Mw
door Mw Manders Jul 28, 2021 om 16:10
Winkels & webshops

Ongevraagde catalogus Bader.nl

Na een online bestelling via Bader.nl, ontving ik ongevraagd een catalogus. Na een telefoontje met Bader waarin ik aangaf geen catalogus te willen ontvangen, ontving ik 2 maanden later een catalogus ter dikte van een telefoonboek. Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf je gegevens mag gebruiken om ongevraagd deze catalogus op te sturen. Ook wat het millieu betreft vind ik dat niet meer van deze tijd. Daarnaast is een geen opt-out mogelijkheid via de website. Je moet bellen om te melden dat je dit niet wilt en dan maar hopen dat het goed wordt aangepast...

Mijn vraag is: mag ik bedrijf ongevraagd je adresgegevens ge/misbruiken om catalogussen te versturen?

3161 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 28, 2021 om 16:19
2039 Antwoorden / Vragen
2

U maakt er een soort halsmisdaad van maar u bent daar toch klant? Meld nog een keer dat u ihvv geen catalogus meer wil en dan is het waarschijnlijk wel opgelost. Het komt mij namelijk voor dat of het antwoord nou ja of nee is, u daar verder toch niets mee kan.

marita5
door marita5 - Jul 28, 2021 om 16:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen
6

Hallo MW Manders , 

Als u zo juist per internet voor het eerst bij BADER heeft besteld, dan ontvangt u de BADER-catalogus automatisch. In dit geval hoeft u de catalogus niet apart aan te vragen. 

Lees deze informatie eens door , privacybeleid Bader , klik op de rode regel . 

https://www.bader.nl/datenschutz

justmeagain
door justmeagain Jul 29, 2021 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Huh? Iets vtv doorlezen, ben je gek, kan ik achteraf niet meer klagen. @Marita, het zal u vast uren hebben gekost om deze info te vinden :-)

marita5
door marita5 Jul 29, 2021 om 09:11
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Als Ts zich aanmeld voor de nieuwsbrief krijgt hij / of zij een welkomst - waardebon van € 10,- bij de eerst volgende bestelling . Dat maar doen dan krijgt Ts er nog iets voor terug ;-)) gegevens zijn toch al bekend .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2021 om 16:43
16827 Antwoorden / 202 Vragen
3

Zie de al gegeven reactie (@MARITA5) en is het inderdaad een kwestie van melden dat u de catalogos niet meer wenst. U heeft de catalogus niet ongevraagd ontvangen.
En anders simpelweg weggooien in de papiercontainer of bij een stapel 'bedoeld voor een goed doel' te leggen. De kosten voor het verzenden en drukken zijn niet voor u maar voor de verzender. 


sira
door sira - Jul 28, 2021 om 17:10
2322 Antwoorden / 24 Vragen
1

U hebt via internet iets bij Bader gekocht, dus u bent klant bij Bader en ja, als Bader nog steeds met catalogi werkt, krijgt u er eentje toegestuurd.
Dit doen ze niet om u te pesten, maar het is een service van Bader. Waarom altijd direct zo negatief.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2021 om 17:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen
2

U heeft door te bestellen bij dit bedrijf ook de regeltjes accoord verklaard, een van die regels is dat u een catalogus per post krijgt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 28, 2021 om 19:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte mevrouw Manders,

Het antwoord op uw vraag is : ja.

Gooi uw catalogus maar in de papierbak als u hem niet leest.

Misschien heeft u een familielid of kennis, die graag modebladen leest.

Ik ben er dol op.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2021 om 22:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Er wordt totaal geen misbruik van uw adresgegevens gemaakt, u heeft daar wat besteld en komt dus automatisch in hun adressen bestand. Als u daar uitgeschreven wilt worden is een briefje cq mail voldoende om aan te geven uw gegevens te verwijderen. Wordt daaraan geen gehoor gegeven kunt u alsnog een klacht indienen bij de ACM. Maar als u langere tijd niets meer besteld stopt het toezenden vanzelf.

e-mailadres is service@bader.nl

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 29, 2021 om 12:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen
1

Retour Afzender .....
Geadresseerde Overleden.....

Nooit meer iets bestellen en   enige wat je nog kunt verwachten is Excuus aan nabestaanden.
Zo kom je van  deze oude manier  verkopers af.

Analoog
door Analoog - Jul 29, 2021 om 12:17
137 Antwoorden / Vragen
0

De catalogus kan gewoon bij het oud papier of heb je er stiekem toch even in gekeken.....

Girlpower
door Girlpower - Jul 30, 2021 om 11:27
7 Antwoorden / Vragen
0

Heb ook nadat er afgemeld is van overlijden ook nog een catalogus ontvangen voor de overledene! Sommige winkels zijn heel traag met uitschrijven persoonsgegevens! Nadat ik had gedreigd met klachtenkompas of kassa was het ineens geregeld !

1paul
door 1paul - Jul 30, 2021 om 16:19
3134 Antwoorden / 0 Vragen
0

lees de voorwaarden als je accoord gaat tijdens je aankoop....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer