ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 19:08
Winkels & webshops

Neppe Apple oortjes

Bij een webshop heb ik originele (dat is wat er stond in ieder geval) Apple oortjes gekocht. Toen ik ze thuis kreeg kwam ik er achter dat deze oortjes helemaal niet echt van Apple waren en het leek zelfs alsof de oortjes helemaal niet nieuw waren. Nu wilde ik ze retourneren, maar werd dat niet toegelaten omdat ik het doosje van de oortjes heb geopend. Ook in de retour-voorwaarden staat er dat een product niet terug mag als het geopend is wegens hygiene voorwaarden. Toch, vind ik het niet kunnen dat er iets wordt aangeboden wat niet overeenkomt met het product zelf. Daarnaast, kon ik er toch niet achterkomen dat de oortjes nep waren als ik het doosje niet had geopend? Wat kan ik hier aan doen?

13118 12 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Feb 14, 2018 om 19:22
288 Antwoorden / 0 Vragen

En terecht dat de oordopjes niet geretoureerd mogen worden. Hoe vervelend dit ook voor jou is. Het is gewoon niet hygiënisch. Wat je kunt doen? Die oordopjes gebruiken.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Feb 14, 2018 om 19:47
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Hygieneregels of niet. Er is een ander product geleverd dan besteld. Het lijkt me dat u toch recht hebt op retourneren (en geld terug)
Stel je hebt lingerie van een duur merk besteld maar krijgt Zeeman dan kan het toch ook niet zijn: sorry maar onze hygieneregels

jo
door jorisw Feb 14, 2018 om 20:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je kunt al zien dat het neppers zijn voordat je de oortjes hebt geopend.

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 20:26
Antwoorden / 1 Vragen

Bij deze was dat niet het geval aangezien het neppe oordopjes waren in een Apple doosje.

ju
door juliomariner Feb 14, 2018 om 20:29
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Nep voor echt verkopen is gewoon zwendel. Het maakt dan niet uit dat de verpakking is geopend. Het is gewoon strafbaar

ne
door neodutchio - Feb 14, 2018 om 20:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Bij welke site heeft u het gekocht?

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 20:32
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.123bestdeal.nl/

sjjoppy
door sjjoppy Feb 14, 2018 om 20:51
7184 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @holoeloe :
https://www.123bestdeal.nl/

brainless
door brainless - Feb 14, 2018 om 21:34
324 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de link naar de oortjes?

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 21:43
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.123bestdeal.nl/apple-accessoires/iphone-6-plus/toebehoren/apple-earpods-met-afstandsbediening-en-microfoon-origineel-md827zm-a?channable=e6277.QTc5LTIxMDM2Ny13aGl0ZS1JcGhvbmUgNiBwbHVzLUFwcGxl&gclid=Cj0KCQiA2Y_UBRCGARIsALglqQ2oFvtHyNjkGJIATiUTbMQVi6OF4lWKIO-e-SRfM6EBPc0-E7PkJ_oaAkY9EALw_wcB

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 14, 2018 om 21:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En vooral wat heeft u betaald als u een authentiek Apple product koopt is de prijs overal hetzelfde. Als u nu bijvoorbeeld 50% minder heeft uitgegeven weet u zelf toch al genoeg.

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 21:45
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij er vooral om dat het wel aangeboden staat. Al kostte het product 5 euro, als er iets wordt aangeboden, hoor ik het zo te ontvangen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 14, 2018 om 21:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Juist, maar wat heb je dan betaalt en waar vinden we deze oortjes. Ik ben er reselijk zeker van dat er niet genuine oortjes werden aangeboden.
Kom maar op met die link, of twijfel je nu ineens.
Als er 5 euro staat bij iets van 60 euro dan moeten alle alarmbellen afgaan. En nee je kunt dan geen originele verwachten.

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 21:54
Antwoorden / 1 Vragen

De link van de oortjes staat hierboven als reactie op @brainless. Bovendien is er geen reden om zo te reageren, ik stel toch niet zo een gekke vraag? Als ik ongelijk heb, dan is dat zo, maar of ik daadwerkelijk ongelijk heb is nu de vraag.

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2018 om 22:04
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de beschrijving lees kom ik dit tegen, dus ben ik benieuwd om welke oortjes het gaat.
met deze op de Apple EarPods gebaseerde oordopjes (lookalikes, geen apple product, wel dezelfde functies,

deze zaten bij mijn onlangs aangeschafte iPhone, zouden dus de originele moeten zijn.

Lees nu dat het om andere oortjes gaat, waaraan ziet u dat het geen originele zijn.

ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 22:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap uw vraag niet zo goed. Wat bedoelt u precies?

gerbera
door gerbera Feb 14, 2018 om 22:16
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de oortjes op de site zie zien deze er net zo uit als op de foto. Alleen die zijn door apple bij mijn iPhone geleverd.
En dit lees ik in de beschrijving op de site. Het zijn dus geen originele oortjes.
 met deze op de Apple EarPods gebaseerde oordopjes (lookalikes, geen apple product, wel dezelfde functies,

ju
door juliomariner Feb 16, 2018 om 13:27
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan de tekst op Apple earPods gebaseerde niet vinden op de site, wel dat het om originele Apple oortjes gaan

gerbera
door gerbera Feb 16, 2018 om 16:06
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Het blijkt dus dat het om een ander type oortjes gaat en niet die op de foto staan.
maar als u perse de tekst zoekt; https://www.123bestdeal.nl/apple-accessoires/iphone-5/toebehoren/non-origineel-earpods-apple-oordopjes#information

ju
door juliomariner Feb 16, 2018 om 16:22
1323 Antwoorden / 2 Vragen
gerbera
door gerbera Feb 16, 2018 om 16:28
7359 Antwoorden / 14 Vragen

We kunnen wel blijven jojo'en. Ik schreeft zojuist toch dat het om een ander type oortjes gaat.
Maar u zocht de teks dus maar even de link neergezet, die hoort bij de foto oortjes.

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 14, 2018 om 22:08
509 Antwoorden / Vragen

Je gaat er waarschijnlijk vanuit dat alles van Apple erg goed. De kans dat de door jou gekochte oortjes gelijkwaardig of zelfs beter zijn is byzonder groot.Bij een warentest waren de oortjes van Action van € 2,50 zelfs beter dan die van Apple  ook made in China oortjes.

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 22:12
11509 Antwoorden / 15 Vragen
ho
door holoeloe Feb 14, 2018 om 22:14
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat zijn ze!

AWYeah28
door AWYeah28 - Feb 14, 2018 om 22:20
355 Antwoorden / Vragen

Beste Holoeloe,

Het product voldoet niet aan de beschrijving die de verkoper geeft. Er staat duidelijk dat het een origineel Apple product betreft en dit blijkt niet het geval. U zult een klacht moeten indienen bij de verkoper en deze de gelegenheid moeten geven het probleem op te lossen, oftewel alsnog een origineel Apple product te leveren. Doet de verkoper dit niet, dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden. Helaas zie ik geen keurmerk waar deze website bij is aangesloten, dus zult u moeten hopen op medewerking van 123bestdeal.nl en gezien de antwoorden die u tot op heden hebt gekregen zou ik daar niet al te veel op hopen. Bovendien dienen zaken als een ingebrekestelling schriftelijk en aangetekend te worden verstuurd en dan bent u al snel meer kwijt dan u betaald hebt.

Mijn advies zouis dan ook om nog eenmaal te proberen het schappelijk op te lossen door een klacht in te dienen via de website van 123bestdeal, als daar niet binnen een redelijke termijn (meestal twee weken) een oplossing uit voortkomt op zoveel mogelijk plaatsen uw klacht te deponeren. Sites als Klacht.nl en Klachtenkompas.nl zijn daar uitermate geschikt voor. Iedereen die de website even natrekt op internet (wat u altijd zou moeten doen) zal dan de zoekresultaten te zien krijgen met uw klacht. Zo helpt u in elk geval te voorkomen dat anderen dezelfde fout maken.

Succes!

marita5
door marita5 - Feb 14, 2018 om 22:43
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@Holoeloe ,

U bent niet de enige die nep oortjes heeft ontvangen , lees hier .

https://www.kieskeurig.nl/winkels/123bestdeal.nl/reviews

Dien een klacht in bij consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

audb
door audb - Feb 16, 2018 om 13:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het product is niet geleverd en dan is er sprake van misleidende handels praktijken en dan mag u wel degelijk het terug sturen en uw geld terug eisen.

Was de kleur anders dan op de website dan had het wat anders geweest maar nu heeft u gewoon niet gekregen wat er besteld is.

mo
door mof - Feb 16, 2018 om 14:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft gelijk dat u de oortjes wel mag terugsturen. De reactie van de winkelier berust op een misvatting: als u iets over internet koopt en u krijgt
datgene wat u heeft gevraagd dan hoeft de winkelier de zaken niet terug te nemen als dit om hygiene niet kan, of als het niet kan omdat u een gepersonaliseer iets heeft besteld.
Als u echter iets geleverd krijgt dat u niet besteld heeft, of u krijgt iets geleverd dat al gebruikt is (zonder voorafmelding van de verkoper), of iets koopt dat
defecten vertoond, dan moet de verkoper de spullen gewoon terugnemen en u vervangende spullen aanbieden danwel u uw geld retourneren.