Online aankoop 2e handslaarzen
Ik heb via een online winkel 2e hands z.g.a.n. legerkistjes gekocht. Tijdens eerste wandeling liet na 10 min rechter zool los, 5 min later ook de linkerzool.
heb met leverancier contact gezocht en die bied een korting aan op volgende aankoop bij hem. Daar ben ik het niet mee eens wil graag mijn geld terug.
Nu zegt hij dat dit niet kan omdat de laarzen niet meer te verkopen zijn. Ik ben van mening dat hij mij een produkt heeft verkocht dat al niet te verkopen was.
Kan iemand mij helpen?
Gr. Peter
Topantwoord
Ga langs een schoenmaker. Tweede hands legerkistjes? Dan kunt t u dat verwachten. Compleet uirgedroogd.
hier hoef ik niet meer mee langs een schoenmakert, feit is dat de winkel ze aanbood als z.g.a.n. Als het nu een particulier aanbod was had ik daar nog wel begrip voor gehad.
Weet je zeker dat je niet over een paar bermbommen bent gelopen? Even serieus, dit is natuurlijk rommel van de bovenste plank. Die horen op de schroothoop te liggen. Je hoort je geld terug te krijgen.
Topantwoord
Heb je de verkoper ook deze foto gestuurd?
Ja heb hem deze foto gestuurd, hoefde ze niet naar hem terug te sturen. onderstaande is zijn reactie
Hallo Peter,
Normaal krijg je het geld terug als je een artikel binnen 14 dagen terugstuurt, maar nu zijn ze onverkoopbaar en na ontvangst kapot gegaan. Dat is een risico dat je als koper neemt door goedkopere tweedehands originele oude kisten te kopen. Als service mag je bij ons een ander paar uitzoeken, maar geld terug is geen optie als de schoenen onverkoopbaar zijn geworden. We hebben duurdere Bata kisten staan die je in iedere gewenste maat kunt bestellen
@pret ,
De voorwaarden :
Gebruikte goederen die als dusdanig worden gekocht, kunnen geruild worden. Ook voor deze artikelen geldt dat ze niet door de klant gebruikt mogen zijn .
https://www.militarycollectibles4u.nl/c-65154/algemene-voorwaarden/
Tevreden klanten:
Bij Military Collectibles 4U speelt klanttevredenheid een zeer belangrijke rol. Klanten kunnen bij ons terecht voor advies op maat over bijvoorbeeld een bepaalde combinatie van kleding en accessoires of toebehoren. De meeste bestellingen worden zeer snel en naar wens verzonden. De klanten tonen dat door een berichtje achter te laten in ons Gastenboek. Opmerkingen zijn uiteraard ook welkom, want daardoor kunnen wij onze service en website alleen maar verbeteren.
Uiteraard komt het wel eens voor dat een artikel of maat niet leverbaar of na levering toch niet naar wens blijkt te zijn. Ook in die gevallen zorgen wij er voor dat de problemen zo snel mogelijk opgelost worden. Daarin willen wij ons dan ook van onze concurrenten onderscheiden. Onze service eindigt dus niet zodra een bestelling verzonden is.
- Niet goed? Geld terug!
Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug! Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour. Het terugsturen is wel voor je eigen kosten. Geef bij de opmerkingen op het ruil- en retourformulier aan dat jij je geld terug wilt ontvangen en vermeld het bankrekening nummer waarop het geld teruggestort moet worden. Wij zorgen ervoor dat het geld z.s.m. wordt teruggestort (uiterlijk binnen 14 dagen).
https://www.militarycollectibles4u.nl/c-56468/contact/
Wat een tegenstelling van voorwaarden. Artikel niet goed of... enz. dan krijg je gewoon je geld terug!
Maar ze mogen door de koper niet gebruikt zijn. Hoe kan iemand van tweedehands kistjes zoiets bewijzen? Hij loopt er op en de zolen lazeren eraf. Rare voorwaarden, toch? Ze hebben de site overigens ook niet aangepast: nog steeds 6% bij boeken. Lijken me fikse amateurs.
Ja , de site loopt van wirwar door elkaar .
dit is zijn reactie:
Hallo Peter,
Normaal krijg je het geld terug als je een artikel binnen 14 dagen terugstuurt, maar nu zijn ze onverkoopbaar en na ontvangst kapot gegaan. Dat is een risico dat je als koper neemt door goedkopere tweedehands originele oude kisten te kopen. Als service mag je bij ons een ander paar uitzoeken, maar geld terug is geen optie als de schoenen onverkoopbaar zijn geworden. We hebben duurdere Bata kisten staan die je in iedere gewenste maat kunt bestellen.Had dit nog wel begrepen als het een particulier zou zijn geweest die mij dit had verkocht, of dat de laarzen na een maand gebreken hadden vertoont. Alleen niet na 10 min ermee te hebben gelopen.
Je mag verwachten van een aankoop dat die aan de eigenschappen voldoet waar die voor bedoeld is. Oftewel, je moet met schoenen kunnen lopen. Echter is gelijk hebben niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Maar even serieus, een webshop die je gratis kan maken. Van 10 tot 15 uur bereikbaar, lijkt op schooltijden. Nederlands, Duits en Engels door elkaar. Het is meer een zogenaamde zolderkamerhobbiest dan een fatsoenlijk bedrijf.
Het enige dat je kan doen is juridische hulp zoeken. Maar dat ligt aan de kosten van de schoenen. Vaak levert negatieve reclame meer op.
Tweedehands legerspullen zijn stokoud aangezien er al lang geen dienstplicht meer is en ook omdat er al vele jaren bezuinigd wordt op legerspullen en daar zelfs hergebruikt worden en economisch gekocht.
Verder is vaak sprake van goedkope namaak.
Dus naar de schoenmaker of zelf aan de slag met lijm en houtklemmen als u de verkoper niet van mening kan laten veranderen.
Wat had u voor die kistjes betaald?
Overigens kunt u het beste zelf naar dergelijke winkels gaan. Er zit o.a. een in Alkmaar en een in Hilversum. Mogelijk ook nog in Amsterdam helemaal achteraan aan de Nieuwedijk (voorbij het lekkerste ijs van Nederland). Of op het Waterlooplein?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer