Misleid door MediaMarkt welke vervolgens niet reageerde. Wat te doen?
10 januari bestelde wasdroger ontvangen (online besteld bij de MediaMarkt). Het jaarverbruik welke in de online advertentie te zien was (290kWh) blijkt foutief te zijn want op het energielabel welke ik bij ontvangst vd droger ontvangen heb geeft aan 615,9 kWh. Andere specificaties zijn in de advertentie wel allemaal identiek. Van de foutieve online advertentie heb ik een screenshot gemaakt.
13-1 contact gezocht via chat
14-1 ivm geen reactie op chatbericht telefonisch contact gezocht en verzoek gedaan: compensatie ofwel retour product - mij werd verteld dat back-office contact met mij zou opnemen per mail.
16-1 nog steeds foutieve specificatie in online advertentie
17-1 ontvang nu reactie op mijn chatbericht van 13 januari - gevraagd wordt naar een foto vd foutieve specificatie, wat blijkt is dat de specificatie online reeds gecorrigeerd is
Vervolgens heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice zowel via chat als via hun Facebook-pagina (waar ik ook de screenshot vd foutieve online advertentie gepost heb) Ik heb tot op heden niets vernomen van back-office mbt mijn vraag om eventuele compensatie. Ook geen excuus of dergelijke.
Wat is jullie advies?
Bewerkt, ik had niet gezien dat u de aankoop in januari heeft gedaan en niet recent in februari: U heeft helaas geen gebruik gemaakt van de wettelijke regeling om te retourneren (tot 14 dagen na ontvangst) en zelfs zonder aangeven van reden en wel met recht op geld terug. Dat heeft u helaas niet gedaan. Ik zocht even naar enkele verwijzingen https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten maar omdar het product dat u heeft aangekocht kennelijk geen defect heeft maar er sprake is van misleiding in de advertentie tekst is m. i. na enig overdenken het volgende meer van belang: (Het product voldoet niet aan de in de advertentie gemeldde voorwaarden maar dat is niet te wijten aan het product op zich dus geen fout in de productie) ,
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-over-misleidende-reclame wat u dan ook nog kunt ondernemen m.b.t. indienen van een klacht. Ik zie inmiddels ook een verwijzing naar het gegeven dat Media Markt is aangesloten bij een keurmerk. En zie ook nog deze: http://www.wetrecht.nl/misleidende-reclame/ met excuses voor mijn aanvankelijk niet correctie reactie.
Aankoop 10 januari...
Dank. Ik zag het. Is bewerkt.
Hallo EwoudKeiser ,
Mediamarkt is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Direct na ontvangst constateerde u dat het vermelde verbruik niet correct was. U had hem toen zonder enkel probleem kunnen retourneren. Maar blijkbaar wilt u een financiële tegemoetkoming, daar heeft u geen recht op.
Met door Heremietkreeft genoemde misleidende reclame heeft dit niets te maken, het is verkeerde productinformatie, meer niet. Kan gebeuren en gebeurd dan ook regelmatig.
Verkeerde productinformatie kan wel degelijk worden opgevat als misleidende info. Zou m.i. niet mogen en moeten gebeuren maar dat is uiteindelijk ter beslissing aan een klachtcie. of rechter. Zie bijv. deze: http://www.wetrecht.nl/misleidende-reclame/
Die droger kan binnen 100 dagen retour.
Wat is dit voor een droger, een luchtafvoerdroger?
Ik zie op de site van de MM geen droger die zoveel energie verbruikt,
Laat de droger weer door de MM ophalen als je niet tevreden bent.
Je zult de droger toch niet gebruikt hebben?
Kijk voortaan eerst eens op kieskeurig:
https://www.kieskeurig.nl/wasdroger
@panter22 , de droger laten ophalen na meer dan 1 maand in bezit ?
100 dagen retourrecht bij MM
https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/9919/~/mag-ik-mijn-product-retourneren%3F
Dankuwel , dit had ik niet gezien .
100 dagen retourrecht natuurlijk alleen als hij niet gebruikt is. Hoger verbruik vindt TS duidelijk niet belangrijk genoeg om meteen te retourneren. Meneer wil geld zien.
Ooit bij bol een camera besteld die volgens de technische info tot 6400 asa zou gaan, bleek bij ontvangst tot 3200 asa te gaan, was voor mij wel een dingetje, maar hoewel ik retour mocht sturen op eigen idee verkoper, maar dat heb ik zo gelaten. Ik kreeg wel spontaan € 10 kadobon en de info werd gewijzigd. Wellicht dat in deze casus een kadobon optie een uitweg zou zijn voor het hogere gebruik energie. Retour ios niet meer reeel mogelijk. Fouten maken doen we allemaal, die fout is nu hersteld.
Waar staat dat het een hoger verbruik is, welk merk/model is het exact?
Hoe kan er nu in een advertentie gezet worden dat het jaarverbruik van een droger 290 Kwh is, of een ander getal.
Het hangt er toch maar helemaal vanaf hoe vaak u hem gebruikt? En ook nog voor het soort wasgoed. En ook nog hoeveel toeren de centrifuge van uw wasmachine maakt.
Dus onzin getallen.
Even gezocht op de hogere gebruiks wattages, ik kom dan rond de 504 uit, maar om alle opties te neiojken ging wat ver. Ik geloof eerder aan 500 + als 290 gebruik. Maar welk merk/type is het en wat is er betaald.
Bij één keer per week gebruik, twee keer, vier keer? Wat zegt dat jaarverbruik nou?
Daar zijn vanuit de eu richtlijnen voor en een goede indicatie van de gebruikerskosten per jaar. In dit geval 160 droog beurten per jaar. Doe je de helft dan verbruik je dus de helft, altijd handig om mee te nemen bij het maken van de keuze van een zuinige droger.
Zie ook @tijger 1:
hoe vaak per week, maand, jaar gebruikt, en hoe vol gestopt? Dus hoezo de getallen voor jaarverbruik? Daar heeft niemand iets aan, dus ook de genoemde getallen niet en het constateren van verschillen. Advies? Toch maar gebruiken, anders terug sturen?
Of de was gratis buiten in de wind laten drogen of binnen op een rekje? Dat kost nul kWh.....
@tijger en aurora,
Het is heel gebruikelijk dat het energie verbruik per jaar wordt weergegeven in de specificaties van grote apparaten zoals wasmachines, wasdrogers en koelkasten.
Men gaat uit van een gemiddeld jaarverbruik gebasseerd op 160 droogbeurten in het geval van een wasdroger.
Alle grote electronica zaken en webwinkels doen dat.
Energieverbruik per jaar
Om watvoor droger gaat het en welk merk? Zie veel drogers die uitgaande van 160 droogbeurten per jaar minder dan 300 kwh verbruiken. Alleen de goedkoopste en minstzuinigste apparaten gebruiken meer dan 500 kwh per jaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer