Sa
door Sandra85 Apr 15, 2017 om 20:12
Winkels & webshops
Nikehakken.nl

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Schreeuw om hulp!

Ik heb 21-10-2016 via de site nikehakken.nl de hakken Nike swoosh lage hak zwart/wit besteld, ik heb dit die dag in 2x betaald (kwam er later achter dat ik te weinig had betaald bij de eerste betaling 82,98 en daardoor resterende bedrag kort daarna alsnog overgemaakt 0,77) en was 24-10-2016 van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb tot de dag van vandaag nog steeds mijn hakken niet mogen ontvangen en ik blijf dan ook van moment dat ik de hakken heb besteld mailen, duurt vaak enkele dagen voordat ik reactie krijg (in gebrekkig Engels) en ik krijg de ene keer te horen dat mijn hakken niet voorradig zijn (ondanks besteld/op site staat niet uitverkocht)/ een andere kan uitkiezen (maar welke ik ook dan doorgeef zijn ze allemaal niet voorradig), de andere keer dat ze al opgestuurd zijn.

Verdere info: ordernummer is 2016525 en ik heb alle mailtjes bewaard.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Dit is dan ook een schreeuw op hulp, voor mij een hoop geld voor iemand die ongeveer €1100,- verdiend per maand.

Met vriendelijke groet, Sandra vdr Plaat uit Heiloo (NH).

4254 9 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 15, 2017 om 21:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

En ja, weer een chinesche site met fake schoenen. Absoluut betrouwbaar (maar niet heus, een gmail adres als enige contact optie).Logisch, dat je niks krijgt, of niet verzonden, of (nog) onderweg, of onderweg bij de douane in beslag genomen. Zeg maard dag met je handje tegen je geld. Je hebt nu betaald via deze bank: Bank of China Putian Branch

marita5
door marita5 - Apr 15, 2017 om 21:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sandra85 ,

Deze site is niet betrouwbaar , contact alleen via e - mail , geen tel.nr , geen Kvk nr , geen adres niks .
De site is gebaseerd Verenigde Staten , geregistreerd Name.com LLC 2500 East Second Avenue Second Floor United States of America .
De schoenen komen uit China , als u ze al krijgt moet u invoerrechten betalen , mits de douane ze niet in beslag heeft genomen
100% namaak troep , er zijn nog 12 andere sites aangekoppeld met verwijzing naar China .
De site staat op naam van : jiang xizhang , contactpersoon : jiangxizhang2***@yeah.net , klik op de rode regels .

http://www.scamadviser.com/check-website/nikehakken.nl

Bij Verzenden & Retouren staat duidelijk vermeld dat u geld overmaakt naar een Chinese Bank .t.n.v Zhou Yuzhu .

http://www.nikehakken.nl/shippinginfo.html

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

 https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2017 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, weer China. Dan kunt u dus lang wachten hoe hard u ook schreeuwt.

ne
door neodutchio - Apr 15, 2017 om 21:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt wel hard gaan schreeuwen, maar we kunnen echt niets voor u doen hoor. Alle waarschuwing hier en op de homepage van Kassa ten spijt, niemand die het leest.

Waar u in ieder geval van uit kunt gaan is dat u uw geld kwijt bent. In het meest gunstige geval zal u iets ontvangen. Of nep, of een compleet verkeerd product. Daartussenin zit nog in beslagname door de douane, of een leuke rekening met invoerkosten en BTW.

Gratis tip van ons (daarvoor mag u eerst € 100 overmaken naar mijn rekening): als u niet veel te besteden heeft zijn er zat winkels in Nederlandse winkelstraten, maar ook officele Nederlandse websites waar u voor een nette prijs schoenen kunt kopen. Wellicht niet de merk dat u wilt, maar dat krijg je met een minder inkomen.

ha
door halex - Apr 16, 2017 om 00:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Die schoenen gaat u niet krijgen. Volgens mij bestaan ze niet eens, op de officiële site van Nike kan ik geen schoenen met een hak vinden. Ook is 'Swoosh' niet een collectie-naam, maar de naam van het logo van Nike. De Nike-Swoosh is de gekrulde streep die je op elk Nike-product tegenkomt.
Uw geld bent u kwijt, maar een ervaring bent u rijker. Zo hebt u toch nog wat gehad aan het leergeld dat u hiervoor betaalde.

ma
door maarten heest - Apr 16, 2017 om 08:11
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandra, als u met een creditcard of PayPal betaald hebt dan kunt u proberen om via hun uw geld terug te krijgen als u de betaling betwist. Succes.

newmikey
door newmikey - Apr 16, 2017 om 10:10
830 Antwoorden / 0 Vragen

Sandra, je kunt toch echt geen hulp verwachten als je iets heel doms gedaan hebt. Je hebt geld overgemaakt naar een Chinese bank en dat ben je nu kwijt. Zie het als een les en zorg dat het je nooit meer overkomt, dan is het tenminste nog ergens goed voor geweest.

fa
door familyman Apr 16, 2017 om 11:24
888 Antwoorden / 1 Vragen

En misschien krijg je ooit nog wat gestuurd.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2017 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Dit is dan ook een schreeuw op hulp,
Helaas voor jou: nee, we kunnen je niet helpen. Je hebt zelf iets besteld op een onbetrouwbare website. Door schade en schande wordt men wijs.
Je bent de zoveelste die zich laat verblinden door het Nike-merk op een Chinese website tegen een lage(re) prijs.
Koop je schoenen toch gewoon in een echte winkel, dan zie je wat je krijgt.

ma
door maarten heest - Apr 16, 2017 om 15:24
463 Antwoorden / 0 Vragen

Laat u vooral niet wijsmaken dat u uw geld zonder meer kwijt bent. Die informatie klopt. Als u met een credit card of Pay Pal betaald hebt, zoek dan contact met de betreffende maatschappij. Ik herhaal nog maar eens deze alom (ook hier) bekende tip in het kader van elkaar helpen op een consumentenforum.....

fa
door familyman Apr 16, 2017 om 15:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Is het 100% zeker, Maarten, dat als je een stommiteit begaat met je creditcard dat je schadeloos gesteld wordt? Ergens leesbaar?

ma
door maarten heest Apr 16, 2017 om 21:10
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @FAMILYMAN, jazeker, de link plaatste ik al diverse malen en nu dus op uw verzoek nog maar een keer. En zoals vaker gezegd uit eigen ervaring en ervaring van anderen zoals deze. Deze feiten staan in schril contrast met de vele beweringen 'dat je je geld kwijt bent' want die zijn niet op ervaring of feiten gebaseerd. Een ondoordachte actie is tot daar aan toe maar dat wil nog niet zeggen dat je een consument niet gewoon met correcte info kunt helpen. Maar het stopt hier meestal bij dit onderwerp bij eigen-schuld-dikke-bult en een lesje wat geleerd moet worden.

marita5
door marita5 Apr 16, 2017 om 21:44
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Maarten Heest , de links werken niet in een reactie .

fa
door familyman Apr 16, 2017 om 21:45
888 Antwoorden / 1 Vragen

In dit geval is de vraagsteller wel haar geld kwijt, per bankoverschrijving betaald, in twee delen zelfs.

reflecs
door reflecs Apr 17, 2017 om 14:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De links van maarten heest: https://www.icscards.nl/ics/info/betwisting en https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=69&t=168013