Omruilen wordt geweigerd
Floris van Bommel weigert de nieuw gekochte schoenen om te ruilen binnen de op de kassabon aangegeven termijn.
De schoenen zijn nieuw en ongedragen, maar hebben een ernstig gebrek aan de zolen.
Ook na telefonische ruggespraak met hoofkantoor wordt dit nog steeds geweigerd op volstrekt oneigenlijke gronden als 'geen doos' erbij, 'zijn gedragen' (pertinent niet waar en kan ook niet worden aangetoond) en 'wij kunnen ze niet meer verkopen'. Dit laatste lijkt mij evident daar het materiaal van de zolen bij iedere stap als verf op de vloer achterblijft.
Na schriftelijk en telefonisch contact met het hoofdkantoor wordt stevast aangegeven dat ik terug moet naar de winkel die vervolgens blijft weigeren. Een zeer slechte en ongelovelijke ervaring voor mij als klant die al 30 jaar deze schoenen koopt. Op mijn schriftelijke klacht wordt niet geantwoord. wat kan ik nu nog doen ???
Omruilen is iets anders dan een garantie klacht. Daarbij koopt u in een outlet winkel, daar kan je andere spullen verwachten dan in een normale winkel.
Bent u wel naar dezelfde outletwinkel terug gegaan met de mail van het hoofdkantoor?
Je koopt schoenen met rubber zolen. Die willen wel eens strepen geven op de vloer.
Dat is geen ernstig gebrek, maar een eigenschap van die zolen.
Je hebt omruilgarantie. Dus je kunt kiezen voor een andere maat of andere schoenen. Maar geld krijg je niet terug,
Waar die doos dan gebleven? Of krijg je die doos niet in de Outlet?
Je kunt gewoon de schoenen dragen.
De nieuwe schoenen zijn misschien te behandelen met een tip uit onderstaande link zodat ze geen vlekken meer achterlaten.
Het is moeilijk een product te ruilen die in de uitverkoop gekocht is, daarom is het op de kassabon vermelde mogelijkheid misleidend.
https://nl.wikihow.com/De-rubberen-delen-van-je-schoenen-schoonmaken
Deze link gaat over het schoonmaken van vuile schoenen. Dat is hier niet van toepassing, de schoenzolen zelf veroorzaken strepen op de vloer.
Ik begrijp uit uw vraag dat hier kennelijk sprake is van een verkoper die de consumentenwetgeving niet kent of negeert zoals genoemd in het BW art 7:17 t/m 25. Zoe bijv deze info:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn, deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en dan specifiek voor verkopers, de verkopende winkel: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten De verwijzing door de fabrikant is daarmee dus terecht. Klaarblijkelijk is hier het probleem dat u gheeft gekocht in een outlet winkel waar men mogelijk van mening is dat de wetgeving dan niet voor hen geldt en dat kan indien het ooik duideloijk in de winkel is aangegeven. In uw geval staat er echter een garantieregel op de bon en dat kunt u tevens zien als een overeenkomst/opdracht bevestiging.
Nu de winkel kennelijk hardnekkig blijft weigeren kunt u beginnen met een in gebreke stelling en zie daarvoor: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en als achtergrond info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is het m.i. dus zinvol om te befginnen met een aangetekend te verzenden brief, zie het al gegeven voorbeeld.
Zie hier het probleem.
Heeft u enig idee waarom er bij elke sportschool/gymzaal een bordje hangt dat er alleen schoenen gedragen mogen worden met lichte zolen? Dit is gewoon een product eigenschap
Dit is redelijk normaal inderdaad bij rubberen zolen, het is inderdaad een product eigenschap. Meestal haal je het rubber ook weer met een veeg van de vloer af.
En die schoenen zouden ongedragen zijn? Ze zien er niet echt schoon uit, of is dat de 'stijl' van het suède?
Ik ken dit type schoen en als ze nieuw uit de doos komen zitten er niet van die vlekken op het donkerblauw. En het lijkt wel of hiel ook al een beetje versleten is. En dat geprobeerd is om te "gummen" met de zool over de vloer. Niet gek dat een verkoper die niet terug wil nemen.
Toch knap dat die blauwe zool een zwarte vlek heeft gemaakt.
Dit is wel vaker met dat soort schoenen. Mijn man heeft ze ook gehad en binnen no time moesten we bij de schoenmaker een extra zooltje erop laten maken.
Hoe komen die strepen op de vloer, dan moet u ze toch wel hebben aangehad en er mee gelopen. Zo te zien is het een "sleepspoor" dus schuivend over de vloer waardoor die streep ontstaat. Dit is dan ook te zien aan de hak van de schoen die mogelijk een sleepspoor vertoond en door de verkoper als zodanig gedragen uitlegd. Lijkt mij nml sterk dat zo'n spoor ontstaat bij het vlak neerzetten van de voet. Maar waar is de doos dan gebleven, die doe je pas weg als je weet dat de schoenen goed zitten of is die in de winkel achtergebleven?
U ziet het als een ernstig gebrek aan de (blauwe) zolen maar die geven volgens mij geen zwarte strepen af, van de hak is het eerder te verwachten.
@gerbera, ik niet hoor (in het verleden dan): de doos neemt veel te veel plek in. Als er al eens iets was: ik koop bij Nolte; dan kan je "gewoon" ruilen als er iets serieus aan de hand is. Maar deze schoenen zijn zo te zien inderdaad gewoon belopen.
Hoe klein moet je dan wel niet wonen als je niet een paar weken een schoenendoos kunt bewaren totdat je zeker weet dat alles goed is?
Gelukkig loop ik op klompen;-))
Jee, wat een slechte service. Ehhh. Dozen gooi je meestal snel weg. Of anderen hebben een dozen kamer. Lol.
Wat jammer, dat dit niet klantvriendelijker wordt behandeld. Meestal zit er 3 maanden garantie op, niet officieel, maar, bij veel winkels, als je bon kwijt bent, doen ze ook niet moeilijk.
Enige advies welk ik geef. Wederom naar de winkel en bellen. Misschien, staat er iemand anders bij de winkel, manager, die doen meestal klantvriendelijker.
Succes
In geen enkele outlet krijg je een doos mee. Dit vanwege de service die sommige winkels geven. Je koopt namelijk in de outlet iets, haalt de korting van de doos af, loopt een normaal filiaal binnen en krijgt daar het originele aankoopbedrag weer terug omdat je zogenaamd het bonnetje kwijt bent.
Verder is dit een producteigenschap waar de verkoper niets aan kan doen. Wilt TS de schoenen ruilen, dan zal dat in de outletshop moeten gebeuren en nergens anders.
Bij een outletwinkel krijg je geen doos mee. Dit om te voorkomen dat mensen terug gaan naar een normale winkel van deze keten. Ik heb zomaar het idee dat TS niet naar de outlet terug is gegaan, maar naar een andere winkel. En ja, die nemen geen goederen terug zonder doos.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer