Mijn pakket is gestolen uit de PostNL bus
De pakketbezorger van PostNL belde laatst aan met de melding dat mijn pakket uit zijn bus is gestolen dus kan niet geleverd worden. Hij kan het zelf niet melden dus vraagt mij PostNL te bellen.
Ze zijn moeilijk bereikbaar via de telefoon maar uiteindelijk via de chat het antwoord gekregen dat het pakket niet is verzekerd dus ze kunnen of willen niks doen en ik moet bij de webshop zijn voor een oplossing.
De webshop zegt echter pakket is afgegeven bij PostNL en als het bij hun is gestolen dan moeten zij het oplossen.
Wie is nu verantwoordelijk?
Topantwoord
De verzender is verantwoordelijk. Echter, hoe kan de bezorger het pakket gescand hebben bij de aflevering als deze gestolen was!?
@neodutchio: het was een beetje een aanname. Hij kon mijn pakket niet vinden in de bus en hij wist dat iemand binnen was geweest toen hij stil stond dus kwam tot de conclusie dat het gestolen was.
Ik vind het wel een vreemd verhaal, maar het de bezorger die hier al jaren komt en mijn notenshop pakketje is geen goud waard dus ik denk niet dat hij het zelf achterover heeft gedrukt.
Inmiddels heeft de webshop toegezegt dat ze een nieuw pakketje zullen sturen en PostNL hebben gevraagd om onderzoek te doen.
Topantwoord
Het probleem lijkt dus inmiddels opgelost. Het was in ieder geval NIET het probleem van de ontvanger. Bij diefstal uit de auto van de bezorger zal PostNL aangifte moeten doen bij de politie. Of PostNL is verzekerd voor diefstal is een verantwoordelijkheid voor PostNL. In hoeverre PostNL door de verzender aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade is afhankelijk van de afspraken tussen verzender en PostNL
Verzender zal, als u reeds betaald heeft, u een nieuw pakket moeten sturen, immers zolang u het bestelde niet heeft ontvangen is de koopovereenkomst niet voltooid.

webshop, deze is en blijft verantwoordelijk tot pakket is afgeleverd, doet er niet toe of deze er wel of niet voor kiest pakket te verzekeren, dat is hun verantwoordelijkheid.
u heeft nu dus een vordering op deze webshop, laat hen dit schriftelijk weten en maan ze om alsnog te leveren of uw geld terug te storten binnen 15 dagen, doet men dit niet kunt u een derwaarder inschakelen om alsnog uw centen terug te halen, laat hen weten dat u deze stap ook gaat zetten in deze 15 dagen reactie!!
Natuurlijk proberen POSTNL er onderuit te komen , Echter is de bezorger verantwoordelijk , en moet deze het oplossen .
GESTOLEN UIT DE AUTOBUS ? Tijdens het rijden misschien , anders uit zijn/haar handen als overval ?
Bij het verlaten van een voertuig moet de deuren op slot. Zoniet is het nalatigheid , dus duidelijk verantwoordelijk .
Wanneer de pakketbezorger een ongeluk/botsing veroorzaakt is hij/zij dan niet verantwoordelijk? Welke verzekering moet dat betalen?
Gaat de pakketbezorger zijn/haar verzekering niet betalen ? ,Zal hij/zij het uit eigen zak moeten ophoesten . Ja toch ? Dus ook bij deze !!!

Je moet voor de aardigheid eens kijken hoe het gaat tijdens bezorging in de nieuwbouwwijken. Ik heb door mijn werkzaamheden vaak gezien dat de deuren niet afgesloten worden, zelfs open gelaten werden. Het is eigenlijk ook strafbaar als ze dat doen want het is "uitlokking van diefstal".
Met Post NL niets dan ellende. Bezorgers scheuren met de muziek keihard aan op de hofjes en laten zelfs onder het rijden de deuren open.
Daarnaast bezorgen ze het pakket waar het uitkomt, gooien het ongevraagd over de schutting of zetten het onbeheerd bij de voordeur wetende dat er niemand thuis is of bezorgen het helemaal niet. Al deze genoemde zaken hebben wij meegemaakt, geklaagd zowel bij bezorger als post nl. Er verandert weinig.
Ik weet niet hoe het personeelsbeleid wordt geregeld en een tip van ons. Weet met wie je in zee gaat, ben wat selectiever bij de aanname van je personeel, evalueer regelmatig en vooral doe wat aan de klachten. Bedroevende vereniging waar ik niet zou willen werken.
U moet klagen bij de verzender, deze heeft de bezorgdienst ingeschakeld.
Maar als er zo vaak bezorgd word als er niemand thuis is, waarom blijft u dan online bestellen? Misschien handiger om thuis te laten bezorgen als er wel iemand thuis is of af te laten leveren op een afhaalpunt.
Wellicht hebben we dezelfde bezorger. Vaak de muziek gezellig hard aan en de bezorger zingt lekker mee. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Iedereen kan wel roepen dat de afzender verantwoordelijk is voor het afleveren, maar als de afzender zegt, ik heb het verstuurd, zoek het maar uit, dan blijf jij toch met het probleem zitten en om je recht te halen, dat kost vaak veel geld.
Daarom is het wel belangrijk dat je een bestelling doet bij een gerenomeerde website, die wel verantwooreding neemt.
De afzender heeft PostNL ingeschakeld, deze is en blijft verantwoordelijk. Als deze niets wil doen moet je die dus harder aanpakken. De wet is daar heel helder in.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer