Do
door DolfFred Oct 12, 2019 om 11:29
Winkels & webshops

Ongewenst telemarketing

De afgelopen week werd ik dagelijks 4 tot 5 x gebeld door een PRIVE NUMMER en werd er steeds na 2 of 3 keer overgaan de lijn verbroken / c.q. de telefoonverbinding aan de andere zijde verbroken.
In mijn kennissen - vrienden kring hoorde ik dit storend belgedrag ook wel eens.
Toen er weer werd gebeld, was ik toevallig vlakbij de telefoon. Deze nam ik dus na 1 x overgaan al op. Moest wel enkele seconden wachten voordat ik een dame aan de lijn kreeg. Zigo-dame die een aanbieding voor mij had. Op mijn vraag of zij gebruik maken van een belmachine werd zij boos.

Met een belmachine belt de installatie van de telefoniste belt b.v. 10 nummers, en neemt de 1e de beste opnemer aan. De overige gebelden worden dan direct gestopt. Dit proces herhaalt men zo'n 4 keer op een dag op de nummers die nog niet hebben opgenomen. En de telefoniste hoeft dus niet lang te wachten totdat iemand opneemt, maar krijgt de snelst opnemende van de reeks gebelden  aan de lijn. Dus veel gesprekken kunnen voeren met heel korte wachttijden.

Haar koele antwoord, "waarom beschuldigd u mij als u dus niet weet wie u steeds gebeld heeft. En u moet even goed luisteren, want ik heb een heel fraai aanbod voor u omdat wij u geselecteerd hebben uit een aantal mensen). Kortom zij werd heel boos toen ik haar liet weten niet van deze techniek gediend te zijn.
Nadat ik dus een gesprek aangenomen had en met een medewerker gesproken ben ik al de hele week gevrijwaard van deze afschuwelijk hinderlijk verkoop methode.
Is u hier meer over bekend en wat kan deze methode verboden worden of iets anders hier tegen ondernomen worden. Ik vind dat het belang van "telefonische verkoop" hiermee dus heel hoger staat dan binnen een verantwoorde (klantgerichte) verkooptechniek acceptabel is.

2166 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Oct 12, 2019 om 11:33
6599 Antwoorden / Vragen

Meld je aan bij het bel me niet register.
https://www.bel-me-niet.nl/

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2019 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, hier is meer over bekend. Misschien kunt u de politie inschakelen zodat die "foei" zegt tegen de opbeller.

sj
door sjoppy - Oct 12, 2019 om 11:41
129 Antwoorden / Vragen

Misschien niet zo gek om Kassa hierop te attenderen.
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

marita5
door marita5 - Oct 12, 2019 om 12:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RuudFreder ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.rtlz.nl/algemeen/politiek/artikel/4768186/direct-marketing-energiecontract-bel-me-niet-register

ma
door marnix1 - Oct 12, 2019 om 13:38
256 Antwoorden / 22 Vragen

Bent u klant bij zigo?

Gr
door Grunn1 Oct 12, 2019 om 13:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is zigo? Nog nooit van gehoord.

ma
door marnix1 Oct 12, 2019 om 16:04
256 Antwoorden / 22 Vragen

edit

Th
door Thijs124 Oct 12, 2019 om 16:08
289 Antwoorden / Vragen

Zigo is een dame met een belmachine.
Grapje.
Meteen opleggen, klaar. Geen discussie voeren.

aw
door awm - Oct 12, 2019 om 16:39
44 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Ruud jammer dat je dit als ongewenst ervaart. Bij mij rinkelt de telefoon nog zelden bijna alles gaat met tekstberichten zoals whatsapp.
Manbijthond heeft daar dagelijks een item over. Hulde aan de bellers!

aurora1
door aurora1 - Oct 12, 2019 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u kunt ondernemen is een telefoonbeantwoorder aansluiten en bij uw in te geven boodschap alleen uw telefoonnummer melden, meer niet. Niet opnemen tot u weet wie belt wat u dankzij de telefoonbeantwoorder kunt horen. Familie en bekenden op de hoogte stellen en vragen of ze een boodschap willen inspreken omdat u opneemt als u hoort wie belt.
En als u toch voor colporteurs opneemt dan kunt u zeggen dat u geen belangstelling heeft, groeten en opleggen.
Verder zou ik me er niet zo druk over maken, tenslotte zijn de bellers ook maar mensen die werken voor brood op de plank en er ook nog weinig mee verdienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2019 om 17:51
16826 Antwoorden / 202 Vragen

U bent niet de eerste en enige die dit overkomt. Waren het eerst vooral energieleveranciers, nu blijkt het bij Ziggo mode te zijn.

Ik ben zelf de afgelopen dagen denk ik al wel 5 x gebeld door Ziggo waarvan de erste keer door iemand die mijn naam niet goed uitsprak (ik neem altijd op met mijn naam) en hij vroeg of hij belde met: verbasterde naam. Na mijn melding wist hij ook nog te melden dat ik het fout had, het stond toch zo op zijn papier. Mijn reactie: moet ik dan zaken met u doen, ben dat toch al niet van plan en heb opgelegd.
Daarna heb ik steeds meteen de verbinding beëindigd m.u.v. de laatste keer toen ik mijn telefoon op zij heb gelegd en maar heb afgewacht tot er aan de andere kant werd opgelegd. Kost hen dan geld. En dan als 'klap op de vuurpijl'stond er eergisteren iemand aan de deur, voor Ziggo. Die heb ik iets minder vriendelijk 'verder laten gaan' na de melding dat ik ook al 5 keer was gebeld. Tja, u kreeg dus van een telefonisch colporteur ook nog een koel antwoord. DFat is dan ienad die dan ook nog denkt iets te kunnen verkopen? De hoop en verwachting kan dan niet anders zijn dat er 'uit klantvriendelijke overweging' wordt meegeluisterd en dat reden is om uw telefoonnummer te schrappen.

De enige remedie is als al gezegd snel ophangen of gewoon de verbinding niet verbreken maar niet meer antwoorden.
Niet opnemen bij 'onbekend nummer'is niet zinvol want het kan ook uw arts, apotheek, overheidsinstelling etc. zijn. Het kan ook iemand zijn van een onderzoeksbureau zoals bijv. Kantar (TNS-NIPO) voor een niet commercieel gericht onderzoek en daar heeft men alleen maar hinder van het commerciële ongewenste gedoe. Aan dat soort onderzoeken meedoen kan in ons aller belang zijn.

Ps. In dit geval is het m.i. geen probleem dat de klantenservice van Ziggo dit ook leest zoals al wel vaker het geval blijkt te zijn.