Go
door Gonny80 Jul 27, 2019 om 18:48
Winkels & webshops

Meer mensen moeilijkheden met niet bestelde producten van discountbuddy?

Ik kreeg ineens 2 snoertjes binnen van discountbuddy, 1 Samsung en 1 iPhone snoetje à 13 euro per stuk. Ik sta onder bewind ivm schuldsanering dus ik mag nog niet eens schulden maken. Dus ik dacht even googlen maar kon niks vinden dus heb ik een retour vermelding op de envelop gezet en in de brievenbus gegaan. Nu blijven ze herinneringen sturen, zelfs na het vermelden dat het IP-adres wat hun hebben na hun intern onderzoek niet klopt ook nog. Wat kan ik hier nog aan doen? Ik ga natuurlijk niet mijn echte IP-adres laten zien want dan staat die dadelijk natuurlijk in de volgende herinnering en heb ik geen poot meer om op te staan. Help help help hun drijven mij tot waanzin

6032 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2019 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal per omgaande die aanmaning weg. Dit is een openbaar forum en al uw prive gegevens staan vermeld.

Als u niets besteld hebt, hoeft u niets te betalen en dat geldt ook voor het gedreig met een incassobureau.

Maar als u overal zo slordig bent met uw gegevens, vraagt u wel om ellende.

costnix
door costnix - Jul 27, 2019 om 19:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En heeft u al contact met de schuldsanering gehad? Die moet het echt weten. Er is een nieuwe “schuld”.

marita5
door marita5 - Jul 27, 2019 om 19:11
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gonny80 ,

Dus ik dacht even googlen maar kon niks vinden

U bent niet de enige , volledig negeren en vooral niet betalen , klik op de rode regels .

https://www.facebook.com/politiewaalwijk/photos/pakketje-van-bigdiscountshopper-of-my-discount-buddy-gekregen-betaal-nieter-word/406870046582271/

https://meldnu.nl/meldingen/2720-fraude-my-discount-buddy/

https://meldnu.nl/meldingen/2829-fraude-oplichting-my-discount-buddy-usb-kabel-voor-iphone/

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/webwinkels-f24/my-discount-buddy-t35327.html

Lees ook hier ,

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen

Een incassobureau kan helemaal niks doen :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 27, 2019 om 19:27
16814 Antwoorden / 202 Vragen

Het enige dat u nu M O E T doen is ue brheerder informeren. Verder niets!!!

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2019 om 19:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Gonny toch, wat strooi je met gegevens. Niet meer doen. Ik zag op die aanming ook een prullenbak staan. Daar had je hem in moeten doen en verder niets. Laat het aan uw beheerder zien. Niets besteld is ongevraagd gekomen dus, geen angst.

va
door vanlotjegetikt - Jul 28, 2019 om 10:45
809 Antwoorden / Vragen

Verder, haal Discount Buddy van uw telefoon af, dit programma blijft zg aanbiedingen sturen die allemaal nep zijn maar u aanmoedingen om spullen "gratis"aan te schaffen.
https://www.facebook.com/politiewaalwijk/photos/pakketje-van-bigdiscountshopper-of-my-discount-buddy-gekregen-betaal-nieter-word/406870046582271/

marita5
door marita5 Jul 28, 2019 om 10:45
11505 Antwoorden / 15 Vragen

De link staat er al .

va
door vanlotjegetikt Jul 28, 2019 om 11:06
809 Antwoorden / Vragen

Sorry het is nog vroeg.................

1paul
door 1paul - Jul 29, 2019 om 16:56
3123 Antwoorden / 0 Vragen

niets doen, u had de smnoertjes zelfs mogen houden...

mo
door mof - Jul 29, 2019 om 17:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u niets besteld heeft hoeft u niets te doen. Zij moeten aantonen dat u wel heeft besteld. Het was aardig de smoertjes terug te sturen, maar zelfs dat had u niet hoeven doen.

ma
door marleenvanh - Jul 29, 2019 om 20:34
451 Antwoorden / 1 Vragen

En u kunt ook niet bewijzen dat u een en ander retour gestuurd heeft.... Tja. Ook al niet slim, maar ja aangetekend versturen is ook duur. Tenzij er iemand getuige was van '.....retourvermelding op de envelopgezet en in de brievenbus gegaan'. Bewaar in elk geval dat mailbericht waarin u meldt dat het IP-adres wat men van u heeft niet klopt heel goed. Maar wanneer het gewoon simpele oplichters zijn zal men u wanneer u verder niets doet waarschijnlijk over een tijdje gewoon met rust laten. Men kan namelijk aan hun kant met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet bewijzen dat u wel iets gekocht heeft.

Go
door Gonny80 - Oct 3, 2019 om 18:30
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nou het heeft even geduurd maar ik ben ervan af, de politie Eindhoven is zo vriendelijk geweest om voor mij contact op te nemen. Ik kreeg diezelfde dag nog een mailtje dat ik de voorgaande mails als niet verzonden kon beschouwen. Super bedankt nog voor alle tips :)