Geen levering loft deur schouten woonidee - Harderwijk
Op 17 februari 2019 hebben wij via de webwinkel van Schouten woonidee een loftdeur besteld. De eerste afspraak voor levering van de deur zou dezelfde week nog zijn. Een dag vrijgenomen want de deur zou komen maar alles wat er kwam..... geen deur. Dhr Schouten weer gebeld, volgens dhr Schouten was er even iets fout gegaan maar de deur werd nog dezelfde avond geleverd. Als het transportbedrijf het niet deed zou hij het zelf nog doen. Na 4 weken wachten wij nog steeds op de deur. Dhr Schouten neemt de telefoon niet meer op en reageert niet op de vele mailtjes die wij sturen.
Deze week hebben wij dhr Schouten een mail gestuurd met daarin de mededeling dat wij aangifte gaan doen bij de politie, ook hierop reageert hij niet.
Zijn er al meerdere gedupeerden van Schouten woonidee?
Wat kunnen wij het beste doen, wat raden jullie aan?
Had u al betaald dan? Omdat u aangifte wilt doen.
ja op 17-02 betaald
Heel vervelend, (hoewel het 17 Maart pas ;-)) 4 weken is). Heeft U Facebook. Ze zijn daar actief en beantwoorden zaken; misschien is dat een optie voor u om dingen te 'versnellen'?
misschien wel actief op facebook maar ook dan beantwoorden ze niet. Gisteravond ook op fb nog een klacht ingediend.
Hallo IngridMeruma ,
Lees hier wat u kunt doen , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu
Schouten Woonidee is sinds 16 -1 -2019 aangesloten bij Webshop Keurmerk , dien daar een klacht in .
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=14608
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/
Ze zijn aangesloten bij Webshop Keurmerk. Neem daar contact mee op.
Ze hebben wel rare voorwaarden.
Boeiend, op voorwaarden klikken komt een knop om de pdf met de algemene voorwaarden op te halen maar als je daar op klikt krijg je de hele collectie te zien. Zo is niet te controleren of de voorwaarden voldoen aan de wetgeving qua billijkheid en redelijkheid. Inderdaad zeer vreemd. Ook verder kijkend zie ik geen algemene voorwaarden. Wel antwoorden op vragen etc.
Hier de retourvoorwaarden van Schouten die bij Bol.com staan.
https://www.bol.com/nl/v/schouten-woonidee/1275526/#conditions
@heremietkreeft , Als ik klik op downloaden algemene voorwaarden Pdf , krijg ik de voorwaarden van Webshop Keurmerk te zien .
Het is een eenmanszaak. Dat kan wel eens mis gaan met levertijden.
Je kunt hem nu wel bestoken met telefoontjes en mailtjes, maar dat schiet niet op. De man zal daar geen tijd voor hebben, die moet werken.
Je bent nog niet gedupeerd, de zaak is nog niet failliet. Info bij Webshop keurmerk kan geen kwaad.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=schouten%20woonidee&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0
U begrijpt het helemaal!
Helaas hebben wij van Schouten Woonidee, net als vele andere webshops, te maken met een explosieve verandering qua communcatie wijze van de klant naar ons als bedrijf. Wij doen alles voor onze klanten, maar we kunnen helaas niet alles in enkele minuten beantwoorden of al het werk stil leggen.
Elke dag staat de telefoon inderdaad roodgloeiend en is de mailbox overvol. Zijn met zijn tweeen, maar in feite ben je eigenlijk alleen door de vele telefoon en mail.
Vanaf 1 augustus start de versterking, 32 uur per week klantenservice voor telefoon, mail en andere contactmogelijkheden. Dus ook daarin hebben verbeteringen getroffen.
Gelukkig is alles toch nog goed gekomen.
Klagen hier op het forum is heel gemakkelijk, maar je hoort zelden dat het weer opgelost is.
De zaken gaan kennelijk goed, nu een klantenservice en een bezorgdienst.
Bedankt voor het terugmelden.
Beste Ingrid, beste lezers,
Helaas hebben wij dit bericht niet eerder opgemerkt, desondanks willen wij via deze weg reageren op het geplaatste bericht van Ingrid.
Het leveren van de loftdeur van de familie Meruna is niet verlopen zoals dat op voorhand is besproken. Daar zijn wij niet trots op en hebben diezelfde dag met meneer Meruna gesproken en onze excuses aangeboden.
Wat jammer is om te lezen is dat er niet wordt verteld dat wij van Schouten Woonidee in de 7 dagen die daarna volgden elke dag hebben geprobeerd om de bestelling naast de huidige planningen mee te laten gaan en te bezorgen. Echter was het vrijwel onmogelijk om een afspraak te maken met de familie waardoor elke poging in het water viel doordat er niemand aanwezig kon zijn of dat het qua tijdstip diep in de avonduren werd dat het niet haalbaar was om te leveren.
Het is uiteindelijk toch gelukt om de deur te bezorgen; Omdat het bezorgen van de bestellingen voor ons niet meer haalbaar werd hebben wij een samenwerkingsverband afgesloten met een lokale (spoed)koeriersdienst. Zij hebben de deur netjes afgeleverd.
Groet Schouten Woonidee
Dank voor de toelichting en dat wij nu ook de andere kant van het verhaal weten.
Groet.
Sommige klanten....... :-(
Een reactie waar niet uit blijkt wanneer er uiteindelijk geleverd is.
Op 17-2-2019 besteld en na 4 weken nog steeds geen deur zegt Ingrid.
Het is uiteindelijk toch gelukt om de deur te bezorgen, wanneer dan, kwam dat omdat er niet eerder een bezorgafspraak met de familie gemaakt kon worden of was de bezorgingdienst van Schouten woonidee het probleem?
U zegt dat het niet haalbaar was om diep in de avonduren te leveren, maar er was toch al eerder een afspraak dat u eventueel zelf op de oorspronkelijke bezorgdag de deur in de avonduren zou bezorgen.
Ik zou eerder zeggen, wat jammer dat u die avond niet geleverd hebt ondanks uw toezegging.
Het leveren van de loftdeur van de familie Meruna is niet verlopen zoals dat op voorhand is besproken. Daar zijn wij niet trots op en hebben diezelfde dag met meneer Meruna gesproken en onze excuses aangeboden.
Echter was het vrijwel onmogelijk om een afspraak te maken met de familie waardoor elke poging in het water viel doordat er niemand aanwezig kon zijn of dat het qua tijdstip diep in de avonduren werd dat het niet haalbaar was om te leveren.
@malty, moet het nog duidelijker?
@gerbera
Waar leest u dat er pas na 4 weken tijd een bezorgafspraak gemaakt kon worden, volgend de TS was de deur na 4 weken nog niet bezorgd?
Hij zou dezelfde dag 'savonds de deur brengen, niet gedaan, dus al 2 bezorgafspraken niet nagekomen, die van overdag en 'savonds.
De volgende 7 dagen proberen te bezorgen, maar de TS zegt dat na 4 weken de deur nog niet geleverd is, was er in die 4 weken dan geen afspraak mogelijk?
Het stoort me dat hij toegeeft dat het van hun kant niet gelopen is zoals het vooraf afgesproken was, maar daarna de schuld grotendeels bij de TS legt.
De TS zou aangifte bij de politie doen en u denkt dat de TS dat doet als ze zelf moeilijk zou doen over een bezorgafspraak met Woonidee?
De zaak is opgelost. Het bedrijf heeft maatregelen genomen om beter bereikbaar te zijn en er is nog een extra bezorgdienst.
Wat denk je, dat iemand die een eigen zaak heeft, ws samen met zijn vrouw, 's avonds niet moe is?
Als je dan als klant alleen maar de deur 's avonds laat bezorgd wilt hebben, omdat de bezorging een keer mis is gegaan,dan moet je soms. als klant ook eens flexibel zijn. Ipv bestoken met mailtjes en dreigen naar de politie te gaan.
@panter22
In het begin was er ,volgens het verhaal van de TS, nog helemaal geen sprake om naar de politie te gaan.
Hij kan ‘savonds wel moe zijn maar dan moet hij niet zeggen dat het dezelfde avond nog geleverd wordt, dat hij het desnoods zelf komt bezorgen die avond.
Je weet niet wat er precies gebeurd is. Ts reageert al lang niet meer en zal intussen wel tevreden zijn.
@malty, waar schrijf ik dat er na 4 weken een afspraak gemaakt kon worden. Dat zijn uw woorden maar blijkbaar weet u zelf niet meer wat u schrijft.
Deze week hebben wij dhr Schouten een mail gestuurd met daarin de mededeling dat wij aangifte gaan doen bij de politie,
@ Malty,
Je hebt echt moeite met begrijpbaar lezen, heb je hier al veel vaker laten merken en reageert gewoon op wat je denkt te lezen maar je weet bijgod niet waar je op reageert schijnbaar je leest iets voor de helft en hangt daar al conclusies aan.
De winkel geeft de fout toe, maar als er met TS niet normaals is af te spreken ja wat moet je dan.
Ik heb er ook weleens klanten bij 8 uur in de ochtend kan niet want dan slaap ik nog, 9 uur nee want dan ga ik boodschappen doen wanneer kunt u dan wel ja 15 uur sorry mevrouw ik kan wel om 17 uur na de laatste klant nee want dan moet ik koken.
En naderhand klagen dat ze geen afspraak kunnen maken en dat het lang duurt.
Vraagsteller heeft op de dag van plaatsing 13 maart 2019 op 14 maart 2019 nog een antwoord geplaatst en daar is het ook bij gebleven. Over de afloop en de moeite die de leverancier heeft gedaan om de deur toch te leveren heeft vraagsteller niets terug gekoppeld en dat is op zijn minst niet netjes. En klacht ventileren is goed maar wees dan ook zo netjes om de afloop te vermelden omdat de klacht voor jaren op internet blijft rouleren en omdat de naam van de webwinkel expliciet genoemd wordt als zijnde onbetrouwdaar wordt neergezet. Het siert de webwinkel om alsnog toelichting van de feiten te geven en dan blijkt dat vraagsteller zelf ook niet fijn bezig is geweest en de levering en keer op keer heeft uitgesteld. Alhoewel de excacte leverdatum niet bekend is geef ik de webwinkel het voordeel van de twijfel tenzij vraagsteller de moeite neemt om het tegendeel aan te tonen maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.
Ja ikk heb dezelfde ervaring. Dhr Schouten werkt in zijn eentje en had voortdurend smoezen om de levering uit te stellen. Toen vroeg ik een foto van alle bestelde deuren. Stond er 1 deur in de klemmen in de garage van de zijn vader. Nam hij de telefoon niet meer op. Toen alles zou worden geleverd kwam hij met deuren die half af waren. Wij voelden ons echt belazerd en hebben de koop geannuleerd wegens wanprestratie. Hij stuurde ons een dreigbrief met veel juridische terminologie dat ik het geld terugkreeg maar er niets over mocht zeggen naar derden toe. Wij hebben het daar maar bij gelaten omdat we inderdaad ons geld terugkregen. Zijn website is mooi maar staat helaas niet voor kwaliteit van de deuren zelf en de organisaitie. Dus advies is termijn stellen waarbinnen geleverd moet worden en als dan niet is geleverd de koop ontbinden. Dan heb je recht op terugbetaling koopprijs.
Nu laat je het er dus niet bij.
Als die man alleen al het werk moet doen, dan raakt bij tegenslag het schema in de war. Het is ook nog maatwerk.
Dan moet je wat langer wachten op je aankoop. Wat dan nog. Dat is het risico wat je als koper neemt.
En als klant een termijn stellen en anders de koop ontbinden. Dan zou ik als ondernemer je mooi doorsturen naar een ander bedrijf.
Ik heb helaas dezelfde fout gemaakt. Ik heb geen maatwerk besteld, maar gewoon een artikel uit zijn webshop, kan zo op de post gedaan worden. Ik heb vooruit betaald helaas. De bestelling was 22 november, levertijd zou 1-5 werkdagen zijn. 5 December heb ik hem gemaild met de vraag wanneer hij de bestelling zou versturen. Hij heeft toen geantwoord dat hij die woensdag (11 december) de bestelling zou versturen. Ik heb niets meer gehoord, telefoontjes neemt hij niet op. Op mail reageerd hij niet meer, hij heeft drie andere emails met een verzoek de bestelling aftewikkelen of te annuleren niet meer beantwoord.
Ik geef hem nog twee dagen, dan is de wettelijke levertermijn voorbij en ga ik een klacht indienen bij zijn Webkeurmerk Q-shops en misschien ook mijn rechtsbijstandverzekering maar eens inschakelen.
Dan maak je toch gebruik van je herroepingsrecht.
Ja, ik heb hem inderdaad verzocht ofwel te leveren ofwel mijn geld terug te storten. Hij heeft echter geen van beide gedaan.
Moet je schriftelijk doen,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-ongedaan-maken-overeenkomst-tijdens-bedenktijd
en
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=3.S_Kopen_op_afstand&utm_term=%2Bherroepingsrecht
@asterisk , u bent niet de enige, lees deze klachten https://www.google.nl/search?client=opera&q=schouten+woonidee+-+Harderwijk&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c633c0aa3af887:0x33e151ef5826b759,1,,, Schouten Woonidee was voorheen aangesloten bij Webshop Keurmerk , maar is geroyeerd . Dien een klacht bij Qshops https://www.qshops.org/pages/klacht_melden
Ik ga vanaf nu inderdaad papieren brieven sturen, aangetekend en niet aangetekend (voor het geval hij aangetekende post weigert). Alles formeel doen... zucht waardeloos. Qshops krijgt ook een brief inderdaad. Ik zal een update plaatsen als er ontwikkelingen zijn.
Nou, wat schetst mijn verbazing? De dag voor kerst werd mijn bestelling bezorgt...
Ik denk dat mijn mailtjes telefoontjes en wellicht mijn bericht hier hem toch wakker hebben gemaakt.
Voor mij is de zaak afgedaan, maar ik blijf wel uit de buurt van deze winkel.
@asterisk , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .
Ik zou ook voor kerst een bestelling geleverd krijgen (die reeds betaald is), maar helaas vandaag te horen gekregen dat het bedrijf gesloten is en door instanties binnen 12 weken contact wordt opgenomen over de betaling. Wat kan ik nu het beste doen? Tips zijn welkom.
Dat ziet er niet best uit, Uitgeschreven uit het Handelsregister.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=schouten%20woonidee&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zOp de site staat een contactformulier. Kun je invullen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer