Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 11:46
Winkels & webshops
Nieuw product besteld maar 2dehands product gekregen van webwinkel

Tot mijn grote schrik heb ik een 2dehands product gekregen van de webwinkel Bouwsteenwinkel terwijl ik een nieuw product heb besteld. Ik heb al vele malen geprobeerd contact op te nemen via de telefoon en via e-mail maar er wordt helemaal niet gereageerd. Op de website staat dat nieuwe ongeopende producten retour gestuurd kunnen worden maar 2dehands producten niet. Ik heb de doos niet geopend maar de webwinkel heeft het zelf met plakband dicht gemaakt. Maar ik heb helemaal geen 2dehands product besteld en de webwinkel reageert op geen enkele manier. Wat zijn mijn rechten? Ik wil gewoon het product retour sturen, uiteraard op hun kosten aangezien ik dit product niet heb besteld, en ik wil mijn geld terug. Wat kan ik doen?

5139 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 15, 2019 om 11:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 12:25
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels een email gestuurd om de aankoop te ontbinden en mijn geld terug te vragen. Het blijkt dat ook aankoop van  tweedehands producten ontbonden mogen worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2019 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hanteren de voorwaarden van de Stichting Webshop Keurmerk, maar of ze daar werkelijk bij aangesloten zijn?

costnix
door costnix - Jun 15, 2019 om 11:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De set is in 2015 uitgebracht en zijn niet meer nieuw leverbaar.

Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 12:28
Antwoorden / 1 Vragen

Zij hebben de set als zijnde 'nieuw' aangeboden en dan verwacht ik uiteraard ook een nieuwe set.

Gr
door Grunn1 - Jun 15, 2019 om 12:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zit alles wat in de doos zit nog wel verpakt?
Zoals Costnix schrijft is het een oud niet meer leverbaar product wellicht lang in een magazijn op de plank gelegen waarna de verpakking kapot is gegaan. Verpakking geplakt door de leverancier en kan dan nog steeds als nieuw verkocht worden.
Maar als u het niet bevalt en je hebt het online besteld dan kan je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour sturen.

Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 12:26
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de doos niet open gemaakt maar ik heb nadrukkelijk een nieuw product besteld en verwacht dan geen tweedehands product te krijgen, de doos was duidelijk open geweest en vastgeplakt met plakband.

Gr
door Grunn1 Jun 15, 2019 om 12:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals, een geplakte kapotte doos hoeft niet een tweede hands produkt te zijn. Maar als het je niet aanstaat dan stuur je het toch gewoon terug. Als je snel bent er zijn nog nieuwe te koop via bol.com voor 22,95 maar het gaat om de laatsten.

costnix
door costnix Jun 15, 2019 om 13:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De winkel verhuurt ook sets. De door u gekochte set zou ook eerst verhuurd kunnen zijn.
Voor de rest verkoopt de winkel vrijwel alleen maal  2e hands sets.
De echte nieuwe sets hebben vaak een (veel) hogere prijs. Kan wel oplopen tot het ienvoudige. Er is een handel en speculatie in nieuwe sets.

Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 14:27
Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik de set teruggestuurd met een brief erbij om de aankoop te ontbinden. In de webwinkel staat bij de tweedehands artikelen een duidelijke vermelding en die stond er niet bij dit product bij aankoop. Voor mij is een dichtgeplakte doos geen nieuw product, de verzegeling van de Lego genummerde plakband was duidelijk geopend en dat maakt het een tweedehands product, of anders had het op de website bij het artikel vermeld moeten staan zodat een klant weet wat het kan verwachten.

Gr
door Grunn1 Jun 18, 2019 om 17:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat voor jou een tweedehands of nieuw produkt is doet wettelijk niet ter zake. Indien het produkt niet eerder is verkocht is het een nieuw produkt ook al is de doos beschadigd en dicht geplakt.

pino123
door pino123 Jun 21, 2019 om 09:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voor mij is een niet gebruikt artikel geen tweedehands artikel, staat er los van of een stuk plakband op een doos zit.

marita5
door marita5 - Jun 15, 2019 om 12:14
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Crezee ,

In hun voorwaarden verwijst Bouwsteenwinkel voor klachten naar Stichting Webshop Keurmerk , ik kan ze daar niet vinden .
Neem eens contact op met Stichting Webshop Keurmerk , klik op de rode regels .

https://www.keurmerk.info/nl/contact/

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

Plaats een klacht op FB en Google ,

https://nl-nl.facebook.com/pg/bouwsteenwinkel/reviews/?ref=page_internal

https://www.google.nl/search?client=opera&q=Bouwsteenwinkel%2C+Bussum&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#lrd=0x47c614a19839f1b7:0xbbb519699b2d72ad,1,

Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 12:27
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle informatie en ik ga zeker contact opnemen en klachten plaatsen. Inmiddels heb ik wel via e-mail een brief gestuurd om de aankoop te ontbinden

tijger1
door tijger1 Jun 15, 2019 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verstandig dat u de verpakking niet verbroken hebt, als er dan binnenin zakjes open zijn of er ontbreekt iets, hebt u een nog groter probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 15, 2019 om 12:32
16825 Antwoorden / 202 Vragen

2e hands producten zijn producten die eerder gebruikt zijn. Onder verwijzing naar o.a. de reactie van @EPCOT is mijn vraag dan ook: waar baseert u uw mening op dat het een gebruikt produkt betreft en gebruikt betekent in dit geval dat er met het produkt gebouwd moet zijn. U stelt zelf de doos niet te hebben opengemaakt.
Als ook al gemeld: nieuw kan hoe dan ook niet aangezien de set in 2015 is uitgebracht en niet meer leverbaar is (anders dan op basis van uit een nog bestaande voorraad van genoemde webshop of mogelijk als aankoop uit een faillissement van een andere speelgoedzaak.)

Waar u stelt dat de webshop de verpakking zelf met plakband heeft dicht gemaakt en u het niet zelf heeft geopend,
wat is dan het probleem m.b.t. terugzenden als aangegeven in de voorwaarden?

Cr
door Crezee Jun 15, 2019 om 12:48
Antwoorden / 1 Vragen

Aangezien Lego speciale plakband met nummers erop gebruikt en het is duidelijk dat die geopend zijn en je ziet gewone plakband erover heen geplakt. Daarbij verkoopt en verhuurt deze webwinkel ook tweedehand Lego. Bij elk tweedehand product staat met rode letters vermeld dat het tweedehand is en bij het product dat ik kocht stond die vermelding niet. En dan mag ik er dus vanuit gaan dat het een nieuw product is. Op hun website staat dat tweedehands producten niet terug gestuurd mag worden maar ik heb nu gelezen dat ook tweedehands producten terug genomen moeten worden door winkels.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 15, 2019 om 14:17
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De kleine lettertjes helemaal onderaan deze link:
LEGO® is een handelsmerk van de bedrijven van de LEGO Groep. Deze website wordt niet door de LEGO Groep gesteund, geautoriseerd of goedgekeurd
https://bouwsteenwinkel.nl/klantenservice

LEGO® is een handelsmerk van de bedrijven van de LEGO Groep. Deze website wordt niet door de LEGO Groep gesteund, geautoriseerd of goedgekeurd

ro
door ron503 - Jun 15, 2019 om 15:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft wel het bestelde product ontvangen maar de staat waarin de verpakking verkeert maakt dat u het vermoeden heeft dat het product niet nieuw is. Binnen de herroepingstermijn kunt het product zonder er een reden bij te geven retour zenden maar de kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De keuze is aan u want u mag de verpakking openen en controleren of de inhoud aan uw wensen voldoet en als dat niet het geval is de verpakking sluiten en retour sturen. Gezonde achterdocht is een schone zaak maar aan de verpakking alleen een conclusie stellen dat het product weleens tweede hands zo kunnen zijn is wel voorbarig.

ne
door neodutchio - Jun 15, 2019 om 17:54
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Jarenlang heb ik in een winkel gewerkt. Daar verkochten wij ook wel eens huishoudelijke apparaten. Er zijn wel eens klanten die een doos openmaken om te kijken welke spullen er in de doos zitten. Hierdoor beschadigd een verpakking wel eens. Dus, eens in de zoveel tijd de winkel door met plakband om alle open dozen weer dicht te plakken. En dan denkt u dat het product dan ineens tweedehands is geworden?

Heel simpel, als de zakjes in de doos nog dichtzitten, dan is het gewoon een nieuw product. Aangezien ik u daar niet over hoor klagen is de enige klacht dat op de verpakking een plakbandje zit. Who cares? Tenzij u de set als speculatie wil gaan gebruiken, maar dan kunt u het beste speciale markten af gaan.

costnix
door costnix Jun 15, 2019 om 21:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In de verzamelaarswereld maakt het heel veel uit of de verpakking nog origineel en onbeschadigd is.
Heb zelf LEGO gekocht waar de dozen van beschadigd en/of waren. Leverde me wel een korting op.
Alle onderdelen stickers, bouwplan waren aanwezig.

ne
door neodutchio Jun 15, 2019 om 21:46
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dat ik het woordje 'tenzij' gebruikte. Maar echt bijzondere sets koop je niet online bij winkeliers. Wel bij veilingen of op beurzen.

costnix
door costnix Jun 18, 2019 om 17:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In Gorinchem zit een gecertificeerde LEGO winkel, die ook zeldzame sets verkoopt voor verzamelaarsprijzen.

hutch
door hutch - Jun 20, 2019 om 19:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In de algemene voorwaarden van de webwinkel www.bouwsteenwinkel.nl wordt meerdere malen de naam 'Stichting Webshop Keurmerk' gebruikt.

O.a.: "Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling."

Bij navraag bij de Stichting Webshop Keurmerk bleek dat www.bouwsteenwinkel.nl NIET bij hen is aangesloten.

Bij mij komt het over alsof zij de suggestie willen wekken dat zij wel bij voornoemde stichting zijn aangesloten en is, m.i., een vorm van misleiding.

Al
door Alex Ander - Aug 7, 2019 om 12:35
1 Antwoorden / Vragen

BOUWSTENENWINKEL.NL ONBETROUWBAAR.
Ik heb recent precies hetzelfde meegemaakt. Voordat ik een LEGO bouwdoos bestelde heb ik een mail naar Bouwstenenwinkel gestuurd met de vraag of het een nieuw/ongebruikt product in een verzegelde verpakking betrof. Ik kreeg per kerende mail antwoord dat dit het geval is, waarna ik het product bestelde. Alhoewel het product volgens de site op voorraad was kwam het pas vijf dagen later aan. Bij het openen van het pakket viel mijn mond open van verbazing. Om te beginnen zaten de Legoblokjes überhaupt niet in een Legodoos. Er zat in het pakket alleen een losse (gebruikte) bouwinstructie en de beduimelde plakkerige Legosteentjes zaten in een zakje van IKEA! Tweedehands troep. Oplichting dus. Ik heb daarop gereclameerd bij Bouwstenenwinkel. Een uitermate onprettige ervaring, waarbij de eigenaar, die zich uitgeeft voor Dennis de Vos, uitermate grof en beledigend reageert. Aan Bouwstenenwinkel staan op internet ook andere namen gekoppeld, dus de kans is groot dat de naam Dennis de Vos ter misleiding wordt gebruikt. Pas na veel juridische moeite heb ik het aankoopbedrag terug gekregen. Mensen kijk uit. Je krijgt niet wat je bestelt en zie maar hoe -en óf- je je geld terug krijgt.