Non conformiteit Sony Playstation 4 aankoop via Playstation Store
Ik heb een spel gekocht via de Playstation Store en dit spel vertoont heel veel problemen (bugs) die het spel onspeel baar maken.
Het spel in kwestie is in dit geval "7 days to die" die uitgebracht is door Telltalegames op die Playstation Store.
Deze problemen zijn o.a. dat de verbinding verbroken word en het spel terug keert naar het hoofd menu waarna je weer opnieuw verbinding mag maken om weer verder te gaan. Dit probleem kan zich afspelen tussen de 10 seconden en een paar minuten en als je geluk hebt hooguit 10 minuten.
Er zijn nog veel meer problemen, en dit spel is duidelijk niet goed getest voordat het in de schappen van de winkel is beland.
De game in kwestie heeft tenslotte bewezen problemen waardoor deze niet voldoet aan de verwachtingen die je als consument bij een multi-player titel zou mogen hebben.
Nu heb ik contact opgenomen met Sony en hun stellen dat ik contact op moet met leggen met de 3de partij (Telltalegames) om proberen de probleemen op te lossen en mochten hun geen oplossingen kunnen bieden dat ik met het hun refferentie nummer de koop zou kunnen ontbinden.
Alleen wat ik hier niet snap is dat ik als consument een product koop bij Sony, hun zijn de verkopende partij en hun zouden als contact persoon moeten dienen. Ik als consument heb het recht om contact op te leggen bij de 3de partij, maar hier zijn geen verplichtingen voor.
Nu is mijn vraag hoe mijn consumenten rechten conflicteren met de non-conformiteits wet, en welke stappen ik wettelijk verder zou moeten nemen om een juridische uitspraak in mijn voordelen te kunnen laten vallen.
Topantwoord
U moet toch bij de makers van het spel zijn. Deze moeten/zullen er een oplossing voor het probleem vinden.
Maar onder de non-conformiteits wet heb ik alleen met de verkopende partij te maken, waarop basiseert uw dat?
Daarbij heb ik dit spel 30 Juli aangekocht, en mag ik toch hopen op een patch die dit probleem verhelpt wat het nog steeds niet heeft gedaan. Mag ik wachten tot oneindigheid totdat de maker van dit spel het probleem verhelpt? Elke dag dat dit spel ouder word daalt de waarde, en ik heb het gevoel dat dit probleem pas verholpen word wanneer de waarde veel minder is dan de prijs waarvoor ik dit spel heb gekocht.
De maker van het spel is de enige, die u kan helpen. U haalt de patches van b.v. Windows toch ook niet bij de winkel?
Topantwoord
Maar even afgezien van uw rechten, hebt u nu contact opgenomen met de makers?
Nee, dat heb ik nog niet. De uitgever is in dit geval Telltalegames, en in de correspondentie van Sony zeggen ze dat ik contact op moet leggen met de *ontwikkelaar* van het spel en reffereren ze naar https://support.telltalegames.
Alleen is Telltale nogmaals de uitgever, en de maker is "The fun Pimps", die zeggen in hun contact formulier (http://thefunpimps.com/contact/) om een account te registeren op de forums (http://7daystodie.com/forums/).
Ik zie geen verschil hoe een bug report die iemand al heeft gemaakt anders is dan die van mij, en ik kan helemaal geen refferentie nummer krijgen via een forum anders dan een URL die ik al gegeven heb.
Kunt u uw voorstellen hoe ik van een kastje naar de muur kan worden gestuurd als ik in dit geval met Telltales contact op neem? Nogmaals Sony is de verkopende partij, hun zijn mijn contact punt.
Heeft u de patches die er zijn al geïnstalleerd? Toevallig is er ook net een poll in dit topic waar er gesproken wordt over een aantal spelers dat nog moeilijkheden heeft met verbinden: https://7daystodie.com/forums/showthread.php?49638-09-08-MULTIPLAYER-ISSUES-post-Patch-3-Survey
Het is eigenlijk gebruikelijk dat na release van een game patches worden uitgebracht.
Of je daar dan maar genoegen mee moet nemen is wel een interessante vraag. En hoe lang dat mag duren.
Aan de andere kant is het begrijpelijk dat men wil uitsluiten dat er misbruik gemaakt wordt.
Iets voor Arnoud Engelfriet? http://www.arnoud.engelfriet.net/contact-arnoudengelfriet/
De game is volledig geupdate naar op dit moment 1.04 en mijn problemen spelen nog steeds voort.
En hoe uw zegt dat een game net na de release gepatched moet worden is eigenlijk van de zotte als deze game als een non-beta word verkocht. Neem een voorbeeld aan de recente "The Devision, Battlefield 1", titels die als beta verkocht worden en hier kan je een verwachtings pattroon aan stellen.
Het is gebruikelijk dat uitgevers van een spel de ontwikkelaar onder druk zetten om zo snel mogelijk een spel te releasen om zo snel mogelijk geld te innen met software die vaak vol met fouten zit. Hoewel een glitch hier en daar niet breaking hoeft te zijn, is het niet kunnen verbinden met een server bijhoorlijk conflicterend met het feit dat het een MMO is.
Dus of men hier genoegen mee moet nemen, ik zeg nee en leun ik zelfs aan de kant van legale oplichting.
Het uitsluiten van misbruik gaat twee kanten op, als uw een wasmachine koopt verwacht uw toch ook niet dat uw om de 10 seconden moet kijken of het proces nog loopt, en zo niet opnieuw starten?
Maar ik waardeer uw bericht zeker, en ik zal contact met arnoud engelfriet opleggen.
De meeste software is bananaware, oftewel, deze moet rijpen bij de klant.
Er wordt vaak vergeten om de T in software te installeren.
Bugs in software zijn van alle computertijden. Het is niet anders.
Zelf ben ik een programeur, en bugs zitten zeker in software dus daarmee ben ik eens met je stelling. Waar ik het niet mee eens ben is het feit dat dit bij spellen steeds vaker gebeurd. Hierdoor word de lat steeds lager gelegd, tot op gegeven moment de lat onder de heroepingsrecht valt. Dan zal de software maker een product op de markt brengen die nog geen eens meer op start en zeggen: "Ja, dat kan je verwachten van nieuwe games".
Er zit ook software in de meeste nieuwe wasmachines, mocht hier een fout in zitten moet de fabrikant kosten maken om een monteur langs te sturen om het element te "updaten" of simpelweg "vervangen". Maar ja, dit kost geld dus zorgt de fabrikant wel dat er genoeg tijd aan deze software besteed word zodat deze goed werkt. In dit digitale tijdperk is een OTA (over-the-air) update vrijwel kosteloos om zo een product vervroegd te verkopen.
En ik begrijp dat er een groot verschil zit tussen complexiteit van de software van een wasmachine en een AAA game, maar het concept blijft hetzelfde.
Tevens heb ik een bericht verstuurd naar Arnoud.
Topantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe is de ervaring met Knauf Supafill
Wij hebben onze spouw laten isoleren met Knauf Supafill, op de website van het bedrijf dat het aanbracht staat dat het geen vocht opneemt, echter kregen wij last van schimmel op het binnenblad. Dat kan echter niet als het geen vocht opneemt Lees meer
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Betalingsherinnering Postnl
Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. I ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer