mwalsteijn
door mwalsteijn Mar 21, 2023 om 12:40
Winkels & webshops

Mijn pakket is gestolen uit de PostNL bus

De pakketbezorger van PostNL belde laatst aan met de melding dat mijn pakket uit zijn bus is gestolen dus kan niet geleverd worden. Hij kan het zelf niet melden dus vraagt mij PostNL te bellen.
Ze zijn moeilijk bereikbaar via de telefoon maar uiteindelijk via de chat het antwoord gekregen dat het pakket niet is verzekerd dus ze kunnen of willen niks doen en ik moet bij de webshop zijn voor een oplossing.
De webshop zegt echter pakket is afgegeven bij PostNL en als het bij hun is gestolen dan moeten zij het oplossen.

Wie is nu verantwoordelijk?

6229 11 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Mar 21, 2023 om 12:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De verzender is verantwoordelijk. Echter, hoe kan de bezorger het pakket gescand hebben bij de aflevering als deze gestolen was!?

mwalsteijn
door mwalsteijn - Mar 21, 2023 om 13:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio: het was een beetje een aanname. Hij kon mijn pakket niet vinden in de bus en hij wist dat iemand binnen was geweest toen hij stil stond dus kwam tot de conclusie dat het gestolen was.
Ik vind het wel een vreemd verhaal, maar het de bezorger die hier al jaren komt en mijn notenshop pakketje is geen goud waard dus ik denk niet dat hij het zelf achterover heeft gedrukt.

Inmiddels heeft de webshop toegezegt dat ze een nieuw pakketje zullen sturen en PostNL hebben gevraagd om onderzoek te doen.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Mar 21, 2023 om 13:21
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem lijkt dus inmiddels opgelost. Het was in ieder geval NIET het probleem van de ontvanger. Bij diefstal uit de auto van de bezorger zal PostNL aangifte moeten doen bij de politie. Of PostNL is verzekerd voor diefstal is een verantwoordelijkheid voor PostNL. In hoeverre PostNL door de verzender aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade is afhankelijk van de afspraken tussen verzender en PostNL
Verzender zal, als u reeds betaald heeft,  u een nieuw pakket moeten sturen, immers zolang u het bestelde niet heeft ontvangen is de koopovereenkomst niet voltooid.

mahadma
door mahadma - Mar 21, 2023 om 14:46
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Hoewel opgelost: de verzender is verantwoordelijk totdat de ontvanger het fysiek in handen heeft.

1paul
door 1paul - Mar 21, 2023 om 16:06
3103 Antwoorden / 0 Vragen

webshop, deze is en blijft verantwoordelijk tot pakket is afgeleverd, doet er niet toe of deze er wel of niet voor kiest pakket te verzekeren, dat is hun verantwoordelijkheid.

u heeft nu dus een vordering op deze webshop, laat hen dit schriftelijk weten en maan ze om alsnog te leveren of uw geld terug te storten binnen 15 dagen, doet men dit niet kunt u een derwaarder inschakelen om alsnog uw centen terug te halen, laat hen weten dat u deze stap ook gaat zetten in deze 15 dagen reactie!!

Be
door Ben22 - Mar 21, 2023 om 16:09
57 Antwoorden / 6 Vragen

Post.NL is nooit ergens verantwoordelijk voor.

si
door sijbe - Mar 22, 2023 om 12:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk proberen POSTNL er onderuit te komen , Echter is de bezorger verantwoordelijk , en moet deze het oplossen .

GESTOLEN UIT DE AUTOBUS  ?   Tijdens het rijden misschien , anders uit zijn/haar handen als overval ?

Bij het verlaten van een voertuig moet de deuren op slot.   Zoniet is het nalatigheid , dus duidelijk verantwoordelijk .

Wanneer de pakketbezorger een ongeluk/botsing veroorzaakt is hij/zij dan niet verantwoordelijk? Welke verzekering moet dat betalen?

Gaat de pakketbezorger zijn/haar verzekering niet betalen ? ,Zal hij/zij het uit eigen zak moeten ophoesten . Ja toch ?  Dus ook bij deze !!!

latevogel
door latevogel Mar 23, 2023 om 17:48
86 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet voor de aardigheid eens kijken hoe het gaat tijdens bezorging in de nieuwbouwwijken. Ik heb door mijn werkzaamheden vaak gezien dat de deuren niet afgesloten worden, zelfs open gelaten werden. Het is eigenlijk ook strafbaar als ze dat doen want het is "uitlokking van diefstal".

Ka
door Kariena - Mar 22, 2023 om 12:57
3 Antwoorden / Vragen

Met Post NL niets dan ellende. Bezorgers scheuren met de muziek keihard aan op de hofjes en laten zelfs onder het rijden de deuren open.

Daarnaast bezorgen ze het pakket waar het uitkomt, gooien het ongevraagd over de schutting of zetten het onbeheerd bij de voordeur wetende dat er niemand thuis is of bezorgen het helemaal niet. Al deze genoemde zaken hebben wij meegemaakt, geklaagd zowel bij bezorger als post nl. Er verandert weinig.

Ik weet niet hoe het personeelsbeleid wordt geregeld en een tip van ons. Weet met wie je in zee gaat, ben wat selectiever bij de aanname van je personeel, evalueer regelmatig en vooral doe wat aan de klachten. Bedroevende vereniging waar ik niet zou willen werken.

ne
door neodutchio Mar 23, 2023 om 07:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U moet klagen bij de verzender, deze heeft de bezorgdienst ingeschakeld.
Maar als er zo vaak bezorgd word als er niemand thuis is, waarom blijft u dan online bestellen? Misschien handiger om thuis te laten bezorgen als er wel iemand thuis is of af te laten leveren op een afhaalpunt.

Wellicht hebben we dezelfde bezorger. Vaak de muziek gezellig hard aan en de bezorger zingt lekker mee. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

eddopeddo
door eddopeddo - Mar 22, 2023 om 13:19
30 Antwoorden / 8 Vragen

Er gaat nog een hoop mis bij PostNl!

ne
door neodutchio Mar 23, 2023 om 07:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waar niet?

holiday
door holiday - Mar 22, 2023 om 16:08
101 Antwoorden / 11 Vragen

Iedereen kan wel roepen dat de afzender verantwoordelijk is voor het afleveren, maar als de afzender zegt, ik heb het verstuurd, zoek het maar uit, dan blijf jij toch met het probleem zitten en om je recht te halen, dat kost vaak veel geld.
Daarom is het wel belangrijk dat je een bestelling doet bij een gerenomeerde website, die wel verantwooreding neemt.

ne
door neodutchio Mar 23, 2023 om 07:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De afzender heeft PostNL ingeschakeld, deze is en blijft verantwoordelijk. Als deze niets wil doen moet je die dus harder aanpakken. De wet is daar heel helder in.

wi
door wim koelewijn - Mar 23, 2023 om 06:38
67 Antwoorden / Vragen

Er is iemand in het busje geweest die er niet in hoorde te komen..pakje weg..de bus lijkt dus niet afgesloten..kan niets anders bedenken dan dat de bezorger hier verantwoordelijk voor is .   .  .