Eric Beyer
door Eric Beyer Jan 16, 2021 om 19:44
Winkels & webshops

Minimumbedrag bij ophalen in vestiging Praxis en Gamma.

Deze via Twitter naar Praxis en Gamma gestuurd:

Vraag:

Waarom moet ik voor minimaal €10,- bestellen bij afhalen? De winkels werken met minimale bezetting, geen kijkers, alleen kopers, geen winkeldiefstallen, terwijl andere winkels het geheel zonder inkomsten moeten doen. Mensen met een minimuminkomen kunnen bijvoorbeeld geen borstel of kwast o.i.d. kopen, omdat er geen €10 tot hun mogelijkheid behoort. Ik vind het een gemene streek dat dat moet.

2653 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2021 om 19:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom moet ik voor minimaal €10,- bestellen bij afhalen?
Simpel, elk bedrijf kan een minimum orderbedrag instellen en daar doe je niets aan.

De winkels werken met minimale bezetting, geen kijkers, alleen kopers, geen winkeldiefstallen, terwijl andere winkels het geheel zonder inkomsten moeten doen.
U vergeet even dat er evengoed alle salarissen en andere bedrijfskosten betaald moeten worden (ondanks eventuele 75% staats steun).

Mensen met een minimuminkomen kunnen bijvoorbeeld geen borstel of kwast o.i.d. kopen, omdat er geen €10 tot hun mogelijkheid behoort.
Zonder u boos te willen maken, ik zeg thuis wel eens als er iets kleins gevraagd wordt te pakken: "De vrachtwagen is net evne een maggiblokje aan het bezorgen". Ik hoop dat u de boodschap snapt.

Ik vind het een gemene streek dat dat moet.
Hoe zou u het doen als U zelf de baas/eigenaar van de zaak was en iemand wil één stekkertje van € 2,00 bezorgd/áfgehaald hebben?
U mag het geemeen vinden, maar bij alle bedrijven, ook de bezorg winkels als een ah olifant plus enz hebben een minimum order. Dàt heeft echt een noodzaak

mi
door miennaamishaaz - Jan 16, 2021 om 21:06
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is om Topdrukte te voorkomen.

Want als iedereen maar online een stel handschoenen van 2 euro besteld of zoals u al zegt handschoenen of borstels/kwasten.
dan krijg je een Enorme drukte in de winkel van mensen die hun bestelling willen ophalen.

Want als iedereen items van 1-2 euro kunnen ophalen, wat is dan het verschil met gewoon winkelen?
dan krijg je mensen die
Dag 1:  2 stekkers. {male}
dag 2: 3 meter stroomkabel
Dag 3 2 stekkers {female}

Enzovoort, om mensen aan te moedigen om wat je nodig hebt in 1 keer te bestellen en op te halen, voorkom je dat mensen meerdere malen terug moeten voor goedkope items

ne
door neodutchio - Jan 16, 2021 om 21:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als je strikt kijkt naar wat de regels zijn, dan mag je niet eens een borstel of een kwast kopen. Bouwmarkten mogen een afhaalmogelijkheid bieden omdat zaken kapot kunnen gaan die gerepareerd moeten worden. Geen idee wat u op stel en sprong moet repareren met een kwast.

Het heeft niets met een gemene streek te maken. En het heeft al helemaal niets met mensen met een minimum inkomen te maken, ook de koning mag niet voor onder de €10,- bestellen.

getty
door getty - Jan 16, 2021 om 21:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zij mogen hun eigen regels bepalen. Wees blij dat deze service geboden wordt. Begrijpelijk dat ze niet voor iedere euro dit doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 16, 2021 om 22:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Eric,

Ik heb hier ook over gedacht.

De consument wordt nu ook gedwongen om alle niet essentiële producten online te kopen.

Het enige wat ik kan bedenken, is het oprichten van een staatsbouwmarktwinkel, waar de consument bouwmartkartikelen kan kopen zonder winstoogmerk.

gerbera
door gerbera Jan 16, 2021 om 22:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De consument wordt nu ook gedwongen om alle niet essentiële producten online te kopen.

Niet essensiële dingen heb je niet nodig dus hoef je ze ook niet te kopen, dus hoezo wordt je gedwongen?

En uw laatste regel..........blijven dromen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 16, 2021 om 22:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Ik heb dringend spijkerbroeken nodig.

Ik ben nu aan het kijken naar 2e handse......

Donuts
door Donuts Jan 16, 2021 om 23:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dringend spijkerbroeken nodig? Een maand geleden waren de winkels nog open en nu ineens is het dringend? Bij C&A is het minimumbedrag 19 euro, goedkoper zult u geen nieuwe spijkerbroeken kunnen kopen. En houdt verdorie eens een keer over die communistische onzin! Een staatsbouwmarkt, uw uitspraken worden steeds dwazer!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 00:10
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Vlak voor de Lockdown heb ik 5 spijkerbroeken weggegooid.....

Ik draag nu mijn reserve.....

Het oprichten van staatswinkels zoals in het voormalige DDR is juist heel slim in deze "Corona-economie" : winkels kunnen niet meer failliet gaan omdat het personeel ambtenaar is.

panter22
door panter22 Jan 17, 2021 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

De Primark is dicht en je goeie jeans kun je daar niet afhalen.

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 09:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Euh, GA, waarom is de door u zo geliefde staatsbank verdwenen? Was dat niet iets dat dat meer geld kostte dan het opleverde? Dus gewoon verliesgevend was? En wie moest opdraaien voor dat verlies? Inderdaad, de belastingbetaler. Slim plan van u.
In Nederland hebben wij een vrijeheid en dat wil zeggen dat er concurrentie is en dat u gewoon mag kiezen waar u iets wilt kopen. Duur, goedkoop, merk, merkloos. Dat mag in een fysieke winkel, maar ook online.
Echter.... vanwege corona mogen alleen de noodzakelijk dingen fysiek gekocht worden. Dus ook een staatswinkel met winstvrije kwasten zou niet open mogen, dat is oneerlijke concurrentie. Sowieso zou in andere tijden winstvrij oneerlijk zijn, hoe kan je dan concurreren? En wat doe je met de klanten die net iets anders willen hebben dan net dat ene merk? De DDR leek zo leuk en ja, ik bestel nog wel eens wat Ostaltische producten, maar fijn was het daar zeker niet.

Voorlopig kunt u spijkerbroeken alleen online kopen, wat is daar het probleem van? Of moet speciaal voor u de winkels weer geopend worden waardoor we nog langer in deze ellende zitten? Bestel gewoon een aantal broeken, punt.

gerbera
door gerbera Jan 17, 2021 om 10:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@GBA, In de staatswinkels kon je slechts 2 maten spijkerbroeken kopen nml  te groot of te klein, U weet uw maat dus ff  hier kijken, wordt nog gratis bezorgd ook.

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 11:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Geboren Amsterdammer, als ik u een paar tips mag geven:

*Goodbye Lenin: Een prachtige film in de laatste jaren van de DDR waarbij de keuze van eten behoorlijk beperkt was. Ook het verkrijgen van kleding was zeer lastig. Er zit een leuke scene in dat er een brief naar de Partij verstuurd moest worden omdat de maten van kleding allemaal niet goed waren.
*Sonnenallee: Een iets meer komische film over een straat die grotendeels in het westen lag en een stukje in het oosten. Hoe panty's gesmokkeld moesten worden omdat ze niet te krijgen zouden zijn.
*Weissensee: Hoe de liefde alles overwint, zelfs de stasi. En dat in servievorm van 3 serie's lang. Maar vooral wat je krijgt als je gehoorzaam bent en wat er gebeurd als je zelf nadenkt. Tot zelfs in familiekringen toe. Beginnend middenin het DDR tijdperk tot uiteindelijk na de val.

Laat de staat de staat maar zijn en laat de economie maar commercieel zijn. Dat zorgt voor keuze en verandering. U wilt graag een kloof tussen arm en rijk en u wilt dat u geen rekening hoeft te houden met corona. Gelukkig zal de geschiedenis zich niet herhalen en hebt u keuze genoeg om een broek te kunnen kopen nu.

gerbera
door gerbera Jan 17, 2021 om 11:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@neodutchio, als de "amsterdammer" al die films moet bekijken gaan we hem wel een tijdje missen dus moeten we  al die tijd zonder te kunnen lachen doorbrengen☺

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 11:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, Weissensee heb ik afgelopen weekend in 1 ruk bekeken. Zo lang hoeven wij hem dan niet te missen.

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 11:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@gerbera Ik gaf ook al een verwijzing naar C&A, maar daar reageert @GBA niet op. Die wil alleen maar zeuren en jengelen en niet te vergeten onzin wauwelen over communistische winkels.

ju
door juliomariner Jan 17, 2021 om 11:54
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Met dit soort antwoorden bevestigd u wat ik altijd al gedacht heb. U is een ouwehoer en fantast

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 12:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Onbegrijpelijk dat zoveel mensen hun leven hebben gewaagd (en gegeven) om over die muur heen te klimmen. Het leven was daar zoooo goed! GBA was met alles wat hij hier aan kritiek levert op het kabinet allang opgepakt door de Stasi! Dit maar even lezen GBA: https://duitslandinstituut.nl/artikel/229/de-stasi-liet-geen-middel-onbenut

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 12:09
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Julio Mariner, Sprietje, Neodutchio en Gerbera,

Waar het om gaat is :

De huidige lockdown kan nog maanden duren.

Veel mensen hebben geen internetbankieren(zoals ik).

Waar moet ik straks mijn onderbroeken kopen?.....

Het zou goed zijn als bepaalde "essentiële" winkels zoals Gamma, De Hema, Van Haren en C & A worden opgekocht door de overheid zodat deze winkels weer geopend kunnen worden tijdens de lockdown.

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 12:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

"Veel mensen hebben geen internetbankieren(zoals ik)." Dat is uw eigen vrijwillige keuze en keuzes hebben gevolgen. U kunt vandaag nog uw keuze wijzigen. Ophouden met dat gejengel aub. U mag ook geheel vrijwillig z.s.m. naar Noord-Korea verhuizen.

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 12:28
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen zag trouwens wel een nieuwe lockdown aankomen, voor die tijd had u alle gelegenheid een voorraadje kleding enz. te kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 17, 2021 om 12:35
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Sprietje,

Rutte kondigde de lockdown vlak voor Kerst aan.

Mijn salaris was toen nog niet gestort.

Ben wel blij, dat dit kabinet is gevallen.....

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 12:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

In de maanden er voor heeft u vast ook uw uitkering wel ontvangen. Ach, in de peilingen heeft de VVD alweer 2 zetels meer dan een week geleden...

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 12:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Engeland zit zo goed als op slot, 50% heeft corona. Duitsland had al langer aangegeven dat hun lockdown tot pasen zal gaan duren. Maar Geboren Amsterdammer weet van niets en was compleet verrast door een nieuwe lockdown.
U hoeft niet aan internetbankieren te doen om online te kunnen kopen. Een pinpas en een cardreader van de bank is voldoende.

Verder zijn uw fantasien te lachwekkend. Pas een onderbroek kunnen kopen als het salaris gestort is. Alle zaken die u benoemd zijn gevolgen van uw eigen handelen.

Donuts
door Donuts Jan 17, 2021 om 12:58
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Neodutchio, weet u wel wat die Wibra onderbroeken kosten?:-)) GBA, wil niet online shoppen, zo eng...

diumenge
door diumenge Jan 17, 2021 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onderbroeken kan je gewoon in de supermarkt of bij de drogist (kruidvat heeft ze zeker) kopen. Dit is weer eens zeuren om het het zeuren.

gerbera
door gerbera Jan 17, 2021 om 14:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Bij kruidvat zelfs 2e voor de halve prijs.  Hebbie ff mazzel dat de pinautomaten (geen staatsbedrijf) nog in bedrijf zijn, Bij kruidvat kun je cash betalen

ne
door neodutchio Jan 17, 2021 om 14:56
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sprietje, helaas ken ik die prijs niet. Ik koop ze zelf bij de Action. En altijd een aantal extra, je weet maar nooit of je net niet uitkomt met het draaien van de was of dat er er ergens eentje per ongeluk laat liggen.

diumenge
door diumenge Jan 17, 2021 om 15:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe is/was het op het Museumplein trouwens @GA?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 17, 2021 om 17:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als  de Geboren Mokummer en kwast bestelde zonder verf....   gewoon iets meer bestellen zoals  schuurpapier,  afplakband, krabber oude verflagen  of een boormachine die je  na de Lock Down  in ongeopende doos  weer mag terug brengen en je je geld terug kreeg,  welk merk  maakte niets uit, de OK boormachine is goedkoopste en die zou ik zeker terug brengen, stoorde op de TV als je op
Zaterdagavond Kassa wilde kijken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 18, 2021 om 12:41
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Er wordt nogal lacherig gedaan over dit serieuze onderwerp :

Deze Corona crisis zorgt voor een nog grotere kloof tussen rijk en arm.

10 Euro lijkt weinig, tenzij je maar 50 euro leefgeld per week hebt.

Voor mij is de Action heel belangrijk omdat de kringloopwinkels ook al dicht zijn en ja ik ben opgegroeid in armoede.....

gerbera
door gerbera - Jan 16, 2021 om 22:47
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wist u dat je bij héél veel onlinezaken ook voor een minimaal bedrag, soms tot € 50,- moet bestellen anders betaald u ook nog de verzendkosten.  Wordt het wel een dure borstel of kwast.

panter22
door panter22 - Jan 17, 2021 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Dan maar even tot na de lockdown wachten met je kleine uitgave. En verfkwasten zijn er genoeg online te koop. Daarvoor hoef je niet persoonlijk naar de Gamma of de Paxis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2021 om 10:26
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Voordat de Covid-19 pandemie uitbrakwas hier ook als sprake van bij sommige bedrijven of werden apart kosten aangerekend voor het moeten verzamelen en inpakken van de bestelde goederen. Tevens is het nu ook, als al gezegd een reden om niet al te veel bezoek te krijgen voor slecht kleine zaken.

Er zullen evenwel ook best (kleinere) winkeliers zijn waar u na een telefoontje wel welkom bent op een kwast of borstel op te halen. In mijn omgeving is er in ieder geval 1 Hubo zaak waar dat kan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 17, 2021 om 17:56
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je de voorwaarden eens gaat lezen!

Je mag na de afloop van de Lock Down   goederen die je niet wilde  terug brengen, ook als dat langer dan 30 dagen is  en het  april zou worden!

Dus koop maar iets  voor  de grens te halen en breng dat later terug....
Hebben we na afloop een terug breng file van  ongeopende  dozen met goederen, maakt niet uit wat....

4 zakken grind mag natuurlijk maar zou liever een  budget huismerk apparaat kiezen... minder sjouwwerk.