Nintento geeft geld niet terug na offline halen servers. Wat zijn mijn rechten?
@Sira
Nintendo is in dit geval de verkoper. De uitgever van het spel biedt het spel aan op het platform van Nintendo waar ik het gekocht heb.
Probeer contact op te nemen met de uitgever en leg je probleem uit.
Ook ik heb heb geen ervaring met Nintendo maar is er misschien toch iets aan te doen.
https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Nintendo-Switch/Foutmelding-Je-kunt-op-dit-moment-niet-online-spelen-1484134.html
Meld dit bij de ACM en zie https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer omdat ik betwijfel of de genoemde voorwaarde wel conform wetgeving is.
Ik sluit niet uit dat hier toch sprake is van eenzijdig onrectmatig handelen maar weet dat niet zeker. Vandaar het advies doe een melding bij de ACM en u kunt zich ook u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl En zie toch ook: Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond Hoe dan ook is de verkoper degene die aangesproken dient te worden.
Nee, er zal wel meer in de voorwaarden staan.
Je hebt bij online aankopen 14 dagen herroepingsrecht. Daar heb je afstand van gedaan zodat je direct kon gaan spelen. Dat staat er. Dus moet er in de voorwaarden iets staan over hoelang je een spel online kunt spelen.
Is het al een oud spel? Hoe heet het spel. Dan kun je online kijken of er berichten over zijn.
Het niet terug nemen van software is uit de tijd dat software op floppy disk en CD-R stond en deze makkelijk gekopieerd kon worden. Hiermee werd voorkomen dat de klant de software toch in zijn bezit had. Wel werd de floppy disk terug genomen als deze beschadigd bleek.
Alle downloadable spellen zijn na het downloaden definitief aangekocht en komen niet voor herroeping in aanmerking en dat lijkt mij logisch omdat u een spel direct kunt spelen. In de winkel een spel op een datadrager aanschaffen kan na het openmaken van de verpakking ook niet retour gebracht worden dus wat dat betreft is geld terug ontvangen geen optie. Als de maker van het spel besluit de online spelen optie uit het spel te halen maakt dat niet dat het spel niet meer te spelen is omdat het spel ook offline gespeeld kan worden. Pas als de maker expliciet garandeerd dat een spel voor de duur van een aantal jaren ook online gespeeld kan worden kunt u op van het niet nakomen van die garantie de maker aan die garantie houden maar maakt niet dat u de gedane spel aankoop kunt ontbinden.
Het gaat om deze mededeling van Nintendo?
https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Software-kopen/Downloadbare-games/Nintendo-eShop/Aankondiging-van-de-beeindiging-van-aankoopmogelijkheden-in-de-Nintendo-eShop-voor-de-Wii-U-en-de-Nintendo-3DS-2174073.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=eShop%7C3DSWiiUeShopClosure%7Co1%7Cm_id_fpikgjz32y11%7C1234567%7Cw8
De Wii u en de 3DS bestaan al sinds 2011. Het is net als met de telefoons, ipads en laptops.
Op een gegeven moment zijn ze zo oud, dat er geen ondersteuning meer wordt gegeven.
En je geld terug vragen voor iets wat pas over een jaar gebeurt? Dat gaat niet lukken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Heeft iemand ervaring met Blockchain Benelux?
Ik ben opgelicht door dit bedrijf en wil graag weten of meer mensen slachtoffer zijn.
De persoon die mij belde bij dit bedrijf was Laurens van Zanden
Lees meer
Recht op nieuw product of geld terug?
Ik ben nu zeker drie jaar eigenaar van een nieuw aangeschafte fiets van Stella. Hiervoor had ik ook een Stella en dat beviel goed zodat ik na een par jaar een nieuwe had gekocht.
Echter heb ik steeds manco's aan mijn product. Ik ben zeker 4 keer naar een reparatie locatie geweest om mijn fiets te brengen. Er zijn zeker al drie keer reparateurs aan mijn woonadres geweest en de fiets is één
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer