Rouwen
door Rouwen Aug 14, 2022 om 13:32
Winkels & webshops

Mediamarkt Playstation 5 koppelverkoop

Ik probeer al een tijdje een Playstation 5 te kopen via een winkel. Ik wil hem niet op de 2e hands markt kopen vanwege oplichting en geen garantie etc. Nou hoorde ik dat er eindelijk bij 2 mediamarkten bij mij in de buurt Playstation 5's weer op voorraad waren. Dus ik ben direct naar de Mediamarkt in Hengelo gereden en ja hoor er waren er genoeg... met een addertje on het gras. Je kan ze alleen kopen in een bundel die samen is gesteld door mediamarkt en niet door sony of een andere partij. Voor het pakket dat 720 euro kost krijg je: Playstation 5 disc editie (Mediamarkt winkelrpijs: €500,-), Spider man miles morales (Mediamarkt winkelprijs: €33,-), 1 extra controller (Mediamarkt winkelprijs: €70,-) en tot slot de Qware gaming starter kit (Intertoys winkelprijs €20,-) bij elkaar dus een waarde van 623 euro. Dus Mediamarkt vraagt gewoon naast een verplichte bundel met allemaal troep 97 euro extra van zijn klanten. Nou is dit in mijn optiek sowieso moraal gezien fout. Maar is dit geen koppelverkoop? Want ze verplichten je al een onofficiële bundel te kopen en dan betaal je dus ook nog is 97 euro extra voor helemaal niks?

1879 6 Rapporteer

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 14, 2022 om 13:44
166 Antwoorden / Vragen

Ja, dit mag gewoon. Niet toegestane koppelverkoop is als het andere product niets van doen heeft met wat je wil kopen. Bijvoorbeeld in mijn geval, ook een PS5 maar dan zou ik van energie provider moeten wijzigen (MM Amsterdam). Die twee hebben niets met elkaar te maken en mag dus niet.

Maar met de spellen en controllers die specifiek voor de ps5 zijn is dat geen probleem.

Ik heb uiteindelijk het zelfde gedaan, iets lagere prijs, was 650 als ik mij herinner met extra controller, spider-man, charger. Het is dus de vraag, heb je het er voor over. Het is kiezen of delen voor je.

Rouwen
door Rouwen Aug 14, 2022 om 14:18
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb het er voor over als ik gewoon de prijs moet betalen die de producten kosten. Als het nou was dat de prijs gelijk stond aan de waarde van al die extra troep dus in dit geval 630 euro. Had ik het gelijk gedaan. Ik vind het alleen onzin om 100 euro extra te betalen bij zo'n gigantische winkel voor letterlijk niks.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2022 om 14:44
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, eveneens, dat mag en het is aan u om te beslissen om dat dan te kopen. het lijkt mij evenwel toch verstandiger om even te wachten tot er ook weer andere aanbieders komen / zijn en zie dan o.a. dit: https://gamer.nl/artikelen/overzicht/ps5-kopen-winkels-en-prijzen/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 14, 2022 om 20:19
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Rouwen,

De PS 5 is nog duur nieuw.

Is het geen beter idee om een PlaySation 4 te kopen? De PS4 -spelletjes zijn ook een stuk voordeliger.

Be
door Bewaklu Aug 14, 2022 om 20:24
131 Antwoorden / 1 Vragen

@GA: dus jij koopt ook een oud model auto terwijl de nieuwe al een jaar in de showroom staat?
Bijzonder...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Aug 14, 2022 om 20:34
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bewaklu,

Ik heb er geen problemen mee om in oudere Porsche rond te rijden als de nieuwste te duur is.......;<))

Be
door Bewaklu Aug 14, 2022 om 20:40
131 Antwoorden / 1 Vragen

Oke..maar je weet exact wat ik bedoel. Een grappig bedoelde reactie maakt het niet beter.

rj
door rjw Aug 15, 2022 om 09:48
3256 Antwoorden / 5 Vragen

Nu een ps4 kopen is uiteindelijk duurder.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 14, 2022 om 20:50
2039 Antwoorden / Vragen

Koppelverkoop is niet verboden.met uitzondering van een aantal hele specifieke gevallen die wikipedia keurig beschrijft. Winkels zouden voor schaarse producten simpelweg een hogere prijs moeten vragen en dan hoeft u al die dingen waar u niet op zit te wachten niet te kopen en betaalt u gewoon meer voor een PlayStation maar die is het u dan blijkbaar ook waard.

sw
door swat1500 - Aug 14, 2022 om 23:05
3774 Antwoorden / 0 Vragen

MM maakt gebruik van het principe van vraag en aanbod. Veel vraag weining aanbod dus men mag vragen wat men wil. De klant kan kiezen kopen of niet. Er bestaan geen wettelijk vastgelegde prijzen voor dit soort goederen.

rj
door rjw - Aug 15, 2022 om 09:49
3256 Antwoorden / 5 Vragen

MM zal zeggen dat dit pakket door de meeste klanten wordt gekocht en dat zij daarom een aantrekkelijke bundel hebben gemaakt.