wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 17:24
Winkels & webshops

Mobion elektrische fiets via ah besteld

Goede dag,

Ik heb 1 april (nee geen grap) via ah een mobion elektrische fiets besteld.

Heb 813 euro betaald kreeg een code en die moest ik dan weer online verzilveren.

Zo gezegd zo gedaan binnen 14 dagen zou de fiets gratis afgeleverd worden.

Je raad het al nog geen fiets (18 april)

Verschillende mails en telefoontjes richting mobion verder weet ik nog steeds niet wanneer ik de fiets geleverd ga krijgen.

Ah kan alleen mijn klacht doorgeven.

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn die hun fiets ook nog niet hebben en misschien wel meer weten hoe of wat en juist ook niet.

14717 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een elektrische fiets voor € 813,00?

tenormin
door tenormin Apr 18, 2019 om 17:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De fiets is €1.399,00, dus lijkt een aantrekkelijke aanbieding.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:28
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je tenormin idd

me
door mein33 - Apr 18, 2019 om 17:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo gezegd zo gedaan binnen 14 dagen zou de fiets gratis afgeleverd worden.

14 werkdagen misschien en dan kan het dus nog binnen de beloofde termijn. !!
Mar door de extra drukte vanwege  deze aktie kan het natuurlijk allkemaal we  een dagje langer gaan duren   !     ;-))

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:29
6 Antwoorden / 5 Vragen

Nee echt 14 dagen

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2019 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verschillende mails en telefoontjes richting mobion verder weet ik nog steeds niet wanneer ik de fiets geleverd ga krijgen.

Wat voor reactie geven ze dan?
Fiets zal nog wel komen.
(Maar ik zou zelf toch echt geen fiets bij/via een grootgrutter kopen, maar dit terzijde)

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:28
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ze niet weten wanneer ie geleverd gaat worden...
(En idd daar heb ik het ook niet over ????)

edrick3
door edrick3 Apr 18, 2019 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat ze niet weten wanneer ie geleverd gaat worden...
Vreemde zaak.
Hopelijk voor jou komt-ie gauw.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:53
6 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je ik ook

Th
door Thijs124 - Apr 18, 2019 om 18:13
289 Antwoorden / Vragen

Daar hebben we toch al heel wat mee te stellen gehad met een faillissement? Misschien oude voorraad.

ne
door neodutchio - Apr 18, 2019 om 18:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wie gaat de fiets (af)monteren? Wat zijn de afspraken omtrent garantie? Waar kunt u terecht voor onderhoud? Heeft u een proefrit gemaakt en hoe is dit bevallen?

Ik blijf mij er over verbazen dat mensen blind een product kopen waar een gebruiksaanwijzing bij zit. Een fiets moet afgemonteerd worden om te kunnen gebruiken. Dit is niet alleen trappers en zadel er op en het stuur recht zetten. Alle verbinden moeten nagelopen worden en de spaken moeten gecontroleerd worden. Alleen op die manier kan een fiets langer gebruikt worden dan een paar weken/maanden. Dan kan de pris nog zo mooi zijn, ik kan mijn fiets niet door mijn laptop bij een online fietsenmaker krijgen.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:30
6 Antwoorden / 5 Vragen

Word afgemonteerd geleverd en we hebben al 2 mobions dus weet hoe en wat maar dat was me vraag geloof ik niet kan me vergissen

edrick3
door edrick3 Apr 18, 2019 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gaat via fiets service Nederland ;-) Tja.
https://www.mobionfietsen.nl/service

ne
door neodutchio Apr 18, 2019 om 22:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En vooraf mag je door de AH fietsen als proefrit? De ene elektrische fiets is de andere niet. De ene motor heeft enkel ondersteuning, de ander kan zelfstandig draaien. Van een plaatje is niet te bepalen hoe een fiets fietst. Vandaar mijn verwondering.

pino123
door pino123 Apr 19, 2019 om 11:32
2763 Antwoorden / 14 Vragen

we hebben al 2 mobions dus weet hoe en wat

Vrij duidelijk toch?

ne
door neodutchio Apr 19, 2019 om 11:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee waar u die 2 eerdere gekocht hebt, maar dat is mijn verwondering ook niet.
Even buiten het morele aspect dat je een andere bedrijfstak gaat beconcurreren zijn er logischerwijs een aantal artikelen die je van te voren gezien, getest en gepast moet hebben. Kan een vakkenvuller je adviseren welke framehoogte je moet hebben? Afgemonteerd afleveren klinkt leuk, maar een fiets moet afgestemd worden op de bereider.

panter22
door panter22 - Apr 18, 2019 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen

De fiets zal nog wel komen. Wat kun je doen? Afwachten. Het wordt vast niets meer voor de pasen.
https://www.mobionfietsen.nl/veelgestelde-vragen
Leverdag

Alle vragen omtrent de levering: wanneer u de fiets aangeschaft krijgt u twee mogelijke leverdagen. Dit is nog geen definitieve dag van afleveren. De vervoerder bevestigd de dag van levering aan u. Dit gebeurt op z’n laatst één dag voor leveren.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 18:54
6 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas klopt dit al niet want kon niks kiezen...

panter22
door panter22 Apr 18, 2019 om 18:58
6599 Antwoorden / Vragen

Dan is de fiets er niet of er is geen vervoerder.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 19:30
6 Antwoorden / 5 Vragen

Zeker wel wat ik al schreef de fiets is er alleen de vervoerder staat in gebreke met het afleveren van de fiets

panter22
door panter22 Apr 19, 2019 om 08:17
6599 Antwoorden / Vragen

Nou dan komt die fiets toch nog wel. Waarschijnlijk veel fietsen verkocht. Die vervoerder kan dan niet alles binnen 14 dagen bezorgen. Die moet een planning maken. Soms moet je even geduld hebben.

Th
door Thijs124 - Apr 18, 2019 om 19:22
289 Antwoorden / Vragen

Gelukkig kun je bij appie terecht als er niet geleverd wordt. Toch? Daar zullen ze zich niet voor drukken denk ik.

wilma1981
door wilma1981 Apr 18, 2019 om 19:32
6 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas kunnen die niks doen...
Alleen melding maken..
Appie is ook niet de gene die moet leveren die hebben alleen verkocht dus neem hun niks kwalijk..
De gene die moet leveren moet zich aan afspraak houden

Th
door Thijs124 Apr 18, 2019 om 19:52
289 Antwoorden / Vragen

Dan hopen we er maar het beste van. De verkoper is volgens mij nog altijd verantwoordelijk. Niet degene die levert of bezorgt. Je kunt wel contact krijgen met die Firma? Geef ze de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog te leveren. Vraag voor daarna ontbinding en terugbetaling aan. Dan worden ze hopelijk sneller.
Succes.

lo
door lovewinnie Apr 18, 2019 om 20:13
1202 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper is verantwoordelijk. Om dit geval albertheijn . Die hebben zorgplicht. U heeft wat gekocht bij de ah en hun moeten zorgen voor de levering en zelfs garantie.  Hun moeten dat weer regelen met tussenpersoon of leverancier

Th
door Thijs124 Apr 18, 2019 om 20:43
289 Antwoorden / Vragen

En zo dacht ik er ook over. Hou dat goed vast. De verkoper is degene waarmee je een verkoopovereenkomst hebt afgesloten en die kan dat niet afschuiven. Ook niet naar de importeur of fabrikant.

costnix
door costnix Apr 19, 2019 om 08:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Albert Heyn heeft geleverd was wed aangeboden. Een coupon met code voor een Mobion fiets.
Het is het zelfs system als nieuw beltegoed, dagjeuit, hotelbon,.....
Mobion levert u de fiets na het invullen van die code en gegevens en daarna gaat het mis.

Heb mijn ebike via een webstek van een bekend merk besteld, die kwam voorrijden met een aantal fietsen en heb ter plekke eentje uitgezocht en hoefde maar €100 aan te betalen en de rest bij aflevering. De fiets kwam op de afgesproken dag.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2019 om 23:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@wilma1981, het is wel zo dat, waar en via wie je ook een e-bike (of wat dan ook) koopt, AH wel degelijk de 'leverancier' is. Net zoals Lidl en Aldi (enz.) apparaten voordelig leveren. Zij zijn dan een aanspreekpunt, net als jij nu met de Mobion e-bike. Niet dat het er iets toe doet maar ikzelf zou dit nooit 'durven'; maar dat is uiteraard eigen beslissing. Als ik, als voorbeeld, een Renault koop bij de dealer en er zijn problemen: rechtstreeks bij Renault klagen heeft geen zin: de dealer is verantwoordelijk, dus nu Appie, in jouw geval. Pffff. De grootgrutter weet voer te verkopen maar of diezelfde grutter nu zijn verantwoordelijkheden weet en naleeft: geen idee. Dus hoop voor je dat alles goedkomt met de e-bike.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 19, 2019 om 11:05
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft via AH besteld maar ik lees niet dat u bij AH navraag heeft gedaan.  Zie evt ook : https://www.mobionfietsen.nl/ah/

wilma1981
door wilma1981 Apr 24, 2019 om 06:27
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ah kan alleen mijn klacht doorgegeven had ik al geschreven ????..

Hebben ze ook gedaan maar nog niet veel wijzer helaas..

*G
door *Gerdie* Apr 24, 2019 om 08:38
1 Antwoorden / Vragen

Bij Albert Heyn kom je inderdaad ook geen steek verder. Heel slecht! Bij hen heb je tenslotte de fiets aangeschaft, dan zou je toch iets meer actie verwachten.

marita5
door marita5 - Apr 24, 2019 om 07:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wilma1981 ,

U bent niet de enige die wacht op de fiets , lees hier de klachten op FB , klik op de rode regel .

https://nl-nl.facebook.com/pg/mobionfietsen/posts/

*G
door *Gerdie* - Apr 24, 2019 om 08:37
1 Antwoorden / Vragen

Ook hier hetzelfde geval. Op 27 maart de fiets besteld, maar nog steeds geen info over een levertijd. Baal hier ondertussen, na diverse telefoontjes en mailtjes met allerlei beloftes, zó van!

wilma1981
door wilma1981 Apr 28, 2019 om 15:47
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb hem inmiddels vrijdag ontvangen eindelijk.
Hopelijk jij ook snel

panter22
door panter22 - Apr 24, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Er staat nu een berichtje op mobion. Kan niet binnen 14 dagen leveren.
https://www.mobionfietsen.nl/

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2019 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef:

edrick3
door wilma1981 28 apr. 2019 om 15:47
6 Antwoorden / 5 Vragen
Ik heb hem inmiddels vrijdag ontvangen eindelijk.

Gelukkig dus opgelost/afgehandeld.

wilma1981
door wilma1981 Apr 28, 2019 om 17:19
6 Antwoorden / 5 Vragen

Veel te laat maar voor mij idd opgelost er zijn er helaas nog meer die wachten hopen dat die hun fiets ook snel geleverd krijgen

Ka
door Karintje - May 12, 2019 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Deze topic is al een tijdje geleden geplaats.
Ik vroeg me af; Hebben jullie de fiets ontvangen.
Ik heb hem ontvangen en wilde na een fiets tocht de accu verder opladen, maar wilt niet opladen (krijg alleen een groen lampje i.p.v. rood).
Was benieuwd of jullie dit probleem ook ervaren. Wat ik wel raar vindt is dat de facebook pagina is verwijderd en ik zie verder allen de site op google. Ik vindt het maar raar eigenlijk. Dus benieuwd naar jullie ervaringen.

tijger1
door tijger1 May 12, 2019 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga er even mee langs AH. Daar hebt u hem toch gekocht?:-((

costnix
door costnix May 12, 2019 om 14:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hij heeft alleen een code gekocht.
He s net zoals het kopen van beltegoed.

Th
door Thijs124 - May 12, 2019 om 13:25
289 Antwoorden / Vragen

Appie is de verkoper, dus Appie moet ook voor de garantie zorgen. Zonder kosten, ook geen voorrijkosten. Je moet de mogelijkheid tot herstel binnen redelijke termijn geven. Lukt dit niet dan heb je recht op annulering van het koopcontract!