Nog recht op garantie of service?
Ik heb vorige week nieuwe schoenen gekocht en omdat ik steunzolen draag heb ik de binnenzool voorzichtig verwijderd. Normaal let ik erop dat schoenen een uitneembaar voetbed hebben maar helaas bij deze niet goed op gelet. Gelukkig zaten ze niet heel goed vast gelijmd dus kon ik ze makkelijk verwijderen en is er verder niks beschadigd. Echter nu laat de zool aan de voorkant los, niet goed verlijmd waarschijnlijk.
Heb ik nog garantie? Kan ik nog iets van service verwachten? Of kan ik dat vergeten omdat ik de binnenzool heb verwijderd? Kan die er wel weer in doen maar dan zie je natuurlijk wel dat die is losgetrokken waarschijnlijk.
U heeft met het demonteren van de binnenzool de garantie vernietigd. U had (maar dat is nu te laat) zonder uw "verwijder werkzaamheden" wèl naar de winkel kunnen gaan en service te kunnen krijgen. Retourgeven had niet iets geweest waar u recht op had, koop=koop in een stenen winkel tenzij anders afgesproken.
U kunt allicht vriendelijk vragen, maar recht heeft u niet meer. Wellicht kosten delen?
Geachte Shadowfax,
De antwoorden op uw vragen zijn : nee, nee, ja.
Hoe duur waren de schoenen?
Kunt u een foto plaatsen van de schoenen?
Nee, natuurlijk heb je geen recht op garantie als je zelf de schoenen hebt gesloopt. In het vervolg beter opletten of het voetbed verwijderd kan worden. Ga naar een goede schoenmaker.
Quote: Kan die er wel weer in doen maar dan zie je natuurlijk wel dat die is losgetrokken waarschijnlijk.
En een ander opzadelen met gesloopte schoenen (althans proberen)? Netjes van je.
Foto plaatsen is niet nodig.
Ik denk dat ts de binnenzool er weer in wil doen om dan naar de schoenwinkel te gaan. De intentie is niet om ze te retourneren zoals ik het lees.
Niet in elke schoen kunnen steunzolen. Daar waar het kan heeft een uitneembaar voetbed. Als de schoen een vast voetbed heeft, dan is deze niet geschikt voor extra inlegzolen. U hebt de schoenen nu gebruikt op een manier waar deze niet geschikt voor zijn en daarmee verspeelt u de garantie.
Maar goed, vragen kan altijd.
Ik heb de schoen zelf niet gesloopt, alleen de zool eruit gehaald zodat mijn steunzolen beter passen. Maar ik breng ze wel naar de schoenmaker, die kan de zool vast lijmen.
Je kan toch gewoon naar de winkel teruggaan en uitleggen wat je hebt gedaan en om coulance vragen? Als je die binnenzool niet had verwijderd, had de zool waarschijnlijk ook wel losgelaten, dus als het een goede schoenenwinkel is dan zouden ze dat ook moeten zien.
Beide gevallen staan los van elkaar hetgeen wil zeggen dat als u het voetbed verwijderd de zool niet los mag gaan. U wilt de schoenen niet ruilen maar de zool gerepareerd hebben, en dat valt ondergarantie, wel of geen voetbed. Loop even bij de verkoper langs en vraag of u ze kan laten plakken of dat deze het zelf laat doen.
Het is maar de vraag of het een niet met het ander te maken heeft. Met een zooltje zit je voet op een andere manier in de schoen dan normaal. Als daardoor de druk op plekken komt waar het niet voor bedoeld is waardoor er zaken gaan loslaten, dan is dat geen garantie.
U geeft al aan met de schoenen naar een schoenmaker te gaan. Als al gezegd, op basis van de wettelijke consumentenwetgeving behoeft u niets te verwachten aangezien de verkoiper kan bewijzen dat de oorzaak bij u zelf ligt.
Beste Shadowfax,
Er vanuit gaande dat het lostrekken van de binnenzool geen effect heeft gehad op de buitenzool (dit zou in elk geval niet zo mogen zijn) is het zeker aan te raden met de schoenen terug te gaan naar de verkoper en om reparatie te vragen.
Wat je rechten zijn komt pas ter sprake wanneer de verkoper niets wil doen, voor nu is het "Nee heb je" enz.
In principe moet de verkoper aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik van de schoenen. Als dat het geval is weet je dat ook weer en kun je altijd nog geld uitgeven bij de schoenmaker.
Heb je de schoenen misschien online gekocht?
Dan moet je de schoenen opsturen en misschien vallen ze over de verwijderde binnenzool.
Dan ben je je schoenen een paar weken kwijt en misschien een hoop gedoe en eventueel ook nog verzendkosten,
In dat geval zou ik maar naar de schoenmaker gaan.
Lijmen en de volgende dag ophalen.
Het kost wat, maar dan zijn ze weer als nieuw.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer