be
door bertvdsteen Jan 26, 2021 om 19:49
Winkels & webshops
Online bestelling

1-11-2020 bestelling gedaan bij beautywonder, niets ontvangen en contact ook niet meer mogelijk.
wat kan ik doen om mijn geld terug te vorderen van deze, in mijn ogen, oplichters
Gr R v d Steenhoven

2402 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2021 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets, blijkbaar bestaan ze niet meer. Voortaan eerst onderzoek doen.

ne
door neodutchio - Jan 26, 2021 om 20:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Beautywonder of wonderbeauty? In beide gevallen zal de uitkomst hetzelfde zijn. Waarschijnlijk gevonden via social media, geen KVK, geen adresgegevens en een aktie die u niet hebt kunnen laten lopen.
Uw geld terug gaat niet lukken, beschouw het als leergeld. Net zoals alle andere mensen die blind kopen bij zomaar een webshop zonder te kijken waar ze kopen.

ne
door neodutchio - Jan 26, 2021 om 20:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Beautywonder of wonderbeauty? In beide gevallen zal de uitkomst hetzelfde zijn. Waarschijnlijk gevonden via social media, geen KVK, geen adresgegevens en een aktie die u niet hebt kunnen laten lopen.
Uw geld terug gaat niet lukken, beschouw het als leergeld. Net zoals alle andere mensen die blind kopen bij zomaar een webshop zonder te kijken waar ze kopen.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2021 om 20:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent inderdaad opgelicht. Kennelijk is een oude URL weer even opgehaald om de niet oplettende consument even wat geld uit de zak te kloppen.

mi
door miennaamishaaz Jan 26, 2021 om 23:14
725 Antwoorden / 1 Vragen

AAH web-archive, de aartsvijand van elke dropshitter die snel geld wil verdienen, en daarna wilt verdwijnen.

Jammer genoeg is in dit geval alleen de hoofdpagina Gearchiveerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 20:46
16835 Antwoorden / 202 Vragen

En dan toch ook maar weer dit met aantekening dat sommige verwijzingen nu dubbel zijn:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Nu u van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

En nog dit:
Zorg er wel voor dat u m.b.t. het doen van aangifte afdoende bewijs heeft anders kan het tegen u werken. Dat geldt voor de aangifte bij politie, niet m.b.t. de meldingen aan ACM etc.

hutch
door hutch - Jan 27, 2021 om 12:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

beautywonder.nl en wonderbeauty.nl zijn inderdaad dezelfde websites, zelfde layout.

en

wonderbeauty.nl is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geregistreerd nadat er zeer vele klachten waren over het niet leveren van de bestelde artikelen. Dit is een bekende truc van oplichters. Ik kan mij dan ook niet geheel aan de indruk onttrekken, dat dit ook een vorm van oplichting is.

Heb net dat telefoonnummer gebeld en mocht ik iemand willen spreken, zou ik meer dan een half uur moeten wachten.
Of zij hebben legio personen die één of meerdere klachten hebben, of je wordt gewoon voor de gek gehouden door dat clubje.
Uiteraard werd er verwezen naar mailverkeer........... jaja.

ne
door neodutchio - Jan 27, 2021 om 13:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hier wil je ook echt gaan bestellen he:

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Naam ondernemer (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);

Vestigingsadres;

Bezoekadres, indien dit afwijkt van het vestigingsadres;

Telefoonnummer en tijdstip(pen) waarop de ondernemer telefonisch te bereiken is;

E-mailadres;

KvK-nummer;

Btw-identificatienummer.

mi
door miennaamishaaz - Feb 18, 2021 om 23:48
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2021 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets. Beschouw het naar als leergeld dat u niet meer bij die onbekende shops op facebook iets moet kopen.