Ly
door Lydwine Aug 12, 2019 om 11:44
Winkels & webshops

Mogen de AH Cassiers wel je kruis op het beeldscherm van hun kassa zien ?

Het viel me laatst op , dat de caissières van de AH ,op het beeldscherm van de kassa ,ten hoogte van het afrekenpunt en bonus kaart scan punt,je kruis op hun kassascherm te zien krijgen .
een redelijk groot gebied nog wel,ongeveer 40 bij 40 cm .
Deze beelden zijn waarschijnlijk bedoeld om het stelen tegen te gaan ?
Maar sinds ik dit weet van deze beelden ,voel ik me vaak ongemakkelijk bij de kassa van AH.
Als ik bv zelf bij kassa 6 sta,en ik wacht bij mijn band met boodschappen ,sta je op een gegeven moment aan de achterkant van bv kassa 7 , je kan dan makkelijk meekijken met scherm van Cassiers kassa 7 , en dan zie je ineens kruis van de klant,op de kassa ! Dat mag toch zomaar niet ? Bij alle kassa's van AH gebeurt dit .

3801 22 Rapporteer

ju
door juliomariner - Aug 12, 2019 om 11:49
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en?, als je ergens loopt kan iedereen naar je kruis kijken en als je voor iemand loopt kan hij/zij naar je kont kijken. Ik zie het probleem niet

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2019 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan een flink kruis. Maar wilt u liever de borsten of de benen zien? Of het hoofd?

Als u naar die persoon kijkt, ziet u toch ook zijn of haar “kruis”?

sj
door sjoppy - Aug 12, 2019 om 12:10
129 Antwoorden / Vragen

Als iemand aan zijn kruis herkend kan worden is het wel een originele manier om het stelen tegen te gaan.

panter22
door panter22 - Aug 12, 2019 om 12:20
6599 Antwoorden / Vragen

Ga zelfscannen. Kun je zelf afrekenen, boodschappen kun je direct in je tas stoppen en hoeven niet meer op de band.

Th
door Thijs124 - Aug 12, 2019 om 12:22
289 Antwoorden / Vragen

Dan maar een boerkagebod!

marita5
door marita5 - Aug 12, 2019 om 12:31
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Wat èèn wereldprobleem .
Trek een broek en jurk aan , daarover trui en jas , bent u vacuum verpakt niks te zien .

Lees ook hier ,

https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/369367/albert-heijn

tenormin
door tenormin Aug 12, 2019 om 13:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Volgens mij heeft @lydwine dit artikeltje/klacht uit 2016 gevonden op de site die je doorgeeft @marita5, de woorden zijn letterlijk overgenomen. Inderdaad, een enorm wereldprobleem. Mag ie blij zijn dat er geen honden zijn: ze zouden eens kruizen gaan ruiken. ;-)

marita5
door marita5 Aug 12, 2019 om 13:29
11494 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag uit de link is van 2012 , en ja een hond ruikt graag een poes ;-))

ju
door juliomariner Aug 12, 2019 om 14:39
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij was TS zich aan het vervelen of omdat ze nieuw op deze site is en geen vraag wist te bedenken gaan googlen om toch een vraag te kunnen plaatsen

gerbera
door gerbera Aug 12, 2019 om 15:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ach de TS is gewoon op "kruistocht";-)

lo
door lovewinnie - Aug 12, 2019 om 12:38
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk mag dat. Je bent niet verplicht om te shoppen en het is om te kijken of je wagentje wel leeg is als hij voorbij de kassa gaat. Het zijn geen opnames

Gr
door Grunn1 - Aug 12, 2019 om 12:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wat valt er te zien dan? Zolang als je geen doorzichtige kleding of een te kort rokje draagt is er niks te zien en zeker niet meer dan dat je gewoon over straat loopt. De beelden mogen natuurlijk niet op feestboek gedeeld worden.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2019 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Deze beelden zijn waarschijnlijk bedoeld om het stelen tegen te gaan ?
Ja; kunnen ze zien of je winkelwagentje leeg is.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 12, 2019 om 12:45
683 Antwoorden / 5 Vragen

Normaal (in het dagelijkse leven) zie je altijd het (veelal) goed tot zéér zéér goed verpakte kruis van ieder mens uit je omgeving. Wat zijn AH cassiers anders?

me
door mein33 - Aug 12, 2019 om 13:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

en dan zie je ineens kruis van de klant,op de kassa !

De hele dag wordt je (bijna) overal gevolgd door camera's, waarbij het bedienende personeel kan inzoomen tot op de vierkante centimeter en ja, ook op uw k...... !!
Ook kom je dagelijks kijkende en soms starende mensen tegen, met een bepaald beeld van de ander voor ogen !
Om dan nog maar niet te spreken over de gluurders, die zitten vaak op terrasjes  en hebben/houden zo alles en iedere passant in de gaten en hebben daar vaak een mening over en geven de argeloze voorbijganger zelfs een cijfer !
Houdt ook de mob.telefoon met camera gebruikers in de gaten, die op bijna elk door hen gewenst moment een foto van u kunnen maken, ook als u zich in een positie bevindt waarbij u dat liever niet heeft.

Nee, dan toch maar liever de kassa-medewerker van de supermarkt die met een niets ziende blik, ongeïnteresseert voor zijn/haar omgeving en voor zich uitstarend en al luisterend naar de "KASSA" of deze bij het te scannen artikel wel piept en pas weer aandacht heeft als de piep voor het afrekenen volgt.*^*
Ik zou me er maar niet al te druk over maken als ik u was en de stelregel is toch "als je haar maar goed zit".

*^* Sorry supermarkt "kassa"medewerker, dit is uiteraard niet op u persoonlijk van toepassing !  ;-))

gerbera
door gerbera - Aug 12, 2019 om 13:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

AH is gewoon op "kruistocht" naar winkeldieven. Een volle tas of krat onder de kassa doorschuiven is niet zo moeilijk en dat is dus te zien. En is er geen geen tas of krat zien ze, als u andersom, staat uw "gat".

Maar u staat dan zelf ook mee te "gluren"
je kan dan makkelijk meekijken met scherm van Cassiers kassa 7 , en dan zie je ineens kruis van de klant,

marita5
door marita5 Aug 12, 2019 om 13:33
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera ,  als u andersom, staat uw "gat"., Ts schrijft : een redelijk groot gebied nog wel,ongeveer 40 bij 40 cm .  is dan een mooie prent en een behoorlijk gat ;-))

gerbera
door gerbera Aug 12, 2019 om 13:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, de maten zijn afgesteld op de gemiddelde Amerikaan want van die heb je soms al een panorama-camera nodig;-))

Gr
door Grunn1 - Aug 12, 2019 om 13:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het zou erger zijn als er een infrarood camerabeeld wordt weergegeven of een warmte camera.

tijger1
door tijger1 Aug 12, 2019 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mogen dan wel je armen of benen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2019 om 15:12
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als u zelf maar niet gekruisigd wordt. Als ook al gemeld maar dan iets anders gezegd: heeft u dan ook een probleem met andere bewakingscamera's waarvan u vaak de beelschermen niet eens kunt zien en dus helemaal niet weet wat daarop te zien is.
Als er echt beelden zijn waarop blote kruisen te zien zijn ligt het anders en daarover zijn al diverse strafrechtelijke procedures geweest (verborgen camera's in kleedkamers etc. op zeer lage hoogte).

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2019 om 18:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan geen kleding aan? Loopt u bloot rond?
Anders maar een grote postzak aandoen met alleen de voeten en het hoofd eruit?
Maar u hoeft natuurlijk niet bij AH boodschappen te doen en u heeft keuze uit legio andere supermarkten, zij het dat die in de regel ook zo hun controles hebben....

costnix
door costnix - Aug 12, 2019 om 19:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zei de bedrijfsleider, toen hem/haar uw vraag stelde?

costnix
door costnix - Aug 12, 2019 om 19:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

(edit)

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2019 om 19:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als hier al een probleem mee hebt, dan ga je ook nooit via Schiphol op vakantie neem ik aan?

Bodyscan Schiphol.

jo
door jorisw Aug 13, 2019 om 14:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Die plaatjes kloppen niet meer. Achter de bodyscan hangt gewoon een scherm dat groen of rood wordt afhankelijk van het scanresultaat.

sw
door swat1500 - Aug 12, 2019 om 20:09
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Als de klanten naakt zijn zie ik inderdaad een probleem.
Middels de camera kan men zien dat er geen gevulde tas langs de kassa wordt geschoven.
Heeft u er problemen mee dan elders gaan winkelen.

ne
door neodutchio - Aug 13, 2019 om 12:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En de caissières maar opscheppen in de pauze wat ze allemaal gezien hebben.... of niet gezien hebben.

jo
door jorisw - Aug 13, 2019 om 14:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien eens een banaan in mijn broek doen en kijken hoe ze reageren....

me
door mein33 Aug 13, 2019 om 14:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Minderwaardigheidscomplex ???????

Nee toch zeker !   ;-))

gerbera
door gerbera - Aug 13, 2019 om 15:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dinsdag is mijn AH dag en er eens extra op gelet. De camera cq sensor zit 25 cm boven de vloer dus als u een kruis ziet is het die van een (bos)kabouter.