Do
door DonnaQ Jan 24, 2019 om 16:29
Winkels & webshops

Onbeschoft behandeld door stoffeerders Kwantum

Begin december koop ik vloerbedekking bij de Kwantum en maak gebruik van de bijbehorende gratis leggen-actie.

Vandaag, 24 januari zouden zij eindelijk komen. Ik keek er enorm naar uit, yes! eindelijk vinyl in de keuken en tapijt in mijn slaapkamer.

Via de mail werden wat zaken voorgelegd door Kwantum, o.a. de vraag om de te leggen ruimtes leeg en verwarmd te laten zijn.

Ik kreeg na 18u gisteren een sms-je, zoals beloofd, waarin men de tijd zou doorgeven. Helaas ging het om een tijdsbestek: van 8:00 tot 12:00, maar alla, 7 uur bed uit en beddegoed matras e.d. de kamer uit. De keuken had ik al leeggehaald op de koelkast na. Als alleenstaande hoopte ik op gewoon overleg om even samen te tillen...

Echter, de knul ging direct mopperend de deur weer uit omdat de ruimte niet leeg was.

Bleek niet van de Kwantum te zijn, maar van ingehuurd bedrijf. Ik liep hem achterna en verzocht het gesprek niet buiten op straat maar binnen voort te zetten. Dit weigerde hij, deed verbaal agressief en beet me toe weg te gaan zonder te stofferen.

Ik was ontdaan! Heb geprobeerd met zijn collega te praten, maar die zij alleen: hij is de baas. Ze wilden niet in gesprek en vertrokken. Ik schaamde me rot ten overstaan van de buurt waar we pas wonen.

Daarna Kwantum gebeld. Tapijtleggers mogen geen koelkast verplaatsen vanwege verzekering als ze door hun rug gaan. Wel excuses voor hun gedrag, maar afspraak leggen wordt nu volgende week. Naast de schofterige behandeling, moet ik nog een week wachten en weer een vrije dag opnemen. Ook ben ik bang voor deze mannen en wil ze niet meer in mijn huis. Ben zelfs bang voor repraissailes als ik officieele klacht indien tegen ze. Het was er het type naar.

Andere medewerkers? Dan zou de vloerbedekking pas in maart gelegd kunnen worden, zeiden ze bij klantenservice.

Wat te doen?
Koop kan ik niet meer ontbinden, is alweer 6 weken geleden.

5878 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2019 om 16:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Een schriftelijke klacht indienen bij Kwantum over het onbeschofte gedrag.
Mogelijk kjunt u hier iets mee : https://www.klacht.nl/kwantum/

S
trikt gesproken had degene die bij u thuis kwam wel een punt m.b.t. het niet mogen tillen van een koelkast. Uw ruimte was niet leeg maar het gedrag is wel zeer klantonvriendelijk.

marita5
door marita5 - Jan 24, 2019 om 16:48
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Donnaq ,

 1 ) Dien een klacht in bij kwantum , klik op de rode regel

https://www.kwantum.nl/klantenservice/service/klachten .

2 ) Zorg voor de volgende week dat er iemand bij u is , buurman / familie e.d.

lo
door lovewinnie - Jan 24, 2019 om 16:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hadden slaapkamer toch gewoon kunnen leggen.?  Keuken indd niet.
Als ze wat van u laten vallen of beschadigen zijn zei de lul. Net als dat ze bijv rug bezeren.

Ze hadden ook kunnen vragen terwijl ze de slaapkamer deden of u wellicht een buurman ofzo kon vragen . Is koelkast niet weg als ze klaar waren met slaapkamer hadden ze alsnog kunnen gaan. Echt klant onvriendelijk

panter22
door panter22 - Jan 24, 2019 om 17:27
6599 Antwoorden / Vragen

Die stoffeerders werken onder tijdsdruk en de ruimtes moeten leeg en schoon zijn. Ze moeten direct aan de slag kunnen.
Als jij dan de koelkast laat staan, kost dat weer extra tijd. En tijd is geld.
Het waren er 2, 1 voor de keuken en 1 voor de slaapkamer, Nu konden ze niet direct beginnen, omdat je de koelkast nog had staan.
Het zal niet de eerste keer zijn geweest dat ze geen lege ruimtes aantroffen.
Je had de verwarming wel aan en de vloer gestofzuigd?
Het is niet een vraag, het is een voorwaarde. De kamers leeg en de verwarming aan,
Had je alles in orde gehad, dan was dit niet voorgevallen. Dat wil nog niet zeggen dat de stoffeerders onfatsoenlijk hoeven te reageren.
Hoe bedoel je bang voor de stoffeerder? Even met een vriendelijk woord het misverstand uit de weg ruimen. Koffie met koek klaar zetten en alles komt weer goed,

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 24, 2019 om 18:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Donnaq,

Ik zou toch proberen de koop te ontbinden.

Je kunt veel geld besparen door tapijttegels te gebruiken voor de slaapkamer : deze kun je zelf leggen door ze op maat te knippen met een snoeischaar.
Wat ook handig is bij tapijttegels ,is dat je ze makkelijk kunt vervangen bij slijtage.

Ook vinyl kun je makkelijk zelf leggen.
In mijn keuken heb ik eerst tapijttegels gelegd en daar over heen een stuk vinyl.

Sommige tapijtwinkels/Kwantums verkopen restanten : als je geluk hebt zit je maat en kleur erbij.
Ik raad overigens een donkere kleur aan,want anders zie je alles.

Je kunt het vinyl op maat snijden met een scherp stanley mes,maar ik geef de voorkeur aan een snoeischaar omdat je met een stanley mes snel uitschiet.

Je kunt eventueel om de koelkast heen leggen.

ne
door neodutchio Jan 24, 2019 om 19:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Goede tip, vinyl over tapijttegels heen. Jammer alleen dat de vloer dan te zacht wordt en zelfs een stoelpoot al een gat kan maken in de vloer. Vinyl moet een harde egale ondergrond hebben.
TS heeft gekozen voor vinyl, waarom dan over tapijttegels beginnen?

Vinyl kan je inderdaad zelf leggen, maar als het gratis is, waarom dan zelf doen?

Nog wel een gratis tip als u tapijttegels gaat leggen: verwarm het mes of de snoeischaar. Hiermee glij je makkelijker door de rug heen van de tegels.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 24, 2019 om 19:45
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Je moet wel erg zwaar wegen om met je stoel een gat in het vinyl te krijgen....

Ik ben met mijn  90 kilo zeker geen lichtgewicht......

Ik geef toe,dat je de afdruk ziet van een keukentafel in het vinyl.
Maar een gat? Nee.....

panter22
door panter22 Jan 25, 2019 om 10:04
6599 Antwoorden / Vragen

Die vloerbedekking wordt in het magazijn voor ts afgesneden. Er valt niets te ontbinden.
Of dacht je dat de stoffeerders de hele rol vloerbedekking zo uit het magazijn in hun bus meenemen en midden op straat in de sneeuw de hoeveelheid die ze nodig hebben afsnijden?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 25, 2019 om 11:39
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Uit het verhaal van Ts blijkt niet ,dat de vloerbedekking is afgeleverd.

Als dit wel het geval is,is het een ander verhaal......

pino123
door pino123 Jan 25, 2019 om 12:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een waardeloos advies, wat doe je als je stoel er wel doorgaat? Geen garantie op deze wijze.

Uit het verhaal van Ts blijkt niet ,dat de vloerbedekking is afgeleverd.

Waarom een ander verhaal? Ten tweede.... denk je dat ze de vloerbedekking niet gewoon mee hadden? Dat doen ze namelijk wel vaker als je vloerbedekking laat leggen...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 25, 2019 om 19:44
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Voor vloerbedekking heb je een onderlaag nodig.

Misschien dat de onbeschofte stoffeerders dit eerst wilden doen.
Uit brutaalheid zouden de stoffeerders het tapijt en vinyl weer hebben kunnen meenemen om de klant te dwingen om mee te werken.

jo
door jorisw - Jan 24, 2019 om 19:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En nu van de andere kant bekeken: Mag mijn werkgever mij verplichten om zware dingen te tillen omdat een klant het heeft nagelaten om zich aan de afspraken te houden?

Ik zou als stoffeerder ook niet blij zijn als ik voor niks naar een klant ben gereden.

pino123
door pino123 Jan 25, 2019 om 12:45
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat begrijp ik volledig, ik twijfel alleen of de slaapkamer ook wel leeg was. Aangezien er alleen wordt aangegeven dat het beddegoed en het matras is weggehaald.
Dan is het verhaal dat beide ruimtes niet leeg waren, dan hebben de leggers volledig gelijk. Anders hadden ze de ene ruimte kunnen leggen terwijl TS de andere ruimte leeghaald.

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2019 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo schofterig?
U had u niet aan de afspraak gehouden en de tapijtlegger hoefde niet extra tijd te verliezen met nogeens binnen hetzelfde te zeggen.
Was de slaapkamer wel helemaal leeg gehaald?
Mij is iets onduidelijk: alleenstaande en “buurt waar we pas wonen”?
Vertelt u wel het hele verhaal?
Wat is er voorgevallen dat u bang voor repressailles zou moeten zijn?
En hoe weet u dat hij daar “het type naar” was?
Dat u weer vrij moet nemen is toch uw eigen schuld omdat u zich niet aan voorwaarden en afspraken gehouden hebt?
Die tapijtleggers zijn vast vroeger dan u opgestaan.

mi
door miepje58 - Jan 25, 2019 om 15:20
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind het heel naar voor u. Volgende keer misschien van te voren nauwkeurig afspreken hoe en wat? Wij hebben vorig jaar laminaat gekocht bij een grote bouwmarkt en gevraagd of ze een 'betrouwbaar mannetje' hadden. Aangegeven dat wij wegens leeftijd & gezondheid zelf niet veel tot niks meer kunnen doen. Er kwamen twee heren die de héle bovenverdieping keurig uitruimden, laminaat legden en weer inruimden. Tegen een fatsoenlijke prijs. Ze hebben 12 uur gewerkt die dag, zonder klagen.
Ik heb het kaartje bewaard voor als we nog eens zo'n klus hebben.
Zo kan het dus ook.

panter22
door panter22 Jan 25, 2019 om 15:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is heel mooi.Als je wilt betalen, dan is er wel wat te regelen.
Ts had vloerbedekking met gratis leggen gekocht.Meer niet.