MediaMarkt weigert onderzoek afsluiten
Ik heb enkele weken terug een online bestelling geplaatst op de website van MediaMarkt. Pakketje door hun verstuurd, track & trace ontvangen en hopen dat het pakketje zoals belooft tijdig aankomt. Helaas is dit niet het geval. Elke dag schoof de levering met een dag op en nu staat er al een kleine week dat de bezorgtijd onbekend is op de website van PostNL.
Na dagen lang diverse kanalen te hebben geprobeerd, telefonisch werd ik niet goed geholpen, kreeg ik dmv Twitter een antwoord op de vraag of ze bij PostNL erachteraan konden gaan. PostNL zelf wilde geen onderzoek starten, gezien ik niet de opdrachtgever van de bezorging was. Toen kreeg ik een antwoord dat mijn vraag/klacht doorgezet werd naar hun backoffice. Ik kreeg een beetje hoop, tot dat MediaMarkt mij dwong een niet ontvangen verklaring te ondertekenen, met allerlei voorwaardes eraan. Ik vond het een beetje gek, want zowel de track and trace als PostNL bevestigd mij het pakketje (nog) niet bezorgd te hebben. MediaMarkt wilt geen verder onderzoek doen, gezien ik dit formulier niet onderteken.
Mijn geluk is dat ik via Klarna betaling gekozen heb. Dus dmv klantenservice Klarna factuur laten pauzeren. Alleen MediaMarkt komt telkens met dreigingen als ik het formulier niet onderteken niks voor me te betekenen en het onderzoek niet verder af te doen ronden. Hierbij dreigen ze ook bij geen ontvangst geen bestelling anulering, nieuw artikel of factuur te stoppen te gaan doen. Ze dwingen mij het formulier in te vullen. PostNL geeft zelf aan dat dit onzin is, zelfs Klarna beweert dit. Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe heeft diegene dit kunnen oplossen? Ik ga geen formulier ondertekenen... gezien info online bij track and trace te zien is.
Topantwoord
Media Markt kan zoveel willen. De verzender bewijst. Dus prima dat u niet tekent. En nee, gelukkig heb ik dit niet meegemaaakt. PostNl heeft trouwens gelijk: MM nogmaals, is de verzender, niet u.
T doel van dat formulier is voor hun bewijs dat t pakket echt niet binnen is gekomen, en dat als dat wel zo is dat de klant t retour stuurt. Dit doen ze over t algemeen zodat ze direct een nieuwe verzending kunnen doen zonder onderzoek te hoeven afwachten, zelf ervaring mee bij meerdere webshops o.a. cool blue.
Niet tekenen of invullen moet de ts zelf weten, maar heeft ie alleen zichzelf mee.
Wat is exact het probleem met het invullen/ondertekenen van dat formulier, je geeft toch alleen aan dat je het pakket niet ontvangen hebt?
Lijkt me geen enkel probleem om het formulier in te vullen, de enige voorwaarde die ik zie is dat u uw medewerking aan postnl zult verlenen.
Het probleem van ondertekenen is de dwang die opgelegd wordt dit te doen. Aangezien ze me anders niet willen helpen. Terwijl ik al diverse keren heb bewezen niks te hebben ontvangen. De toegevoegde waarde snap ik hiervan niet. Ik bevestig dan hetgeen wat ik al bevestigd heb. Na mijn mening en overigens ook die van PostNL is dit niet nodig om het onderzoek te startte/te sluiten. Ik ben tegen het klakkeloos tekenen en hun probleem met de verzending mijn probleem te maken. Track and trace maakt duidelijk dat ik niks heb ontvangen en MediaMarkt moet dan stappen verder ondernemen.
Mediamarkt wil van u een getekende verklaring dat u het pakket niet ontvangen hebt ongeacht wat postnl ook zegt.
Track en Trace is toch geen waterdicht systeem.
Maar ja, blijf weigeren en er gebeurd niets.
Ben wel benieuwd hoe u bewezen hebt dat u niets ontvangen hebt.
Door zelf met PostNL te hebben gebeld. Omdat MediaMarkt toen geen antwood gaf, in ieder geval duurde het erg lang. PostNL klantenservice heeft zelf ook in het systeem gekeken en zien geen levering. Tevens ga ik niet al deze tijd besteden als ik het had ontvangen. Oke, bewezen is een groot woord dan, geef ik toe. Maar zo'n formulier verandert er ook niks aan. Ik blijf erbij dat ik tekenen geen toegevoegde waarde vind en ook uiterst klantonvriendelijk, gezien ze nu dus niks doen als ik niet zo'n formulier onderteken. Behoorlijk wantrouwen.
Dat jij het geen toegevoegde waarde vindt hebben mag je vinden maar je verklaart ook dat als je het oorspronkelijke pakket alsnog krijgt, dat je MM direct zal informeren dus ik begrijp wel dat ze je deze verklaring willen laten tekenen. Verder zit er geen enkel gevaar aan dus snap eerlijk gezegd niet waarom je zo moeilijk doet.
Sorry hoor, maar TrackTrace is geen waterdicht bewijs. Ik heb ook wel eens pakketjes ontvangen, terwijl ze in de app gewoon als "nog te bezorgen" stonden.
Mediamarkt wil gewoon enige zekerheid dat ze niet met een gelukszoeker te maken hebben. Of misschien heeft het ook te maken met verzekeringen of andere zaken.
Ik zou zeggen: doe niet zo moeilijk en verklaar aan MM gewoon dat je het pakket niet ontvangen hebt.
Topantwoord
PostNL kan zoveel vinden, maar daar heb je niets mee te maken zoals je zelf al aangeeft.
Maar succes met je principes, uiteindelijk zal je wel gelijk krijgen inderdaad.
Topantwoord
Hallo Daan1991 ,
Mediamarkt is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Een klacht indienen omdat je als klant zelf weigert iets te doen? Wat zot.
Ik zie het probleem niet, met dat formulier kan Mediamarkt bij PostNL aantonen dat u het pakket niet heeft ontvangen, PostNL een onderzoek kan starten en Mediamarkt de zaak met PostNL verder kan afhandelen. U hoeft maar 1 rondje aan te kruisen en uw gegevens in te vullen (die overigens bij de Mediamarkt bekend zijn) uw handtekening te zetten en klaar is Kees, sorry Daan. Na het onderzoek krijgt u alsnog een (nieuw) pakket toegezonden of uw geld terug tenzij u blijft weigeren.
@gerbera, ik zou best wel huiverig zijn om iets te tekenen voor Media Markt, een pakje wat niet ontvangen is en waarvan PostNl aangeeft dat het niet is aangekomen c.q. niet is bezorgd. Zoiets, ik dan, zou niets ondertekenen. Wil mijn pakket of annuleren of wat dan ook.
@tenormin, waarom? Het enige wat je verklaart is dat je het pakket niet hebt ontvangen. Waarom daarvoor huiverig zijn?
@tenormin, je zet een handtekening om aan te geven dat je het pakket niet hebt ontvangen en het naar waarheid hebt ingevuld. Wie weet hoe vaak dat al is misgegaan bij MM het zgn niet ontvangen van een pakketje en zij zich op deze wijze beschermen tegen misbruik.
Er wordt gevraagd naar waarheid het formulier in te vullen.
Wat is daar mis mee als je het pakket niet hebt ontvangen
Als je niet mee wilt werken aan een onderzoek, dan gebeurt er niets en verstrijkt de tijd dat een onderzoek kan worden gestart door MM.
En dan? Moet je op je woord geloofd worden? Track en trace is niet doorslaggevend.
Op een gegeven moment zul je toch moeten betalen.
Of je maakt er een pricipezaak van en gaat door tot de rechter..
Ook ik vraag mij af waarom u het zichzelf moeilijk maakt door het niet willen ondertekenen van het door MM gevraagde formulier.
Ik zie niet in waarom dat problematisch zou zijn waarbij ik opmerk dat er overduidelijk op dit moment vertraging in levcering is bij Post Nl.
Hoe het ook 'wordt gewend of gekeerd' de verzender is aansprakelijk voor juiste verzending en vind ik wel dat een formulier als gevraagd overbodig zou zijn maar als men dat bij MM graag wenst, ik zie het probleem niet.
U heeft niets ontvangen, u heeft niet betaalt, u heeft bewijs dat u niets heeft ontvangen en met het gevraagde formulier verklaart u dat dan zelf ook nog eens (al lijkt het overbodig, kwaad kan het m.i. niet)
Nog een tip @DAAN1991, als u reageert op een antwoord is het beter om dat rechtsonder dat antwoord te doen bij het veld 'reactie'. Nu maakt u er een reactie van op uw eigen vraag.
Je vind een briefje tekenen en retour sturen te veel moeite, maar wel hier een topic starten en in de gaten houden etc.
Waarom denkt u hier uw gelijk te halen dat u niet hoeft te tekenen?
Teken, en ze gaan onderzoeken, en sturen miss zelfs wel direct een 2e pakket weg (heb dit zelf met coolblue meegemaakt, na tekenen kwam direct t product alsnog met een nieuwe verzending).
Teken niet, en blijf lekker topics starten voor een pakket wat kwijt is op sites zoals kassa.
U heeft letterlijk 0 reden om niet te tekenen voor die verklaring. En in ieder geval 1 om wel te tekenen.
Uw keuze verder hoor, doe wat je zelf als beste dunkt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contextlogic bv hodn wish
Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.
waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.
wat moet ik doen?
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer