to
door tomkommer May 24, 2011 om 10:36
Winkels & webshops

Onderlinge prijsverschillen Albert Heijn

Goedesmorgens deze morgen allen,

Aan het eind van de middag als ik naar huis fiets, fiets ik altijd langs twee filialen van Albert Heijn. Regelmatig doe ik mijn boodschappen bij 2 filialen van Albert Heijn in Hilversum omdat het aanbod bij de één groter is dan bij de ander.

Nu valt mij op dat de prijsverschillen onderling soms wel enorm groot zijn. Drie voorbeelden:

Bij een klein AH-filiaal betaal ik voor een duoverpakking AH bapao 57 cent. Bij een groot filiaal betaal ik voor diezelfde verpakking 99 cent. Dat is een verschil van 73%!

Bij datzelfde kleine AH-filiaal kost een zak Aviko aardappelschotel 1,12 euro. Bij het grote filiaal kost diezelfde zak bijna 2 euro, namelijk 1,99 euro en dat is een verschil van 77%.

En ook weer bij het kleine filiaal: twee potjes AH Pesto alla Genovese. Te koop voor 1,65 euro. Bij het grote filiaal kosten diezelfde twee potjes 1,97 euro. Das 20% procent verschil.

Noot: het betreffen hier reguliere prijzen, dus geen aanbiedingen/prijsverlagingen/35% korting/bonus etc.

Kan iemand mij uitleggen hoe deze prijsverschillen ontstaan en waarom deze verschillen zo enorm groot zijn? Is het een landelijk beleid om twee filialen zó onderling te laten concurreren?

Stelling: elk Albert Heijn filiaal zou dezelfde prijzen moeten hanteren.

8323 64 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk zit er dicht in de buurt van het kleine filiaal een andere supermarkt met lagere prijzen (Dirk-Aldi-Lidl etc.) waardoor AH de prijzen van bepaalde artikelen aanpast.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al een mail gestuurd naar AH en dit voorgelegd?

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op dinsdag 24 mei 2011, 11:39: Heb je al een mail gestuurd naar AH en dit voorgelegd?

Beste sonjaatje.

Zelfs al zou ik gelijk hebben, zal APPIE dat nooit toegeven, want daarmee zouden ze erkennen dat ze te duur zijn.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn, net als bij C1000, zelfstandige franchise-ondernemingen. Kunnen dus zelf de prijzen bepalen. Alleen het uiterlijk van de winkels, de inkoop, e.d zijn bij allen gelijk. De huurprijzen voor de winkelpanden uiteraard niet. Logisch dat naar de concurrentie wordt gekeken.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zijn idd wel prijsverschillen welke niet makkelijk zijn uit te leggen.

Ik erger mij bij de AH (amsterdam Osdorperplein) regelmatig aan de prijzen welke op het van niet overeen komen met de prijs aan de kassa. Ook hier zitten 10tallen centen verschil in.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ew01 schreef op dinsdag 24 mei 2011, 13:28: Dat zijn idd wel prijsverschillen welke niet makkelijk zijn uit te leggen.

Ik erger mij bij de AH (amsterdam Osdorperplein) regelmatig aan de prijzen welke op het van niet overeen komen met de prijs aan de kassa. Ook hier zitten 10tallen centen verschil in.

Ik neem aan dat hier wat tekst is uitgevallen of zo? Als u bedoelt dat de kassaprijs verschilt met de schapprijs dan geldt toch altijd de schapprijs. Ik heb daar eens een discussie over gehad met een personeelslid bij AH die beweerde dat de kassaprijs gold, maar bij navraag hogerop bleek dat niet zo te zijn: de schapprijs telt! Dan moeten ze die maar aanpassen, maar de klant die reclameert krijgt het artikel mee voor de schapprijs.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry er is idd een stukje tekst weg gevallen..

Het door mij genoemde filiaal is altijd erg druk. Hierdoor staat er bij de servicedesk altijd een lange rij. Het is van de gekke dat je de verkeerde prijs eerst moet afrekenen en vervolgens het verschil terug te vragen. Ik begrijp natuurlijk dat dit nu eenmaal niet anders is. Maar mij lijkt dat de AH beter moet opletten.

Maar het gaat om de prijsverschillen per AH vestiging. Dit zou toch niet buurt afhankelijk mogen zijn. Zou het niet eerder in het door mijn aangedragen probleem liggen. Het niet correct weergeven van de prijzen en of het bijwerken van de prijzen.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga mee met de stelling van Harrie, 10.58 uur want in Zoetermeer zit er de AH en de Lidl op 20 meter afstand van elkaar en AH is daar óók goedkoper dan de andere AH 's. Heb daarover AH gemaild en kreeg antwoord dat mijn mail zo spoedig mogelijk beantwoord zou worden: niet dus.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

De dure AH zit op 450 meter afstand van een supermarkt van een andere keten. 300 meter daarvandaan zit weer een andere supermarkt, ook van een andere keten.

De goedkope AH ligt op 1,1 km van de dure AH (in een andere richting als de twee bovengenoemde supers) en in de buurt van de goedkope AH liggen verder geen supermarkten. Ik zou dan verwachten dat die dure AH dus goedkoper zou moeten zijn aangezien er meerdere andere andere supermarkten in de buurt zitten.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat naast de concurrentie ook de samenstelling van de buurt meespeelt.
Hret gaat er dus om dat overall een winstmarge wordt behaald, wat dan goedkoper is word dna vaak weer gecompenseerd door en ander artikel dat duurder is.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ik vergeet wat, vaak zie je wel dat bepaalde wijken de betere kwaliteit krijgen bij greontes en fruit, terwijl je bijan hetzelfde betaald dus. Volksbuurten krijgen dan wat
mindere en gegoede buurten wat betere kwaliteit in deze.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op dinsdag 24 mei 2011, 11:39: Heb je al een mail gestuurd naar AH en dit voorgelegd?

Ik vind de sugesstie van sonjaatje niet onverstandig. Tenslotte is AH-Klantenservice de enige die daar werkelijk antwoord op kan geven - alle goed bedoelde reacties ten spijt, inclusief die van mij.

AH heeft één grote inkoop afdeling voor al haar filialen, waardoor je geen prijsverschil verwacht tussen de AH-filialen. De prijzen worden toch door het hoofdkantoor bepaald?
Ik ben benieuwd naar de argumentatie van AH.

Laat het horen, nadat je contact hebt gehad met AH Klantenservice. Bij voorbaat bedankt.

Met vriendelijke groet.
Hendrik

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje prijsverschil is op zich niet zo'n probleem maar zodra ik een verschil meet dat bijna 80% is, dan ga ik me toch afvragen waar dat aan ligt en of er meer consumenten zijn die dit fenomeen ervaren.

Het lijkt mij dat elke Albert Heijn gewoon dezelfde tarieven dient te hanteren.

@hendrikbos: nee, ik heb nog geen contact gehad met de AH klantenservice.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me een heel raar verhaal.
AH heeft geen lokaal prijsbeleid en ook franchisefilialen dienen zich aan hetzelfde prijspeil te houden.
Het is zelfs zo dat als op het HK geconstateerd wordt dat filialen zich niet aan het prijsbeleid houden, ze daar op worden aangesproken.
Maar....ben heel benieuwd wat de klantenservice meldt....

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op dinsdag 24 mei 2011, 15:14: Oh ik vergeet wat, vaak zie je wel dat bepaalde wijken de betere kwaliteit krijgen bij greontes en fruit, terwijl je bijan hetzelfde betaald dus. Volksbuurten krijgen dan wat
mindere en gegoede buurten wat betere kwaliteit in deze.

Dit meen je toch niet serieus? Denk jij dat ze op het DC bij elk filiaal kijken of de kwaliteit AGF wat minder kan?
Ik ken AH "een beetje", je verhaal is complete onzin!

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor schreef op dinsdag 24 mei 2011, 15:14: Oh ik vergeet wat, vaak zie je wel dat bepaalde wijken de betere kwaliteit krijgen bij greontes en fruit, terwijl je bijan hetzelfde betaald dus. Volksbuurten krijgen dan wat
mindere en gegoede buurten wat betere kwaliteit in deze.

Zulke kul heb ik nog niet gehoord. Het komt er dus op neer, in Uw opinie dan, dat daar mannetjes en vrouwtjes ronddolen die de slechte waren "eruit pikken" om vervolgens in de door u genoemde volksbuurten verkocht te worden? Dacht het niet!

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle prijzen worden landelijk bij ah ingevoerd,dat is dus bij elke winkel gelijk.Dus dit verhaal snap ik niet.Wel kan soms een product langer in de aanbieding zijn of als er van een product een hoop over is.En in sommige wijken mindere kwaliteit is echt onzin.Wat zeggen de winkels waar je komt met deze verschillen ervan.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

mhofman schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:17: Wat zeggen de winkels waar je komt met deze verschillen ervan.

Nog helemaal niks want het is toch veel makkelijker je onzin hier te dumpen. Helemaal naar de klantenservice....pfff, dat kost tijd.....

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:25:
mhofman schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:17: Wat zeggen de winkels waar je komt met deze verschillen ervan.

Nog helemaal niks want het is toch veel makkelijker je onzin hier te dumpen. Helemaal naar de klantenservice....pfff, dat kost tijd.....
Hey TP. Serieus reageren mag hoor. Doe ik ook. Anders open ik hier geen topic. Met jouw antwoord kan ik ook niks. Reageer dan gewoon niet. Dan kunnen we iedereen die hier iets aan de kaak stelt of een vraag stelt wel naar de klantenservice van de fabrikant/winkel/keten sturen. En dat lijkt me niet de insteek van de de Kassa site, niet?

Zodra ik tijd heb zal ik eens kijken of ik wat foto's kan schieten.

ankhor schreef op dinsdag 24 mei 2011, 15:14: Oh ik vergeet wat, vaak zie je wel dat bepaalde wijken de betere kwaliteit krijgen bij greontes en fruit, terwijl je bijan hetzelfde betaald dus. Volksbuurten krijgen dan wat
mindere en gegoede buurten wat betere kwaliteit in deze.
Daar geloof ik dus niks van, met alle respect. Ik kan me niet voorstellen dat een super z'n prijzen gaat laten afhangen van de demografie van de wijk.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: "een super z'n prijzen gaat laten" moet zijn "een super z'n kwaliteit gaat laten".

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tomkommer schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:42:
tp schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:25:
mhofman schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:17: Wat zeggen de winkels waar je komt met deze verschillen ervan.

Nog helemaal niks want het is toch veel makkelijker je onzin hier te dumpen. Helemaal naar de klantenservice....pfff, dat kost tijd.....
Hey TP. Serieus reageren mag hoor. Doe ik ook. Anders open ik hier geen topic. Met jouw antwoord kan ik ook niks. Reageer dan gewoon niet. Dan kunnen we iedereen die hier iets aan de kaak stelt of een vraag stelt wel naar de klantenservice van de fabrikant/winkel/keten sturen. En dat lijkt me niet de insteek van de de Kassa site, niet?

Hey roep je maar tegen je vriendjes, ik heb niet bij jou op school gezeten.
Wen maar even aan het feit dat ik reageer op een manier die ikzelf kies.
Ik constateer dat steeds meer klagers wel de weg naar dit Forum kennen maar te beroerd zijn om de klantenservice van een bedrijf te bellen of aan te spreken!
Ik noem dat misplaatste luiheid.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey TP, leeft U nog in de Middeleeuwen? Hey, of Hi is gewoon een algemeen gebruikte uitdrukking. Tomkommer constateert enorme prijsverschillen bij 2 A.H. 's en wil daar een antwoord op van mensen die daar enig idee over hebben. So what, als U wordt aangeschreven met hey; wat is er verkeerd aan? Zoals U zelf al concludeerd: TS moet maar wennen aan Uw deelname en schrijfstijl; doet U dat dan ook met Tomkommer!

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een product langer in de bonus-aanbieding is, is volledig correct zoals mhofman zegt. Maakte dit verschillende keren mee. En wat kwaliteit betreft: natuurlijk kan er verschil in kwaliteit zijn wat betreft verse produkten in diverse filialen.
Daarom heeft AH ook een klantenpanel waar je je filiaal kunt beoordelen.

Ook ik ken AH dus een beetje... Overigens kent AH nog steeds zgn. 'zetbazen', die bijv.bepaalde produkten in hun schap kunnen plaatsen, of juist niet, naar gelang verkoop in hun filiaal. Er is nog enige vrijheid, maar het moederbedrijf bepaalt echt de grootste lijn en meer.

PS. Ik hoop dat we wel op enig niveau met elkaar in discussie kunnen blijven. Anders gaat de "lol" er gauw vanaf...

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,ook ik ken A-H een beetje ik heb er 18 jaar gewerkt,waaronder in dit filiaal,het kleintje dus,de prijsverschillen kunnen komen omdat een filiaal de reclame prijzen zelf kunnen laten door lopen,dat doen ze als er erg veel voorraad van is,ook is het mogelijk dat het product uit het assortiment gaat en dan word afgeprijsd. En wat betreft mindere producten bij de vers groepen grote onzin. Groet Moniek

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was het een aanbieding en als het eruit gaat dan is dat ook in alle winkels zo.Ze krijgen bericht als een product eruit gaat en de prijs word dan aangepast,dit moeten ze zelf doe meestal halve prijs.Maar het kan zijn dat ze er een andere prijs van maken hier kan het probleem zitten.Gaat het om deze producten?

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mindere producten (sorry, met "c" dus) bij AGF grote onzin? Voorbeeld: in het schap ver heen belegen bananen en daaronder keurig in dozen, wat achteraf, de verse, groene banen. Ja, je moest wel heel goed kijken. Kijk, zoiets komt wél voor! Je hebt het over dit filiaal, moniek 45. Dus Hilversum?.Kan daar natuurlijk nooit over oordelen. Ga er maar vanuit dat verschil in versheid voorkomt. Ja, ook bij AH!

Groet Valentinus

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

valentinus schreef op dinsdag 24 mei 2011, 21:38: Mindere producten (sorry, met "c" dus) bij AGF grote onzin? Voorbeeld: in het schap ver heen belegen bananen en daaronder keurig in dozen, wat achteraf, de verse, groene banen. Ja, je moest wel heel goed kijken. Kijk, zoiets komt wél voor! Je hebt het over dit filiaal, moniek 45. Dus Hilversum?.Kan daar natuurlijk nooit over oordelen. Ga er maar vanuit dat verschil in versheid voorkomt. Ja, ook bij AH!

Groet Valentinus

Uiteraard liggen de "vandaag" producten vooraan; iedere vrouw graait altijd naar het onderste/achterste product. En als je tegen sluitingstijd gaat zijn de waren nog best en is er een boel van de prijs af; ook dat is algemeen bekend. "Mijn" PLUS supermarkt volgt altijd alleen de prijzen van AH; maar bij Appie kun je best wel voordelig uit zijn als je flink door je knieën gaat. Wat uiteraard nog niet de % verschil die hij heeft gezien begrijpelijk maakt.

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 02:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prijsverschillen zijn wel te verklaren hoor. Sommige AH winkels zijn van franchisehouders. Die voeren als het ware het complete AH-concept incluis alle geadverteerde annbiedingen en acties. Maar niet op andere producten.

En tp is veel te goed gelovig in deze. Het is namelijk echt zo dat per wijk(postcode) wordt gekeken door grote bedrijven naar behoeftes/kansen en risico's .Daar hebben ze commerciele specialisten voor in dienst en dat verdient zich dik terug.
En dat deze postcode discriminatie bestaat is allang geen geheim meer en door simpele tests aangetoond. Verzekeraars berekenen premies anders als je in volksbuurt woont of in villawijk met exact dezelde basisgegevens enkel op basis van opgegeven postcode. En TP mag raden wie meer premie moet betalen.

Kan me dus heel goed voorstellen dat AH ook zo slm is als grootmacht te bedenken dat een villawijk eerder bevoorraad wordt met betere producten dan een AH in een volksbuurt met mindere kwaliteit en andere prijzen. Het gaat enkel om geld maken waar het kan.

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op woensdag 25 mei 2011, 02:39: Prijsverschillen zijn wel te verklaren hoor. Sommige AH winkels zijn van franchisehouders. Die voeren als het ware het complete AH-concept incluis alle geadverteerde annbiedingen en acties. Maar niet op andere producten.

En tp is veel te goed gelovig in deze. Het is namelijk echt zo dat per wijk(postcode) wordt gekeken door grote bedrijven naar behoeftes/kansen en risico's .Daar hebben ze commerciele specialisten voor in dienst en dat verdient zich dik terug.
En dat deze postcode discriminatie bestaat is allang geen geheim meer en door simpele tests aangetoond. Verzekeraars berekenen premies anders als je in volksbuurt woont of in villawijk met exact dezelde basisgegevens enkel op basis van opgegeven postcode. En TP mag raden wie meer premie moet betalen.

Kan me dus heel goed voorstellen dat AH ook zo slm is als grootmacht te bedenken dat een villawijk eerder bevoorraad wordt met betere producten dan een AH in een volksbuurt met mindere kwaliteit en andere prijzen. Het gaat enkel om geld maken waar het kan.

Daar ben en blijf ik het niet mee eens zijn. Wel als u zou zeggen dat in de volksbuurt minder dure dingen worden verkocht, zoals luxe vissoorten o.i.d. maar ik geloof nooit dat de kwaliteit persé MINDER is in volkswijk. Dan zou men nog meer moeten sorteren of wie, wat, waar en dan gaat dat kostenplaatje ook weer omhoog. Ik geloof dit niet. Andere artikelen, ja, minder goede voeding, nee.

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb juist wel eens dat aanbiedingen nog niet zijn doorgevoerd in de kassa, waardoor de prijzen verschillen. Heb je AH al gebeld?

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo troogiris. Ik heb AH nog niet gebeld, zie ook eerdere berichten.

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou ze gewoon even bellen

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tomkommer schreef op woensdag 25 mei 2011, 10:44: Hallo troogiris. Ik heb AH nog niet gebeld, zie ook eerdere berichten.

Hi Tomkommer, ik heb zojuist een email verzonden naar de PR afdeling van A.H. met het verzoek deze site te bekijken en, hoopvol, ook antwoord te geven. Dus ben benieuwd of je misschien een bevredigend antwoord krijgt. Bellen vind ik te ingewikkeld om uit te leggen (je krijgt dan diverse personen) en zo staat het zwart op wit. Gokje maken dat er geen antwoord komt?

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging voor Tomkommer: krijg zojuist email dat vraag binnen 5 werkdagen beantwoord zal worden. Dus zullen we minimaal tot volgende week moeten afwachten, als ze het al beantwoorden.

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij AH to go kost een flesje spa 1.60.....

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op woensdag 25 mei 2011, 18:26: Bij AH to go kost een flesje spa 1.60.....

Dan ga je toch naar de kroeg, kost ie € 2.00 (minimaal).

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een gewone AH kost hetzelfde flesje rond de 70 cent.....

Albert Heijn werkt tegenwoordig met verschillende assortiments formules die niet meer alleen gebaseerd zijn op winkelgrootte, maar ook op de doelgroep in de omgeving.
website AH

De grote verschillen tussen AH en AH XL liggen zowel op service als op prijs-aspecten. De XL winkels worden gewaardeerd om het ruime assortiment, de kwaliteit, het vers en de netheid. De Albert Heijn supermarkten komen beter naar voren op voordeelaspecten dan de XL-winkels.
NOS

ve
door verwijderd - May 25, 2011 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

NBW heeft gelijk. En dat zei ik ook in mijn antwoord op o.a. moniek45. Zetbazen heetten ze. Nu franchisehouders. Meld u eens aan bij AH! U krijgt dan af en toe tot wel 30% korting op verschillende producten. Keurig per post toegestuurd als dank voor een trouwe klant die meedoet aan het klantenpanel.

Natuurlijk wordt allereerst gevraagd naar postcode! Ja, per postcode bestaat discriminatie en niet alleen wat betreft verzekeringen maar ook in de retail-branche. De "kleinhandelaar" dus, in dienste van grootmacht AH. En soms betaalt zich dat uit, zoals bij tomkommer! Omrijden is dan misschien nodig om minder te betalen voor hetzelfde product.

Feit blijft, dat dit niet kan! Wachten we het antwoord van het hoofdkantoor van AH af, of roeren we nog even de trom tot over een dag of wat?
Ben benieuwd...

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 00:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:25:
mhofman schreef op dinsdag 24 mei 2011, 19:17: Wat zeggen de winkels waar je komt met deze verschillen ervan.

Nog helemaal niks want het is toch veel makkelijker je onzin hier te dumpen. Helemaal naar de klantenservice....pfff, dat kost tijd.....

De rode duim bij m.hofman kan niet anders dan van TP zijn. Is het nog niemand opgevallen dat deze persoon alleen maar negatieve reacties kan plaatsen en zich voordoet als allesweter.
Op bijna elk topic laat hij/zij negatieve reacties achter. Ook op mijn reactie hier zal wel weer een nietszeggend antwoord volgen.
Ik erger me al tijden aan diens antwoorden en stel het nu maar eens aan de kaak.
TP, get a life!

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@allen. Contact opnemen met klantenservice van AH helpt niets. Immers ze zullen nooit zeggen goh ja meneer/mevrouw we zorgen bewust voor prijsverschillen al naar gelang u woont. AH heeft econometristen/logisten/ergonomen en commerciele economen enzovoort in dienst allemaal met kennis.

Accepteer dat dit fenomeen gewoon bestaat. Wacht maar af. Als dit echte publiciteit krijgt komt er weer een spoeddebat in de kamer echter veranderd er niets.

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op donderdag 26 mei 2011, 02:17: @allen. Contact opnemen met klantenservice van AH helpt niets. Immers ze zullen nooit zeggen goh ja meneer/mevrouw we zorgen bewust voor prijsverschillen al naar gelang u woont. AH heeft econometristen/logisten/ergonomen en commerciele economen enzovoort in dienst allemaal met kennis.

Accepteer dat dit fenomeen gewoon bestaat. Wacht maar af. Als dit echte publiciteit krijgt komt er weer een spoeddebat in de kamer echter veranderd er niets.

Ze hebben mij wel bevestigd dat ik over 5 werkdagen antwoord zou krijgen. Dat zou dus betekenen, als ze zich aan hun belofte houden, we op zijn vroegst dinsdag iets zullen horen; laten we gezellig eens afwachten wat Appie doet.

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op woensdag 25 mei 2011, 21:59: Bij een gewone AH kost hetzelfde flesje rond de 70 cent.....

Albert Heijn werkt tegenwoordig met verschillende assortiments formules die niet meer alleen gebaseerd zijn op winkelgrootte, maar ook op de doelgroep in de omgeving.
website AH

De grote verschillen tussen AH en AH XL liggen zowel op service als op prijs-aspecten. De XL winkels worden gewaardeerd om het ruime assortiment, de kwaliteit, het vers en de netheid. De Albert Heijn supermarkten komen beter naar voren op voordeelaspecten dan de XL-winkels.
NOS

Als je een quote plaatst dan zou het slim zijn om ook de vraag waarop antwoord wordt gegeven te plaatsen:
Jouw quote is van toepaassing op het verkrijgbare assortiment en heeft niets te maken met het prijsniveau!

"Kan ik de ingrediënten uit de Allerhande altijd in alle winkels van Albert Heijn kopen?
Albert Heijn werkt tegenwoordig met verschillende assortiments formules die niet meer alleen gebaseerd zijn op winkelgrootte, maar ook op de doelgroep in de omgeving. Als het gaat om artikelen die in de AllerHande staan, kunnen we er daarom niet bijzetten waar bepaalde artikelen wel en niet te koop zijn. Over het algemeen kunnen we wel stellen dat de producten bij de wat grotere winkels verkrijgbaar zullen zijn."

En neem maar van mij aan dat een bloemkool in elke AH hetzelfde kost...
..

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Discovery, Ik dacht dat je maar 1 maal iemand een rode duim kon geven als deelnemer van Kassa panel. Als het van TP is, is hij vandaag flink bezig geweest. Ik krijg de indruk dat TP in de top van AHOLD zit; hij schijnt zó veel te weten?? Ik heb mijn duim al uitgedeeld; ga proberen het nog eens te doen.

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeee,ik had rode duimen zegt me niets en als iemand ze geeft prima leef je uit.Beter lijkt me geef een reactie waarom je het antwoord niets vind.

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

mhofman schreef op donderdag 26 mei 2011, 16:48: Jeee,ik had rode duimen zegt me niets en als iemand ze geeft prima leef je uit.Beter lijkt me geef een reactie waarom je het antwoord niets vind.

Helemaal mee eens, maar dan ontbreekt meestal de argumentatie. IK wil het graag de kans geven dat AH reageert; heb ze de hele site "getoond" dus......?

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op donderdag 26 mei 2011, 16:36: Discovery, Ik dacht dat je maar 1 maal iemand een rode duim kon geven als deelnemer van Kassa panel. Als het van TP is, is hij vandaag flink bezig geweest. Ik krijg de indruk dat TP in de top van AHOLD zit; hij schijnt zó veel te weten?? Ik heb mijn duim al uitgedeeld; ga proberen het nog eens te doen.

wees gerust, ik deel geen duimen uit (vind het een belachelijk systeem) én ik zit niet in de top...
Wel weet ik genoeg van dit bedrijf om gefundeerde reacties te geven.

Je kunt rustig gaan slapen...

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

TP, uw eerdere woorden aanhalend "ik heb niet met u op school gezeten" :

"U" voor u kunt rustig gaan slapen.

ve
door verwijderd - May 26, 2011 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

brigden schreef op donderdag 26 mei 2011, 16:36: Discovery, Ik dacht dat je maar 1 maal iemand een rode duim kon geven als deelnemer van Kassa panel. Als het van TP is, is hij vandaag flink bezig geweest. Ik krijg de indruk dat TP in de top van AHOLD zit; hij schijnt zó veel te weten?? Ik heb mijn duim al uitgedeeld; ga proberen het nog eens te doen.

@ Brigden
Je kan inderdaad maar 1x een rode/groene duim uitdelen per antwoord. Zijn er toch meer mensen die het dan negatief vonden.

Wat Appie betreft, ik heb ruim 2 maanden geleden een vraag gesteld aan de klantenservice per telefoon en zou zo snel mogelijk per telefoon of email antwoord krijgen, wacht er nog steeds op.
Ook een (andere) vraag per email werd met een dooddoener afgedaan. Ben dus zeer benieuwd of je een antwoord krijgt waar we wat aan hebben.

Groet Discovery

ve
door verwijderd - May 27, 2011 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Collega-experts, kunnen we de discussie over duimen elders voeren? Dit lijkt me meer iets voor de redactie dan in dit topic.

ve
door verwijderd - May 27, 2011 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

tomkommer schreef op vrijdag 27 mei 2011, 09:51: Collega-experts, kunnen we de discussie over duimen elders voeren? Dit lijkt me meer iets voor de redactie dan in dit topic.

OK. Maar ik vind het "onsportief" van TS dat U me niet even schrijft: "bedankt voor de moeite die U voor mij heeft gedaan". Achteraf probeer ik iets te doen voor iemand die er eigenlijk helemaal niet mee zit dat de ene AH duurder is als de ander, anders had hij zelf, al voor deze stelling te poneren, actie ondernomen om bij AH na te gaan wat voor beleid er word/werd gevoerd.

ve
door verwijderd - May 27, 2011 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Excuus daarvoor brigden. Dat is er even bij in geschoten. Uiteraard waardeer ik het feit dat je contact hebt gezocht met de klantenservice!

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ruvada schreef op dinsdag 24 mei 2011, 13:26: Het zijn, net als bij C1000, zelfstandige franchise-ondernemingen. Kunnen dus zelf de prijzen bepalen. Alleen het uiterlijk van de winkels, de inkoop, e.d zijn bij allen gelijk. De huurprijzen voor de winkelpanden uiteraard niet. Logisch dat naar de concurrentie wordt gekeken.

Ik geloof dat u gelijk heeft want bij C-1000 in Etten-leur is de eigen merk cola-light van 29 ct.naar 49 ct.gegaan!!!

Eerst lokken ze je met HUN eigen merk en daarna verhogen ze het te pas en te onpas en als je vraagt waar dat aan ligt zeggen ze dat ze het ook maar opgelegd krijgen,jajaja!
Dus maar weer naar de Lidl en de Aldi.

ve
door verwijderd - May 29, 2011 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even wat plaatjes ter illustratie die de afgelopen week zijn gemaakt.

De pesto bij de goedkope AH voor 1,65 euro:
http://i53.tinypic.com/140dno8.jpg

De pesto bij de dure AH voor 1,98 euro:
http://i54.tinypic.com/22klco.jpg

Het aantal gram komt bij bovenstaande overeen alleen de kiloprijs wijkt logischerwijs dus af want de verkoopprijs is immers ook niet identiek.

Dan de bapaobroodjes. Bij de goedkope AH voor 0,56 euro:
http://i51.tinypic.com/2dwe15v.jpg

Bij de dure AH voor 0,99 euro:
http://i53.tinypic.com/2mqj4tu.jpg

Let ook even op de afwijkende grammen. De dure zegt 120 gram, de goedkope 240. De goedkope heeft het hier bij het rechte eind want het betreft een duoverpakking van elk 120 gram.

Als ik bij de dure AH dus een duopak bapaobroodjes koop, zou ik volgens het schap dus 0,99 euro moeten betalen. We nemen de proef op de som en de handscanner geeft een prijs aan van 0,56 euro. Ook bij de zelf-afreken-kassa wordt er een prijs van 0,56 euro weergegeven. Vreemd dus want het prijskaartje doet duurder vermoeden. Navraag leert dat waarschijnlijk een foutief kaartje is, anders wist men het ook niet. Ik kom hier nu een paar maanden en heb nog nooit een ander kaartje gezien...

Wat betreft de Aviko aardappelschotels, die zijn bij de goedkope AH ineens een stuk duurder, namelijk net zo duur als bij de dure AH a 1,79 euro. En dat is ook opmerkelijk want ik heb daar toch regelmatig voor 1,12 euro een zak gekocht. De bonnetjes liggen hier nog voor me...

ve
door verwijderd - May 30, 2011 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn sowieso prijsverschillen tussen de verschillende formules.
AH to Go is het duurst als je in de winkel kijkt en volgens het bericht van de NOS is AH XL duurder dan een "normale AH".

Als er een Jumbo in de buurt komt dan kan een AH zijn prijzen verlagen volgens het Parool:

Het zou zo maar kunnen dat de komst van supermarktketen Jumbo naar Amsterdam leidt tot een prijzenoorlog in de Jordaan. Jumbo, dat toch al niet bekendstaat om zijn bescheidenheid, opent woensdag een winkel in de Westerstraat, de eerste in de stad en zal dit niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Aan de andere kant van de straat, recht tegenover Jumbo, zit de grote concurrent Albert Heijn. En die zal reageren, zegt een woordvoerster. “Daar zullen we scherp op zijn.”

Dat kan uitdraaien op prijsverlagingen of spaaracties.

ve
door verwijderd - May 30, 2011 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tomkommer, ik zie dat U niet hebt stilgezeten afgelopen week. Maar het is WEL duidelijk wat U bedoelt en dat was de bedoeling. Ik persoonlijk denk dat U Uw punt duidelijk heeft gemaakt en ben het met U eens dat dit, hoe anderen daar ook over mogen denken, absurd is. Ben het wel eens met anderen die stellen dat AH niet zal reageren, dus die hoop is nu weg bij mij. Jammer, het had het één en ander kunnen verklaren van een insider van de zaak.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerkelijk aan de mail is wel dat AH dus ook toegeeft dat zij op regionaal niveau concurreert met prijzen. Dan is de vraag wat AH ziet onder 'regionaal niveau'. Gaat het dan om AH-filialen in dezelfde stad of in een bepaalde straal van elkaar? Het lijkt me niet ten goede van van een 'dure' AH als de goedkope AH daar klanten weglokt omdat de prijzen lager liggen.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2011 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me inderdaad wel eens een goed idee. Heeft zij een speciaal/eigen mailadres?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb mijn mail verzonden aan: internetklantenservice@ah.nl
Kunt u natuurlijk t.a.v. Mevrouw [edit - naam verwijderd, redactie] sturen. Suc6. Nieuwsgierige aagje wil wel weten of u resultaat boekt, hoor.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil je nog meer weten dan?

In dat antwoord beamen ze toch dat er prijsverschillen kunnen zijn? En dat is verder niet verboden. Van de Mediamarkt is dat ook bekend dat ze dat doen en ongetwijfeld doen andere ketens dat ook.

Waarom zou elke AH dezelfde prijzen moeten hanteren?

ve
door verwijderd - Jun 5, 2011 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou wel eens willen weten over welke straal qua concurrentie AH het dan heeft. Zie het het vierde bericht van onderen op de vorige pagina wat ik bedoel.

Het is wat mij betreft wel nuttig om te weten waarom er zoveel prijsverschil zit tussen twee filialen die op korte afstand van elkaar liggen. Misschien is het wel 'echt' zo dat een grote AH duurder is dan een kleine AH ondanks dat de grote AH veel meer klanten kwijt kan.

Dat ga ik deze week eens mailen. Op dit moment zijn er echter even andere prioriteiten waardoor ik nog geen tijd heb gehad om te mailen. :)

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tomkommer, hier het (nietszeggende) antwoord van Albert Heijn:
Quote
ALBERT HEIJN OVERIG [#583637]

Albert Heijn wil al haar klanten naast keuze ook een aantrekkelijk prijspeil bieden. Dit betekent dat Albert Heijn ook op regionaal niveau met prijzen concurreert. Wij accepteren niet dat er een grotere prijsafstand ontstaat met de concurrentie. Als collega-supermarkten voor langere periode incidentele prijsverlagingen doorvoeren, reageert Albert Heijn soms. Regelmatig voeren wij op deze wijze lokale akties met de prijs. Uw melding geven wij door aan de verantwoordelijke managers.

Is getekent
[edit-redactie]
Albert Heijn Klantenservice
unquote

Ik kan er niets mee, U wel? Tenzij U Uw getoonde KASSA foto's doorstuurt naar Appie?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, Tomkommer, daar kan ik geen antwoord op geven maar nogmaals, waarom stuurt u de getoonde foto's niet naar [edit-redactie]van AK Klantenservice? U bent wel van de tongriem gesneden, kunt het prachtig "bewijzen" en ik denk zelfs dat u een minder nietszeggend antwoord zult ontvangen dan ik. Het moet me wel van het hart dat het me meeviel dat er überhaupt een reactie kwam! Do me a favor and try!!

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tomkommer schreef op woensdag 1 jun 2011, 14:10: Opmerkelijk aan de mail is wel dat AH dus ook toegeeft dat zij op regionaal niveau concurreert met prijzen. Dan is de vraag wat AH ziet onder 'regionaal niveau'. Gaat het dan om AH-filialen in dezelfde stad of in een bepaalde straal van elkaar? Het lijkt me niet ten goede van van een 'dure' AH als de goedkope AH daar klanten weglokt omdat de prijzen lager liggen.

Het lijkt me dat dit interne AH informatie is, en dat ze dat niet op straat gaan gooien. Zou jij ook niet doen op je werk toch?

ve
door verwijderd - Jun 6, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op maandag 6 jun 2011, 20:50:
tomkommer schreef op woensdag 1 jun 2011, 14:10: Opmerkelijk aan de mail is wel dat AH dus ook toegeeft dat zij op regionaal niveau concurreert met prijzen. Dan is de vraag wat AH ziet onder 'regionaal niveau'. Gaat het dan om AH-filialen in dezelfde stad of in een bepaalde straal van elkaar? Het lijkt me niet ten goede van van een 'dure' AH als de goedkope AH daar klanten weglokt omdat de prijzen lager liggen.

Het lijkt me dat dit interne AH informatie is, en dat ze dat niet op straat gaan gooien. Zou jij ook niet doen op je werk toch?

rwj

Als tomkommer in contact komt met AH én hij krijgt antwoord is dat aan hem gericht en "ligt dan niet op straat". Ik heb immers ook antwoord gekregen van AH (als u de antwoorden van forum heeft gelezen kunt u zien wat AH 's reactie was, vandaar dat tomkommer ietwat verbaasd is over deze reactie wat kort door de bocht neerkomt op het feit dat de ene AH de dichtsbijzijnde AH eigenlijk beconcurreert.