El
door Elisaeykenloof Dec 17, 2018 om 17:43
Winkels & webshops

Onbekende betaling naar Google Play via PayPal

Vrijdag 14 december ontvang ik per mail een melding dat ik €30,99 heb overgemaakt aan Google. Ik was meteen gealarmeerd want naar mijn weten heb ik niks gekocht bij Google. Ik neem contact op met PayPal, deze vertellen mij dat het niet lijkt op een frauduleuze afschrijving en dat ik contact moet opnemen met Google.

Ik neem vervolgens contact op met Google. Deze vertellen mij dat het niet lijkt op een frauduleuze afschrijving en dat ik moet rondvragen of vrienden of familileden iets op mijn Paypal account hebben gekocht (niemand heeft mijn PayPayl wachtwoord). Ik vraag Google vervolgens om meer informatie over deze afschrijving en zij vertellen mij dat ze ''inzake privacy'' niks kwijt kunnen over de afschrijving.

Ik tast dus volledig in het duister over deze afschrijving. Ik ben al mijn accounts nagegaan en ik heb geen enkel lopend abonnement bij Google en Google wil mij niet vertellen onder welke account of e-mail adres deze aankoop is gedaan. Ik heb de afschrijving geweigerd op mijn incasso overzicht maar hierna gaat PayPal het afschrijven van mijn gekoppelde creditcard. PayPal en Google wijzen naar elkaar en ik weet nu niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

Heeft iemand Ideeën of ervaringen hiermee?

6561 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2018 om 19:47
16845 Antwoorden / 202 Vragen

In ieder geval ook een melding doen aan www.fraudehelpdesk.nl.

Verder m.i. een aangetekend te verzenden brief aan Google Nederland want hetgeen zij melden over privacy is complete kolder/lariekoek. Het gaat over een door u betwiste betaling en dat is uw eigen privé. Ook een brief naar Paypal
U kunt ook melding doen bij de politie maar dan is het helaas de vraag of zij er daar iets mee doen al lijkt het erg veel op fraude zoals u zelf als zegt.

En uiteraard de tip van @EDRICK3 volgen als u dat nog niet heeft gedaan.

Ge
door Genee Dec 17, 2018 om 19:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet Google dat ze met de rekeninghouder te doen hebben?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 17, 2018 om 20:28
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dat 'kunnen weten' houden ze klaarblijkelijk zelf af om 'privacy reden'.

tdmduc
door tdmduc - Dec 17, 2018 om 20:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Als je via de webbrowser via pc of laptop inlogd op Google Playstore en klikt op  "Mijn abonnementen" en "Mijn Play activiteit" krijg je misschien een beter inzicht van wat het mogelijkerwijs is geweest aan de kant van Google.

Op Paypal is te zien hoe en wat het betreft in de "activiteiten"

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 17, 2018 om 20:40
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Elisa,

Kun je ons op de hoogte houden als je antwoord krijgt?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2018 om 21:13
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst uw wachtwoord wijzigen.

Ad
door Ad007 - Dec 19, 2018 om 12:42
13 Antwoorden / Vragen

Je kunt ook bij de credit cardbank de afschrijving betwisten en terug laten boekken. Kijk wat die hiervan zeggen.

pe
door pebk - Dec 19, 2018 om 13:22
581 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u uberhaupt wel een echte afschrijving op uw creditcard/bankrekening, wat dan ook? Ik krijg ook regelmatig dit soort mails, ook van de apple store. Het betreft dan vaak fishing. Zo heb ik al meedere malen spellen gekocht. Klik niet op de link. Log in bij pay pal en kijk of er inderdaad iets is afgeschreven.

Ge
door Genee - Dec 19, 2018 om 14:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u niet de extra beveiliging, code via sms-je om in te kunnen loggen?

jo
door joke v. - Dec 19, 2018 om 15:56
1 Antwoorden / Vragen

ik heb ook een PayPal afschrijving gehad die ik niet thuis kon brengen
. Ook gebeld en het was een verlenging van een abonnement wat ik vorig jaar op Office had genomen.
Ik heb het automatisch verlengen via PayPal gelijk gestopt.

mo
door mof - Dec 19, 2018 om 16:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u een creditcard betaling niet heeft geauthoriseerd moet u bij uw creditcard company zijn.

jjbgood
door jjbgood - Dec 19, 2018 om 17:13
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo E..

Als het gaat om een automatische incasso dan kan deze altijd binnen 1 dag worden gestorneerd op de rekening..

Twee dingen heb ik gedaan..

Naar je bank gaan en alle bekende banknummers van Paypal leten blokkeren.. hetzelfde geld voor de creditcard.. als de bank niet wil.. alle rekeningen opzeggen van jou bank.. dan werken ze over het algemeen wel mee.