
door harrybre - Sep 14, 2018 om 13:13
240 Antwoorden / Vragen

Mijn kleindochtertje geloofde op haar 7e al niet meer in Sinterklaas.
Waarom zou welk bedrijf dan ook u zo'n grote prijs geven met zo'n kleine verkoopwaarde uw kant uit ?
Of een bank, waar u niets heeft lopen of... ga zo maar door.

he
door henk51 - Sep 14, 2018 om 13:18
90 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor u een aanrader om de Tros opgelicht app te installeren.
Staan al dit soort nep meldingen ook voor "goedkope kleding en schoenen websites

groeten Henk

jo
door jorisw Sep 15, 2018 om 09:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gezond verstand gebruiken en je hebt die app niet nodig.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 14, 2018 om 13:32
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zo krijg ik nog steeds nep aanbiedingen van oa. AH en € 1.000,00 enz. Gewoon goed lezen en vooral zoals velen gezegd hebben de afzender checken.

be
door bertoni2015 - Sep 14, 2018 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor niets gaat de zon op, ze geven heus geen dure apparaten zomaar weg. Spam dus. Niet op ingaan, want waarschijnlijk is dit een fishing bericht van criminelen die je gegevens willen hebben..

PvBaak48
door PvBaak48 - Sep 14, 2018 om 14:26
65 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe vaak moet er nou nog gewaarschuwd worden voor dit soort pishing mail
Het is heel makkelijk dit te onderkennen door te kijken naar de zgn. URL.
Begint deze met HTTP dan moet je uitkijken.
Alleen als er een slotje bijj staat en begint met HTTPS dan is het echt.

Grunnen.
door Grunnen. Sep 14, 2018 om 14:34
509 Antwoorden / Vragen

Zelfs dan niet.

diumenge
door diumenge Sep 14, 2018 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin.

@H
door @HENK@ Sep 14, 2018 om 22:31
158 Antwoorden / 1 Vragen

huh ???????

PvBaak48
door PvBaak48 Sep 19, 2018 om 15:59
65 Antwoorden / 1 Vragen

V1126, klopt ,zijn ook daar al mee bezig en diumenge trap er dan maar in ga je vanzelf wel in fout. Kreeg net melding van Microsoft dat mijn onedrive account al 2 jaar niet was gebruikt. Ook pishing dus want vorige week nog gebruikt.

diumenge
door diumenge Sep 19, 2018 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Paul van Baak, kijk de uitzending van Opgelicht van gisteravond dan maar even terug (klik hier, zie specifiek vanaf 2 minuten en 10 seconden).

NB. Ik ben er nog nooit ingetrapt en dat gaat ook niet gebeuren.

PvBaak48
door PvBaak48 Sep 21, 2018 om 13:17
65 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gaat over oplichting aan huis toch.
Klusjesman die boel bedondert maar dat is al oud nieuws. Gebeurt al veel langer. En ja in pishing trappen nog steeds mensen omdat je prijs wint of dingen cadeau krijgt, daar zijn mensen toch heel gevoelig (inhalig) voor.

diumenge
door diumenge Sep 21, 2018 om 14:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vooral de link niet even openen en het fragment bekijken... Het gaat letterlijk over nepsites mét een slotje (= HTTPS).

PvBaak48
door PvBaak48 Oct 1, 2018 om 16:54
65 Antwoorden / 1 Vragen

Gedaan maar blijf bij mijn stelling dat ondanks slotje toch moet kijken naar URL

diumenge
door diumenge Oct 1, 2018 om 17:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, je moet zeker naar het slotje kijken. Slotje is echter geen garantie dat het een echte site is.

simon55
door simon55 - Sep 14, 2018 om 15:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U hebt hem niet gewonnen , maar ik heb hem gekregen

he
door henkie.penkie - Sep 14, 2018 om 17:25
149 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt dit zelf controleren als helemaal onder aan deze mail in het engels is geschreven dan is deze heel zeker een nepmail  open in zulke mails nooit geen link of dergelijke verwijder en of blokkeer deze mail als ongewenste mail

@H
door @HENK@ Sep 14, 2018 om 22:32
158 Antwoorden / 1 Vragen

huh??????????

re
door red1 - Sep 14, 2018 om 19:44
329 Antwoorden / 1 Vragen

geloof je ook nog in sint en kerst en kabouters ??

Olly 1
door Olly 1 - Sep 14, 2018 om 20:13
2 Antwoorden / Vragen

Als je het invult kom je waarschijnlijk bij de postcodeloterij uit.
Geloof het niet!!!!