mi
door micheldrewes May 21, 2019 om 11:58
Winkels & webshops

Ongewenste reclame loterijen per post

Hallo allemaal. Ik heb sinds jaren een sticker op mijn brievenbus zitten om ongewenste en ongeadresseerde reclame te weren. Nou heb ik dus in de gaten dat vooral de postcode en vriendenloterij dit op handige wijze omzeilen en word dus wekelijks bestookt door die bedrijven met hun reclame waar ik niet op zit te wachten. Wat doen ze namelijk. Ze maken er geadresseerde post van, aan de bewoners van + het adres. Is daar wat aan te doen? Ik wil deze post niet en vind het verspilling van grondstoffen en geld.

7325 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 21, 2019 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dan, in de papierbak ermee, en geef dat oud papier aan een goed doel. Verdienen ze er nog wat centen mee.

gerbera
door gerbera - May 21, 2019 om 12:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Daar is dus niets aan te doen dan gewoon in de papierbak deponeren kan het gerecycled worden. Ze sturen die rommel ook mee met o.a. de Libelle, Margriet, KRO gids, MAX Omroepblad enz, enz, dus niet meer aan ergeren.

tenormin
door tenormin May 21, 2019 om 12:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, me er niet meer aan ergeren lukt me niet echt: uiteraard doet ook de Avrobode daaraan mee: dan moet je dus 2 dingen scheiden: én plastic én papier.

sjjoppy
door sjjoppy - May 21, 2019 om 12:23
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan nog erger, ik gebruik geen sticker en krijg daardoor ook reclamefolders van de “ja-nee” en “nee-nee” in de bus.
Ben er intussen aan gewend.

tenormin
door tenormin May 21, 2019 om 13:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

☺☺ ;-) @shoppie...

aurora1
door aurora1 - May 21, 2019 om 12:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor deze al jaren bekende mededeling.
Wat te doen? Geef vervolgens uw oud papier aan een vereniging of sportclub o.i.d. voor wat extra geld voor hen. Verder zou ik me niet zo druk maken over futiliteiten.

mi
door micheldrewes - May 21, 2019 om 13:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Even een reactie op degenen die reageerden. Snap jullie wel, maar daar gaat het mij niet om. Beide eerder genoemde organisaties dienen een goed doel. Beide zijn ze voor behoud van natuur. Het begin van behoud is het stoppen van verspilling van grondstoffen. Dus het stoppen van het sturen van deze reclame scheelt in het verbruik van grondstoffen en scheelt ze ook nog een hoop geld dat dus besteed zou kunnen worden aan de verenigingen waar we nu het oud papier aan doneren. Beide partijen blij toch. ????

aurora1
door aurora1 May 21, 2019 om 13:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u denkt dat wij niet begrijpen wat u bedoelt?
Als u even op dit forum rondkijkt zult u zien dat over de jaren dit al vele malen hier gemeld is en dat evenzovele, of liever meer, reacties gegeven zijn.

mi
door micheldrewes May 21, 2019 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is mijn 2e zinnetje "ik snap jullie wel"

panter22
door panter22 May 21, 2019 om 18:32
6599 Antwoorden / Vragen

Als die folders verdwijnen, raken verschillende mensen (een deel van )hun baan kwijt.

costnix
door costnix - May 21, 2019 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een sticker op de voordeur met de tekst “Ongeadresserde post graag in de papiercontainer bezorgen”

mi
door micheldrewes May 21, 2019 om 13:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat werkt dus niet. Ze adresseren die post gewoon als aan de bewoners van,,, met je woonadres erop. Dus is dan geadresseerd en port betaald.

costnix
door costnix May 21, 2019 om 17:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon proberen. Werkt het niet, dan die papieren troep zelf in de papier container gooien en zich er verder niet meer druk over maken.

Ka
door Kassagebruiker - May 21, 2019 om 14:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ongefrankeerd retour afzender zal mogelijk een paar
koppen wakker schudden.

mi
door micheldrewes May 21, 2019 om 14:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een idee om dat landelijk op te zetten via Facebook. Zal eens even kijken wat ik kan doen. ????

Ka
door Kassagebruiker May 21, 2019 om 15:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

Succes met je idee

costnix
door costnix May 21, 2019 om 17:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vroeger hielp het toevoegen van een baksteen wel eens :-)

tijger1
door tijger1 May 21, 2019 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Landelijk via Facebook? Nog gekker.

Le
door LeonHG - May 21, 2019 om 15:07
1 Antwoorden / Vragen

Google even op “geen post postcodeloterij”. Op de klantenservicewebsite kun je jouw adres hiervoor afmelden. Daar vragen ze natuurlijk om al je gegevens. Een paar maanden geleden heb ik mijn juiste adres maar verder fictieve gegevens ingevuld. Sindsdien geen brief meer ontvangen.

me
door mein33 - May 21, 2019 om 15:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is geen verspilling van grondstoffen, want die worden hergebruikt.
Verspilling van geld is ook niet aan de orde, want deze reclame genereert vele nieuwe deelnemers aan de loterij en dat compenseert  zeer ruimschoots de uitgaven ervan.
Trouwens u heeft geen persoonlijk nadeel van het uitgeven van dit geld, want het is nl. niet van u.
Uw wil is wet, maar wetten worden nou eenmaal overtreden en zo blijft u niets anders dan het ongewenste ter recycling aan te bieden.

mi
door micheldrewes May 21, 2019 om 18:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

En bij hergebruik worden geen grondstoffen gebruikt? Dus machines lopen op lucht. De inkt halen ze van het papier en wordt hergebruikt?

simon55
door simon55 - May 21, 2019 om 15:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat bij mij gelijk in t archief met n deksel erop

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2019 om 16:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ongefrankeerd retour zenden met aantekening 'ongewenst'. Eventueel verzwaren opdat de porto die zij dan moeten betalen hoger is.

Er is verder niets aan te doen anders dan bij het oud papier 'knikkeren'.

me
door mein33 - May 21, 2019 om 18:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Micheldrewes,

De grootste verspiller (vervuiler) bent u zelf, net als ieder ander mens op deze aardkloot trouwens.
Het is beter en effectiever om de mens te verbieden, dan verdwijnen vanzelf ook al de ongewenste bijkomende zaken en zal de aardbol zich weer in oude glorie kunnen herstellen.

diumenge
door diumenge May 21, 2019 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin.

sjjoppy
door sjjoppy May 21, 2019 om 19:16
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Sterrenstof zijn wij en tot sterrenstof zullen wij wederkeren.

me
door mein33 May 21, 2019 om 20:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diumenge,  ;-))

De  ironie gemist in deze aanmerking van mij ??

gerbera
door gerbera May 21, 2019 om 22:17
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is beter en effectiever om de mens te verbieden,

Maar wie kan er dan van die oude glorie genieten, Adam en Eva komen dan ook niet meer terug;-))

diumenge
door diumenge May 21, 2019 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33, ja.

me
door mein33 May 21, 2019 om 22:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gerbera,

Adam en Eva komen, als ze er al ooit geweest zijn, zo wie zo niet terug.
Alles en iedereen die weg is, is voor goed weg en dat is maar goed ook, naar mijn beleving althans. ;-))

tijger1
door tijger1 - May 21, 2019 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die loterijen zijn helemaal niet voor het goede doel. Die spekken hun eigen portemonnee.

Dus geef hun post aan een goed doel, komt het beter terecht.

Grunnen.
door Grunnen. - May 21, 2019 om 23:07
509 Antwoorden / Vragen

O bij die loterij heb ik dankzij een door hun gestuurde brief nog € 25000 gewonnen.Maar je kan de brief ook bij het oud papier gooien horen.Terugsturen liggen ze niet wakker van.

muzicaro
door muzicaro - May 22, 2019 om 12:13
53 Antwoorden / 15 Vragen

De enige manier om van geadresseerde reclame af te komen is door je in te schrijven bij postfilter.nl
Daar kan je je afmelden en uit ervaring weet ik dat dit werkt.
Let wel, je krijgt dan ook de Ikea catalogus niet meer, stel dat je dat nog wel zou willen :-), want Postfilter filter alle post met 'aan de bewoners van..... adres...'
Na aanmelden even geduld, want de melding moet verwerkt worden, maar na een tijd krijg je deze post dus nooit meer.

diumenge
door diumenge May 22, 2019 om 16:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dat is niet de enige manier. Je kan het ook gewoon aan de betreffende loterijen doorgeven.

mo
door mof - May 22, 2019 om 13:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik open de briven niet, schrijf erop: ongewenst, aub geen spammail sturen
RETOUR AFZENDER
en dan hop, op de brievenbus. Uiteraard ongefrankeerd. Uiteindelijk stopt hetdan wel, gaat natuurlijk een stuk sneller als zoveel mogelijk mensen daaraan meedoen. Post NL faciliteert de verzending van spammail namelijk. Vgl. een internetprovider wordt door de autoriteit aangesproken als die niet voldoende maatregelen tegen spammail onderneemt. Papieren post lijkt van aanspraak daarop gevrijwaard en mag er gewoon aan verdienen.
Dit soort post dus gewoon terug naar PostNL en de afzender tot ze er achter konen dat het ze geld kost. Dat is de enige manier waarop het stopt

ma
door marleenvanh - May 22, 2019 om 13:18
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nee daar is weinig aan te doen. Inderdaad gewoon terugsturen met de bemerking: 'onbekend op dit adres'. LOL. Krijgen ze hu rotzooi gewoon weer terug. Misschien dat ze dan wakker worden.

diumenge
door diumenge May 22, 2019 om 16:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er is wel degelijk wat aan te doen, gewoon aan de betreffende loterijen doorgeven.

Ja
door Januitapeldoorn - May 22, 2019 om 20:11
1 Antwoorden / Vragen

Stukken verscheuren en in de retourenveloppe stoppen en terugsturen. Voor elke teruggezonden enveloppe moet port betaald worden. Als we dat massaal doen gaat ze dat veel geld kosten. Dat helpt wellicht.

ha
door hans.16.01.1979@gmail.com - May 22, 2019 om 20:37
1 Antwoorden / Vragen

wat dacht je gewoon van aanmelden op deze site https://www.postfilter.nl/

ik krijg nooit bullshit in mijn brievenbus

diumenge
door diumenge May 22, 2019 om 22:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wel veel spam waarschijnlijk?

ha
door hans.petrie@gmail.com - May 22, 2019 om 21:58
1 Antwoorden / Vragen

Nationaal postregister postfilter aanmaken. Werkt bij mij prima

edgarelsen
door edgarelsen - May 25, 2019 om 20:33
32 Antwoorden / 16 Vragen

ik ook vroeger gehad op naam adres reclame
ik ze gewoon gebeld niet meer wilden hebben
en ook niet meer gehad