Mijnprivilege.nl weigert uitschrijving in behandeling te nemen
Mijn abonement loopt tot halverwege januari 2021. In de voorwaarde staat dat minimaal een maand van tevoren een schriftelijk verzoek verstuurd moet worden om uit te kunnen schrijven. Anno 2020 is digitaal niet mogelijk dit terwijl inschrijven wel digitaal kan, oftewel bewust obstakels creëren om gemakkelijk uit te schrijven.
Om te voorkomen dat de brief als niet ontvangen wordt bestempeld heb ik deze aangetekend verzonden.
Vandaag werd ik door het desbetreffende bedrijf gebeld met de melding dat als er gebruik gemaakt wordt tijdens je actieve abonnement van het zogenaamde 'geld mijnen'. Wat een onderdeel is van het jaarlijkse abonnement hierdoor het abonnement stilzwijgend wordt verlengd. En daardoor de opzegging niet in behandeling wordt genomen.
Ik heb het verzoek zowel schriftelijk als telefonisch toegelicht dat ik de bevestiging schriftelijk per brief en/of email wil ontvangen omdat ik dat een vreemde gang van zake vind. Tot dat punt stopt de medewerking van mijnprivelege deze weigert simpelweg deze conclusie schriftelijk te bevestigen en/of toe te lichten. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens en heb na het telefonisch gesprek wederom per mail om schriftelijke bevestiging gevraagd.
Daaruit heb ik momenteel twee vragen;
1; Mag een bedrijf waarbij een dienstonderdeel is van het jaarlijkse abonnement gebruiken als een onderdeel van stilzwijgend verlengen. Want op deze manier kan je klanten vasthouden omdat je immers het abonnement betaald en op dat moment gebruik maakt van de beschikbare diensten welke een vast onderdeel is van het abonnement.
2; Mag een bedrijf een schriftelijke uitschrijving afwijzen als het jaartermijn stilzwijgend wordt verlengd.
Bijvoorbeeld; Ongeacht of het abonnement in januari 2020 of indien bovenstaande methode wel toegestaan is in januari 2021. Vergelijkbare situatie; een abonnement van een volledig jaar van tijdschrift x kan je ook vanaf dag 1 per direct opzeggen terwijl je de rest van het jaar de afgenomen producten ontvangt.
Al met al is mijnprivilege een heel apart bedrijf met het uitschrijven van leden en probeert op allerlei minder consumentvriendelijke methodes zijn leden te behouden. Als dat je bedrijfsvoering is anno 2020 heel erg triest omdat je bestaat uit een goed imago, maar dat boeit dit bedrijf blijkbaar niets.
Topantwoord
Topantwoord
Topantwoord
Geachte Bardzosmutny,
Het antwoord op uw vragen is : nee.
Wat voor een bedrijf is dit precies?
Als ik google, lijkt het op een gokbedrijf.....
@geb.am. het hoor bij Pretium, telefonie etc. En inderdaad, dit lijkt bijna een gokbedrijf, maar dan niet dat je kans hebt om te winnen. Ze zijn jaren geleden al op het matje geroepen, dus van Pretium hoort men gelukkig niet veel meer. Dat hun Privilege blad nog bestaat: begrijp ik niets van.
Topantwoord
Ben zelfs verbaasd dat het überhaupt nog bestaat, dat nare bedrijf c.q. blad. U heeft ze dus keurig een aangetekende brief verstuurd (eigenlijk helemaal overbodig maar bij dit bedrijf moet je wel wat meer uit de kast halen). Dus, zoals @tijger1 al schrijft: correspondentie goed bewaren en storneren als de tijd aanbreekt. U heeft voldoende op tijd opgezegd.
Aan welke instanties heeft het nut om dit misstand aan de kaak te stellen? Want er zijn genoeg leden die minder bekwaam zijn om dit soort lastige praktijken aan te pakken. Heeft het nut om het bijvoorbeeld bij de ACM aan te kaarten? Of welke instanties raden jullie aan?
Ik ben ook heel benieuwd naar de handelingen van mijnprivileges.nl als ik de aankomend automatisch incasso storneer. Iiteraard zal er gedreigd worden met een incassobureau maar zonder gerechtelijke uitspraak kan deze niets en dienen ze om mandaat te krijgen dit eerst aan te kaarten bij de kantonrechter.
dat heeft heel weinig nut, er is jaren en jaren geleden aandacht aan besteedt, juist aan Pretium en het aanhangend Magazine, maar, daarom was ik verbaasd, dat het nog steeds doorging, nu kennelijk in stilte. Ik heb er zelf destijds enorm veel moeilijkheden door gekregen. Speelde voor 2016.
Je moet je sowieso op dezelfde manier kunnen uitschrijven als je je kan inschrijven, dus dat dat niet digitaal kan is al niet toegestaan.
U kunt nog een klacht indienen:
https://www.klacht.nl/mijnprivileges-nl/klacht/kan-niet-bij-mijn-gegens-komen1/
Ook gedaan, dank voor de link!
https://www.klacht.nl/complainer-account/complaint-details/?post_id=914961
Hallo Bardzosmutny ,
De voorwaarden Art 5.2
Indien een Privileges Lid zonder geldige opzegging van de Lidmaatschapovereenkomst de incasso van Contributie tegenwerkt , is het Privileges Lid een boete verschuldigd van driemaal de reguliere Contributie , onverminderd het recht van Privileges op vergoeding van geleden schade .
Art 7.3
Als de Contributie niet bij de eerste poging kan worden geïncasseerd , is het Privileges Lid vanaf dat moment in verzuim zonder dat ingebrekestelling nodig is .
Dan is het Privileges Lid aan Privileges een bedrag van €10,- per verzuim aan administratiekosten verschuldigd , onverminderd het bepaalde in art 5.2.
Neem eens contact op met Consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Dus toch ACM zoals ik aangaf, bij deze gedaan. Bedankt voor de link! Volgende maand gaan ze incasseren maar het bedrag zal ik storneren, even wachten op bevestiging vanuit ACM. En anders schakel ik maar rechtsbijstand in als ze lastig gaan doen. Werkelijk bizar.
Graag gedaan , suc6
U moet niet storneren maar bij voorbaat blokkeren. Bericht ze ook dat u de machtiging tot automatische incasso intrekt. Dan kunt u dat later, bij problemen, aan uw bank overhandigen.
Je hebt geen abonnement, maar je bent lid geworden van die club en je betaalt contributie.
Je kunt het lidmaatschap opzeggen als je geen gebruik hebt gemaakt van die geld mijnen.
Heb je dus wel gedaan. Je moet nog een jaar betalen en geen gebruik maken van die mijnen en dan op tijd opzeggen.
Dan ben je er van af.
https://www.mijnprivileges.nl/Info_en_uitleg/Voorwaarden/Zo_werkt_het.html
artikel 9.3 en 9.4
- Opzegging door het Privileges Lid is alleen geldig als het gebeurt via een ondertekende schriftelijke kennisgeving aan Privileges en daarbij een opzegtermijn van tenminste één maand tegen de einddatum van de lopende Jaartermijn in acht wordt genomen.
- Door een aankoop op de Veilingen of gebruik van PrijsVoordeel Tegoed kan de Lidmaatschapsovereenkomst in de betreffende Jaartermijn niet opgezegd worden en wordt een reeds gedane opzegging erdoor ongedaan gemaakt.
Lidmaatschap opzeggen
In de statuten staat wie lid kan worden en wanneer en hoe uw lidmaatschap stopt. Meestal kunt u opzeggen door een brief te sturen naar het bestuur. Of neem contact op met de vereniging en vraag hoe u op kunt zeggen.https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/#:~:text=In%20de%20statuten%20staat%20wie,hoe%20u%20op%20kunt%20zeggen.
Dank voor deze info. Dan is het een kwestie van een jaar verlengen. Maar waarom willen ze dit niet schriftelijk bevestigen? Dat is gewoon heel erg apart van dit bedrijf.
Maar wat ik erg vreemd vind is dat een opzeg procedure dan verworpen mag worden omdat ik verzocht heb na het eindtermijn het abbonement op te zeggen, of deze in januari 2020 of in januari 2021 afloopt doet dan niet ter zake.
Ze kunnen waarschijnlijk niet verder kijken dan 1 jaar.
Als je lidmaatschap weer verlengd wordt per januari 2021, dan kun je in februari 2021 opzeggen per januari 2022
wettelijk gezien moet je je kunnen afmelden zoals je je aanmeld....
https://www.ictrecht.nl/blog/opzeggen-per-mail-is-legaal#:~:text="Opzeggen%20kan%20alléén%20schriftelijk"%2C,dat%20dit%20schriftelijk%20moet%20gebeuren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer