Wi
door Willem Johanna Apr 7, 2021 om 18:56
Winkels & webshops
Misleidende reklame

In de supermarkt Plusfolder van zondag 4 t/m april staat op de voorpagina deze week nergens goedkoper: Campina Langlekker melk, we gaan weer inslaan 1 + 1 gratis.
Ik ben 72 jaar oud en gisteren bij supermarkt Plus 12 pakken half volle melk en 12 pakken volle melk in mijn winkelwagen gelegd. Bij de kassa werd ik te kakken gezet, want zoals men zei, mag er van reclameartikelen maximaal 5 meegenomen worden. Ik zei dat staat er niet men ging toen in de folder zoeken en op pagina 19 bij de kratten bier staat maximaal 5 per klant. Vandaag consumentenservice van Plus gebeld en die beamen dat er bij reclameartikelen een maximum van 5 is. Ik noemde dit dan ook misleidende reklame.

4293 12 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 7, 2021 om 19:01
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Willem,

Ik vind het ook slordig van Plusmarkt.

Als u veel vrije tijd heeft, gaat u toch gewoon elke dag van de aanbiedingweek even langs?

Haalt u meteen een vers brood.....

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2021 om 19:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is niet slordig zijn gewoon de voorwaarden en staat overal in de winkel aangegeven.

ne
door neodutchio Apr 7, 2021 om 20:42
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Elke dag een vers brood halen? Hoeveel eet u dat u zoveel brood op kan elke dag?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 8, 2021 om 19:03
1763 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Het supermarkt-brood is alleen lekker op de aankoopdatum....

ju
door juliomariner - Apr 7, 2021 om 19:03
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Indeedaad een beetje vreemd want die maximaal 5 per klant slaat in de folder alleen op de kratten bier. Stonden er in de winkel niet ergens actievoorwaarden?

Gr
door Grunn1 Apr 7, 2021 om 19:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Staat gewoon in de voorwaarden in de folder en niet alleen bij de bier.

ju
door juliomariner Apr 7, 2021 om 19:47
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de folder digitaal bekeken maar zie het nergens staan (folder laat zich trouwens op smartphone slecht lezen). Kan me echter niet voorstellen dat er niet ergens voorwaarden staan trouwens

Be
door Bewaklu Apr 7, 2021 om 20:42
132 Antwoorden / 1 Vragen

Laatste pagina, groene strook: voor alle aanbiedingen geldt max. 5 producten tenzij anders vermeld.
Plus heeft gewoon gelijk.

ne
door neodutchio Apr 7, 2021 om 20:42
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Die voorwaarden staan er. In elke folder van elke supermarkt staat er ergens onderaan een pagina alle voorwaarden.

Th
door Theawaalen Apr 8, 2021 om 12:01
113 Antwoorden / 5 Vragen

Verkeerd gelezen staat inderdaad alleen bijna achteraan op de groene balk

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2021 om 19:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heel duidelijk is het inderdaad niet. Maarja, dan maar 3 keer boodschappen doen je mag per keer dan 10 pakken kopen (is vijf keer de aanbieding).

Op de website staat het overigens wel: www.plus.nl/aanbiedingen/3038-44

marita5
door marita5 - Apr 7, 2021 om 19:11
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willem Johanna ,

Als ik naar de  folder ga , staat er duidelijk :

Aanbiedingen

Voor alle producten op deze pagina geldt , tenzij anders vermeld , 5 dezelfde aanbiedingen per klant . Bij 6 of meer dezelfde aanbiedingen vervalt de korting .

Zie de link , klik op de rode regel .

https://www.plus.nl/aanbiedingen/3038-44

ne
door neodutchio - Apr 7, 2021 om 19:19
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Stelt u zich eens voor dat u naar de supermarkt gaat en de aanbiedingen zijn op, wat dan? Dan gaat u hier klagen dat het een lokkertje zou zijn en de voorraden niet genoeg zouden zijn. En vervolgens staat u aan de kassa met uw halfje wit en ziet nog net iemand de deur uitlopen met een winkelwagen vol met de gewenste melk.
Een supermarkt is voor consumentenaantallen. Wilt u groot inkopen, dan zal u naar een groothandelaar moeten gaan.

Overigens, de folder voorwaarden staan niet bij het bier. Netjes in de folder staat vermeld:
"Om al onze klanten te laten profiteren van onze scherpe aanbiedingen, geldt er een maximum van 5 aanbiedingen per klant (tenzij anders vermeld). *De ‘NERGENS GOEDKOPER’ garantie geldt ten opzichte van alle supermarkten in dezelfde vestigingsplaats als jouw PLUS; kijk voor overige voorwaarden op plus.nl/nergensgoedkoper. Aanbiedingen zijn niet bestemd voor wederverkopers en/of grootverbruikers. Prijswijzigingen en/of zetfouten voorbehouden."

Gr
door Grunn1 - Apr 7, 2021 om 19:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Staat in de winkel op alle aanbiedingskaartjes. Staat ook in de folder "Om al onze klanten te laten profiteren van onze scherpe aanbiedingen, geldt er een maximum van 5 aanbiedingen per klant" en dit staat elke week in de folder.
Maximaal 5 aanbiedingen van hetzelfde product en dit is al jaren zo.
De vroegere C1000 had dat ook al maar dan maximaal 4 stuks.

Is niks misleidends aan en voorkomt dat mensen met hele dozen vol de winkel uitlopen.

Heb dat een keer gehad bij de AH waar een mevrouw een hele winkelwagen vol met dozen koffie in haar winkelwagen gooide en echt alles meenam (1+1 gratis). Ja zegt ze zo goekoop kan ik het bij de groothandel niet krijgen en in onze campingsupermarkt verdien ik er zo meer aan.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2021 om 00:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@grunn1, de vroegere Edah is PLUS geworden, gelukkig. En de aanbiedingen zijn, sinds de toiletpapier "oorlog" vorig jaar na de hamster periode; gelimiteerd. Voor Corona stond er altijd: gelimiteerd voor ondernemers. En niet voor gewone kopers. Zie nu dat je Edah naam hebt verandert: bericht hebt aangepast , nu dus C1000, Maar goed, bestaat ook niet meer. Weet ik veel, misschien bestaat C1000 nog?>

Gr
door Grunn1 Apr 8, 2021 om 10:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik had nergens Edah vermeld maar de vroegere C1000 had ook een maximum en nee had/heeft niks met Corona te maken ook niet bij de Plus want die heeft het ook al jaren.

emcede
door emcede - Apr 7, 2021 om 19:57
960 Antwoorden / 4 Vragen

U bent 72 en... kunt niet lezen?
U bent 72 en... heeft lange tenen?
Wat heeft uw leeftijd ermee te maken? En hoezo 'te kakken gezet'? Wat een onzin zeg. Bij Plus is het al jaren zo dat men maximaal 5 dezelfde aanbiedingsproducten mag kopen. Dat u dat niet wist, is helemaal niet erg. Kan gebeuren. Maar overdrijven is niet nodig en de ouderdomskaart spelen al helemaal niet.
En oh ja, als u een foto kunt maken van pagina 1 van de folder, dan kunt u dat vast ook van pagina 26... Daar staat de regel netjes vermeld.

Be
door Bewaklu - Apr 7, 2021 om 20:36
132 Antwoorden / 1 Vragen

Oke, bedankt voor de info.

Maar de restrictie zal vast voor alle actieartikelen gelden.

aurora1
door aurora1 - Apr 7, 2021 om 20:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar wat heeft uw leeftijd daarmee te maken?
Dan maar een paar keer erheen en nog wat pakken ophalen?
En anders: dan blijft er voor andere klanten ook nog iets over?
U maakt een drama van niets.
U heeft een luxe "probleem".
Voortaan dan maar de folders goed en volledig lezen?
Niets misleidende aan dus, én u heeft uzelf te kakken gezet.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2021 om 09:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Indien dit werkelijk niet in de folder staat, ik zie het niet op de foto van de door u meegezonden pagina (wel op de pagina op de website waar de melk aanbieding wordt genoemd) lijkt het mij dat er dan in de folder op zijn minst wel degelijk o.a. misleidendee informatie ontbreekt en kunt u m.i. een melding doen bij https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-over-misleidende-reclame . Een opmerking alleen op de voor deze aanbieding bedoelde pagina op de website is m.i. niet voldoende.

Het lijkt mij in die context wel interessant om na te gaan of als u al eerder gedaan advies door er opnieuw heen te gaan en dan weer 5 pakken te kopen u die dan wel mee krijgt om dat er op de website in ieder geval staat  5 artikelen max. per klant en dat is dan ook voor verschillende uitleg vatbaar.

Kan/mag ik aannemen dat u wel het toegestane aantal van die aanbieding heeft meegenomen en heeft afgerekend met de aktiekorting?

Gr
door Grunn1 Apr 8, 2021 om 10:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zoals in alle voorgaande reacties staat, het staat gewoon in de voorwaarden in de folder elke week weer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2021 om 10:14
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@GRUNN: heeft u zelf die folder op papier?  Het staat inderdaad wel op de website maar in mijn reactie stel ik de vraag of dat werkelik niet op bedoelde pagina als meegezonden bij de vraag staat omdat die zin niet op die foto voorkomt. Het staat als gemeld wel specifiek in de webfolder op de voor die aanbieding specifiek bedoelde pagina. Het is aan Ts om te reageren of inderdaad niet de gehele pagina op de foto staat. En als u die folder heeft en de beperking staat wel op die pagina, wilt u dan de alsdan wel complete foto in een reactie toezenden?

rj
door rjw Apr 8, 2021 om 11:16
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het staat gewoon in de PDF- en papieren folder.

ne
door neodutchio Apr 8, 2021 om 11:18
5150 Antwoorden / 12 Vragen

De quote in mijn reactie komt rechtstreeks uitende folder.

Gr
door Grunn1 Apr 8, 2021 om 12:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@heremietkreeft, in folders of wat dan ook hoeft echt niet op elke pagine de algemene voorwaarden te staan en dat weet jezelf ook wel. Het staat in de folder online en in de papieren versie elke week weer speciaal voor voor iedereen die het vergeet en het niet leest.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2021 om 17:34
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Bewerkt: N.a.v. alle reacties die op mijn reactie zijn gegeven: kijk even naar https://www.plus.nl/aanbiedingen/3038-44 en daar staat helemaal ondein na doorscrollen zichtbaar, als ook al eerder door mij gemeld inderdaad de beperking m.b.t. het max. Mogelijk te kopen aantal. Dus in de webfolder./>
En nog een keer: mijn vraag/opmerking aan Ts is niet meer en minder: staat die beperking (toch) ook op de meegezonden pagina. Dat het elders wel in de folder staat is mij duidelijk. Maar af te leiden uit de vraag, toch niet voor iedereen! En ik zag geen reactie van Ts dus degene aan wie ik de vraag stelde.

ne
door neodutchio Apr 8, 2021 om 18:01
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, niet op elke pagina in de papiere folder staat dit. Op 1 plek staan alle voorwaarden gegroepeerd.
Ik klik uw link aan, en wat staat er onder de melk?
"

Aanbiedingen

Voor alle producten op deze pagina geldt, tenzij anders vermeld, maximaal 5 dezelfde aanbiedingen per klant. Bij 6 of meer dezelfde aanbiedingen vervalt de korting."

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2021 om 18:21
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: mijn vraag m.b.t. het wel of niet geplaatst zijn van de beperking op de door Ts meegezonden foto was gericht aan Ts!

Dat het wel in de webfolders taat en kennelijk ook (in ieder geval elders in de papieren folder was mij heel erg duidelijk.

En uit uw reactie is wel af te leiden dat het kennelijk niet op de door Ts genoemde pagina staat of u weet dat niet.

gerbera
door gerbera Apr 8, 2021 om 21:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft, als u ff goed naar de foto kijkt ziet u dat het een pagina is van de papieren folder die niet volledig wordt weergegeven. Hoe ik dat kan zien? kijk maar naar de vouwlijn die halverwege de foto zichbaar is. Deze onstaat als de folder in de brievenbus gedaan wordt.

Donuts
door Donuts Apr 9, 2021 om 11:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

HK, als u zo dringend wilt checken of het ook in de papieren folder vermeld staat, gaat u even naar de Plus en pakt daar de folder.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 8, 2021 om 10:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage verwijderd. Graag inhoudelijk en duidelijk op de vraag reageren. Mocht dat niet lukken, onthoud je dan van een reactie aub]

tenormin
door tenormin Apr 8, 2021 om 12:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

$OMSSS, Er valt de PLUS niets te verwijten. En je kletst volledig uit je nek, zoals veelvuldig te lezen is. Wat interesseert het iemand dat jij geen kratten bier kan dragen. Als ik eens Off Topic ga, dan lees ik later dat mijn "bijdrage" is verwijderd, terwijl jouw zootje mag blijven staan. PLUS is een + en helemaal geen -.

Gr
door Grunn1 Apr 8, 2021 om 12:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een gezever zeg, hoe moeilijk kan je het maken de Nederlandse taal is duidelijk genoeg.
Maximaal 5 aanbiedingen per klant, dus maximaal 5 x de 1+ 1 aanbieding en dus 10 pakken, dit voor de mensen die niet lezen kunnen.

ju
door juliomariner Apr 8, 2021 om 13:25
1325 Antwoorden / 2 Vragen

Het enige wat helpt tegen het gezever van $oms is het nlijven melden bij de redactie.
Hij is de enige die zijn reactie leesbaar en grappig vinden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 9, 2021 om 11:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik op achterpagina moet kijken vind ik wel misleiding!

Op de afgebeelde pagina alleen ** voor gemiddelde prijs.

En bij  Maximaal 5....    dan  twijfel ik,  5x 2 of  5 producten.
Ik zie ook de reclame en ga dan niet op zoek naar verborgen  kleine letters  op achterpagina verstopt.

Be
door Bewaklu - Apr 8, 2021 om 10:36
132 Antwoorden / 1 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]

rj
door rjw Apr 8, 2021 om 11:17
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage. We toetsen alles volgens de spelregels. We kunnen uiteraard wel een keer wat over het hoofd zien]

ne
door neodutchio Apr 8, 2021 om 11:20
5150 Antwoorden / 12 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage]