pret
door pret Jan 14, 2019 om 22:19
Winkels & webshops
Online aankoop 2e handslaarzen

Ik heb via een online winkel 2e hands z.g.a.n. legerkistjes gekocht. Tijdens eerste wandeling liet na 10 min rechter zool los, 5 min later ook de linkerzool.
heb met leverancier contact gezocht en die bied een korting aan op volgende aankoop bij hem. Daar ben ik het niet mee eens wil graag mijn geld terug.
Nu zegt hij dat dit niet kan omdat de laarzen niet meer te verkopen zijn. Ik ben van mening dat hij mij een produkt heeft verkocht dat al niet te verkopen was.
Kan iemand mij helpen?

Gr. Peter

3340 19 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 22:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pret ,

Welke online winkel is dit ?

pret
door pret Jan 14, 2019 om 22:30
9 Antwoorden / 5 Vragen

Military Collectibles 4U

pret
door pret - Jan 14, 2019 om 22:29
9 Antwoorden / 5 Vragen

Military Collectibles 4U

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2019 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga langs een schoenmaker. Tweede hands legerkistjes? Dan kunt t u dat verwachten. Compleet uirgedroogd.

pret
door pret Jan 14, 2019 om 22:41
9 Antwoorden / 5 Vragen

hier hoef ik niet meer mee langs een schoenmakert, feit is dat de winkel ze aanbood als z.g.a.n. Als het nu een particulier aanbod was had ik daar nog wel begrip voor gehad.

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2019 om 22:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet je zeker dat je niet over een paar bermbommen bent gelopen? Even serieus, dit is natuurlijk rommel van de bovenste plank. Die horen op de schroothoop te liggen. Je hoort je geld terug te krijgen.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2019 om 22:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je de verkoper ook deze foto gestuurd?

pret
door pret Jan 15, 2019 om 10:43
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ja heb hem deze foto gestuurd, hoefde ze niet naar hem terug te sturen. onderstaande is zijn reactie

Hallo Peter,

Normaal krijg je het geld terug als je een artikel binnen 14 dagen terugstuurt, maar nu zijn ze onverkoopbaar en na ontvangst kapot gegaan. Dat is een risico dat je als koper neemt door goedkopere tweedehands originele oude kisten te kopen. Als service mag je bij ons een ander paar uitzoeken, maar geld terug is geen optie als de schoenen onverkoopbaar zijn geworden.  We hebben duurdere Bata kisten staan die je in iedere gewenste maat kunt bestellen

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 22:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@pret ,

De voorwaarden :

Gebruikte goederen die als dusdanig worden gekocht, kunnen geruild worden. Ook voor deze artikelen geldt dat ze niet door de klant gebruikt mogen zijn .

https://www.militarycollectibles4u.nl/c-65154/algemene-voorwaarden/

Tevreden klanten:

Bij Military Collectibles 4U speelt klanttevredenheid een zeer belangrijke rol. Klanten kunnen bij ons terecht voor advies op maat over bijvoorbeeld een bepaalde combinatie van kleding en accessoires of toebehoren. De meeste bestellingen worden zeer snel en naar wens verzonden. De­ klanten tonen dat door een berichtje achter te laten in ons Gastenboek. Opmerkingen zijn uiteraard ook welkom, want daardoor kunnen wij onze service en website alleen maar verbeteren.

Uiteraard komt het wel eens voor dat een artikel of maat niet leverbaar of na levering toch niet naar wens blijkt te zijn. Ook in die gevallen zorgen wij er voor dat de problemen zo snel mogelijk opgelost worden. Daarin willen wij ons dan ook van onze concurrenten onderscheiden. Onze service eindigt dus niet zodra een bestelling verzonden is.

  • Niet goed? Geld terug!

Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug!  Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour. Het terugsturen is wel voor je eigen kosten. Geef bij de opmerkingen op het ruil- en retourformulier aan dat jij je geld terug wilt ontvangen en vermeld het bankrekening nummer waarop het geld teruggestort moet worden. Wij zorgen ervoor dat het geld z.s.m. wordt teruggestort (uiterlijk binnen 14 dagen).

https://www.militarycollectibles4u.nl/c-56468/contact/

tenormin
door tenormin Jan 14, 2019 om 23:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een tegenstelling van voorwaarden. Artikel niet goed of... enz. dan krijg je gewoon je geld terug!
Maar ze mogen door de koper niet gebruikt zijn. Hoe kan iemand van tweedehands kistjes zoiets bewijzen? Hij loopt er op en de zolen lazeren eraf. Rare voorwaarden, toch? Ze hebben de site overigens ook niet aangepast: nog steeds 6% bij boeken. Lijken me fikse amateurs.

marita5
door marita5 Jan 14, 2019 om 23:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , de site loopt van wirwar door elkaar .

pret
door pret Jan 15, 2019 om 10:46
9 Antwoorden / 5 Vragen

dit is zijn reactie:

Hallo Peter,

Normaal krijg je het geld terug als je een artikel binnen 14 dagen terugstuurt, maar nu zijn ze onverkoopbaar en na ontvangst kapot gegaan. Dat is een risico dat je als koper neemt door goedkopere tweedehands originele oude kisten te kopen. Als service mag je bij ons een ander paar uitzoeken, maar geld terug is geen optie als de schoenen onverkoopbaar zijn geworden.  We hebben duurdere Bata kisten staan die je in iedere gewenste maat kunt bestellen.

Had dit nog wel begrepen als het een particulier zou zijn geweest die mij dit had verkocht, of dat de laarzen na een maand gebreken hadden vertoont. Alleen niet na 10 min ermee te hebben gelopen.

ne
door neodutchio - Jan 14, 2019 om 22:54
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Je mag verwachten van een aankoop dat die aan de eigenschappen voldoet waar die voor bedoeld is. Oftewel, je moet met schoenen kunnen lopen. Echter is gelijk hebben niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Maar even serieus, een webshop die je gratis kan maken. Van 10 tot 15 uur bereikbaar, lijkt op schooltijden. Nederlands, Duits en Engels door elkaar. Het is meer een zogenaamde zolderkamerhobbiest dan een fatsoenlijk bedrijf.

Het enige dat je kan doen is juridische hulp zoeken. Maar dat ligt aan de kosten van de schoenen. Vaak levert negatieve reclame meer op.

aurora1
door aurora1 - Jan 15, 2019 om 03:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tweedehands legerspullen zijn stokoud aangezien er al lang geen dienstplicht meer is en ook omdat er al vele jaren bezuinigd wordt op legerspullen en daar zelfs hergebruikt worden en economisch gekocht.
Verder is vaak sprake van goedkope namaak.
Dus naar de schoenmaker of zelf aan de slag met lijm en houtklemmen als u de verkoper niet van mening kan laten veranderen.
Wat had u voor die kistjes betaald?
Overigens kunt u het beste zelf naar dergelijke winkels gaan. Er zit o.a. een in Alkmaar en een in Hilversum. Mogelijk ook nog in Amsterdam helemaal achteraan aan de Nieuwedijk (voorbij het lekkerste ijs van Nederland). Of op het Waterlooplein?

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 15, 2019 om 04:53
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De zolen laten vervangen lijkt mij de beste oplossing.

ma
door maarten heest - Jan 15, 2019 om 10:29
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Peter, dat hoeft u niet te pikken. U hebt groot gelijk. Wat een flutservice. Hier staat info van Consuwijzer over hoe nu te handelen. Als er niets mogelijk is qua reparatie door de via de leverancier of een vervangend stel laarzen dan heeft u recht op uw geld terug.

pret
door pret Jan 18, 2019 om 15:16
9 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je, Maarten

Cookies
door Cookies - Jan 15, 2019 om 11:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is een volslagen belachelijke reactie van die shop. Kistjes die er na 15 minuten gebruik zo aan toe zijn, waren maar voor 1 ding geschikt, de kliko! Zeker niet geschikt voor de verkoop. Je kunt 'm een link naar dit topic sturen, kunnen ze lezen hoe anderen er over denken.

DOOR PRET 15 JAN. 2019 OM 10:43
9 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Ja heb hem deze foto gestuurd, hoefde ze niet naar hem terug te sturen. onderstaande is zijn reactie

Hallo Peter,

Normaal krijg je het geld terug als je een artikel binnen 14 dagen terugstuurt, maar nu zijn ze onverkoopbaar en na ontvangst kapot gegaan. Dat is een risico dat je als koper neemt door goedkopere tweedehands originele oude kisten te kopen. Als service mag je bij ons een ander paar uitzoeken, maar geld terug is geen optie als de schoenen onverkoopbaar zijn geworden.  We hebben duurdere Bata kisten staan die je in iedere gewenste maat kunt bestellen

marita5
door marita5 - Jan 15, 2019 om 11:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@pret ,

Wat een waardeloze reactie van de webshop , er staat niks over garantie in de voorwaarden .

Heb ik nog recht op garantie als ik een product tweedehands heb gekocht of cadeau heb gekregen ?

Ja, dat heb je.

Wanneer je een product cadeau hebt gekregen, tweedehands hebt gekocht , of bijvoorbeeld hebt geruild op een veiling of marktplaats, dan neem je ook de bijbehorende rechten en plichten van die aankoop over. Je moet daarbij wel kunnen bewijzen waar het product in eerste instantie gekocht is en wanneer.

Als er dus buiten jouw schuld iets mis is met het product, en de garantietermijn is nog niet verlopen, dan heb je gewoon recht op herstel, vervanging, of schadevergoeding, of kun je desnoods de aankoopovereenkomst ontbinden bij de webwinkel waar het product oorspronkelijk is gekocht.

bron : thuiswinkel.org

Hoe zit het met tweedehands producten?

Ook tweedehands producten moeten doen wat consumenten ervan mogen verwachten. Dat is minder dan bij nieuwe producten. Wat consumenten verwachten, hangt ook af van de prijs. En van wat u vertelt over de staat van het product. Een gebruikt showmodel dat u extra voordelig verkoopt, kan sneller gebreken vertonen.

https://www.acm.nl/nl/garantie

panter22
door panter22 - Jan 15, 2019 om 12:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de aankoop niet gecontroleerd bij ontvangst?
Nu heb je een klacht en die kisten zouden gerepareerd moeten worden of je geld terug.
Dat doen ze niet en voor een paar tientjes ga je geen rechtzaak beginnen om je geld terug te krijgen.
Ruilen voor nieuwe Bata kisten lijkt mij een betere optie. Wat moet je dan bijbetalen?
Zijn het deze:
https://www.militarycollectibles4u.nl/a-46548962/moderne-schoenen-legerkisten-overig/kl-bata-legerkisten-nieuw-gemaakt-op-maat-te-bestellen/

pret
door pret Jan 15, 2019 om 17:15
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ze wel nagekeken zagen er goed uit(voor een leek) moet €54 plus verzendkosten bij betalen. En klopt die zijn het. Maar met nieuwe laarzen is hij nogal aan de prijs. Kan nieuwe bata kisten kopen voor €89 bij andere winkel
gr. Peter

panter22
door panter22 Jan 15, 2019 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Is die andere winkel wel betrouwbaar?

pret
door pret Jan 18, 2019 om 15:18
9 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn geen gekke dingen over te vinden

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Jan 15, 2019 om 13:00
51 Antwoorden / Vragen

Bison kit is je grote vriend.

pret
door pret Jan 15, 2019 om 17:18
9 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de tip

costnix
door costnix - Jan 15, 2019 om 18:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf zegt een “echte” winkel te hebben. Een beetje vreemde opmerking door de aanhalingstekens.
En tweedehands llegerkistjes hebben de onaangename gewoon om hun zolen te verliezen.

marita5
door marita5 Jan 15, 2019 om 18:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , Het bedrijf zegt een “echte” winkel te hebben. Wij hebben geen "echte" winkel, maar een kantoor met magazijn. Langskomen is op afspraak mogelijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2019 om 12:11
7156 Antwoorden / 3 Vragen

De website is vandaag aangepast.
Kijk eens of er voor u iets in uw voordeel veranderd is:
https://www.militarycollectibles4u.nl/

pret
door pret Jan 18, 2019 om 15:29
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb voorwaarden bekeken, hij heeft er wat in aangepast.
Staat niet meer in "als produkten onverkoopbaar zijn worden ze niet retour genomen" wordt nu niet meer over gesproken.
Heb vraag via consuwijzer gesteld wat ik het beste kan doen, heb daar nog geen antwoord van ontvangen.
Wacht nog even af

bedankt voor het meedenken

gr. Peter

sjjoppy
door sjjoppy Jan 18, 2019 om 15:35
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.
En nu nog even op hopelijk gunstig antwoord wachten hé?

ja
door janf43 - Jan 16, 2019 om 12:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

Echt een winkeltje van een, hoop ik, goedwillende hobbyist. In de beschrijvingen van de artikelen staan echter veel onjuistheden.