ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 11:25
Winkels & webshops
Miskoop sta-op-stoel bij Prominent.

Op 6 oktober 2020 heb ik een sta-op-stoel gekocht bij Prominent voor het bedrag van maar liefst € 5.328,--. Ik kreeg geen bedenktijd omdat, volgens de verkoper, ik met het tekenen van de bestelling, mijn bedenktijd heb verspeeld. Dat is op zich al bedenkelijk.
Na 12 dagen gebruik te hebben gemaakt van de stoel bleek op het zitgedeelte een indruk achter te blijven. De voetensteun ligt vol kreukels. Naar mijn eigen mening omdat de vulling onvoldoende is.
Kontakt gemaakt met Prominent en kreeg de volgende reaktie:
1. het leer geeft altijd plooien.
2. de zitspiegel trekt wel weg.
3. de plooien van de voetensteun trekken ook weg.
4. Het leer kan niet strak worden aangetrokken.

Advies: 6-8 weken in de stoel zitten en dan medio november weer met Prominent bellen. Ik vrees dat de 100 dagen die gehanteerd wordt voor het retourneren verlopen. Ik wil de stoel niet meer. Ik weet dat aan het retourneren kosten zijn verbonden. Hoe kom ik van de stoel af? Het liefst zsm.

Ik heb aangegeven de stoel niet meer te willen en bestempel het als een 'miskoop'.

16394 21 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 25, 2020 om 11:36
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Magnolia,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Is dit uw eerste leren stoel?

Kunt u een foto plaatsen van de complete stoel?

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 11:57
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Geboren Amsterdammer,
Dank voor uw snelle reaktie. ik wil graag meerdere foto's uploaden, maar krijg het niet gedaan.
Op uw vraag of ik eerder een lederen stoel heb gehad, kan ik met ja antwoorden.
Zeven of acht jaar geleden heb ik bij Prominent een relaxstoel gekocht en ben er tot heden erg tevreden over.
Dat was de reden waarom ik besloot weer een stoel, nu een veel duurdere, bij hen aan te schaffen.
Helaas, ik ben erg teleurgesteld.

Hoe kan ik meerdere foto's uploaden?

mvrgr
Magnolia

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2020 om 19:37
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Magnolia,

Weet u zeker, dat de prijs, die u meldt (€ 5328,-) klopt?

Voor dat geld moet de stoel elektrisch bedienbaar zijn.

Kunt u nog een foto plaatsten met de voetensteun naar beneden?

Ik vind het normaal, dat het leer, wat gaat "krullen" /vouwen " bij het omhoog klappen.

Als het dik leer is, kan het geen kwaad.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 19:52
42 Antwoorden / 43 Vragen

De stoel is idd elektrisch, anders was het geen sta-op-stoel.
De prijs is helemaal korrekt, hoe onwaarschijnlijk het mij nu ook lijkt. En u wellicht ook!
Ik schaam mij dood dat ik zoveel geld uit mijn pensioenpotje heb gehaald voor een miskoop.

Het leer is zacht.
Ik zie geen uploadmogelijkheid.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2020 om 22:08
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Magnolia,

Mijn (overleden) oom had ook zo'n sta-op stoel van leer, elektrisch bedienbaar.

Die stoel was iets minder duur, rond de 3000 euro.

Hij was van zwart leer en dan vallen plooien minder op dan bij een lichtere kleur.

Een soortgelijke vraag over een te dure stoel is al eens behandeld op dit forum : kijk maar in het menu.

Het zal moeilijk worden om te bewijzen, dat de stoel niet voldoet aan de eisen van zo'n stoel ondanks zijn te hoge prijs.

ma
door magnolia Oct 26, 2020 om 11:47
42 Antwoorden / 43 Vragen

Dag Geboren Amsterdammer,

Ik weet dat het niet makkelijk zal worden om de stoel terug te geven.
Prominent kan natuurlijk altijd stellen dat de stoel aan hun eisen voldoet.
De dame die ik aan de telefoon had vorige week zei  niets liever dan een tevreden klant.
Hoe ze dat denken te realiseren?
Geen idee.
Intussen de voorbeeldbrief om mijn ongenoegen te laten blijken, verzonden.
Dat is afwachten, dus.
Zal, indien JL open is tegenwoordig, in mijn woonplaats naar het spreekuur gaan om mij te laten voorlichten over de mogelijkheden.
Gevoelsmatig heb ik niets meer met die stoel.
Dank voor uw bericht.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2020 om 11:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De 14 dagen bedenktijd is van toepassing op weborders, betrof dit een weborder?

Voor zover ik kan achterhalen worden er ook een 100 dagen gehanteerd voor retourneren, maar voor omruilen (omruilgarantie). Dat is dus heel wat anders.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:03
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Diumenge,

De verkoper is op afspraak aan huis geweest. Na uitleg en de maat te hebben genomen, heeft hij de bestelling samengesteld. Toen ik vroeg of ik bedenktijd had, zei hij : neen.
Ik heb toen getekend.
het is GEEN weborder.

mvrgr.
Magnolia

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan klopt het dus dat je geen bedenktijd had, er is ook geen sprake van colportage als de verkoper op uitnodiging aan huis is geweest.

rj
door rjw Oct 25, 2020 om 13:43
3238 Antwoorden / 5 Vragen

In het openingsbericht schrijf je dat het bedenkelijk is dat je geen bedenktijd hebt, maar je wist dit blijkbaar voor het tekenen. Waarom heb je dan een opdracht getekent als je het er al niet mee eens was? Is het wel het volledige verhaal wat je hier vertelt?

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 14:15
42 Antwoorden / 43 Vragen

Jammer dat u denkt dat ik het volledige verhaal niet vertel. Wat zou ik daar mee opschieten?

Ik wist niet dat ik geen bedenktijd had.
U mag het bedenkelijk vinden, maar nadat ik het e.e.a. had getekend, vroeg ik mij het ineens af hoe het zat met de bedenktijd.
Na het negatieve antwoord van de adviseur had ik al getekend.

Ik was het wel eens met de opdracht, omdat ik iets moois dacht te kopen.
Dat ik bedrogen ben uitgekomen, heeft niets te maken met het feit of u mij wel of niet geloof.
Dit is voor mij een serieuze zaak en liegen heeft totaal geen zin.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2020 om 11:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel uw vraag niet geheel duidelijk is: in ieder geval dat indien u de stoel in een winkel heeft gekocht er geen sprake is van bedenktijd en dan 'koop = koop' geldt. Als het wel een on-line aankoop is geweest heeft u wetlleijk recht om het gekochte, zelfs zonde de reden aan te geven, retour te zenden. Zie: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen  Afgezien daarvan geldt hoe dan ook dat er sprake is van een consumentenwetgeving waarin wordt gesteld: (verplichtingen van de verkoper) https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
Dit is gebaseerd op de wetgeving als gesteld in boek7 van het BW art 17 t/m 25 waarvan ik nu ook nog een verwijzing naar art 17 geef  www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html   U kunt in rechte naleving vorderen en daarvoor ziet u hier nog info. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:00
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Heremietkreeft,

De verkoper is aan huis geweest en heeft de stoel laten zien.
Het zou op maat zijn gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 25, 2020 om 14:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is het toch duidelijk! Het product voldoet niet aan de gestelde verwachting. De verkoper dient te bewijzen!!! dat er wel voldoende vulling in de stoel zit. Ik adviseer u om bij een andere leverancier in meubels / zitstoelen een tweede opinie resp. hun mening te vragen. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kunt u die m.i. ook benaderen.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 14:52
42 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering.
Een goed idee om andere meubelzaken te benaderen en naar hun mening te vragen.
Het zal wel via foto's gebeuren, maar hopelijk kunnen zij toch een goede indruk krijgen.
dank u wel.

ma
door magnolia Nov 13, 2020 om 13:02
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Heremietkreeft,
Ik ben nog steeds ontevreden over de stoel en wil die retourneren.
De monteur is langs geweest en heeft geen technische mankementen gevonden. Die waren er volgens mij ook niet.
Aangegeven dat ik de stoel wil retourneren.
Ik kreeg gisteren telefonisch te horen dat ik 50% annuleringskosten moest betalen. Dat is € 2.664,--.
Wat ik mij afvraag is of zo een hoog percentage gebruikelijk/normaal is. In hun voorwaarde wordt er geen annuleringspercentage genoemd. Ik voel mij genaaid en dat omdat ik de stoel niet meer wil.
Dat het op maat is gemaakt, daar geloof ik niets van. De verkoper zei bij het 'opmeten' dat de stoel die ik nu al 7-8 jaar heb 3 cm. breder is dan die ik heb bestel. Rarara.
Geen bedenktijd, hoge annuleringskosten,ontevreden gevoel.
Ik zal bezwaar maken tegen de hoge annuleringskosten voordat mijn 'dossier' gesloten wordt door Prominent.

ma
door magnolia - Oct 25, 2020 om 11:59
42 Antwoorden / 43 Vragen

foto nr. 1

gerbera
door gerbera - Oct 25, 2020 om 12:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

volgens de verkoper, ik met het tekenen van de bestelling, mijn bedenktijd heb verspeeld.

Ik maak hier bij op dat u de stoel in een winkel heeft gekocht en dan klopt het voor wat de bedenktijd betreft.
Dat leer uitrekt door gebruik is aannemelijk echter bij een te zachte vulling kan dat wel eens extreem zijn waardoor dit als het ware te ruim om de vulling gaat zitten en er daardoor deuken en bobbels ontstaan. Dat deze volgens de verkoper minder zullen worden kan alleen als u de stoel een tijd lang niet gebruikt en daar heeft u hem niet voor gekocht. Vertel de verkoper maar dat u niet in sprookjes geloofd en u een oplossing (betere opvulling) verwacht.  Vraag mij echte af hoeveel hun CWB garantie gaat.

CWB garantie

Al onze relaxstoelen en -banken zijn kritisch getest en voorzien van toonaangevende keurmerken. Bovendien is Prominent CBW-erkend. We verzekeren hiermee uitstekende service en garantie. De productgarantie die je bij ons krijgt, voldoet aan de CBW-voorwaarden en geldt tot twee jaar na de bezorging. Gebruiksklachten en producteigenschappen vallen hier niet onder, gegronde productklachten wél. Reparaties, de kosten van materiaal, vrachtvervoer en voorrijkosten worden volledig vergoed. Wij nemen alle kosten voor onze rekening. Je betaalt niets.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:13
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Gerbera,

dank voor uw reaktie.
Ik ben niet in de winkel geweest, mede vanwege Corona.  De verkoper, die toch in Utrecht was om andere klanten te bezoeken, is toen bij mij langsgeweest.
Zelf zit ik niet meer in de stoel. Twaalf dagen waren genoeg om mijn ergernis te doen toenemen.
Ik wil de stoel gewoon retourneren en de kosten voor lief nemen. Heb wel geen idee hoeveel die zullen bedragen.
Een andere stoel, bijv. een fauteuil, hoef ik ook niet.
De dame die ik aan de telefoon kreeg, liet doorschemeren dat de stoel niet zomaar kan worden geretourneerd.
Op mijn vraag waarom de verkoper mij de bedenktijd heeft ontnomen, kreeg ik als antwoord: "hij is een verkoper.
m.a.w. alles om een stoel te verkopen, is blijkbaar veroorloofd.
Wat raad u mij aan?

mvrgr.
Magnolia

ma
door magnolia Nov 13, 2020 om 13:08
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Gerbera,

Gisteren is een monteur langs geweest, nadat ik bij Prominent had aangegeven de stoel retour te willen zenden.
De monteur vond geen technische klachten.
De klachten die ik heb zijn een uitgerekt lederen bekleding en het onaangename gevoel na de aankoop (geen bedenktijd).
Alheel snel heb ik aangegeven (binnen 14 dagen) de stoel niet meer te willen.
Na het bezoek van de monteur werd ik gebeld en mij werd gezegd dat de annuleringskosten 50% van het aankoopbedrag bedragen, zijnde € 2.664,00.
Het percentage vind ik schrikbarend hoog, net als de stoelkosten. Dat ik achteraf spijt heb gekregen en dat heb laten merken, mocht niet baten. Ik moet nu betalen.
Is het percentage niet buiten proporties? Op hun voorwaardesite wordt er geen annuleringskosten/-percentage genoemd. Het lijkt mij een kwestie van willekeur. Ga zeker bezwaar maken middels een email en aangetekende brief voordat mijn dossier door Prominent wordt 'gesloten'. Graag een advies/mening.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2020 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een slechte uitvoering van die stoel. En wat een krankzinnig bedrag hebt u betaald. Daar is helemaal niets op maat gemaakt aan. Ze hebben gewoon een aantal standaard maten.

Maar om die smoezen staat Prominent bekend.

Als u bij u thuis de koop gesloten hebt, hebt/had u in ieder gevan 14 dagen bedenktijd, wat voor onzin zij ook beweren.

Ik heb geen idee of zij bij een keurmerk zijn aangesloten, maar wend u anders tot het Juridisch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:20
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Rijer1,
Dank voor uw reaktie.

Ik kan mijzelf voor het hoofd slaan dat ik zoveel geld heb uitgegeven (pensioengeld) aan een miskoop.
Mijn leeftijd is 75 jaar en dacht te kunnen genieten van de stoel bij het klimmen der jaren. Nu klimt alleen mijn bloeddruk.

Ik ben het met u eens dat ze volgens mij gewoon standaard maten verkopen. Zelf vind ik de stoel net iets te laag.

Jammer van de bedenktijd. Die is inmiddels verlopen.

Waar ik nu op moet focussen is het retourneren zonder al te veel schade.
Ze zijn aangesloten bij CWB (zie hun website).
Daar staat vermeld dat als het bijv. om een produktiefout gaat, men erover wil praten.

Het in de hand nemen van een jurist gaat mij geld kosten. Ik heb weleens eerder in een ander geval gebruik gemaakt van Loket 1 (juridisch loket) en moest toen wel een 'eigen bijdrage' doen.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2020 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou toch maar naar het Juridisch Loket gaan. De kosten daar vallen in het niet bij de prijs van die stoel.

En het zal u nog heel wat moeite kosten om zonder hulp (een deel van) geld terug te krijgen.

Ik snap werkelijk niet dat mensen daar nog kopen. Er staan al jaren en jaren dezelfde klachten over hun manier van verkopen en de exorbitante prijzen voor zogenaamde op maat gemaakte stoelen op internet.

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 12:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1, waarom 14 dagen bedenktijd bij het thuis sluiten van de koop, er is toch geen sprake van colportage wanneer de verkoper op uitnodiging langs komt?

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:42
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Tijger1 & Diumenge,

Ik zal morgen meteen kontakt maken met het Juridisch Loket. Hopelijk zijn ze bereikbaar.
Hoe sneller ik dit op kan lossen en mijn verlies accepteren, hoe beter voor mij.
De stoel staat afgedekt in de zitkamer.

Nogmaals: ik ben terug gegaan naar Prominent omdat de stoel ik dat 7-8 geleden heb gekocht, nog steeds tot mijn volle tevredenheid is. Het is geen sta-op-stoel, maar een relaxstoel die je met eigen kracht moet bedienen.
Door mijn rug tegen de rugleuning te drukken, gaat de voetensteun omhoog.
Ik wilde gewoon iets meer luxe en dat zal mij duur komen te staan.

Diumenge, als ik u goed begrijp, had ik geen recht op 14 dagen bedenktijd omdat de verkoper op afspraak is langsgekomen?

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 12:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnolia, volgens mij is er inderdaad geen sprake van colportage.

"Er is sprake van colportage als het initiatief van het persoonlijke bezoek van de verkoper komt. Als u dus zelf een verkoper bij u in huis uitnodigt, dan is er geen sprake van colportage en kunt u geen beroep doen op de bijzondere beschermingsregels die bij colportage gelden. Er is wel weer sprake van colportage als de verkoper die door u zelf is uitgenodigd u probeert iets anders te verkopen dan waarvoor hij uitgenodigd is."

www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/kopen-aan-de-deur/artikelen/wat-is-colportage-en-wat-is-een-colporteur/

De afspraak moet dan dus wel betrekking hebben gehad op de intentie om een stoel te kopen.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 13:08
42 Antwoorden / 43 Vragen

De intentie was idd het kopen van een andere relaxstoel. Nu een sta-op-stoel.
Aangezien hij met zijn bus in de buurt was, vroeg hij of hij meteen langs kon komen.
Naar de winkel gaan, was voor mij geen optie.
Te ver lopen vanaf het station Houten en moeilijk bereikbaar.

1paul
door 1paul Oct 27, 2020 om 09:01
3103 Antwoorden / 0 Vragen

valt inderdaad niet onder de colportage wet, ....

ma
door magnolia Nov 13, 2020 om 13:12
42 Antwoorden / 43 Vragen

Vanmorgen naar JL geweest. Helaas.... wegens corona gesloten.
Prominent vraagt 50% van het aankoopbedrag - € 2.664,00 - aan annuleringskosten.
Ik vind het percentage, net als (achteraf) het aankoopbedrag exorbitant hoog.
Ga bezwaar maken in een email en aangetekende brief voordat Prominent mijn dossier 'sluit' en ik nergens op kan terugkomen.
De monteur is langsgeweest, maar vond geen technische klachten.
Het uitgereikte leer vond hij normaal.
Op de website vanb Prominent staat nergens een annuleringspercentage vermeld.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2020 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is die monteur ook een voddebaal.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2020 om 12:42
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Het blijkt een aankoop te zijn geweest na op eigen verzoek een verkoper van het bedrijf aan huis te zijn geweest.
Dus geen bedenktijd, als de verkoper ongevraagd was binnengelaten dan had het colportage geweest, nu dus niet.
Tekenen was dus effectief kopen.

Als mevrouw wat wil zal ze moeten procederen, met alle kosten en risico van verliezen.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 12:45
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Mahadma,

Ik zal mijn licht opsteken bij het Juridisch Loket en zien wat dat mij oplevert.

Dank voor uw reaktie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2020 om 09:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook is de consumentenwetgeving aan de orde, ook indien een op maat gekocht product niet aan de verwachting voldoet die er redelijkikerwijze aan gesteld kan en mag worden!

ma
door magnolia - Oct 25, 2020 om 12:44
42 Antwoorden / 43 Vragen

Een foto van het zitgedeelte (zitspiegel) zoals die mevrouw van Prominent het noemt.

ma
door magnolia - Oct 25, 2020 om 12:58
42 Antwoorden / 43 Vragen

De stoel in zijn geheel.

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 13:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb hier geen verstand van, maar het ziet er in ieder geval niet uit. Ik zou toch maar een beroep doen op de garantie en het advies om het nog 6-8 weken aan te zien negeren.

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 13:13
42 Antwoorden / 43 Vragen

Ik ben blij dat u het met mij eens bent: het ziet er niet uit, al helemaal niet voor dat bedrag.
Om beroep te kunnen doen op de garantie, moet ik dat via een aangetekende brief doen?
Kan het ook via een email?
Ik bel liever niet, omdat ik alles op papier wil hebben.

Hoe kan ik het het beste verwoorden waarom ik beroep doe op de garantie(plicht) van Prominent om toch een kans te maken niet al te berooid uit deze kwestie te komen?

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 13:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval valt hier onder (klik op de rode tekst) het e.e.a. over hun garantie beleid te lezen:

prominent.nu/klantenservice/garantie

Een e-mail om de garantie te claimen lijkt mij de eerste stap. Hieronder staat een link naar een voorbeeld brief (klik weer op de rode tekst), uiteraard dient deze naar de omstandigheden aangepast te worden:

consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 14:10
42 Antwoorden / 43 Vragen

Dankuwel Diumenge.

De voorbeeldbrief heb ik al aangepast. Verstuur hem morgen.

Ben nu te gestrest, dus even een nachtje over slapen.

Uw advies: moet ik na het versturen van de brief nog even wachten met het gaan naar het Juridisch Loket?

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2020 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik zo snel mogelijk naar het JL gaan.

diumenge
door diumenge Oct 25, 2020 om 14:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij ook verstandig om dat z.s.m. te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2020 om 19:39
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Magnolia,

Kunt u nog een foto plaatsen met de voetensteun naar beneden?

ma
door magnolia - Oct 25, 2020 om 13:04
42 Antwoorden / 43 Vragen

Dit is de voetensteun van de stoel die ik 7-8 jaar geleden als showroommodel heb gekocht.
Ik maak er zeer intensief gebruik van.
Het ziet er na al die jaren nog beter uit dan de 'nieuwe'.
Frustraties alom.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 25, 2020 om 22:09
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Magnolia,

Bij rood leer vallen plooien eerder op dan bij zwart leer.

ma
door magnolia Oct 26, 2020 om 12:27
42 Antwoorden / 43 Vragen

Dat kan zo zijn, maar de ene in de zwarte stoel, valt in het niet bij die van de nieuwe rode.

panter22
door panter22 - Oct 25, 2020 om 18:18
6599 Antwoorden / Vragen

Als je kijkt naar het plaatje van de sta- op stoelen, dan zitten er ook zulke ribbels in het voetengedeelte bij die stoel.
Als het voetengedeelte ingeklapt is, zijn er dan nog ribbels te zien?
https://www.prominent.nu/sta-op-stoelen.html

ma
door magnolia Oct 25, 2020 om 20:00
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Panter22,

Om uw vraag te beantwoorden: nadat het voetengedeelte is ingeklapt, zitten er geen ribbels in.
Wat mij logisch lijkt. De kreukels die erin zitten bij het uitklappen, vind ik wel erg veel.

Ik heb weken op de stoel moeten wachten, omdat het 'op maat' moest worden gemaakt.
Dat deze 'zitplooien'  ooit zullen wegtrekken, geloof ik totaal niet. Een sprookje volgens mij.

panter22
door panter22 Oct 26, 2020 om 07:55
6599 Antwoorden / Vragen

Enige kreukels bij het uitklappen kun je niet voorkomen. Maar of dit veel te veel is?

ma
door magnolia Oct 26, 2020 om 11:50
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Panter22,

U vraag zich af of de kreukels el of niet veel te veel zijn.
Naar mijn mening zijn ze teveel.
Ik zal een keer naar het JL gaan om mij te laten informeren over de mogelijkheden van teruggave  en (een deel van) mijn geld.

1paul
door 1paul Oct 27, 2020 om 09:03
3103 Antwoorden / 0 Vragen

die kreukels zijn natuurlijk logisch, als je de voetensteun neerklapt moet dat leer voldoende ruimte hebben natuurlijjk....

Topantwoord

pe
door peentjes - Oct 25, 2020 om 19:29
421 Antwoorden / 0 Vragen

Die stoel ziet er gewoon heel slecht uit. Zeker na 12 dagen. Ik heb zelf een leren bankstel waarvan na 6 jaar nog niet één van de kletsargumenten van prominent aan de orde zijn. En in de loop van de tijd trekt er echt niks weg hoor. Ik zou dus inderdaad maar zo snel mogelijk proberen via een juridisch loket verhaal te halen, want dit lijkt heel erg op een misproduct. Sterkte.

panter22
door panter22 - Oct 26, 2020 om 07:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je heb 100 dagen omruilgarantie, dus retourneren en je geld terug krijgen niet. Dan zul je weer een andere stoel moeten uitzoeken.
Het is maar de vraag of jouw op maat gemaakte stoel met alleen klachten over het leer daar onder valt.

100 dagen omruilgarantie

Uniek in Nederland. 100 dagen omruilgarantie. Deze geldt op onze reguliere collectie. Het kan gebeuren: de stoel zit niet lekker of biedt toch niet de juiste ondersteuning. Wij doen dan niet moeilijk. Eventueel kun je je stoel binnen 100 dagen omruilen. Wij denken graag met je mee en gaan voor 100% tevredenheid.

Ben je niet tevreden over je aankoop, dan kun je altijd bij ons terecht. Let wel: De omruilgarantie is alleen te reclameren op maatvoering of zitcomfort
https://www.prominent.nu/klantenservice/garantie#:~:text=100%20dagen%20omruilgarantie,-Uniek%20in%20Nederland&text=Deze%20geldt%20op%20onze%20reguliere,stoel%20binnen%20100%20dagen%20omruilen.

pino123
door pino123 - Oct 26, 2020 om 08:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het goed om een onafhankelijke meubelmaker eens naar de stoel te laten kijken. Hij/zij kan u feilloos aangeven wat er aan de hand is. Met deze beoordeling kan u dan aankloppen bij Prominent.

Mocht er verder niets gedaan worden, dan met het rapport een klacht indien bij het CBW.

Verder:

100 dagen omruilgarantie

Uniek in Nederland. 100 dagen omruilgarantie. Deze geldt op onze reguliere collectie. Het kan gebeuren: de stoel zit niet lekker of biedt toch niet de juiste ondersteuning. Wij doen dan niet moeilijk. Eventueel kun je je stoel binnen 100 dagen omruilen. Wij denken graag met je mee en gaan voor 100% tevredenheid.

Ben je niet tevreden over je aankoop, dan kun je altijd bij ons terecht. Let wel: De omruilgarantie is alleen te reclameren op maatvoering of zitcomfort en is niet geldig op outlet- en showroommodellen. Naast de omruilgarantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. Daarnaast kan je bij online aankopen ook altijd gebruik maken van het herroepingsrecht. Kijk voor meer informatie op https://www.prominent.nu/klantenservice/retouren

ma
door magnolia Oct 26, 2020 om 11:59
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste Pino123,
Toen ik besefte dat ik klaar was met de stoel en Prominent ben ik op hun site het e.e.a. gaan lezen (mosterd na de maaltijd??)
en las ook de makkelijk neergeschreven woorden die u aanhaalde. In de praktijk zal nu blijken hoe moeilijk of makkelijk ze gaan doen, geconfronteerd met mijn ongenoegen.
Inmiddels de voorbeeldbrief van Vara naar Prominent gemaild.
U raadde mij aan ook een klacht in te dienen bij CBW. Hopelijk is er hiervoor ook een voorbeeldbrief beschikbaar.
Zal het straks even checken. Zo niet, dan stuur ik dezelfde brief die ik naar Prominent heb gestuurd naar CBW.

Op het internet zal ik ook zoeken naar onafhankelijke meubelmakers die bereid zijn de stoel te komen bekijken en een rapport op te maken. De kosten neem ik voor lief.

Dank u wel voor het meedenken en adviseren.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Oct 26, 2020 om 10:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Voor het CBW kunt u hier  uw klacht plaatsen op het klachtenformulier.

ma
door magnolia - Oct 26, 2020 om 12:01
42 Antwoorden / 43 Vragen

Nog een foto van de stoel in zijn geheel.

ca
door carolienchrist - Oct 26, 2020 om 13:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden hetzelfde probleem.

ma
door magnolia Oct 26, 2020 om 13:29
42 Antwoorden / 43 Vragen

Beste CarolienChrist,

Hoe hebben jullie het probleem opgelost?
Ben erg benieuwd. Misschien heb ik wat aan uw oplossing.

1paul
door 1paul - Oct 27, 2020 om 09:07
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ik sta er net even anders in dan velen hier, deze stoel ribbelt niet overveel in het leer en bovendien moet het beengedeelte de ruimte hebben om naar beneden te kunnen klappen, heeft het dit niet komt er veel te veel spanning op het leer en zal er uiteindelijk ergens iets scheuren....

leer kun je trouwens niet overveel spannen waar je dat met stof wel kunt....

juist doordat hier ruimte in zit kan het zitgedeelte ook gaan rimpelen, dat lijkt me ook logische trouwens, heeft u daar last van tijdens het zitten ruil deze stoel dan om voor een die dit niet heeft....

ma
door magnolia Oct 27, 2020 om 10:29
42 Antwoorden / 43 Vragen

Gdm 1Paul,
Dank voor uw reaktie.
Dat het leer niet overspannen kan worden, begrijp ik wel.
Een andere stoel die ik ook van Prominent heb gekocht, ziet er nog altijd strak uit na 7-8 jaar gebruik.
De voetensteun van de sta-op-stoel oogt en is dun  (5 cm) en niet echt stevig.
Mijn intentie is danook om deze stoel om te ruilen of mijn geld terug te vragen (minus ditjes en datjes?!)
mvrgr.
Magnolia

ma
door marie47 Oct 27, 2020 om 22:35
40 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben nu onze 3 de relaxstoel . Nr een hebben we geveer 20 jaar gehad, geen plooien. Nr 2 was een stoel van Prominend

en die beviel ons al veel minder dan nr 1 en na 9 jaar is mijn man kompleet naar achteren gevallen om de de boel was afgebroken.
Het was dik leer maar toch zat er al vrij vlug een wit vlekje op het uitklapbare gedeelte maar plooien niet.

We hebben nu één en een half jaar onze 3 de stoel en ook daar zit geen enkel plooi. Is geen stoel van Prominent

We zijn eens op uitnodiging met meerder mensen in de fabriek geweest en wat wordt daar op men ingepraat om je over te halen
iets te kopen. Maar meerdere personen wisten toen al dat het er daar heel commercieel  aan toe gaat en men de vertelsels met een korreltje zout moest nemen.
Ik zou dit ook niet accepteren vooral omdat ik zo'n prijs nog nooit eerder ben tegen gekomen, ook bij Prominent niet.

1paul
door 1paul Oct 28, 2020 om 10:33
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ja omruilen zou ik hem ook als ie je niet aanstaat....

ma
door magnolia Oct 30, 2020 om 11:36
42 Antwoorden / 43 Vragen

Kontakt leggen met Prominent gaat niet echt gemakkelijk. De dame die ik steeds spreek, komt geirriteerd over.
Vanmorgen om half negen uit mijn bed gebeld. Vond ik niet passen.
Gevraagd of zij over een uurtje terug kon bellen, maar daar kon ze geen antwoord op geven.
Het wordt anders misschien ergens volgende week, zei zij.
Ik zit dus nog in de wachtkamer.
Het liefst  zie ik de kwestie zo snel mogelijk afgehandeld ivm de omruilperiode.

pino123
door pino123 Oct 30, 2020 om 11:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Word je gebeld, vind jij het niet passen. Als je het dan zo snel mogelijk afgehandeld wil zien worden had ze dan gewoon te woord gestaan.

getty
door getty Oct 30, 2020 om 11:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Onbegrijpelijk dat u niet met ze in gesprek gaat omdat het in uw ogen te vroeg is. Wilt u nou een oplossing of niet? Echt onbegrijpelijk

ma
door magnolia Oct 30, 2020 om 17:40
42 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo Pino123.
Lees goed wat ik heb geschreven:
ik heb de dame WEL te woord gestaan, ondanks het vroege uur waarop zij belde.
Lees gewoon verder voordat je zo reageert!!

Hallo GETTY,
uw reaktie is onterecht.
Lees mijn bericht beter!!

panter22
door panter22 Oct 30, 2020 om 18:07
6599 Antwoorden / Vragen

Te woord staan is in dit verband toch iets anders dan vragen om later terug te bellen.
Misschien was er vandaag een monteur in de buurt die even naar de stoel kon kijken. Bovendien binnen 4 dagen reageren op een schriftelijke klacht is keurig op tijd,

getty
door getty Oct 31, 2020 om 08:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Magnolia: u snapt onze reactie best
u bent wel degelijk het echte gesprek niet aangegaan.

pino123
door pino123 Nov 2, 2020 om 08:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het klopt waarschijnlijk dat je ze te woord hebt gestaan, met als mededeling dat ze later moeten terugbellen. Als je wilt voorkomen dat mensen conclusies vormen, moet je goed weergeven wat er is afgesproken in het gesprek.
Als je aangeeft dat het misschien volgende week wordt en in de wachtkamer zit, concludeer ik hieruit dat je gevraagd hebt om op een later tijdstip terug te bellen en dat je daardoor nog moet wachten.

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2020 om 11:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat plooien bij de verstelling hadden voorkomen kunnen worden als onder het leer een goede schuimrubber opvulling had gezeten.
Ik denk dat men deze vergeten is of minimaal heeft aangebracht zoals ook op het zitgedeelte een minimale of te zachte opvulling is gebruikt. De zgn "zitkuil" zal daarom nooit wegtrekken omdat het leer te veel is opgerekt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2020 om 15:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vraag mij af of u mijn reactie van 11:45 wel in zijn geheel heeft nagelopen. Ik geef daar o.a. verwijzingen naar het juridisch loket m,b,t, voorbeeldbrieven en hetgeen er wettelijk naar mijn mening niet wordt nagekomen en waarmee de verkoper dsu in gebreke blijft zoals ook een aantal anderen in iettwat andere woorden aangeven. Er was ook m.i. geen sprake van bedenktijd hoewel de koop uiteindelijk wel buiten de winkel heeft plaatsgevonden.

Dat is echter ooik niet zo van belang aangezien de aankoop zoals u aangeeft een gebrek vertoont dat mogelijk aan de verkoper is te verwijten en de verkoper dient te bewijzen dat dat niet het geval is.

Maar hoe het dan ook bekijkt, de verkoper moet de gelegenheid hebben om afdoende te repareren en eerst als dat niet kan heeft u recht op het doen ontbinden van de aankop en daarmee recht op geld terug. Zie dfan toch ook even dit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden

ma
door magnolia Nov 13, 2020 om 17:00
42 Antwoorden / 43 Vragen

BesteHeremietkreeft,

Ik ben vanmorgen nog naar het JL geweest, maar die waren gesloten ivm corona.
De monteur vond geen technische gebreken en dat heeft hij gemeld aan de klantenservice van Prominent.
Het plooien van naar mijn gevoel het uitgerekte leer, vond hij normaal.
De stoel hoef ik niet meer en ook geen andere. Voor mij mag de stoel retour.
Ik ben dan klaar met Prominent. Het genot van het zitten op de stoel is mij vergaan en dat voor zoveel geld.

Bedankt voor uw reaktie.
Fijn weekend.

Pr
door Prominent comfortproducten - Nov 26, 2020 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Vervelend dat u onze service op deze manier heeft ervaren. Graag zou ik met u in contact willen komen om te kijken of ik nog iets voor u kan betekenen vanuit Prominent. Ik zou u vriendelijk willen vragen om contact op te nemen op het volgende e-mailadres: jdeetman@prominent.nu.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Prominent